Anotācija (ex-ante)

24-TA-1266: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu Ogrē, Ogres novadā, nodošanu Ogres novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 42. panta pirmā daļa, 43. pants.
Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punkts.
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta  “d” apakšpunkts.
Ogres novada pašvaldības domes 2024.gada 25.janvāra lēmums “Par valsts nekustamā īpašuma Saulstaru ielā 2, Ogrē, Ogres nov., kadastra numurs 7401 005 1464, pārņemšanu Ogres novada pašvaldības īpašumā” (prot. Nr. 2, 9.punkts) (turpmāk - Ogres novada pašvaldības lēmums par Saulstaru ielu 2).  
Ogres novada pašvaldības domes 2024.gada 25.janvāra lēmums "Par valsts nekustamā īpašuma Zvaigžņu ielā 6, Ogrē, Ogres novadā, ar kadastra numuru 7401 003 0702, pārņemšanu Ogres novada pašvaldības īpašumā” (prot. Nr. 2, 10.punkts) (turpmāk - Ogres novada pašvaldības lēmums par Zvaigžņu ielu 6).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz, ievērojot Meža likumā un  Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut Finanšu ministrijai bez atlīdzības nodot Ogres novada pašvaldības īpašumā divus valsts nekustamos īpašumus- nekustamo īpašumu “Saulstaru iela 2”, Ogrē, Ogres novadā un nekustamo īpašumu Zvaigžņu ielā 6, Ogrē, Ogres novadā, tai skaitā nekustamo īpašumu sastāvā esošo meža zemi, kas nepieciešami pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai saskaņā ar Pašvaldību likumu. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
I. Nekustamais īpašums “Saulstaru iela 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7401 005 1464) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 7401 005 1157) 0, 7625 ha platībā un būve (būves kadastra apzīmējums 7401 005 1157 002) – Ogrē, Ogres novadā,  ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Ogres pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000721776.
Zemes vienība un būve atdalītas no nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7401 005 0956) Jāņa Čakstes prospektā 4 k-6, Ogrē, Ogres novadā; Jāņa Čakstes prospektā 4, Ogrē, Ogres novadā, kas ierakstīts Ogres pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000470304, izveidojot jaunu patstāvīgu nekustamo īpašumu.

Ievērojot to, ka tika secināts, ka iespējama nekustamā īpašuma Jāņa Čakstes prospektā 4 k-6, Ogrē, Ogres novadā; Jāņa Čakstes prospektā 4, Ogrē, Ogres novadā sadale, atdalot meža zemi, valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi”(turpmāk – VNĪ) ar 25.05.2021. vēstuli Nr.2/9-3/5578 lūdza Zemkopības ministriju izvērtēt, vai zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 7401 005 00157 un daļa no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 7401 005 1156 pēc atdalīšanas būtu nepieciešami Zemkopības ministrijas valsts funkciju veikšanai saistībā ar meža apsaimniekošanu, lūdzot izvērtēt arī iespēju pārņemt tos ministrijas valdījumā.
Zemkopības ministrija ar 30.07.2021. vēstuli Nr.3.4-11e/1478/2021 informēja, ka zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 7401 005 1157 un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 7401 005 1156 daļas pārņemšana Zemkopības ministrijas valdījumā un AS "Latvijas valsts meži" pārvaldīšanā nav lietderīga un efektīva.

Papildus VNĪ ir saņēmusi Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas viedokli (08.06.2021. vēstule Nr.1-132/5503), kurā ministrija informē, ka īpašumi (zemesgabals ar kadastra apzīmējumu Nr. 7401 005 1157 un Nr.7401 005 1156) nav nepieciešami valsts funkciju veikšanai un neatrodas īpaši aizsargājamās dabas teritorijās, tāpēc ministrijai nav likumiska pamata tos pārņemt savā valdījumā.

Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2”, Ogrē, Ogres novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums “Saulstaru iela 2”) sastāvā reģistrēta zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 7401 005 1157) 0, 7625 ha platībā.
 Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪVKIS ) datiem :
- zemes vienībai noteiktais lietošanas mērķis: 0501- dabas pamatnes, parki, zaļās zonas un citas rekreācijas nozīmes objektu teritorijas, ja tajās atļautā saimnieciskā darbība nav pieskaitāma pie kāda cita klasifikācijā norādīta lietošanas mērķa  –  0, 7625 ha;
- zemes vienībai noteiktais platības sadalījumam pa lietošanas veidiem: “mežs” 0,6800 ha,  “zeme zem ceļiem” – 0,0618 ha; “pārējās zemes”- 0, 0207 ha;
- zemes vienības kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 1521 euro;
- zemes vienībai noteikti šādi apgrūtinājumi: vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli pilsētās 0,1381 ha; ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem 0,0125 ha; 0,0306 ha; ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0,0381 ha.
Ogres pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000721776 III daļas 1.iedaļā Nekustamajam īpašumam “Saulstaru iela 2” atzīmes veidā ierakstīts apgrūtinājums – gājēju ceļš- servitūts ( ieraksts pārnests no Ogres pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr.100000470304 (žurnāls Nr.300002784324)).

Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam (sk. Senāta Civillietu departamenta 2013. gada 9. oktobra sprieduma lietā Nr. SKC-458/2013 (C12204010) 10.3. punktu). Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem. Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam (sk. Senāta Civillietu departamenta 2013. gada 9. oktobra sprieduma lietā Nr. SKC-458/2013 (C12204010) 10.3. punktu). Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem.

Zemes vienība atrodas valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa sanatorija “Saulstari” (valsts aizsardzības Nr. 2888) aizsargjoslā (aizsardzības zonā).
Kultūras pieminekļa (vai pieminekļa daļas, vai pieminekļa teritorijā/aizsardzības zonā esoša objekta) īpašniekam (valdītājam) ir saistošs likuma „Par kultūras pieminekļu aizsardzību” 11. pants. Atbilstoši likuma „Par kultūras pieminekļu aizsardzību” 23. pantam un Ministru kabineta 2021. gada 26. oktobra noteikumu Nr. 720 “Kultūras pieminekļu uzskaites, aizsardzības, izmantošanas un restaurācijas noteikumi” 35.2. apakšpunktam kultūras pieminekļu aizsardzības zonā darbības, kas ietekmē kultūras pieminekļa vēsturiski nozīmīgo plānojumu un telpisko struktūru, kultūrslāni, piemineklim atbilstošo vidi un ainavu, kā arī apzaļumošanas un labiekārtošanas raksturu un kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, drīkst veikt tikai ar Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes atļauju. Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes atļauja nav nepieciešama, ja netiek skarts nekustama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā esošo būvju un ainavas elementu ārējais veidols vai reljefs. 
Attiecībā uz  valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa sanatorija “Saulstari” (valsts aizsardzības Nr. 2888) 2023. gada 13. aprīlī ir izdots Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes vispārīgais administratīvais akts Nr. 14.5-07/2573 “Valsts nozīmes arhitektūras pieminekļu izmantošanas un saglabāšanas norādījumi” https://likumi.lv/ta/id/341129-valsts-nozimes-arhitekturas-piemineklu-izmantosanas-un-saglabasanas-noradijumi

Atbilstoši NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” sastāvā reģistrētas šādas inženierbūves:
 - būve – (būves kadastra apzīmējums 7401 005 1157 001) – “žogs” ar kopējo platību 278,7 m2; galvenais lietošanas veids 2420 - citas, iepriekš neklasificētas, inženierbūves; būves kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 198 euro.
 - būve (būves kadastra apzīmējums 7401 005 1157 002)- “ielas, ceļi un laukumi ar cieto segumu” ar kopējo platību 681,5 m2; galvenais lietošanas veids 2112 – “ielas, ceļi un laukumi”; būves kadastrālā vērtība uz 13.02.2024. noteikta 0 euro.
- būve ( būves kadastra apzīmējums 7401 005 1157 003) – “apgaismošanas līnija” bez noteiktas platības; galvenais lietošanas veids 2420 - citas, iepriekš neklasificētas, inženierbūves; būves kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 162 euro.
Uz zemes vienības esošo, Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” sastāvā reģistrēto inženierbūvju (būves kadastra apzīmējumi 7401 005 1157 001 un 7401 005 1157 003),
tiesiskais valdītājs ir Finanšu ministrija un tās atrodas Finanšu ministrijas bilancē.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 48.2 pantam Kadastra informācijas sistēmā ieraksta ziņas par būves, kura Kadastra informācijas sistēmā ir iekļauta zemesgrāmatā ierakstīta nekustamā īpašuma sastāvā, bet nav ierakstīta zemesgrāmatā, tiesisko valdītāju pēc tam, kad no valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas saņemtas ziņas par nekustamā īpašuma īpašnieku.
Latvijas Republikas Civillikuma 853.pants nosaka, ka visas tiesiskās attiecības, kas zīmējas uz galveno lietu, pašas par sevi attiecas arī uz tās blakus lietām, kādēļ, atsavinot galveno lietu, pie tās piederīga blakus lieta šaubu gadījumā atzīstama par atsavinātu kopā ar to, ja vien nav tieši noteikts pretējais.
Līdz ar to, atsavinot nekustamo īpašumu ir atsavināmas arī Finanšu ministrijas tiesiskajā valdījumā esošās zemesgrāmatā nereģistrētās būves (būvju kadastra apzīmējumi 7401 005 1157 001 un 7401 005 1157 003), kas ietilpst nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” sastāvā.

Saskaņā ar NĪVKIS datiem visa Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 1881 euro.
Atbilstoši Valsts meža dienesta sniegtajai informācijai (Valsts meža dienesta 04.01.2024. vēstule Nr. VMD11-2/1) par Meža valsts reģistrā reģistrētajām meža platībām un mežaudzes vērtībām uz 01.01.2024. Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2”sastāvā esošās meža zemes 0,6800 ha platībā vērtība noteikta 2068 euro.

Nekustamais īpašums “Saulstaru iela 2” nav iznomāts.

Nekustamajam īpašumam “Saulstaru iela 2” noteiktie apgrūtinājumi neliedz to atsavināt pašvaldībai bez atlīdzības tās īpašumā. Ogres novada pašvaldībai kā nākamajai Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” ieguvējai, izmantojot nekustamo īpašumu, būs saistoši tiesību akti, kas regulē augstākminētā kultūras pieminekļa aizsardzību, kura teritorijā nekustamais īpašums atrodas, kā arī Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.



II. Nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7401 003 0702) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 7401 003 0702) 0, 3580 ha platībā– Zvaigžņu ielā 6, Ogrē, Ogres novadā, ierakstīta zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Ogres pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000428775.
Finanšu ministrija nekustamo īpašumu Zvaigžņu ielā 6, Ogrē, Ogres novadā, pārņēma valdījumā, pamatojoties uz 27.06.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr. 273R/19 (valstij piekritīgās mantas realizācijai un nodošanai bez maksas) kā likvidētās  SIA "UNITED WOOD" manta.

Ņemot vērā to, ka nekustamā īpašuma Zvaigžņu ielā 6, Ogrē, Ogres novadā, sastāvā ir meža zeme, Zemkopības ministrija izvērtēja 2019. gada 26. novembra Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes vēstuli Nr.4.5.1-10/77903 par valstij piekritīgā nekustamā īpašuma pārņemšanu Zemkopības ministrijas valdījumā un secināja, ka zemes vienības pārņemšana Zemkopības ministrijas valdījumā un AS “Latvijas valsts meži” pārvaldīšanā nav lietderīga (Zemkopības ministrijas 20.01.2020. vēstule Nr. 3.4-11e/94/2020).

Nekustamā īpašuma Zvaigžņu ielā 6, Ogrē, Ogres novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums “Zvaigžņu iela 6”) sastāvā reģistrēta zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 7401 003 0702) 0, 3580 ha platībā.
 Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪVKIS ) datiem :
- zemes vienībai noteiktais lietošanas mērķis: 0501- dabas pamatnes, parki, zaļās zonas un citas rekreācijas nozīmes objektu teritorijas, ja tajās atļautā saimnieciskā darbība nav pieskaitāma pie kāda cita klasifikācijā norādīta lietošanas mērķa  –  0, 3580 ha;
- zemes vienībai noteiktais platības sadalījumam pa lietošanas veidiem: “mežs” 0,3460 ha,  “zeme zem ēkām” – 0,0120 ha;
- zemes vienības kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 752 euro;
- zemes vienībai noteikts apgrūtinājums: ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem 0.0016 ha.

Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma “Zvaigžņu iela 6” kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 1419 euro.
Atbilstoši Valsts meža dienesta sniegtajai informācijai (Valsts meža dienesta 04.01.2024. vēstule Nr. VMD11-2/1) par Meža valsts reģistrā reģistrētajām meža platībām un mežaudzes vērtībām uz 01.01.2024. Nekustamā īpašuma “Zvaigžņu ielā 6” sastāvā esošās meža zemes 0,3460 ha platībā vērtība noteikta 681 euro.

Nekustamais īpašums “Zvaigžņu iela 6” nav iznomāts.

Nekustamajam īpašumam “Zvaigžņu iela 6” noteiktais apgrūtinājums neliedz to atsavināt pašvaldībai bez atlīdzības tās īpašumā. Ogres novada pašvaldībai kā nākamajai Nekustamā īpašuma “Zvaigžņu iela 6” ieguvējai, izmantojot nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.

Saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta "d” apakšpunktu zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme nepieciešama Pašvaldību likumā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas veikšanai– mežaparku ierīkošanai un uzturēšanai pilsētu un ciemu teritorijās. Minētā pašvaldības autonomā funkcija atbilst Pašvaldību likuma 4.panta 2.punktā noteiktajai autonomajai funkcijai.

Atbilstoši Meža likuma 44. panta piektajai daļai Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā valsts meža zeme atsavināma šā panta ceturtās daļas 2. punktā minēto pašvaldības autonomo funkciju veikšanai. Savukārt kārtību, kādā valsts meža zeme atsavināma pašvaldībai, reglamentē Ministru kabineta 2006. gada 19. septembra noteikumi Nr. 776 “Valsts meža zemes atsavināšanas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr. 776).

Finanšu ministrija (VNĪ)) atbilstoši Noteikumu Nr.776 5.un 8.punktam izvērtēja Ogres novada  pašvaldības iesniegtos dokumentus valsts meža zemes atsavināšanai par Nekustamo īpašumu “Saulstaru iela 2” un Nekustamo īpašumu “Zvaigžņu iela 6”:

1. Noteikumu Nr. 776 5.1. apakšpunkts paredz, ka ierosinājumam pievieno pašvaldības domes lēmumu (sēdes protokola izrakstu vai lēmuma norakstu) par kārtību, kādā izpildāma ierosinājumā minētā pašvaldības autonomā funkcija, un par nepieciešamību zemes vienību iegūt pašvaldības īpašumā.

VNĪ ir saņēmusi Ogres novada pašvaldības lēmumu par Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” pārņemšanu pašvaldības īpašumā pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2.punktu - gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, izpildes nodrošināšanai - mežaparka ierīkošanai.

VNĪ ir saņēmusi Ogres novada pašvaldības lēmumu par Nekustamā īpašuma “Zvaigžņu iela 6” pārņemšanu pašvaldības īpašumā pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2.punktu - gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, izpildes nodrošināšanai - mežaparka ierīkošanai.

Ogres novada pašvaldības lēmumā par Saulstaru ielu 2, un Ogres novada pašvaldības lēmumā par Zvaigžņu ielu 6 pašvaldība informē, ka saskaņā ar SN16/2012 21.1. apakšpunktu jebkuru izbūves teritoriju, ievērojot apbūves noteikumus, atļauts izmantot apstādījumu ierīkošanai. Atbilstoši SN16/2012 7.10. apakšpunktā sniegtajai definīcijai apstādījumi ir ar augiem apaudzēta zemes vienība vai tā daļa, parasti labiekārtota, kuru izmanto vides ekoloģiskās kvalitātes un ainavas uzlabošanai, kā arī atpūtai; par apstādījumiem neuzskata lauksaimniecībā un mežsaimniecībā izmantojamas teritorijas, kurās iegūst lauksaimniecisko vai mežsaimniecisko produkciju.
Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa noteikumu Nr. 240 “Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 240) 5.3. apakšpunkts noteic, ka, ja pašvaldības teritorijas plānojumā vai lokālplānojumā, vai normatīvajos aktos dabas un vides aizsardzības jomā nav noteikts citādi, tad, lai nodrošinātu esošo un plānoto objektu funkcijas, visās teritorijās atļauta apstādījumu izveide un teritorijas labiekārtojums. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 240 2.4. apakšpunktu apstādījumi ir iekoptas un mākslīgi apaudzētas dabas teritorijas (piemēram, parki, dārzi, skvēri, alejas, koku rindas, ielu un ceļu stādījumi).
Uz zemes vienībām esošais mežs iekļaujas pilsētvidē un minētās teritorijas saglabājamas kā publiskā ārtelpa. Savukārt viens no Ogres  novada  attīstības programmas 2022.–2027. Rīcības plāna 2022.–2027. (turpmāk – Rīcības plāns) 1.11.14. punktā paredzētajiem pasākumiem ir uzturēt parkmeža ainavu pilsētu teritorijā, kura mērķis ir saglabāt mežiem raksturīgais sugu sastāvus, novērst biotopu sinantropizāciju, uzturēt parkmeža ainavu pilsētu teritorijā. Rīcības plāna 8.1.1. punkts “Pasākumi publiskās ārtelpas infrastruktūras attīstībai un sakārtošanai” paredz izveidot un labiekārtot publiskās teritorijas atpūtai – laukumus, zaļās zonas un citus publiskos objektus.

Ņemot vērā minēto, secināms, ka Nekustamais īpašums “Saulstaru iela 2” un Nekustamais īpašums “Zvaigžņu iela 6” nepieciešams Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas – parku un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana – nodrošināšanai, ierīkojot mežaparku.

2. Noteikumu Nr. 776 5.2. apakšpunkts paredz, ka ierosinājumam pievieno pašvaldības apliecinājumu par plānotās darbības atbilstību spēkā esošajam teritorijas plānojumam, lokālplānojumam (ja tāds ir izstrādāts) un detālplānojumam (ja tas nepieciešams saskaņā ar normatīvajiem aktiem).

Ogres novada pašvaldība ir informējusi (06.02.2024.vēstule Nr. 2-5.1/285 un vēstule Nr. 2-5.1/287;  31.10.2023. vēstule Nr. 2-5.1/2701), ka saskaņā ar Ogres novada pašvaldības 2012. gada 21. jūnija saistošo noteikumu Nr. 16/2012 “Ogres novada teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi” (turpmāk – SN16/2012) 7. pielikumu “Ogres novada teritorijas atļautās un plānotās izmantošanas kartes” Nekustamā īpašuma “Zvaigžņu iela 6” sastāvā esošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7401 003 0702 un Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” sastāvā esošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7401 005 1157  noteikta funkcionālās zonas “Zaļās teritorijas” apakšzona “Parki” (ZP). Atbilstoši SN16/2012 226.1.B1. apakšpunktam šajā funkcionālajā apakšzonā atļautais izmantošanas veids: parks, arī dendroloģiskais parks, dārzs, skvērs.

Ņemot vērā iepriekšminēto un pamatojoties uz pieņemtajiem Ogres novada pašvaldības lēmumiem par Nekustamo  īpašumu “Saulstaru iela 2” un Nekustamo īpašumu “Zvaigžņu iela 6”, to sastāvā esošā meža zeme  tiks izmantota Meža likuma 44.panta ceturtās daļas “d” apakšpunktā noteiktajai pašvaldības funkcijai – mežaparku ierīkošanai un uzturēšanai pilsētu un ciemu teritorijās.

3. Noteikumu Nr.776 5.3. apakšpunkts noteic, ka pašvaldība valsts meža zemes atsavināšanas ierosinājumam pievieno Valsts vides dienesta izdotos tehniskos noteikumus vai Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par paredzētās darbības uz vidi novērtējuma ziņojumu, ja to paredz normatīvie akti par ietekmes uz vidi novērtējumu.

Ņemot vērā, ka  valsts meža zemes atsavināšana meža parka ierīkošanai un uzturēšanai nav iekļauta to darbību sarakstā, kurai atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. janvāra noteikumu Nr. 30 "Kārtība, kādā Valsts vides dienests izdod tehniskos noteikumus paredzētajai darbībai" pielikumam būtu jāizsniedz tehniskie noteikumi, un nav ietverta likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" 1. un 2. pielikumā minēto darbību sarakstā, kurām būtu nepieciešamas ietekmes uz vidi novērtējuma un ietekmes uz vidi sākotnējā izvērtējuma procedūras,  Ogres novada pašvaldībai nav nepieciešams iesniegt Noteikumu Nr.776 5.3. apakšpunktā minētos dokumentus, lai iegūtu īpašumā bez atlīdzības Nekustamo  īpašumu “Saulstaru iela 2” un Nekustamo īpašumu Zvaigžņu ielā 6, kas nepieciešami pašvaldības autonomo funkciju veikšanai.

4.Noteikumu Nr.776 5.4. apakšpunkts noteic, ka pašvaldība valsts meža zemes atsavināšanas ierosinājumam pievieno Dabas aizsardzības pārvaldes atzinumu (ja uz darbību neattiecas šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētā prasība) par plānotās darbības atbilstību attiecīgās teritorijas aizsardzību un izmantošanu regulējošo normatīvo aktu prasībām, ja atsavināmā valsts meža zeme atrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā vai mikroliegumā.

Konkrētajā gadījumā Ogres novada pašvaldībai nav nepieciešams iesniegt Noteikumu Nr.776 5.4. apakšpunktā minēto Dabas aizsardzības pārvaldes atzinumu, jo Nekustamais  īpašums “Saulstaru iela 2” un Nekustamais īpašums Zvaigžņu ielā 6, neatrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā vai mikroliegumā.

5. Noteikumu Nr.776 8.punktā noteikts, ja atsavināšana nepieciešama parku vai mežaparku ierīkošanai un uzturēšanai, papildus šo noteikumu 5.punktā minētajam ierosinājumam pievieno:

- 8.1. grafisko ieceres risinājuma plānu vizuāli uztveramā mērogā (M 1:500, M 1:1000, M 1:2000 vai M 1:5000), kurā iezīmēta skartās valsts meža zemes robeža un ieceres izvietojums zemes vienībā.

Ogres novada pašvaldība ar 06.02.2024.vēstuli Nr. 2-5.1/285 ir iesniegusi mežaparka grafisko skici mērogā 1:500 par ieceres izvietojumu Nekustamajā īpašumā “Saulstaru iela 2” (skatīt pie projekta pamatojošiem dokumentiem).

Ogres novada pašvaldība ar 06.02.2024.vēstuli Nr. 2-5.1/287 ir iesniegusi mežaparka grafisko skici mērogā 1:500 par ieceres izvietojumu Nekustamajā īpašumā “Zvaigžņu iela 6” (skatīt pie projekta pamatojošiem dokumentiem).


- 8.2. skaidrojošu aprakstu par plānoto darbību (atrašanās vieta, tās vispārīgs raksturojums, esošā situācija un plānotie darbi (būves, iecerētie labiekārtojuma elementi, arhitektūras mazās formas un to izvietojums plānā), plānotie darbu īstenošanas termiņi).

Ogres novada pašvaldība ar 06.02.2024.vēstuli Nr. 2-5.1/285 ir iesniegusi skaidrojošu aprakstu par plānoto darbību Nekustamajā īpašumā “Saulstaru 2”.
Ogres novada pašvaldība informē, ka projekta īstenošanas rezultātā Nekustamā īpašuma “Saulstari 2” sastāvā esošajā zemes vienībā tiks izveidots mežaparks. Esošā teritorija atrodas ainaviskā reljefā, un tā var tikt pielāgota pasīvajai un aktīvajai rekreācijai. Teritorijas nogāzē aug jauktu koku mežs. Valdošā suga ir priede, bet ar pastāvīgu egles, retāk āra bērza, parastās kļavas, ozola un baltalkšņa piejaukumu. Esošais mežs iekļaujas pilsētvidē un tas atradīsies blakus bērnu rotaļu laukumam un velo trasei ar izciļņiem (Pump Track). Projektētā mežaparka teritorija saglabājama kā publiskā ārtelpa un caur to paredzēts izveidot lokveida  gājēju pastaigu celiņus ar galveno vides aktivitāti - labirintu, kurš stādīts no augiem un vizuāli veidos objektu kā telpiska vide. Labirintu plānots izvietot līdzenākajā teritorijas vietā, kur šobrīd atrodas zemesgrāmatā neierakstīta būve (būves kadastra apzīmējums 7401 005 1157 001) - (žogs). Teritorijā tiek saglabāti vēsturiski esošie celiņi, kas ved uz kultūrvēsturisko objektu - sanatoriju “Saulstari”.  Mežaparkā paredzētas 3 autostāvvietas ar iebrauktuvi no Saulstaru ielas.
          Mežaparka projekta izstrāde ietvers labiekārtojuma objektus- pastaigu takas no videi draudzīga materiāla, publiskās teritorijas atpūtas laukumus, zaļās zonas un vides dizaina objektus (soliņus, atkritumu urnas un norādes).  Mežaparka teritorijā veidotās  dabas zinību un tūrisma takas nebūs platākas par 1m. Projekta mērķis ir saglabāt mežam raksturīgo sugu sastāvus, un papildināt vides struktūru ar skuju kokaugu zemiem stādījumiem un projektētiem zemiem lapu krūmiem, kas ar savām saknēm aizkavētu nogāzes erozijas iespējamību nākotnē. Projektētajā mežaparkā plānotas izveidot divas funkcionālās zonas-gan pasīvo, gan aktīvo dažādām fiziskām aktivitātēm un rotaļām. 
Ogres novada pašvaldība informē, ka mežaparka plānotie darbu termiņi tiks realizēti saistībā ar Ogres  novada  attīstības programmas 2022.–2027. Rīcības plāna 2022.–2027. 1.11.14. un 8.1.1. punktā paredzētajiem pasākumiem.

Ogres novada pašvaldība ar 06.02.2024.vēstuli Nr. 2-5.1/287 ir iesniegusi skaidrojošu aprakstu par plānoto darbību Nekustamajā īpašumā  “Zvaigžņu iela  6”.
Ogres novada pašvaldība informē, ka projekta īstenošanas rezultātā zemes vienībā Zvaigžņu ielā 6,  Ogrē, Ogres novadā,  tiks izveidots mežaparks. Esošā teritorija atrodas ainaviskā reljefā, kā arī horizontālajā plaknē, kur pārsvarā aug skuju kokaugi. Teritorijas nogāzē aug jauktu koku mežs. Tā pamežā raksturīgs biezs krūmu stāvs, kā arī floristiski daudzveidīgs un telpiski ļoti mainīgs jeb mozaīkveida lakstaugu un sūnu stāvs.  Esošais mežs iekļaujas pilsētvidē un tas atradīsies starp sabiedriski nozīmīgiem objektiem Ogres pilsētā. Projektētā mežaparka teritorija saglabājama kā publiskā ārtelpa un caur to paredzēts izveidot gājēju pastaigu celiņu no Ogres Valsts ģimnāzijas, Ogres Centra pamatskolas uz Ogres Centrālo bibliotēku.
Mežaparka projekta izstrāde ietvers labiekārtojuma objektus- pastaigu takas no videi draudzīga materiāla, publiskās teritorijas atpūtas laukumus, zaļās zonas un vides dizaina objektus (soliņus, atkritumu urnas un norādes).  Projekta mērķis ir saglabāt mežam raksturīgo sugu sastāvu un papildināt ar  daļēji ēncietīgiem krūmu un vīteņaugu stādījumiem.   Projektētajā mežaparkā plānotas arī pasīvās un aktīvās atpūtas rekreācijas zonas, kuras pielāgotas teritorijas reljefam un tās savstarpēji savienos pastaigu takas.
Mežaparka plānotie darbu termiņi tiks realizēti saistībā ar Ogres  novada  attīstības programmas 2022.–2027. Rīcības plāna 2022.–2027. 1.11.14. un 8.1.1. punktā paredzētajiem pasākumiem.


- 8.3. lēmumu, kurā ietverti publiskās apspriešanas rezultāti, ja par parka vai mežaparka ierīkošanas ieceri ir organizēta publiskā apspriešana.

Lēmumu, kurā ietverti publiskās apspriešanas rezultāti nav iespējams iesniegt, jo par parka vai mežaparka ierīkošanas ieceri Ogres novada pašvaldība nav organizējusi publisko apspriešanu.

Vienlaikus saskaņā ar Meža likuma 38.3 pantā noteikto, parku un mežaparku izveido vietējā pašvaldība pēc vienošanās ar zemes īpašnieku, izdodot saistošos noteikumus par konkrēta parka vai mežaparka izveidošanu, apsaimniekošanu un aizsardzību. Saistošos noteikumus vietējā pašvaldība saskaņo ar zemes īpašnieku, ja mežaparku izveido ārpus pašvaldības zemes, un ar Dabas aizsardzības pārvaldi, ja parku vai mežaparku izveido īpaši aizsargājamā dabas teritorijā.

Ievērojot iepriekš minēto, Ogres novada pašvaldībai pēc valsts meža zemes pārņemšanas īpašumā, atbilstoši Meža likuma 38.3 pantā noteiktajam, būs jāizdod pašvaldības saistošie noteikumi  par konkrētā mežaparka izveidošanu, apsaimniekošanu un aizsardzību. Vienlaikus mežaparku un parka ierīkošanu pēc valsts meža zemes atsavināšanas un to uzturēšanu Ogres novada pašvaldība īstenos atbilstoši Ministru kabineta 2013. gada 5. marta noteikumiem Nr. 123 “Noteikumi par parku un mežaparku izveidošanu mežā un to apsaimniekošanu”, kas cita starpā paredz uzdevumu izstrādāt būvprojektu un par ieceri mežā izveidot parku vai mežaparku pašvaldībai rīkot publisko apspriešanu un par to informē Dabas aizsardzības pārvaldi un Valsts meža dienestu.

Tāpat Ogres novada valstspilsētas pašvaldībai, līdz brīdim, kad Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” un Nekustamā īpašuma “Zvaigžņu iela 6”  sastāvā esošā meža zeme tiks izmantota mežaparka ierīkošanai, jāievēro Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumi Nr.935 “Noteikumi par koku ciršanu mežā” (meža platībās).

Finanšu ministrija (VNĪ), izskatot Ogres  novada  pašvaldības iesniegtos dokumentus un izvērtējot to saturu pēc jēgas un mērķa, secina ka pašvaldība ir iesniegusi nepieciešamos dokumentus atbilstoši Noteikumu Nr. 776 5. un 8.punktam.
 
Atbilstoši Ogres novada pašvaldības lēmumos noteiktajam, pārņemot Nekustamo īpašumu “Saulstaru iela 2” un Nekustamo īpašumu “Zvaigžņu iela 2” Ogres novada pašvaldības īpašumā, pašvaldība plāno tos izmantot papildinošu saimniecisku darbību veikšanai tikai tiktāl, ciktāl šī saimnieciskā darbība ir nepieciešama un saistīta ar noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas veikšanu, kā arī ievērojot nosacījumus, kas izriet no Eiropas Savienības aktiem komerdarbības atbalsta kontroles jomā.

Ogres novada pašvaldība, pārņemot Nekustamo īpašumu “Saulstaru iela 2” un Nekustamo īpašumu “Zvaigžņu iela 2”, tos izmantos, nodrošinot tiem publisku pieejamību visai sabiedrībai, saglabājot teritorijas kā publisko ārtelpu, paredzot izveidot un labiekārtot publiskās teritorijas atpūtai – laukumus, zaļās zonas un citus publiskos objektus, tādējādi veicinot pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju un viesu interešu nodrošināšanu.

Ievērojot iepriekš minēto, secināms, ka nododamie  nekustamie īpašumi tiks izmantoti galvenokārt ar saimniecisko darbību nesaistītu darbību veikšanai un papildinošās saimnieciskās darbības veikšanai saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta (25) panta daļā noteikto.

Atbilstoši Ogres novada pašvaldības lēmumiem, pēc Nekustamā īpašuma “Saulstaru iela 2” un Nekustamā īpašuma “Zvaigžņu iela 6” pārņemšanas Ogres novada pašvaldības īpašumā, minētie nekustamie īpašumi tiks nodoti Ogres novada pašvaldības  aģentūras “Tūrisma, sporta un atpūtas kompleksa “Zilie kalni” attīstības aģentūra” valdījumā.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informāciju skatīt sadaļā “Pašreizējā situācija”.
 
 
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmajā daļā noteikto valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Nekustamā īpašuma nodošana bez atlīdzības pašvaldības īpašumā saskaņā ar Atsavināšanas likumā noteikto ir viens no atsavināšanas veidiem.

Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem.
Ņemot vērā, ka  Nekustamais īpašums “Saulstaru iela 2” un Nekustamais īpašums “Zvaigžņu iela 6” ir nepieciešams Ogres novada pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts atbalstīt iepriekš minēto nekustamo īpašumu atsavināšanu, nododot bez atlīdzības pašvaldības īpašumā pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmo daļu, tai skaitā mežaparku ierīkošanai un uzturēšanai pilsētu un ciemu teritorijās.

Ievērojot iepriekš minēto, ir sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas paredz saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu un 43. pantu, Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta “d” apakšpunktu,  atļaut Finanšu ministrijai nodot bez atlīdzības Nekustamo īpašumu “Saulstaru iela 2” un Nekustamo īpašumu “Zvaigžņu iela 6”.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabinets lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādu atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots. Nostiprinot atvasinātas publiskas personas īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, zemesgrāmatā izdarāma atzīme par Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem tiesību aprobežojumiem.
Ja nodotais nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 43.panta ietvertajam regulējumam šā likuma 42. pantā minētajos gadījumos lēmumu par valsts mantas nodošanu īpašumā bez atlīdzības pieņem šā likuma 5. pantā minētā institūcija, t.i., Ministru kabinets.
 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ogres novada pašvaldības iedzīvotāji. Sabiedrība kopumā, pašvaldībai nodrošinot savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ogres novada pašvaldības iedzīvotāji. Sabiedrība kopumā, pašvaldībai nodrošinot savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projekts neskar valsts budžetu. Izdevumus, saistībā ar valsts nekustamo īpašumu reģistrēšanu zemesgrāmatā uz Ogres novada pašvaldības vārda, kā arī izdevumus, kas saistīti ar nekustamo īpašumu uzturēšanu, segs Ogres novada pašvaldība no sava budžeta līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
 

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Ogres novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi