23-TA-2253: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamo īpašumu "Kalna Ģūģi-1" un "Kalna Ģūģi 2" Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā, daļu pirkšanu valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no nekustamā īpašuma īpašniekiem atsavināt nekustamā īpašuma daļas, kuras nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – valsts galvenā autoceļa projekta „E67/A7 Ķekavas apvedceļš” īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts galvenā autoceļa projekta „E67/A7 Ķekavas apvedceļš” īstenošanai nepieciešams no nekustamo īpašumu īpašniekiem atsavināt:
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļu 0,0307 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļu 0,0254 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (turpmāk abi kopā - Nekustamo īpašumu daļas).
Nekustamo īpašumu daļas tiek atsavinātas transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Projekta konceptuālā nepieciešamība apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 12.jūlija rīkojumu Nr.518 „Par transporta attīstības pamatnostādnēm 2007.-2013.gadam”, kā arī tas tika iekļauts Transporta attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020. gadam. 2014.gada 7.oktobrī Ministru kabineta sēdē (prot. Nr. 53, 35§), atbalstīts Satiksmes ministrijas iesniegtais priekšlikums par publiskās un privātās partnerības modeļa izmantošanu valsts galvenā autoceļa projekta „E67/A7 Ķekavas apvedceļš” īstenošanā. 2016.gada 10.martā izdots Ministru kabineta rīkojums Nr. 172 „Par valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūras uzsākšanu”.
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļu 0,0307 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļu 0,0254 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (turpmāk abi kopā - Nekustamo īpašumu daļas).
Nekustamo īpašumu daļas tiek atsavinātas transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Projekta konceptuālā nepieciešamība apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 12.jūlija rīkojumu Nr.518 „Par transporta attīstības pamatnostādnēm 2007.-2013.gadam”, kā arī tas tika iekļauts Transporta attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020. gadam. 2014.gada 7.oktobrī Ministru kabineta sēdē (prot. Nr. 53, 35§), atbalstīts Satiksmes ministrijas iesniegtais priekšlikums par publiskās un privātās partnerības modeļa izmantošanu valsts galvenā autoceļa projekta „E67/A7 Ķekavas apvedceļš” īstenošanā. 2016.gada 10.martā izdots Ministru kabineta rīkojums Nr. 172 „Par valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūras uzsākšanu”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Ķekavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.1597.
Nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 011 0041 ir noteikts šāds apgrūtinājums (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem) – aizsargjoslas teritorija gar autoceļu – 0,03 km.
Nekustamā īpašuma īpašniece ir pieteikusi šādus zaudējumus:
1) par 17 eglēm;
2) par 3 plūmju kokiem;
3) par 5 baltajiem vītoliem;
4) par mežrožu krūmu;
5) par avenājiem;
6) par mārrutku stādījumiem;
7) par 2 krūmmelleņu stādiem;
8) par sētu;
9) par iebraucamā ceļa aizsargbarjeras pārvietošanu.
Nekustamā īpašuma īpašnieces 1.-7.punktā pieteiktie zaudējumi tika novērtēti, bet 8. un 9.punktā pieteiktie zaudējumi tiks novērsti būvdarbu laikā, izbūvējot vārtus un pārvietojot sētu.
Nekustamā īpašuma īpašniece ir piekritusi nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļas 0,0307 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Nekustamais īpašums “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Ķekavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000075272.
Nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 011 0143 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts galvenajiem lauku apvidos – 0,2200 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,1200 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieka pilnvarotā persona ir pieteikusi šādus zaudējumus:
1) par atsevišķi stāvošiem kokiem;
2) par ceriņu krūmu;
3) par bārbeļu krūmu.
Nekustamā īpašuma īpašnieka pieteiktie zaudējumi tika novērtēti.
Nekustamā īpašuma īpašnieka pilnvarotā persona ir piekritusi nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļas 0,0254 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija:
- ar Satiksmes ministrijas 2023.gada 30.augusta lēmumu Nr.03.1-14/2472 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļas 0,0307 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu, nosakot to 2133,48 euro (divi tūkstoši viens simts trīsdesmit trīs euro un četrdesmit astoņi centi), kas sastāv no Nekustamā īpašuma tirgus vērtības 1424,48 euro (viens tūkstotis četri simti divdesmit četri euro un četrdesmit astoņi centi) jeb 4,64 euro (četri euro un sešdesmit četri centi) par kvadrātmetru un zaudējumiem par augoša apauguma koksnes vērtību un dārza stādījumiem 709 euro (septiņi simti deviņi euro);
- ar Satiksmes ministrijas 2023.gada 31.augusta lēmumu Nr.03.1-14/2496 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļas 0,0254 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu, nosakot to 1469,90 euro (viens tūkstotis četri simti sešdesmit deviņi euro un deviņdesmit centi), kas sastāv no Nekustamā īpašuma tirgus vērtības 1104,90 euro (viens tūkstotis viens simts četri euro un deviņdesmit centi) jeb 4,35 euro (četri euro un trīsdesmit pieci centi) par kvadrātmetru un zaudējumiem par augoša apauguma koksnes vērtības un dārza stādījumiem 365 euro (trīs simti sešdesmit pieci euro).
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamo īpašumu daļu īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamo īpašumu daļu labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamo īpašumu daļu piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu daļām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 011 0041 ir noteikts šāds apgrūtinājums (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem) – aizsargjoslas teritorija gar autoceļu – 0,03 km.
Nekustamā īpašuma īpašniece ir pieteikusi šādus zaudējumus:
1) par 17 eglēm;
2) par 3 plūmju kokiem;
3) par 5 baltajiem vītoliem;
4) par mežrožu krūmu;
5) par avenājiem;
6) par mārrutku stādījumiem;
7) par 2 krūmmelleņu stādiem;
8) par sētu;
9) par iebraucamā ceļa aizsargbarjeras pārvietošanu.
Nekustamā īpašuma īpašnieces 1.-7.punktā pieteiktie zaudējumi tika novērtēti, bet 8. un 9.punktā pieteiktie zaudējumi tiks novērsti būvdarbu laikā, izbūvējot vārtus un pārvietojot sētu.
Nekustamā īpašuma īpašniece ir piekritusi nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļas 0,0307 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Nekustamais īpašums “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Ķekavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000075272.
Nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 011 0143 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts galvenajiem lauku apvidos – 0,2200 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,1200 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieka pilnvarotā persona ir pieteikusi šādus zaudējumus:
1) par atsevišķi stāvošiem kokiem;
2) par ceriņu krūmu;
3) par bārbeļu krūmu.
Nekustamā īpašuma īpašnieka pieteiktie zaudējumi tika novērtēti.
Nekustamā īpašuma īpašnieka pilnvarotā persona ir piekritusi nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļas 0,0254 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija:
- ar Satiksmes ministrijas 2023.gada 30.augusta lēmumu Nr.03.1-14/2472 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļas 0,0307 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu, nosakot to 2133,48 euro (divi tūkstoši viens simts trīsdesmit trīs euro un četrdesmit astoņi centi), kas sastāv no Nekustamā īpašuma tirgus vērtības 1424,48 euro (viens tūkstotis četri simti divdesmit četri euro un četrdesmit astoņi centi) jeb 4,64 euro (četri euro un sešdesmit četri centi) par kvadrātmetru un zaudējumiem par augoša apauguma koksnes vērtību un dārza stādījumiem 709 euro (septiņi simti deviņi euro);
- ar Satiksmes ministrijas 2023.gada 31.augusta lēmumu Nr.03.1-14/2496 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļas 0,0254 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu, nosakot to 1469,90 euro (viens tūkstotis četri simti sešdesmit deviņi euro un deviņdesmit centi), kas sastāv no Nekustamā īpašuma tirgus vērtības 1104,90 euro (viens tūkstotis viens simts četri euro un deviņdesmit centi) jeb 4,35 euro (četri euro un trīsdesmit pieci centi) par kvadrātmetru un zaudējumiem par augoša apauguma koksnes vērtības un dārza stādījumiem 365 euro (trīs simti sešdesmit pieci euro).
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamo īpašumu daļu īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamo īpašumu daļu labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamo īpašumu daļu piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu daļām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt:
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļu 0,0307 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļu 0,0254 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā.
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0041) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0041) daļu 0,0307 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
- nekustamā īpašuma “Kalna Ģūģi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 011 0143) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 011 0143) daļu 0,0254 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamo īpašumu daļas tiek atsavinātas transporta infrastruktūras attīstībai. Satiksmes ministrija ir meklējusi risinājumus un līdzekļus mērķa sasniegšanai, un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu daļām aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamo īpašumu daļu īpašniekus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts galvenā autoceļa A7 “Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle)” lietotājus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts galvenā autoceļa A7 “Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle)” lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts galvenā autoceļa A7 “Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle)” lietotājus.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību vai pārbūvi, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 603
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
3 603
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 603
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 603
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts šo jomu neskar.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nepieciešamo Nekustamo īpašumu daļu pirkšanu, tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā un zaudējumu kompensēšanu tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā un zaudējumu kompensēšanu tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Ministru kabineta rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, tiek veicināta attiecīgā reģiona ekonomiskā izaugsme.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi