23-TA-1673: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieku" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Aizsardzības ministrijas Augstākās atestācijas komisijas padomes 2023.gada 20.jūnija protokols Nr.PROT-41/IP
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta "Par Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieku" mērķis ir nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba uzdevumu efektīvu izpildi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Nacionālo bruņoto spēku likuma 15.panta otro daļu Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieku ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets pēc aizsardzības ministra priekšlikuma.
Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amata pienākumus saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 24.aprīļa rīkojumu nr. 190 "Par Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieku" pilda ģenerālmajors Imants Ziediņš.
Valsts aizsardzības interesēs plānota ģenerālmajora Imanta Ziediņa dienesta gaitas (karjeras) turpināšana Aizsardzības ministrijā.
Aizsardzības ministrijas Augstākās atestācijas komisijas padome 2023. gada 20.jūnijā lēma par ģenerālmajora Anda Dilāna atbalstīšanu iecelšanai Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amatā.
Ģenerālmajors Andis Dilāns Nacionālajos bruņotajos spēkos dien no 1992. gada un pašreiz pilda 1.ranga aizsardzības, militārā, gaisa spēku un Jūras spēku atašeja ASV un aizsardzības padomnieka ANO pienākumus.
Ņemot vērā minēto, aizsardzības ministre lūdz Ministru kabinetu 2023.gada 31.oktobrī atbrīvot ģenerālmajoru Imantu Ziediņu no nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amata un iecelt ģenerālmajoru Andi Dilānu Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amatā ar 2023. gada 1.novembri.
Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amata pienākumus saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 24.aprīļa rīkojumu nr. 190 "Par Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieku" pilda ģenerālmajors Imants Ziediņš.
Valsts aizsardzības interesēs plānota ģenerālmajora Imanta Ziediņa dienesta gaitas (karjeras) turpināšana Aizsardzības ministrijā.
Aizsardzības ministrijas Augstākās atestācijas komisijas padome 2023. gada 20.jūnijā lēma par ģenerālmajora Anda Dilāna atbalstīšanu iecelšanai Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amatā.
Ģenerālmajors Andis Dilāns Nacionālajos bruņotajos spēkos dien no 1992. gada un pašreiz pilda 1.ranga aizsardzības, militārā, gaisa spēku un Jūras spēku atašeja ASV un aizsardzības padomnieka ANO pienākumus.
Ņemot vērā minēto, aizsardzības ministre lūdz Ministru kabinetu 2023.gada 31.oktobrī atbrīvot ģenerālmajoru Imantu Ziediņu no nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amata un iecelt ģenerālmajoru Andi Dilānu Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amatā ar 2023. gada 1.novembri.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašlaik Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amatu pilda ģenerālmajors Imants Ziediņš, kurš amatā apstiprināts ar 2019. gada 24.aprīļa rīkojumu nr.190 "Par Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieku". Lai veicinātu virsnieka militāro karjeru, ņemot vērā dienesta intereses, ģenerālmajora Anda Dilāna turpmākā militārā karjera plānota Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieka amatā., savukārt ģenerālmajora Imanta Ziediņa militārā kerjera plānota Aizsardzības ministrijā.
Risinājuma apraksts
Pamatojoties uz iepriekš minēto, aizsardzības ministre iesaka Ministru kabinetam par Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieku apstiprināt ģenerālmajoru Andi Dilānu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Projekta izpildē iesaistītās institūcijas to realizēs esošā budžeta ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi