Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-170: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Latvijas Lauku attīstības programmas uzraudzības komiteja 2021. gada 11. februārī saskaņoja grozījumus Latvijas Lauku attīstības programmā 2014.–2020. gadam īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā, un 2021. gada 23. jūnijā tos apstiprināja Eiropas Komisija, paredzot piesaistīt Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA) līdzekļus zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas (turpmāk – garantiju programma) finansēšanai 10 000 000 euro apmērā Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam (turpmāk – LAP) apakšpasākumos “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā” finanšu instrumentu veidā. Finansējums starp apakšpasākumiem ir sadalīts, ievērojot esošo pieprasījumu garantiju programmā. Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas, lauksaimniecības produktu pārstrādes un lauku attīstības politikas jomā darbojošos uzņēmumu attīstības veicināšanu. Kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā, tostarp garantiju programmas ieviešanai, nosaka Ministru kabineta 2021.gada 23.novembra noteikumi Nr. 769 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veicināt investīciju piesaistīšanu lauksaimniecības nozares modernizēšanai un ieviest Eiropas Savienības sniegtā atbalsta iespējas. Pašlaik tiek īstenots atbalsts investīcijām saimniecību un pārstrādes uzņēmumu modernizācijai saistībā ar LAP. Sekmīgai LAP investīciju atbalsta īstenošanai papildus tiek paredzēts arī atbalsts garantiju veidā kredītiestādēs ņemtiem aizdevumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 9 “Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi” noteikta lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības pasākumu garantiju programmas (turpmāk – noteikumi Nr. 9) īstenošanas kārtība, finansējumu, atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi, kā arī finansējums akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība Altum) izdevumu segšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams papildināt izdošanas tiesisko pamatu ar norādi uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, jo atbalstu garantijām plānots piešķirt un administrēt atbilstoši LAP apakšpasākumu “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā” nosacījumiem, kā arī palielināt noteikumos Nr. 9 pieejamo finansējumu ne vairāk kā par 10 000 000 euro LAP apakšpasākumu “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā” īstenošanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1. punkts papildina izdošanas tiesisko pamatu ar norādi uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, jo atbalstu garantijām plānots piešķirt un administrēt atbilstoši LAP apakšpasākumu “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā” nosacījumiem, jo šo LAP apakšpasākumu  īstenošanai paredzēts Eiropas Lauksaimniecības Fonda lauku attīstībai finansējums 10 0000 euro.
Lai nodrošinātu LAP apakšpasākumu “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā” nosacījumiem atbilstoši veikti grozījumi noteikumos Nr. 9., kur  noteikumu projekta 2. punktā noteikts, ka noteikumi Nr. 9 paredz arī kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu garantiju veidā LAP īstenošanas pārejas laikā 2021. un 2022. gadā apakšpasākumos “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā”.
Lai nodrošinātu komercdarbības atbalsta normu nepārprotamu piemērošanu precizēts noteikumu Nr.9 3.punkts atbilstoši noteikumu projekta 3.punkts, ka par garantijas pagarināšanu jāpieņem lēmums un šī lēmuma datums uzskatāms par atbalsta piešķiršanas dienu. 
Atbilstoši veikti grozījumi, kas ietverti noteikumu projekta 4. punktā, paredz palielināt noteikumos Nr. 9 pieejamo finansējumu ne vairāk kā par 10 000 000 euro LAP apakšpasākumiem “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā”, to paredzot garantiju programmas īstenošanai un sagaidāmo zaudējumu segšanai un tā dodot iespēju uzņēmumiem aizņemties finanšu līdzekļus kredītiestādēs.
Savukārt, noteikumu projekta 5. punktā papildināta 4.1 punktā noteikta prasība par finanšu līdzekļu nodalīšanu starp LAP apakšpasākumiem “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā”.
Lai nodrošinātu nepārprotamu noteikumu Nr.9 5. punkta nosacījumu ievērošanu, atbilstošs precizējums veikts ar noteikumu projekta 6. punktu nosakot, ka sagaidāmie zaudējumi ir noteikti balstoties uz programmas novērtējumu, kas veikts atbilstoši Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešajā daļā noteiktajam.
Kā arī noteikumu projekta 7. un 8. punktā noteikts, ka  sabiedrībai Altum, turpmāk būs pieejams finansējums pārvaldības izmaksu segšanai, kā arī  kapitāla atdeves izmaksām garantiju programmas atgrieztā finansējuma ietvaros. Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas ieviešanā tiks ievēroti Ministru kabineta 2021.gada 23.novembra noteikumi Nr. 769 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā", kur noteikts, ka pārvaldības izmaksas, ko aprēķina atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu 13. pantam un kas nepārsniedz šīs regulas 13. panta 3. punktā noteiktos ierobežojumus, kā arī ir pārskatīta un samazināta vienreizējā garantijas maksa noteikumu projekta 17. punkts, tādējādi nodrošinot Eiropas Komisijas 2015.gada 9.jūnija lēmuma Nr. SA.36904 (2014/N)"LHZB attīstības (programmu) daļa un Latvijas vienotās attīstības finanšu institūcijas izveide" (71) punkta (b) apakšpunktā norādītais pārkompensācijas risku. 
Savukārt, noteikumu projekta 9. punktā noteikts, ka finansējumam, kas paredzēts LAP apakšpasākumiem “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” un “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē”, atbalsts materiālos vai nemateriālos aktīvos, kas saistīti ar primāro lauksaimniecības produktu ražošanu ievērojot,  Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (turpmāk – regula Nr. 1305/2013) 17. pantu un 45. panta  7.punktu, kas saistīti ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 1. pielikumā minēto lauksaimniecības produktu pārstrādi, ievērojot  regulas Nr. 1305/2013 17. pantu un 45. panta 7. punktu, un ieguldījumiem, kas saistīti ar Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā minēto lauksaimniecības produktu pārstrādi šajā pielikumā neminētajos lauksaimniecības produktos, ievērojot Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr.  1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013) nosacījumus, kā arī ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā lauku teritorijā, ievērojot regulas Nr. 1305/2013 19. pantu un 45 . panta 7 .punktu un regulas Nr. 1407/2013 nosacījumus. Kā arī garantijām, kas paredzēts LAP apakšpasākumiem “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” un “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem garantiju piešķir, kas saistīti ar primāro lauksaimniecības produktu ražošanu un  lauksaimniecības produktu pārstrādi, kas saistīti ar Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā noteikto lauksaimniecības produktu pārstrādi šajā pielikumā minēto lauksaimniecības produktiem, saskaņā ar regulas Nr. 1305/2013 45. panta 5. punktā noteiktajiem nosacījumiem bet, ja saistīti ar Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā noteikto lauksaimniecības produktu pārstrādi šajā pielikumā neminētajos lauksaimniecības produktos vai ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanu un attīstīšanu lauku teritorijā, saskaņā ar regulas Nr. 1305/2013 45. panta 5. punktā noteiktajiem nosacījumiem, kā arī ievērojot regulas Nr. 1407/2013 noteiktos nosacījumus. Lai nodrošinātu komercdarbības atbalsta normu nepārprotamu piemērošanu precizēts, ka garantiju ne tikai piešķir, bet arī pagarina atbilstoši noteikumu Nr.9 7.punktā minētajiem nosacījumiem. Savukārt 9.punkta 7.8. apakšpunktā aizstāta spēku zaudējusi Komisijas regula ar jaunu spēkā esošu Komisijas  2016. gada 18. maija Deleģētai regulai (ES) 2016/1238, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1308/2013 papildina attiecībā uz valsts intervenci un privātās uzglabāšanas atbalstu.
Noteikumu projekta 10.punkts nosaka, ka  garantiju nepiešķir tādam garantijas saņēmējam, kuram lēmuma pieņemšanas brīdī par atbalsta piešķiršanu ir pasludināts maksātnespējas process, ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ja saimnieciskās darbības veicējs atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru. Atbilstoši Tieslietu ministrijas skaidrojumam ar jēdzienu „pasludināts maksātnespējas process” aptver arī tādus maksātnespējas stāvokļa risinājumus kā bankrots, sanācija un mierizlīgums, līdz ar to aptver arī tos maksātnespējas procesus, kas pasludināti saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" un Maksātnespējas likumu, kas bija spēkā līdz 2010. gada 31. oktobrim. Atbilstoši likumam "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju", kā arī Maksātnespējas likumu, kas bija spēkā līdz 2010. gada 31. oktobrim, maksātnespējas stāvokļa risinājumi (sanācija un (mier)izlīgums) tiek īstenoti maksātnespējas procesa ietvaros. Proti, kamēr tiek īstenots kāds no maksātnespējas stāvokļa risinājumiem, uzņēmumam ir aktīvs maksātnespējas process. Garantijas saņēmēja atbilstība normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru, tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu. Šāda apliecinājuma iesniegšana ir paredzēta arī sabiedrības Altum projektu vērtēšanas kritēriju metodikā. Ja sabiedrībai Altum nav pieejams garantijas pretendenta apliecinājums par pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procesu, garantija atbalsta pretendentam netiek piešķirta.
Noteikumu projekta 11. punkts  paredz svītrot izņēmumu, kas vairs nav piemērojams, jo nosacījums attiecināms par laika periodu no 2020. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 30. jūnijam.
Lai nodrošinātu LAP apakšpasākumu “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”, “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā” nosacījumiem veikts atbilstošs grozījums projekta 12. punktā precizēts nosacījums, kad garantijas saņēmējam netiek piešķirta garantija un noteikts atbilstoši izņēmums uz garantijas pagarināšanu, ja garantijas saņēmējs ir sīkais (mikro), mazais vai vidējais saimnieciskās darbības veicējs atbilstoši regulas Nr. 702/2014 1.pielikumā noteiktajai definīcijai, kā arī atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 9 1. pielikums, noteikumu projekta 21.punkts.
Lai tiktu nodrošināta nepārprotama tiesību normu ievērošana, ar noteikumu projekta 13.punktu precizēts noteikumu Nr.9 19.punkts, kas paredz ierobežojumu uz spēkā esošo garantiju apmēru vienam garantiju saņēmējam, tādēļ svītrots Noteikumu Nr. 9  19.2. un 19.3.apakšpunkts, kā arī atbilstoši precizēti noteikumu Nr.9 19.4 un 19.5. apakšpunkti. Noteikumu projekta 13. punktā paredzēti arī grozījumi, lia nodrošinātu nepārprotamu regulas 1407/2013 piemērošanu un tiktu nodrošināta noteikumu Nr. 9 21.1. un 23.1. apakšpunktā noteiktā prasība par atbalsta subsīdijas ekvivalentu un, ka piešķirto garantiju summa, vienam vienotam uzņēmumam.
Ņemot vērā, ka tiek paredzēts atbalsts sabiedrības Altum pārvaldības izmaksu segšanai atbilstoši noteikumu projekta 14. punktā tiek samazināta garantiju saņēmējiem vienreizējā garantijas maksa.
Lai nodrošinātu nepārprotamu valsts atbalsta normu piemērošanu noteikumu projekta 15.punkts atbilstoši precizē noteikumu Nr.9 21.punktu atbilstoši, kur noteikts, ka garantiju piešķir atbilstoši  Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulas (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē, Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē, Nr. L 352) vai regulas Nr. 1407/2013 prasību nosacījumiem, kā arī ievērojot Komisijas paziņojums par EK līguma 87. un 88. panta piemērošanu valsts atbalstam garantiju veidā (2008/C 155/02) prasību nosacījumiem.
Ņemot vērā, ka garantijas plānots piešķirt arī saskaņā ar regulu Nr. 1305/2013 atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 22. punkts subsīdijas ekvivalenta aprēķināšanai, noteikumu projekta 16.punkts.
Noteikumu projekta 17. un 18. punktā noteikti kumulācijas nosacījumi, lai nepārsniegtu atbilstoši regulās noteiktās maksimālās atbalsta intensitātes.
Noteikumu 19. punktā precizēts nosacījums par atbalsta atgūšanu atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļai.
Noteikumu projekta 20. punkts paredz, ka sabiedrība Altum ir tiesīga bez maksas saņemt garantiju programmas īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamo informāciju no Zemkopības ministrijas resora iestādēm, proti, Lauku atbalsta dienesta un Lauksaimniecības datu centra. Nolīgumā vai finansēšanas līgumā nav iespējams iekļaut šo prasību, jo nolīgums vai finansēšanas līgums netiek slēgts ar visām noteikumu projektā minētajām Zemkopības ministrijas resora iestādēm.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem tiek dota iespēja saņemt atbalstu kredītiestādēs.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Fiziskas. un juridiskas personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumi un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu attīstību un palielinās konkurētspēju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu attīstību un palielinās konkurētspēju.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu un lauksaimniecības nozarē, lauksaimniecības produktu pārstrādē un zvejniecības un zvejas produktu apstrādē iesaistītajiem uzņēmumiem nodrošinātu ilgtermiņa investīcijas ar atbilstošām aizdevumu likmēm, papildus ir jāparedz atbalsts garantijām kredītiem, galvojumiem un citiem finanšu pakalpojumiem. Tā arī tiktu veicināta uzņēmumu efektivitāte un nodrošināta investīciju ieplūšana uzņēmumos.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem tiks dota iespēja saņemt atbalstu kredītiestādēs.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 700 000
0
1 700 000
0
1 700 000
1 700 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 700 000
0
1 700 000
0
1 700 000
1 700 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 500 000
0
2 500 000
0
2 500 000
2 500 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 500 000
0
2 500 000
0
2 500 000
2 500 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-800 000
0
-800 000
0
-800 000
-800 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
-800 000
0
-800 000
0
-800 000
-800 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-800 000
-800 000
-800 000
-800 000
5.1. valsts pamatbudžets
-800 000
-800 000
-800 000
-800 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022. gada I pusgadā ir plānots pirmais maksājums sabiedrībai Altum saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2014 41. panta 1. punktu – 25 % apmērā no 10 000 000 euro, t.i., 2 500 000 euro. Garantiju programmai tiek novirzīts ELFLA finansējums 10 000 000 euro, kas ir Kopējas lauksaimniecības politikas (KLP) II pīlāra finansējums. Tā kā Lauku attīstības finansējumam 10 000 000 euro apmērā pārejas periodā tiek piemēroti pašreizējā plānošanas perioda nosacījumi, tas attiecas arī uz LAP līdzfinansējuma likmēm: 2021. un 2022. gada budžeta piešķīrumam ir jāpiemēro LAP paredzētā līdzfinansējuma likmju proporcija – 68 % ELFLA un 32 % valsts budžeta līdzfinansējums. LAP grozījumi finanšu instrumenta piemērošanai tika saskaņoti 2021.gada 11. februāra LAP uzraudzības komitejas sēdē, un 2021. gada 23. jūnijā tos apstiprināja Eiropas Komisija. ELFLA finansējums finanšu instrumentu īstenošanai 10 000 000 euro apmērā atvēlēts šādiem LAP apakšpasākumiem:
•           “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” atbalsta sniegšanai garantiju veidā –    7 000 000 euro;
•           “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsta sniegšanai garantiju veidā – 2 000 000 euro;
•           “Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā” atbalsta sniegšanai garantiju veidā – 1 000 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
LAP paredzētā līdzfinansējuma likmju proporcija – 68 % ELFLA un 32 % valsts budžeta līdzfinansējums. 10 000 000 (100 %) - 3 200 000 (32%)  = 6 800 000 (68%) euro
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
LAP paredzētā līdzfinansējuma likmju proporcija – 68 % ELFLA un 32 % valsts budžeta līdzfinansējums. 10 000 000 (100%) - 6 800 000 (68%) = 3 200 000 (32%) euro
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav.
Cita informācija
Nepieciešamo ELFLA finansējumu Zemkopības ministrija lūgs pārdalīt no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ,”Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. Finansējuma sadalījums pa gadiem ir norādīts indikatīvi un var tikt precizēts pēc atsevišķu pasākumu ieviešanas.

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā”. Izsludināts 2021. gada 4. jūnijā valsts sekretāru sanāksmē (VSS-521).

Pamatojums un apraksts
Tiks noteikta kārtība valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanai lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0702
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R048
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētā regula (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu
Apraksts
Eiropas fondu atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1305
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005
Apraksts
Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
Eiropas fondu atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Vispārējā tautsaimniecības de minimis regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulas (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares de minimis atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
Lauksaimniecības nozares de minimis regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1379
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju, un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000
Apraksts
Regula par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
ES tiesību akta CELEX numurs
32009R0612
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 7. jūlija Regulai (EK) Nr. 612/2009, ar kuru nosaka kopējus sīki izstrādātus noteikumus eksporta kompensāciju sistēmas piemērošanai lauksaimniecības produktiem
Apraksts
Regula par eksporta kompensāciju sistēmas piemērošanu lauksaimniecības produktiem
ES tiesību akta CELEX numurs
32016R1238
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2016. gada 18. maija Deleģētā regula (ES) 2016/1238, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1308/2013 papildina attiecībā uz valsts intervenci un privātās uzglabāšanas atbalstu
Apraksts
Regula par valsts intervenci un privātās uzglabāšanas atbalstu

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
 
14. panta 12., 13. un 14. punkts
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
8.panta 1.,3.,5. un 6. punkts
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 9. un 10. punkts
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14.pants
9. punktā (7.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17.pants
9. punktā (7.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētā regula (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
13. panta 2. un 3.punkts
7.punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
19. panta 6. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17.pants
9. punkta (7.3.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta  7.punkts
9. punkta (7.3.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17.pants
9. punkta (7.3.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 7.punkts
9. punkta (7.3.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
19. pants
9. punkta (7.3.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 7.punkts
9. punkta (7.3.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 5. punkts
9. punkta (7.9. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 5. punkts
9. punkta (7.10. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
38. panta 6. punkts
5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
15. punkta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
9. punkta (7.3.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
9. punkta (7.3.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
9. punkta (7.7. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
9. punkta (7.10. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
9. punkta (7.4. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce 
9. punkta (7.6. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
13. punkta (19.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
13. punkta (19.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
13. punkta (19.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "c" apakšpunkts
15. punkta (21.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
15. punkta (21.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulas (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
15. punkta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
9. punkta (7.5. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
9. punkta (7.7. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "c" apakšpunkts
15. punkta (21.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
15. punkta (21.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
19.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
15. punkta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
vispārīga atsauce
9. punkta (7.7. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "c" apakšpunkts
15. punkta (21.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
15. punkta (21.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju, un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
9. punkts (7.6. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 7. jūlija Regulai (EK) Nr. 612/2009, ar kuru nosaka kopējus sīki izstrādātus noteikumus eksporta kompensāciju sistēmas piemērošanai lauksaimniecības produktiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vipārīga atsauce
9. punkta (7.8. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2016. gada 18. maija Deleģētā regula (ES) 2016/1238, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1308/2013 papildina attiecībā uz valsts intervenci un privātās uzglabāšanas atbalstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
9. punkta (7.8. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
"Attīstības finanšu institūcija Altum" AS
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://www.zm.gov.lv/zemkopibas-ministrija/apspriesanas/grozijumi-ministru-kabineta-2019-gada-8-janvara-noteikumos-nr-9-lauksa?id=1055

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Nav.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • sabiedrība Altum

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi