Anotācija

25-TA-975: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 485 "Atsevišķu veidu bīstamo atkritumu apsaimniekošanas kārtība un prasības titāna dioksīda ražošanas iekārtu radīto emisiju ierobežošanai, kontrolei un monitoringam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 12. jūlija Regulas (ES) 2023/1542 par baterijām un bateriju atkritumiem, ar ko groza Direktīvu 2008/98/EK un Regulu (ES) 2019/1020 un atceļ Direktīvu 2006/66/EK (turpmāk - Bateriju regula) 75., 76.pants, XI un XII pielikums.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt prasības bateriju un akumulatoru atkritumu savākšanai, apstrādei un pārstrādei, kā arī noteikt bateriju un akumulatoru atkritumu savākšanas un pārstrādes apjomus un termiņus, un ziņojuma sniegšanas kārtību par šo darbību izpildi atbilstoši Bateriju regulai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2011. gada 21. jūnija noteikumi  Nr. 485 "Atsevišķu veidu bīstamo atkritumu apsaimniekošanas kārtība un prasības titāna dioksīda ražošanas iekārtu radīto emisiju ierobežošanai, kontrolei un monitoringam" (turpmāk - MK noteikumi Nr.485) nosaka prasības bateriju un akumulatoru atkritumu savākšanai, apstrādei un pārstrādei, kā arī bateriju un akumulatoru atkritumu savākšanas un apstrādes apjomus un termiņus, kā arī ziņojumu sniegšanas kārtību par šo darbību izpildi.
Baterijas ir videi kaitīgās preces atbilstoši Dabas resursu nodokļa likuma 6. pielikuma 1. tabulai. Uz bateriju atkritumu apsaimniekošanu attiecas ražotāja atbildības princips. Bateriju un akumulatoru ražotāju reģistrā ir reģistrēti 897 bateriju ražotāji (2025.gada 20.jūnija dati), savukārt bateriju atkritumu apsaimniekošanu organizē četri videi kaitīgo preču atkritumu apsaimniekotāji atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 28.janvāra noteikumiem Nr.64 "Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm".

MK noteikumos Nr.485 ir pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 6. septembra Direktīvas 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un bateriju un akumulatoru atkritumiem un ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK (turpmāk - Direktīva 2006/66/EK) prasības. 

2023.gada 18.augustā stājās spēkā Bateriju regula. Bateriju regulas 95. pants paredz, ka Direktīvu 2006/66/EK atceļ no 2025. gada 18. augusta. Tomēr turpmāk izklāstītos noteikumus turpina piemērot šādi:
a)11. pantu – līdz 2027. gada 18. februārim;
b)12. panta 4. un 5. punktu – līdz 2025. gada 31. decembrim, izņemot attiecībā uz noteikumu par datu pārsūtīšanu Eiropas Komisijai, ko turpina piemērot līdz 2027. gada 30. jūnijam;
c)21. panta 2. punktu – līdz 2026. gada 18. augustam.

Bateriju regulas VIII nodaļā ir noteiktas prasības bateriju atkritumu apsaimniekošanai.
Piemēram, dalībvalstu pienākumi attiecībā uz pārnēsājamo bateriju atkritumu un Vieglo pārvietošanās līdzekļu (turpmāk – LMT) bateriju atkritumu savākšanas mērķrādītājiem ir noteikti Bateriju regulas 69.pantā. Bateriju regulas 71.pantā noteiktas reciklēšanas efektivitātes un materiālu atgūšanas mērķrādītāju prasības. Bateriju regulas 72.pantā noteiktās prasības bateriju atkritumu pārrobežu sūtījumiem. Bateriju regulas 74.pantā noteiktas prasības informācijas sniegšanai par bateriju atkritumu rašanās novēršanu, savukārt Bateriju regulas 75.pantā noteiktas minimālās prasības attiecībā uz ziņošanu kompetentajām iestādēm, kā arī Bateriju regulas 76.pantā noteiktas prasības attiecībā uz ziņošanu Eiropas Komisijai. Bateriju regulas XI pielikumā ir noteiktas prasības pārnēsājamo bateriju un LMT bateriju atkritumu savākšanas rādītāju aprēķināšanai, bet XII pielikuma A daļā ir noteiktas prasības bateriju atkritumu glabāšanai apstrādei, bet B un C daļās ir noteikti reciklēšanas efektivitātes mērķrādītāji un materiālu atgūšanas mērķrādītāji.
 MK noteikumos Nr.485 noteiktās prasības bateriju atkritumu apsaimniekošanai daļēji atbilst Bateriju regulas VIII nodaļas prasībām, bet atsevišķas MK noteikumu Nr.485 prasības neatbilst Bateriju regulas VIII nodaļai, tāpēc ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.485, lai novērstu pretrunas ar Bateriju regulu.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
[1.] Saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantu regulas ir vispārpiemērojamas. Tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs. Regulas ir „visietekmīgākie” Eiropas Savienības tiesību akti, jo ir saistošas attiecībā uz visiem tiesību subjektiem, t. i., ne tikai pašām dalībvalstīm, bet arī fiziskām un juridiskām personām, un ir tieši piemērojamas līdzīgi kā nacionālie tiesību akti. Regulu tiešas piemērojamības princips nozīmē to, ka regulas kļūst par dalībvalsts nacionālo tiesību kopuma daļu bez nacionālo tiesību starpniecības, t. i., atšķirībā, piemēram, no direktīvām regulas nav jāpārņem nacionālajos tiesību aktos, vēl jo vairāk, tas pat ir aizliegts. Lai novērstu nacionālā regulējuma pretrunas ar Bateriju regulu, ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.485.
 
Risinājuma apraksts
[1.] Lai novērstu pretrunas ar Bateriju regulu, ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.485:
1) MK noteikumu Nr.485 IV nodaļas nosaukums un 20.1. apakšpunkts ir jāizsaka jaunā redakcijā, svītrojot vārdus “un akumulatoru”, tā kā Bateriju regulā netiek lietots jēdziens “akumulators”.
2) jāsvītro MK noteikumu Nr.485 14. punkts, tā kā Bateriju regulas 59., 60., 61., 62., 65., 66. un 67. pantā ir noteikti dažādu bateriju kategoriju savākšanā iesaistīto personu pienākumi attiecībā uz bateriju atkritumu dalīto savākšanu;
3) jāsvītro MK noteikumu Nr.485 15. punkts, tā kā prasības dažādu kategoriju bateriju dalītai savākšanai, apstrādei un pārstrādei ir noteiktas Bateriju regulas 59., 60., 61., 62., 65., 66., 67. un 70. pantā;
4) jāsvītro MK noteikumu Nr.485 16. punkts, jo prasības kopā ar elektrisko un elektronisko iekārtu (turpmāk -  iekārtu) atkritumiem savākto bateriju atkritumu atdalīšanai no iekārtu atkritumiem ir noteiktas Bateriju regulas 65. panta 1. punktā;
5) jāsvītro MK noteikumu Nr.485 17. punkts, jo prasības bateriju atkritumu uzglabāšanai ir noteiktas Bateriju regulas XII pielikuma A daļā;
6) jāsvītro MK noteikumu Nr.485 18. punkts, jo Bateriju regulas 3. panta 53. punktā ir definēts jēdziens "apstrāde"; 
7) jāprecizē MK noteikumu Nr.485 19.punkta redakcija, ņemot vērā, ka MK noteikumu Nr.485 19.1. un 19.2. apakšpunktos noteiktās prasības jau ir iekļautas Bateriju regulas XII pielikuma A sadaļā, un vienlaikus tiek noteiktas papildus prasības bateriju apstrādes vietu aprīkošanai papildus Bateriju regulas XII pielikuma A daļā noteiktajam;
8) jāsvītro MK noteikumu Nr.485 20.2. apakšpunkts, kā arī 21. punkts, tā kā minētās prasības bateriju uzglabāšanas vai apstrādes vietu aprīkošanai ir noteiktas Bateriju regulas XII pielikuma A daļā;
9) MK noteikumu Nr.485 22.punkts ir jāizsaka jaunā redakcijā, nosakot, cik bieži Valsts vides dienests pārbauda bateriju atkritumu apstrādes iekārtu darbības atbilstību vides aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām un atļaujas nosacījumiem;
10) jāprecizē MK noteikumu Nr.485 23.punkta redakcija, kā arī MK noteikumi Nr.485 jāpapildina ar 23.1 un 23.2 punktu, lai nodrošinātu Bateriju regulas 59. un 60.pantā noteikto bateriju atkritumu savākšanas mērķa izpildi, kā arī Latvijas Republikas  normatīvajos aktos noteikto bateriju atkritumu savākšanas mērķu izpildi;
11) MK noteikumu Nr.485 24., 25. un 26.punktu, un 1.pielikumu paredzēts svītrot, lai novērstu iespējamās pretrunas ar Bateriju regulas XI pielikumu;
12) lai nodrošinātu Bateriju regulas XII pielikuma B un C daļā noteikto bateriju pārstrādes efektivitātes un materiālu atgūšanas mērķrādītāju izpildi, jāprecizē MK noteikumu Nr.485 27.punkta redakcija un jāsvītro 27.1 punkts;
13) MK noteikumu Nr.485 28.punkts ir jāizsaka jaunā redakcijā, paredzot, ka operatori,  kuri pārstrādā bateriju atkritumus, iesniedz Bateriju regulas 75. panta 5. punktā un Komisijas 2025. gada 21. marta Deleģētās regulas (ES) 2025/606, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/1542 papildina, nosakot metodiku, kā aprēķināt un verificēt reciklēšanas efektivitāti un materiālu atgūšanu no bateriju atkritumiem, un dokumentācijas formātu pielikumā minēto informāciju Valsts vides dienestā līdz katra kalendārā gada 30. aprīlim;
14) Lai novērstu pretrunas ar Bateriju regulas 72.pantu, jāsvītro MK noteikumu Nr.485 29. un 30. punkts;
15) Ņemot vērā Bateriju regulas 74.pantā noteiktās prasības sabiedrības informēšanai, jāsvītro MK noteikumu Nr.485 32. punkts;
16) Lai novērstu pretrunas ar Bateriju regulas 62.pantu, jāsvītro MK noteikumu Nr.485 33.punkts;
17) MK noteikumi Nr.485 jāpapildina ar 47. punktu, lai noteiktu, ka ziņojumi par 2025. gadā Latvijas tirgū laisto bateriju pārdošanas apjomiem un  Latvijā savākto bateriju atkritumu apjomiem bateriju ražotāju reģistrā ir jāiesniedz līdz 2026. gada 30. aprīlim saskaņā ar kārtību, kas bija spēkā līdz 2025. gada 18. augustam;
18) MK noteikumu Nr.485 2.pielikums ir jāizsaka jaunā redakcijā, ņemot vērā Bateriju regulā un Komisijas 2025. gada13. novembra Īstenošanas regulā (ES) 2025/2289 , ar ko nosaka noteikumus par to, kā attiecībā uz datu ziņošanas formātu, kā arī bateriju atkritumu savākšanas un apstrādes novērtēšanas metodēm un darbības nosacījumiem piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/1542,  ietverto bateriju klasifikāciju.
Problēmas apraksts
[2.] Bateriju regulas 54.panta 3.punkta d) un e) apakšpunkts nosaka, ka dalībvalstis detāli nosaka, kādai jābūt kompetentās iestādes vai iestāžu organizācijai un darbībai, tostarp administratīvos un procedūras noteikumus attiecībā uz datu vākšanu par baterijām un bateriju atkritumiem saskaņā ar Bateriju regulas 75.pantu, kā arī attiecībā uz informācijas pieejamības nodrošināšanu saskaņā ar Bateriju regulas 76.pantu. Tāpēc ir nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus MK noteikumos Nr.485. 
Risinājuma apraksts
[2.] Lai nodrošinātu datus par baterijām un to atkritumiem, MK noteikumos Nr.485 jāveic šādi grozījumi: 
1) jāprecizē MK noteikumu Nr.485 31. un 31.1 punkta redakcija par ziņojumu sniegšanas kārtību par bateriju daudzumiem, kas pirmo reizi darīti pieejami Latvijas tirgū, un par savāktajiem bateriju atkritumu daudzumiem atbilstoši Bateriju regulas 75.pantam;
2) MK noteikumu Nr.485 31.2 un 31.3 punkta redakcija jāprecizē, bet 31.4 punkts jāsvītro, lai nodrošinātu Bateriju regulas 76.panta prasību izpildi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • bateriju gala lietotāji
Ietekmes apraksts
Bateriju gala lietotājiem tiks nodrošināta informācija par bateriju atkritumu rašanās novēršanu, kā arī par bateriju atkritumu apsaimniekošanu atbilstoši Bateriju regulas 74.pantam, kā arī tiks nodrošinātas plašas iespējas bateriju atkritumu dalītai savākšanai.
Juridiskās personas
  • Bateriju ražotāji vai to pilnvaroti pārstāvji
  • Videi kaitīgo preču atkritumu apsaimniekotāji
  • Operatori, kuras nodrošina bateriju atkritumu savākšanu, apstrādi, pārstrādi, materiālu reģenerāciju.
Ietekmes apraksts
Bateriju ražotāji vai to pilnvaroti pārstāvji sniegs informāciju bateriju gala lietotājiem. Videi kaitīgo preču atkritumu apsaimniekotāji nodrošinās ražotāju paplašinātās atbildības piemērošanu atbilstoši Bateriju regulas 59., 60. un 61.pantam. Operatori, kuri nodrošina bateriju atkritumu savākšanu, apstrādi, pārstrādi, materiālu reģenerāciju, veiks attiecīgās darbības atbilstoši Bateriju regulas 62., 64., 66., 67., 70., 71., 72.pantam. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Likumprojekts "Grozījumi Atkritumu apsaimniekošanas likumā" (25-TA-267)

Pamatojums un apraksts
Likumprojektā "Grozījumi Atkritumu apsaimniekošanas likumā" (25-TA-267) tiek pārņemtas pārējās Bateriju regulas prasības, kā arī tiek precizēts deleģējums MK noteikumiem Nr.485
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R1542
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 12. jūlija Regula (ES) 2023/1542 par baterijām un bateriju atkritumiem, ar ko groza Direktīvu 2008/98/EK un Regulu (ES) 2019/1020 un atceļ Direktīvu 2006/66/EK
Apraksts
Baterijas ir uzskatāmas par nozīmīgu energoavotu un vienu no galvenajiem faktoriem, kas palīdzēs pārkārtoties uz ilgtspējīgu attīstību, zaļo mobilitāti, tīru enerģiju un klimatneitralitāti. Paredzams, ka tuvākajos gados pieprasījums pēc baterijām strauji augs, jo īpaši elektriskajā autotransportā un vieglajos pārvietošanās līdzekļos, kur tās nodrošina transportlīdzekļu vilci, tāpēc bateriju tirgus iegūst aizvien stratēģiskāku nozīmi globālā mērogā. Bateriju tehnoloģiju jomā turpināsies ievērojams zinātnes un tehnikas progress. Ņemot vērā bateriju stratēģisko nozīmi un lai nodrošinātu juridisko noteiktību visiem iesaistītajiem operatoriem un nepieļautu diskrimināciju, šķēršļus tirdzniecībai un izkropļojumus bateriju tirgū, ir jānosaka noteikumi par bateriju ilgtspēju, sniegumu, drošumu, savākšanu, reciklēšanu un otrreizēju izmantošanu, kā arī par to, kāda informācija par baterijām ir jāsniedz tiešajiem lietotājiem un ekonomikas operatoriem. Ir nepieciešams izveidot saskaņotu tiesisko regulējumu, kas aptver visu Savienības tirgū laisto bateriju aprites ciklu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32025R0606
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2025. gada 21. marta Deleģētā regula (ES) 2025/606, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/1542 papildina, nosakot metodiku, kā aprēķināt un verificēt reciklēšanas efektivitāti un materiālu atgūšanu no bateriju atkritumiem, un dokumentācijas formātu
Apraksts
Regulā (ES) 2023/1542 ir noteiktas prasības reciklētājiem nodrošināt, ka tie sasniedz mērķrādītājus, kas izvirzīti reciklēšanas efektivitātei un materiālu atgūšanai no bateriju atkritumiem. Komisijai ir jāizstrādā metodika, kā aprēķināt un verificēt reciklēšanas efektivitātes rādītāju un bateriju atkritumu materiālu atgūšanas rādītāju, kā arī dokumentācijas formāts saskaņā ar minētajām prasībām. Tas ir nepieciešams, lai izveidotu saskaņotu tiesisko regulējumu, kas aptver visu Savienības tirgū laisto bateriju aprites ciklu, tostarp bateriju atkritumu apsaimniekošanu. Lai nodrošinātu izsekojamību, nodrošinātu aprēķināšanas noteikumu taisnīgu piemērošanu un līdz minimumam samazinātu nelabvēlīgu ietekmi uz cilvēka veselību vai vidi, Regulas (ES) 2023/1542 XII pielikuma A daļas 5. un 6. punktā uzskaitīto vielu dokumentācijas formātā būtu jāiekļauj detalizētas prasības par to, kā dokumentēt vielu apstrādi identificējamā plūsmā bateriju reciklēšanas procesā.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 12. jūlija Regula (ES) 2023/1542 par baterijām un bateriju atkritumiem, ar ko groza Direktīvu 2008/98/EK un Regulu (ES) 2019/1020 un atceļ Direktīvu 2006/66/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3.panta 1.punkta 53.apakšpunkts
6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
54.panta 3.punkta d) apakšpunkts
20., 23., 24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
54.panta 3.punkta e) apakšpunkts
25., 26.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
59.pants
2., 3., 12., 
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
60.pants
2., 3., 13.
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
61.pants
2., 3., 14.
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
62.pants
2., 3., 29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
65.pants
2., 3., 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
66.pants
2., 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
67.pants
2., 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
69.pants
11.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
71.pants
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
72.pants
21., 22.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
74.pants
31.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
75.pants
20., 23., 24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
76.pants
25., 26.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
XI pielikums
23., 24., 25., 31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
XII pielikuma A daļa
5., 7., 9., 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
XII pielikuma B daļa
18., 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
XII pielikuma C daļa
17., 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Dalībvalstīm nav paredzēta rīcības brīvība.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2025. gada 21. marta Deleģētā regula (ES) 2025/606, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/1542 papildina, nosakot metodiku, kā aprēķināt un verificēt reciklēšanas efektivitāti un materiālu atgūšanu no bateriju atkritumiem, un dokumentācijas formātu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Dalībvalstīm nav paredzēta rīcības brīvība.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Klimata un enerģētikas ministrija, Valsts vides dienests, Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācija
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/0a5bda3b-0670-4311-b386-a3d5386f2fdd

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tika saņemti trīs priekšlikumi no Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācijas attiecībā uz noteikumu projektā iekļaujamo informāciju par atsevišķu bateriju kategoriju ķīmisko sastāvu norādīšanu noteikumu projekta 2.pielikumā. Saņemtie priekšlikumi ir ņemti vērā un iestrādāti MK noteikumu projekta 2.pielikumā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Klimata un enerģētikas ministrija
  • Valsts vides dienests
  • Latvijas elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Bateriju gala lietotājiem tiks nodrošināta informācija par bateriju atkritumu rašanās novēršanu, kā arī par bateriju atkritumu apsaimniekošanu atbilstoši Bateriju regulas 74.pantam, kā arī tiks nodrošinātas plašas iespējas bateriju atkritumu dalītai savākšanai.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi