Anotācija

22-TA-2123: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu, Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu, Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra sēdes protokollēmuma  (prot. Nr.80 76. §) „Informatīvais ziņojums „Par finansējumu augstas gatavības kultūras infrastruktūras projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” (turpmāk – 2021.gada 14.decembra protokollēmums) 4.punktu, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu investīciju veikšanai kultūras infrastruktūrā Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākumu ietvaros, un Ministru kabineta 2021.gada 9.novembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.74 36.§) „Informatīvais ziņojums „Par nacionālās koncertzāles projekta finansējumu un nekustamo īpašumu Kronvalda bulvārī 4, Rīgā”” (turpmāk – 2021.gada 9.novembra protokollēmums) 6.punktu, atbilstoši kuram, lai 2022.gadā nodrošinātu finansējumu nacionālās koncertzāles projekta īstenošanai, atbalstīts priekšlikums 2022.gadā nepieciešamo finansējumu līdz 2 000 000 euro nodrošināt no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 18.marta sēdes protokollēmumu (prot. Nr.28 42.§) „Informatīvais ziņojums „Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” (turpmāk – 2021.gada 18.marta protokollēmums) ir atbalstīta papildu finansējuma piešķiršana ar Covid-19 krīzes seku pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai 2021. un 2022.gadā sadalījumā pa ministrijām atbilstoši informatīvā ziņojuma „Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” (turpmāk – informatīvais ziņojums) tabulai Nr.1 „Ministriju iesniegtā informācija par nepieciešamo finansējumu augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” (turpmāk – tabula Nr.1). Atbilstoši informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 norādītajai informācijai Kultūras ministrija 2021.gadā un 2022.gadā pieprasījusi līdzekļus 22 467 737 euro apmērā kultūrizglītības iestādēm, profesionālās mākslas iestādēm un mantojuma iestādēm. Saskaņā ar 2021.gada 18.marta protokollēmuma 4.punktu tiek atbalstīti investīciju projekti atbilstoši Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajam, ka budžetu investīcijas ir budžetu izdevumi pamatkapitāla veidošanai, kuru rezultātā tiek radīts jauns pamatlīdzeklis, ieguldījuma īpašums vai nemateriālais ieguldījums vai kuri uzlabo attiecīgā pamatlīdzekļa, ieguldījuma īpašuma vai nemateriālā ieguldījuma stāvokli (aktīva pārbūve, restaurācija vai atjaunošana) tā lietderīgās lietošanas laikā vai būtiski maina esošā aktīva īpašības, salīdzinot ar tā iepriekšējiem rādītājiem, kā arī atbalstāmi izdevumi par pakalpojumiem, ja tie nepieciešami projektu vadības nodrošināšanai. Vienlaikus 2021.gada 18.marta protokollēmuma 6.punkts nosaka, ka tiek atbalstīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistīti augstas gatavības projekti, kuri ir vienreizēji, terminēti, to īstenošana tiek uzsākta 2021.gadā un tie ir pilnībā īstenojami līdz 2022.gada beigām, sasniedzot mērķi, ievērojot informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 noteikto maksimālo finansējuma kopējo apmēru un sadalījumā pa gadiem, nerada vajadzību pēc papildus līdzekļiem turpmākajos gados un ministrijām jānodrošina minēto nosacījumu izpilde.

2021.gada decembrī Kultūras ministrija sagatavoja un iesniedza izskatīšanai Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra sēdē informatīvo ziņojumu „Par finansējumu augstas gatavības kultūras infrastruktūras projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” kas sagatavots, lai informētu par Kultūras ministrijai piešķirtā finansējuma izlietojumu 2021.gadā. Ņemot vērā, ka radās problēmas iepirkumu veikšanas procesā augstas gatavības projektos profesionālās izglītības kompetences centram „Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola”, profesionālās izglītības kompetences centram „Nacionālā Mākslu vidusskola” un profesionālās izglītības kompetences centram „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” un Latvijas Mākslas akadēmijai prototipēšanas darbnīcu „Riga Makerspace” aprīkojuma iegādei Aristida Briāna ielā 13, Rīgā, iepirkumi netika pabeigti informatīvajā ziņojumā noteiktajā laikā.

Lai risinātu radušos situāciju un sasniegtu iepriekš minēto augstas gatavības projektu pilnu pabeigtību, Kultūras ministrija ierosināja 2021.gadā nepieprasīto finansējumu 991 151 euro apmērā piešķirt 2022.gadā no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 plānotajam finansējumam papildus plānotajam 2022.gada 12 276 194 euro finansējumam, no kura 10 673 414 euro Kultūras ministrija jau bija pieprasījusi, bet par 1 602 780 euro vēl nebija iesniegusi pieprasījumus, jo augstas gatavības projektos vēl nebija noslēgušās iepirkumu procedūras. Pieprasītā finansējuma apjoms atbilst īstenojamo projektu provizorisko izmaksu aprēķiniem.

Saskaņā ar 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.3.punktu 1 205 139 euro tika paredzēti profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” un Latvijas Mākslas akadēmijas augstas gatavības projektam prototipēšanas darbnīcu „Riga Makerspace” aprīkojuma iegādei.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 27.jūnija rīkojumu Nr.450 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”” 700 000 euro no 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.3.punktā paredzētās summas novirzīti Ukrainas kara un ar to saistīto sankciju izraisītā būvdarbu sadārdzinājuma segšanai profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” un Latvijas Mākslas akadēmijas prototipēšanas darbnīcu „Riga Makerspace” izveidei nekustamajā īpašumā A.Briāna ielā 13, Rīgā.

Atlikusī daļa, t.i., 505 139 euro, no 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.3.punktā paredzētās summas Kultūras ministrijas ieskatā novirzāma Rīgas cirka vēsturiskās ēkas būvdarbiem, kur ir nepieciešams steidzīgi risināt jautājumu par neparedzēto un papildu būvdarbu apmaksu. Ņemot vērā, ka valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Rīgas cirks” (turpmāk – Cirks) nav uzskatāma par saimnieciskās darbības veicēju, jo tās pašu ieņēmumi nepārsniedz 50 % no kopējiem izdevumiem (atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/c 262/01) 34.punktam), valsts atbalsta regulējums nav jāpiemēro.

Saskaņā ar 2021.gada 9.novembra protokollēmuma 6.punktu, lai 2022.gadā nodrošinātu finansējumu nacionālās koncertzāles projekta īstenošanai, atbalstīts priekšlikums 2022.gadā nepieciešamo finansējumu līdz 2 000 000 euro nodrošināt no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Saskaņā ar 2021.gada 9.novembra protokollēmuma 7.punktu Kultūras ministrijai atbilstoši 2021.gada 9.novembra protokollēmuma 6.punktā atbalstītajam priekšlikumam uzdots sagatavot un kultūras ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Saskaņā ar Ministra kabineta 2022.gada 7.jūlija rīkojumu Nr.495 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” Kultūras ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirts finansējums 792 723 euro apmērā, lai nodrošinātu 2022.gadā nepieciešamo finansējumu nacionālās koncertzāles projekta īstenošanai.

Ievērojot iepriekš minēto, no 2022.gadā paredzētā finansējuma nacionālās koncertzāles projekta īstenošanai nav apgūts finansējums 1 207 277 euro apmērā. Ņemot vērā, ka neapgūto finansējumu nav iespējams izlietot 2022.gadā, kā arī to, ka neapgūtais finansējums Kultūras ministrijai būs nepieciešams tikai 2025.gadā, atlikusī daļa, t.i., 1 207 277 euro, no 2021.gada 9.novembra protokollēmuma 6.punktā paredzētās summas Kultūras ministrijas ieskatā novirzāma Valmieras drāmas teātra ēkas Lāčplēša ielā 4, Valmierā, būvdarbiem, kur ir nepieciešams steidzīgi risināt jautājumu par būvniecības izmaksu sadārdzinājumu. Ņemot vērā, ka valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Valmieras drāmas teātris” (turpmāk – Teātris) nav uzskatāma par saimnieciskās darbības veicēju, jo tās pašu ieņēmumi nepārsniedz 50 % no kopējiem izdevumiem (atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/c 262/01) 34.punktam), valsts atbalsta regulējums nav jāpiemēro.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai veiktu investīcijas 505 139 euro apmērā Cirka vēsturiskās ēkas pārbūves darbu veikšanai un 1 207 277 euro apmērā būvniecības izmaksu sadārdzinājuma daļējai segšanai Teātra ēkas pārbūves darbu turpināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nekustamais īpašums Merķeļa ielā 4, Rīgā, kadastra numurs 0100 005 0014, atrodas valsts īpašumā Kultūras ministrijas valdījumā.

2019.gada novembrī Cirks noslēdza līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu projekta Nr.4.2.1.2/18/I/062 „Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošana ēkai Merķeļa ielā 4, Rīgā” (turpmāk – ES projekts) īstenošanai, kura mērķis ir paaugstināt ēkas energoefektivitāti saskaņā ar darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1.specifiskā atbalsta mērķa „Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2.pasākuma „Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās” otrās projektu iesniegumu atlases kārtas prasībām. Līguma ietvaros kopējie attiecināmie izdevumi tika paredzēti 2 980 880 euro apmērā (85% no tiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 2 533 748 euro apmērā, savukārt 15% valsts budžeta finansējums 447 132 euro apmērā). ES projektā galvenās darbības saistītas ar ēkas energoefektivitātes celšanu – bēniņu pārsegumu un kupola siltināšana, centralizētas ventilācijas sistēmas ierīkošana, pagalma fasādes sienu siltināšana, esošo logu un durvju nomaiņa, apkures sistēmas un siltummezgla pārbūve un modernizācija, elektroapgādes sistēmas atjaunošana un modernizēšana. Šī finansējuma ietvaros 2020.gadā tika pabeigti projektēšanas darbi un būvprojekta ekspertīze, kā arī izsludināti iepirkumi būvuzraudzības pakalpojumu sniegšanai un būvniecības veikšanai.

2021.gada maijā atklāta konkursa rezultātā tika noslēgts līgums ar būvdarbu veicēju pilnsabiedrību „AIDACO GROUP” par kopējo līguma summu 3 873 650,96 euro. Starpība starp pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu būvdarbiem un noslēgto līguma summu tika segta no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.

Papildus ES projekta finansējumam Cirkam līdz šim piešķirts šāds finansējums:
1) saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 8.jūnija rīkojumu Nr.393 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” 2021.gadā tika piešķirts finansējums 300 000 euro apmērā Cirka vēsturiskās ēkas Merķeļa ielā 4, Rīgā, pārbūves īstenošanai, paredzot, ka 2022.gadā vēl būs nepieciešams papildu finansējums 1 174 553,02 euro apmērā;
2) saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra rīkojumu Nr.626 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” 2021.gadā tika piešķirts finansējums 217 391 euro apmērā Cirka vēsturiskās ēkas Merķeļa ielā 4, Rīgā, pārbūves īstenošanai, paredzot, ka 2022.gadā vēl būs nepieciešams papildu finansējums 109 761,38 euro apmērā.

Tādējādi līdz šim atbalstītais papildu finansējums ES projekta īstenošanai ir 1 801 705,30 euro.

Cirka vēsturiskās ēkas Merķeļa ielā 4, Rīgā, pārbūves darbu laikā, veicot demontāžas un atsegšanas darbus, tika konstatēti apstākļi, kuru rezultātā radās nepieciešamība veikt būvprojekta izmaiņas un neparedzētos būvdarbus, piemēram, pamatu neesamība, pārsegumu sliktais konstruktīvais stāvoklis, neatbilstība ugunsdrošības prasībām. Tāpat ir nepieciešams veikt arī atsevišķus papildu darbus, kas saistāmi ar nepieciešamību nodrošināt Cirka ēkas funkcionalitāti, piemēram, balkonu izbūvi, bez kuriem nav iespējama Cirka ēkas pilnvērtīga izmantošana.

Kopējais indikatīvais sadārdzinājums Cirka vēsturiskās ēkas pārbūves pabeigšanai ir 800 000 euro (tajā skaitā neparedzētie, papildus darbi un būvdarbu sadārdzinājums). Kopējās neparedzēto un papildu darbu izmaksas atbilstoši būvdarbu veicēja iesniegtajam aprēķinam ir 505 139 euro (ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN)). Atlikušo sadārdzinājuma daļu, kas aptver papildu projektēšanas un būvuzraudzības darbus, kā arī būvdarbu sadārdzinājumu aptuveni 294 861 euro apmērā, plānots segt no neapgūtā finansējuma augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai (profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” Rīgas Doma kora skolas mācību korpusa Meža ielā 15, Rīgā, ar 2. un 4. stāva telpu pārbūvi saistīto izmaksu segšanai paredzētā finansējuma 918 372 euro apmērā).
Papildus minētajam būvdarbu veicējs ir iesniedzis arī aprēķinu par būvdarbu sadārdzinājumu, kas radies Ukrainas kara un ar to saistīto sankciju rezultātā, kas ir nodots ekspertam izvērtēšanai.

Ar 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.3.punktā paredzētās summas atlikušo daļu, t.i., 505 139 euro, ir paredzēts daļēji segt būvdarbu laikā radušos neparedzētos un papildu darbus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu ES projekta pabeigtību un Cirka vēsturiskās ēkas funkcionalitāti, tajā skaitā siltummezgla pārbūvei, pamatu un būvkonstrukciju izbūvei, inženiertīklu pārbūvei un balkona izbūvei.

Cirka vēsturiskās ēkas pārbūve ir augstas gatavības projekts, kas tiks pabeigts līdz 2022.gada nogalei.

Nekustamais īpašums Lāčplēša ielā 4, Valmierā, kadastra numurs 9601 001 2110, atrodas valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā. Ēka ir nodota Teātra lietošanā un apsaimniekošanā.

Kopš būvdarbu uzsākšanas Teātra ēkā ir pabeigti demontētas ēkas daļas un veikta inženiertīklu demontāža, kā arī norit ēkas konstrukciju pastiprināšanas darbi, jauno kāpņu telpu izbūves darbi un inženiertīklu izbūve vietās, kur pabeigti konstrukciju pastiprināšanas darbi.  Šobrīd ir pilnā apjomā atsegtas ēkas konstrukcijas no Lāčplēša ielas puses, kā arī ir demontēta esošā apkures un kanalizācijas sistēma. Lai novērstu risku, ka ziemas apstākļos tiek bojātas saglabājamās ēkas daļas, nepieciešams turpināt būvdarbu izpildi.

Projekta „Energoefektivitātes paaugstināšana Valmieras drāmas teātrī Lāčplēša ielā 4, Valmierā” ietvaros 2021.gada 4.oktobrī tika noslēgts būvdarbu līgums ar pilnsabiedrību „SBSC” par  Teātra ēkas pārbūves darbu izpildi līdz 2022.gada 4.decembrim. Pēc 2022.gada 24.februāra, sākoties karam Ukrainā, būvuzņēmējs informēja valsts akciju sabiedrību „Valsts nekustamie īpašumi” par būtisku būvdarbu izmaksu pieaugumu un būvmateriālu nepieejamību. 2022.gada 31.maijā valsts akciju sabiedrība „Valsts nekustamie īpašumi” informēja Kultūras ministriju par būvdarbu izmaksu sadārdzinājumu un tehnoloģiski saistītu papildu darbu izpildes nepieciešamību. Lai pabeigtu Teātra ēkas pārbūves darbu izpildi, nepieciešams piesaistīt papildu finansējumu 4 962 770 euro apmērā. Būvuzņēmējs pilnsabiedrība „SBSC” prognozēja atlikušo būvdarbu izpildi veikt 12 mēnešu periodā no brīža, kad panākta vienošanās par būvdarbu sadārdzinājuma segšanu.
 
Valsts akciju sabiedrība „Valsts nekustamie īpašumi” ir piesaistījuši ārējo ekspertu, lai izvērtētu pilnsabiedrības „SBSC” iesniegto būvdarbu izmaksu sadārdzinājumu un slēgtu vienošanos par turpmāko būvdarbu izpildi, sedzot būvdarbu izmaksu sadārdzinājumu.

Ar 2021.gada 9.novembra protokollēmuma 6.punktā paredzētās summas atlikušo daļu, t.i., 1 207 277 euro, ir paredzēts daļēji segt būvdarbu laikā radušās būvdarbu sadārdzinājuma izmaksas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu ES projekta īstenošanu un Teātra ēkas funkcionalitāti.

Kultūras ministrija papildus nepieciešamo finansējuma plāno piesaistīt, pārskatot visu aktuālo kultūras nozares infrastruktūras projektu virzību un brīvos finanšu līdzekļus novirzot Teātra ēkas pārbūvei.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Būvdarbu veikšanas laikā konstatēta nepieciešamība veikt neparedzētus un papildu darbus. Tāpat, lai būtu iespējama Cirka vēsturiskās ēkas pilnvērtīga izmantošana pēc pārbūves darbu pabeigšanas, ir nepieciešams izbūvēt balkonus.

Būvdarbu veikšanas laikā konstatēta nepieciešamība segt būvdarbu izmaksu sadārdzinājumu Teātrim. Lai līdz ziemai būtu iespējams Teātrim izbūvēt ārējās norobežojošās konstrukcijas un jauno apkures sistēma, nepieciešams šobrīd segt būvdarbu izmaksu sadārdzinājumu.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu ES projekta pabeigtību, Cirka vēsturiskās ēkas funkcionalitāti un būvdarbu izpildi Teātra ēkā, Cirka vēsturiskās ēkas un Teātra ēkas pārbūves darbiem 2022.gadā no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir nepieciešams papildu finansējums 1 712 416 euro apmērā, kuru daļēji ir paredzēts segt no 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.3.punktā paredzētās summas un 2021.gada 9.novembra protokollēmuma 6.punktā paredzētās summas, un konkrēti, 505 139 euro Cirka vēsturiskās ēkas Merķeļa ielā 4, Rīgā, pārbūvei, lai Covid-19 krīzes pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas ietvaros veiktu investīcijas kultūras infrastruktūrā, un 1 207 277 euro Teātra ēkas Lāčplēša ielā 4, Valmierā, pārbūvei.

2022.gadam piešķirtais finansējums Cirka vēsturiskās ēkas būvdarbiem tiks izlietots un Cirka vēsturiskās ēkas pārbūves darbi tiks pabeigti līdz 2022.gada beigām.

2022.gadam piešķirtais finansējums Teātra ēkas būvdarbiem tiks izlietots Teātra pārbūves darbu sadārdzinājuma segšanai līdz 2022.gada beigām un visus būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Cirks, Teātris

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 712 416
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 712 416
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 712 416
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 712 416
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 712 416
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Infrastruktūras objekta Cirka vēsturiskās ēkas papildu un neparedzēto būvdarbu izmaksu segšanai nepieciešamais finansējums 2022.gadā: 505 139 euro (ar PVN).

Infrastruktūras objekta Teātra ēkas būvdarbu sadārdzinājuma segšanai nepieciešamais finansējums 2022.gadā: 1 207 277 euro (ar PVN).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Saskaņā ar 2021.gada 9.novembra protokollēmumu un 2021.gada 14.decembra protokollēmumu papildus nepieciešamais finansējums tiks piešķirts no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un izlietots 2022.gadā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits
Cirks, Teātris

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi