Anotācija

24-TA-3252: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Vecumi 2" Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Vecumi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0043) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0298) 0,1046 ha platībā -  Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kas izveidota zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043 sadales rezultātā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-389249-284 “Ātrgaitas dzelzceļa ‘’Rail Baltica’’ DS2 posma ‘’Vangaži – Salaspils – Misa’’ apakšposms DPS1”, būvatļauja Nr.1, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešama nekustamā īpašuma “Vecumi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0043) daļa – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0298) 0,1046 ha platībā -  Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kas būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nekustamais īpašums atrodas pamattrasē, kas atrodas posmā “Vangaži-Salaspils -Misa” (DPS1), kas nepieciešams Rail Baltica 1.kārtas scenārija realizācijai.
Nekustamais īpašums tiek atsavināts publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības “RB Rail” sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu “Vecumi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0043), Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo un otro daļu sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS” (turpmāk - Institūcija) 2023. gada 7. septembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr.2.3.N/2023-2727 “Paziņojums par nekustamā īpašuma “Vecumi” 2,  kadastra Nr. 80640080043, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, sākotnēji informējot par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043 daļas ar aptuveno kopējo platību 0,1734 ha atsavināšanas nepieciešamību.
2. Precizējot piekļuves risinājumus, mainīta Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas robežas un platība un Institūcija 2024. gada 19. aprīlī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-2127 “Par precizējumu paziņojumā par nekustamā īpašuma “Vecumi-2”,  kadastra Nr. 80640080043, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043 daļas aptuveni 0,0978 ha platībā atsavināšanu.
3. Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo (atsavināmo) zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043 daļu aptuveni 0,0978 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 0,2352 ha platībā.
Atbilstoši Siguldas novada pašvaldības 2023. gada 14. augustā sniegtajam izvērtējumam (vēstule Nr. A-3.10/7/3275) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043 atrodas ciema Meža Miers teritorijā, funkcionālajā zonā Savrupmāju apbūves teritorija (DzS) un saskaņā ar Inčukalna novada domes 2013. gada 22. maija saistošo noteikumu Nr. 10/2013 “Par Inčukalna novada teritorijas plānojuma 2013.-2024. gadam Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem un Grafisko daļu” (turpmāk – Teritorijas plānojums) Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 235.1. apakšpunktu, Savrupmāju apbūves teritorijā (DzS) minimālās jaunveidojamās zemes vienības platība ir 1200 m2. Līdz ar to zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043 daļa aptuveni 0,2352 ha platībā atbilst Teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
Pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043 sadales Nekustamā īpašuma atlikušo (neatsavināmo) daļu veido zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0297, 0,2582 ha platībā.
Saskaņā ar akciju sabiedrības “RB Rail”, kas ir atbildīga par projektēšanas darbiem Rail Baltica projektā, sniegto informāciju piekļuve Nekustamā īpašuma atlikušai (neatsavināmai) daļai tiks nodrošināta no jaunbūvējama pašvaldības nozīmes autoceļa.
4. Nekustamā īpašuma sastāvs.
Nekustamais īpašums pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0043  sadales sastāv no divām zemes vienībām:
4.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0297) 0,2582 ha platībā;
4.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0298) 0,1046 ha platībā.
5. Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.693 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
6. Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrēti apgrūtinājumi, nomas tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes, izņemot atzīmes veidā veikto ierakstu par servitūta teritoriju (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 80640080298) – 0,03 ha.
Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam. Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem.

7. Kadastra informācijas sistēmā par Nekustamā īpašuma atsavināmo:
7.1. zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0298) 0,1046 ha platībā reģistrētie lietošanas tiesību apgrūtinājumi: ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0161 ha; ceļa servitūta teritorija – 0,0300 ha.
7.2. zemes vienības lietošanas mērķis - Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā – 0,1046 ha.

Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Uz atsavināmās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0298) 0,1046 ha platībā ēkas (būves) neatrodas.
Nekustamā īpašuma apsekošanas aktā minētais šķūnis nav reģistrēts zemesgrāmatā un Kadastra informācijas sistēmā un, sertificētam nekustamā īpašuma vērtētājam veicot zemes vienības novērtēšanu, šķūnis netika ņemts vērā un tirgus vērtībā nav iekļauts.

Īpašnieks iebildumus neizteica un prasījumus, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru, nepieteica.
Īpašnieka 2023. gada 21. novembra vēstule pievienota darba uzdevumam, kas iesniegts sertificētam nekustamā īpašuma vērtētājam, un ir izvērtēta, sagatavojot Nekustamā īpašuma vērtējumu.

Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 9. decembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par sabiedrības vajadzībām - projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai – atsavināmo nekustamā īpašuma „Vecumi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0043) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0298) 0,1046 ha platībā - Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai – 8744,56 EUR (astoņi tūkstoši septiņi simti četrdesmit četri euro, 56 centi) jeb 8,36 EUR par zemes kvadrātmetru.

No īpašnieka ir saņemta piekrišana Nekustamā īpašuma atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4201 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Vecumi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080043) daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080298) 0,1046 ha platībā – Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 8744,56 euro (astoņi tūkstoši septiņi simti četrdesmit četri euro un piecdesmit seši centi).

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Vecumi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0043) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0298) 0,1046 ha platībā -  Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kas nepieciešama projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts tiešā veidā ietekmē privātpersonu, no kuras tiek atsavināts Nekustamā īpašuma daļa.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu, un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par Nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi