Anotācija (ex-ante)

23-TA-51: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kartupeļu gaišās gredzenpuves un kartupeļu tumšās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts, lai praktiski Latvijas apstākļos varētu ieviest Komisijas Īstenošanas 2022.gada 11.jūlija Regulas 2022/1193, ar ko nosaka pasākumus Ralstonia solanacearum (Smith 1896) Yabuuchi et al. 1996 emend. Safni et al. 2014 izskaušanai un izplatības novēršanai (turpmāk - Regula 2022/1193) un Komisijas Īstenošanas 2022.gada 11.jūlija Regulas 2022/1194, ar ko nosaka pasākumus Clavibacter sepedonicus (Spieckermann & Kotthoff 1914) Nouioui et al. 2018 izskaušanai un izplatības novēršanai (turpmāk - Regula 2022/1194) noteiktās prasības un izstrādātu nepieciešamās procedūras.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Izveidot sistēmu un procedūras, lai nodrošinātu, ka Latvijā neizplatās kartupeļu gaišā gredzenpuve un kartupeļu tumšā gredzenpuve un šo slimību konstatēšanas gadījumā tiek piemēroti visi nepieciešamie fitosanitārie pasākumi.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2007.gada 29.maija noteikumi Nr.364 “Kartupeļu tumšās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr.364) un Ministru kabineta 2007.gada 29.maija noteikumi Nr.365 “Kartupeļu gaišās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr.365), ar kurām tika pārņemtas Padomes 1998.gada 20.jūlija Direktīvā 98/57/EEK par Ralstonia solanacearum (Smith) Yabuuci et al. kontroli,  un Padomes 1993.gada 4.oktobra direktīvā  Nr.93/85/EEK par kartupeļu gaišās gredzenpuves kontroli noteiktās normas. Eiropas Padomes un Parlamenta 2016. gada 26. oktobra Regula (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, no 2022.gada 1.janvāra atceļ iepriekš minētos tiesību aktus, tādēļ 2022.gada 11.jūlijā tika pieņemta  Regula 2022/1193  un Regula 2022/1194. Lai nodrošinātu, ka iepriekšminēto augu karantīnas organismu konstatēšanas gadījumā, Latvijā tiktu veikti visi nepieciešamie fitosanitārie pasākumi to apkarošanai un tālākas izplatības novēršanai, ir nepieciešams izstrādāt Ministru kabinetu noteikumu projektu “Kartupeļu gaišās gredzenpuves un kartupeļu tumšās gredzenpuves apkarošanas un izplatības novēršanas kārtība” (turpmāk – noteikumu projekts), kas aizstās līdz šim spēkā esošos noteikumus Nr.364 un noteikumus Nr.365.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams nodrošināt, lai Regulā 2022/1193 un Regulā 2022/1194 noteiktie fitosanitārie pasākumi tiktu piemēroti Latvijas apstākļiem, ņemot vērā kartupeļu audzēšanas un tirdzniecības praksi.
Kartupeļu gaišās gredzenpuves un kartupeļu tumšās gredzenpuves (turpmāk – karantīnas organismi) savlaicīgai atklāšanai nepieciešams pareizā laikā un saskaņā ar atbilstošu procedūru noņemt kartupeļu bumbuļu paraugus un tos laboratoriski testēt. Ir svarīgi noteikt ņemamā parauga lielumu. Kartupeļu tumšā gredzenpuve ir slimība, kas izplatās arī ar ūdeni un savvaļas augiem, tāpēc ir svarīgi ņemt šādus paraugus laboratoriskai testēšanai.
Kartupeļu gaišā gredzenpuve galvenokārt tiek izplatīta ar inficētiem kartupeļu bumbuļiem, gadu no gada stādot neatjaunotu kartupeļu sēklas materiālu. Tāpēc noteikumos Nr.365 bija iekļauta prasība par stādāmā materiāla regulāru  atjaunošanu ar sertificētiem sēklas kartupeļiem. Tāpat noteikumi Nr.365 noteica prasību vismaz 6 gadus glabāt dokumentus, kas apliecina sertificēta sēklas materiāla iegādi, un veidot lauka vēsturi.
Noteikumos Nr.365 un noteikumos Nr.364 bija noteikti arī fitosanitārie pasākumi, kādi jāpiemēro karantīnasorganismu konstatēšanas gadījumā, kā arī laboratoriskās testēšanas metodes.
Ar kartupeļu tirdzniecību karantīnas organismi var tikt izplatīti ļoti plašā teritorijā un tādējādi apdraudēt kartupeļu audzēšanu. Tādēļ ir svarīgi noskaidrot tirdzniecībā esošu inficētu kartupeļu izcelsmi, lai pēc iespējas ātrāk novērstu šādu kartupeļu tālāku tirdzniecību. Noteikumi Nr.365 un noteikumi Nr.364 noteica vispārīgu prasību par infekcijas izcelsmes noskaidrošanu, bet reālajā situācijā ir konstatēts, ka nepieciešams precīzāk atrunāt izsekojamības nodrošināšanas sistēmu karantīnas organismu konstatēšanas gadījumā tirdzniecības vietā.
Risinājuma apraksts
Valsts augu aizsardzības dienests, saskaņā ar Ministru kabineta 2020.gada 17.decembra noteikumu Nr. 772 “Augu karantīnas noteikumi" 3.1. apakšpunktu ir kompetentā iestāde, kura pilda noteiktās dalībvalsts iestādes funkcijas un atbild arī par Regulā 2022/1193 un Regulā 2022/1194 noteikto monitoringa veikšanu un fitosanitāro pasākumu piemērošanu karantīnas organismu konstatēšanas gadījumā, kā arī par noteikto fitosanitāro pasākumu izpildes ievērošanu.
Kartupeļu bumbuļu noņemšanas metodika atšķiras sēklas kartupeļiem un citiem mērķiem paredzētajiem kartupeļiem, tāpēc noteikumos ir definēti termini “kartupeļu audzētājs” un “kartupeļu sēklaudzētājs”.
Lai būtu saprotama kartupeļu monitoringa veikšana, kas ietver arī paraugu ņemšanu, noteikumu projektā jāiekļauj paraugu ņemšanas metodikas pamatelementi – paraugu ņemšanas laiks un vieta, kā arī parauga standartlielums. Latvijas apstākļiem piemērotākā ir kartupeļu bumbuļu paraugu ņemšana noliktavā pēc ražas novākšanas. Tomēr atsevišķos gadījumos ir pieļaujama parauga ņemšana no augošiem bumbuļiem uz lauka - kad kartupeļu sēklaudzētājs, kurš audzē arī kartupeļus pārstrādei un tos pārstrādes uzņēmumam nodod uzreiz pēc novākšanas, tos neuzglabājot.
Lai nodrošinātu, ka nenotiek karantīnas organismu izplatīšanās ar stādāmiem kartupeļiem un nenotiktu kartupeļu gaišās gredzenpuves plašāka izplatīšanās Latvijas teritorijā, jāsaglabā pašlaik spēkā esošā  prasība kartupeļu audzētājiem par sēklas kartupeļu atjaunošanu ar sertificētiem sēklas kartupeļiem. Personai, kas audzē kartupeļus, katru gadu ir jāatjauno sēklas kartupeļi ar sertificētiem sēklas kartupeļiem vismaz 10% apmērā no apstādāmās platības. Šī prasība ir spēkā ilgāku laiku un ir būtiski sekmējusi situācijas uzlabošanos attiecībā uz kartupeļu gaišās gredzenpuves izplatību Latvijas teritorijā: pēdējos desmit gados inficēto saimniecību skaits ir samazinājies no 20 saimniecībām 2012.gadā līdz 1 saimniecībai 2021.gadā un nevienai 2022.gadā, tāpat inficēto kartupeļu partiju skaits šo gadu laikā samazinājies no 21 līdz 0. Tāpat ir nepieciešams saglabāt līdzšinējo prasību vismaz 6 gadus glabāt dokumentus, kas apliecina sertificētu sēklas kartupeļu materiāla iegādi, un veidot lauka vēsturi.
Lai, konstatējot karantīnas organismu tirdzniecības vietā, varētu noskaidrot šo kartupeļu bumbuļu partijas izcelsmi, noteikumu projektā nepieciešams detalizētāk aprakstīt prasību kartupeļu tirgotājiem par izsekojamības sistēmas izveidi un uzturēšanu.  
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Kartupeļu audzētāji un tirgotāji
 
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Kartupeļu audzētāji un tirgotāji
 
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Tiek atcelti noteikumi Nr.364 un noteikumi Nr.365

Pamatojums un apraksts
Ar  noteikumiem Nr.364 un noteikumiem Nr.365 tika pārņemtas Padomes 1998.gada 20.jūlija Direktīvā 98/57/EEK par Ralstonia solanacearum (Smith) Yabuuci et al. kontroli,  un Padomes 1993.gada 4.oktobra direktīvā  Nr.93/85/EEK par kartupeļu gaišās gredzenpuves kontroli noteiktās normas. Eiropas Padomes un Parlamenta 2016. gada 26. oktobra Regula (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, no 2022.gada 1.janvāra atceļ iepriekš minētos tiesību aktus, tādēļ 2022.gada 11.jūlijā tika pieņemta  Regula 2022/1193  un Regula 2022/1194).
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1194
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1194, ar ko nosaka pasākumus Clavibacter sepedonicus (Spieckermann & Kotthoff 1914) Nouioui et al. 2018 izskaušanai un izplatības novēršanai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1193
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1193, ar ko nosaka pasākumus Ralstonia solanacearum (Smith 1896) Yabuuchi et al. 1996 emend. Safni et al. 2014 izskaušanai un izplatības novēršanai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R0625
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regulu (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes Regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes Direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes Direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes Lēmumu 92/438/EEK [publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 95, 07.04.2017]
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32016R2031
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 228/2013, (ES) Nr. 652/2014 un (ES) Nr. 1143/2014 un atceļ Padomes Direktīvas 69/464/EEK, 74/647/EEK, 93/85/EEK, 98/57/EK, 2000/29/EK, 2006/91/EK un 2007/33/EK
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1194, ar ko nosaka pasākumus Clavibacter sepedonicus (Spieckermann & Kotthoff 1914) Nouioui et al. 2018 izskaušanai un izplatības novēršanai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/1194 2.panta 1)apakšpunkts
 
2.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 3.panta 1.punkts
 
3.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas2022/1194 4.panta 1.punkts
 
3.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
-
-
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas2022/1194 4.panta 2.,3.un 4.punkts
 
3.4.apaksšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas2022/1194 4.panta 2.b)akakšpunkts
 
3.5.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
-
-
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 3.pants
 
7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 3.panta 2.punkts un I pielikuma 4.1.apakšpunkts
 
8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 3.panta 1.punkta a)apakšpunkts
 
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
-
-
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 4.pants
 
16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 4.panta 2.punkta a) apkšpunkts
 
17.punkta 1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 4.panta 2.punkta c) apkšpunkts
 
17.punkta 2., 3., 4.un 5.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 5.pants
 
19.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 V pielikums
 
20.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/1194 V pielikuma 4.pants
 
20.6.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
-
-
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1193, ar ko nosaka pasākumus Ralstonia solanacearum (Smith 1896) Yabuuchi et al. 1996 emend. Safni et al. 2014 izskaušanai un izplatības novēršanai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/1193 2.panta 1)apakšpunkts
2.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
Regulas 2022/1193 3.panta 1.punkts
3.1.apakšpunkts
-
-
Regulas2022/1193 4.panta 1.punkts
3.2.apakšpunkts
-
-
Regulas2022/1193 4.panta  2.,3.un 4.punkts
3.4.apakšpunkts
-
-
Regulas2022/1193 4.panta  2.b)akakšpunkts
3.5.apakšpunkts
-
-
Regulas 2022/1193 3.pants
7.punkts
-
-
Regulas 2022/1193 3.panta 2.punkts un I pielikuma 4.1.apakšpunkts
8.punkts
-
-
Regulas 2022/1193 3.panta 1.punkta a)apakšpunkts
13.punkts
-
-
Regulas 2022/1193 3.panta 1.punkta e)apakšpunkts
15.punkts
-
-
Regulas 2022/1193 4.pants
16.punkts
-
-
Regulas 2022/1193 4.panta 2.punkta a) un d) apkšpunkts
17.punkta 1.apakšpunkts
-
-
Regulas 2022/1193 4.panta 2.punkta c) apakšpunkts
17.punkta 2., 3., 4.un 5.apakšpunkts
-
-
Regulas 2022/1193 5.pants
19.punkts
-
-
Regulas 2022/1193 V pielikums
20.1.apakšpunkts
-
-
Regulas 2022/1193 V pielikuma  pants
20.6.apakšpunkts
-
-
Regulas 2022/1193 V pielikuma 4.1.3. apakšpunkts
20.7.apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regulu (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes Regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes Direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes Direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes Lēmumu 92/438/EEK [publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 95, 07.04.2017]
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas (ES) 2017/625 9.pants un 10.pants
3.3.apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 228/2013, (ES) Nr. 652/2014 un (ES) Nr. 1143/2014 un atceļ Padomes Direktīvas 69/464/EEK, 74/647/EEK, 93/85/EEK, 98/57/EK, 2000/29/EK, 2006/91/EK un 2007/33/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas (ES) 2016/2031 8.pants 1.punkts
4.punkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts augu aizsardzības dienests
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts augu aizsardzības dienests
Kopā
0,00

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi