Anotācija (ex-ante)

21-TA-104: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 13. februāra noteikumos Nr. 120 "Labības sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Spēkā stājusies Komisijas 2021.gada 8.marta Īstenošanas Direktīva (ES) 2021/415, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK, lai konkrēto sēklu un nezāļu sugu taksonomiskās grupas un nosaukumus pielāgotu jaunākajām zinātnes un tehniskām atziņām (turpmāk - Direktīva 2021/415).
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Spēkā stājusies Komisijas 2021.gada 7.decembra Īstenošanas Direktīva (ES) 2021/2171 ar ko attiecībā uz Avena nuda sēklu partijas un parauga svaru groza Padomes Direktīvu 66/402/EEK (turpmāk - Direktīva 2021/2171).
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešams ieviest iniciatīvas, ko ieteikuši speciālisti, kas darbojas sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības jomā, kā arī nepieciešami noteikumu redakcionāli uzlabojumi.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar izstrādātajiem noteikumu grozījumiem pārņemt Direktīvas 2021/415 un Direktīvas 2021/2171 prasības, kā arī veikt noteikumu redakcionālus uzlabojumus un ieviest iniciatīvas, ko ieteikuši jomas eksperti.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Noteikumu projekts stājas spēkā parastajā kārtībā, bet noteikuma projekta punkti, ar kuriem ir pārņemtas direktīvu prasības, attiecīgajos datumos.

Direktīvas 2021/415 prasības stājas spēkā - 2022.gada 1.februārī.
Direktīvas 2021/2171 prasības stājas spēkā - 2022.gada 1.februārī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā ir Ministru kabineta 2007. gada 13. februāra noteikumi Nr. 120 "Labības sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi" (turpmāk - noteikumi). Noteikumus nepieciešams papildināt ar jaunākajām zinātniskajām pieejām un metodēm, kā arī veikt redakcionālus labojumus un papildināt ar normām, kas uzlabo un veicina Valsts augu aizsardzības dienesta (turpmāk - dienests) pārbaudes.
Lai risinātu problēmas nepieciešams izstrādāt un sagatavot Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 13. februāra noteikumos Nr. 120 "Labības sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi" (turpmāk – noteikumu projekts).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā ir stājusies Direktīva 2021/415, kurā pārņemtas jaunākās zinātnes atziņas un pārskatīti kviešu, cieto kviešu un speltas kviešu botāniskie nosaukumi saskaņā ar Aļģu, sēņu un augu starptautiskās nomenklatūras kodeksa (International Code of Nomenclature for algae, fungi, and plants) noteikumiem.

Uz genoma un filoģenēzes pieeju balstītā Triticum ģints taksonomija ir apstiprinājusi, ka cietie kvieši un speltas kvieši, ko agrāk uzskatīja par atsevišķām sugām, ir citu sugu pasugas. Iepriekšējais cieto kviešu botāniskais nosaukums Triticum durum Desf. ir pārskatīts un mainīts uz jaunu nosaukumu Triticum turgidum L. subsp. durum (Desf.) van Slageren. Speltas kviešu botāniskais nosaukums Triticum spelta L. ir pārskatīts un mainīts uz Triticum aestivum L. subsp. spelta (L.) Thell. Tā kā speltas kvieši ir mīksto kviešu (Triticum aestivum L.) pasuga, tad iepriekšējais augu grupas nosaukums Triticum aestivum L. saskaņā ar Aļģu, sēņu un augu starptautiskās nomenklatūras kodeksa (International Code of Nomenclature for algae, fungi, and plants) noteikumiem ir pārdēvēts par Triticum aestivum L. subsp. aestivum.
Risinājuma apraksts
Šīs jaunākās zinātniskās atziņas par kviešu, speltas kviešu un cieto kviešu, kas ietvertas Direktīvā 2021/415, tiek pārņemtas noteikumos. Grozīts tiek noteikumu 2.2. apakšpunkts un 11.pielikums.
Dienests veiks izmaiņas Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmā (turpmāk – KUVIS) Zemkopības ministrijas esošā budžeta ietvaros.

Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas Lēmums 2017/478, ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES, atbrīvo Latviju no prasību pārņemšanas attiecībā uz sorgo Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. bicolor un Sudānas zāli Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. drummondii (Steud.) de Wet ex Davidse. 
Problēmas apraksts
Attīstoties digitalizācijai un dokumentu pārvaldības sistēmai, dienests ir mainījis KUVIS dokumentu aprites sistēmu. Patlaban lauku apskates protokolu kopijas tiek saglabātas elektroniskā veidā. Tās vairs netiek uzglabātas papīra formātā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 39. punktā svītro prasību par dienestā paliekošā papīra dokumenta (lauku apskates protokola eksemplārs) saglabāšanu.
Problēmas apraksts
Latvijā sēklu kvalitātes analīzes tiek veiktas dienesta Nacionālajā sēklu kontroles laboratorijā (turpmāk - NSKL) atbilstoši Starptautiskās sēklu kontroles asociācijas (turpmāk - ISTA) noteikumiem. NSKL strādā saskaņā ar Sēklu un šķirņu aprites likuma un citu sēklaudzēšanu un sēklu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām, vienlaikus nodrošinot patērētāju interešu aizsardzību. Sēklu paraugu noņemšana, kvalitātes noteikšanas analīzes un ISTA sertifikātu izsniegšana tiek veikta saskaņā ar Starptautiskās sēklu kontroles asociācijas paredzētajiem noteikumiem un metodēm.
Dienesta tīmekļvietnes sadaļā “Starptautiskās metodes” ir informācija par ISTA metodēm un procedūrām, bet ne tieši ISTA noteikumi, kā minēts noteikumu 50.32. apakšpunktā.
Risinājuma apraksts
Veikti precizējumi noteikumu 50.32. apakšpunktā, lai noteikumu lietotājiem būtu skaidrs, ka dienesta tīmekļvietnē ir informācija par tām ISTA metodēm un procedūrām, ko izmanto dienests, lai nodrošinātu sēklu sertifikāciju.
Problēmas apraksts
Noteikumu 57.2. apakšpunkts paredz sēklām, kas nav apstrādātas ar biopreparātiem, augu aizsardzības līdzekļiem vai citām ķīmiskām vielām, papildus citiem sēklu kvalitātes rādītājiem, noteikt dzīvu graudu ērču vai tādu citu dzīvu sēklu kaitēkļu klātbūtni, kuri bojājuši sēklas to uzglabāšanas laikā.

Padomes 1966. gada 14. jūnija Direktīva 66/402/EEK par graudaugu sēklu tirdzniecību (turpmāk – Direktīva 66/402) neparedz šo nosacījumu, tāpēc turpmāk lauksaimnieks, iesniedzot iesniegumu sēklu kvalitātes rādītāju noteikšanai, tajā varēs norādīt, vai vēlas noteikt kaitēkļu invāziju sēklā.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams precizēt noteikumu 57.2. apakšpunktu, paredzot, ka reģistrā reģistrētā persona norāda, ka vēlas, lai tiktu noteikta sēklu invāzija ar kaitēkļiem.
Problēmas apraksts
Nepieciešams redakcionāli precizēt 78.3. un 78.4 apakšpunktu, kurā noteikti nosacījumi par sēklu sertifikāciju sēklām, kas nav līdz galam sertificētas. Latvijā vienā saimniecībā novāktām sēklām, kas paredzētas sertificēšanai citā saimniecībā, līdz ar etiķeti ir nepieciešams pievienot arī pavaddokumentu, bet tas nav norādīts 78.4. apakšpunktā, bet šobrīd šādām partijām jau līdzi tiek dots pavaddokuments. Šī prasība ir nepieciešama, lai nodrošinātu sertifikācija procesu citā lauksaimniecības saimniecībā, jo pavaddokuments satur informāciju par sēklas partiju.
Risinājuma apraksts
Papildināt noteikumu 78.4. apakšpunktu ar piebildi, ka sēklu partijai nepieciešams pievienot 17.pielikumā minēto pavaddokumentu, kā arī redakcionāli uzlabot noteikumu 78.3. apakšpunktu, kurā izvērsti norāda, ka nepieciešams pievienot pavaddokumentu saskaņā ar 17.pielikumu.
Problēmas apraksts
Noteikumu 100. punktā ir noteikts, ka reģistrētā persona kārto sēklu uzskaites žurnālu un ierakstu pareizību apliecina ar parakstu. Tā, kā uzskaites žurnālu var uzturēt arī elektroniski, tad nav iespējams apliecināt ar parakstu elektroniski veidota žurnāla ierakstus. Šī norma turpmāk nav nepieciešama.

Tā kā ir mainījies Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā iekļaujamo personu loks, nepieciešams precizēt personu loku, kurām ir pienākums kārtot sēklu uzskaites žurnālu. Saskaņā ar Sēklu un šķirņu aprites likuma 6.panta pirmās daļas 6.punktu, tirgotājam ir pienākums nodrošināt uzskaites dokumentu kārtošanu, lai dienesta inspektoram būtu pieejama informācija par visiem sēklu aprites posmiem. Pamatojoties uz šo prasību tirgotājam ir jāsniedz informācija par trešajām personām pārdotām sēklām.
Risinājuma apraksts
Redakcionāli grozītas noteikumu 100.punkta prasības, izslēdzot nepieciešamību parakstīt dokumentus, papildinot ar personām, kurām nepieciešams kārtot sēklu uzskaites žurnālu, un paredzot kādu informāciju nepieciešams norādīt sēklu uzskaites žurnālā par pircēju.
Problēmas apraksts
Noteikumu 17.1 pielikumā ir noteikts, ka sēklu atkārtotas pārbaudes termiņš, skaitot no dīgtspējas analīzes pabeigšanas dienas, ir divi gadi, viens gads vai trīs mēneši, ņemot vērā sēklu mitrumu, dīgtspēju un vai konstatētas dzīvas graudu ērces vai citi dzīvi sēklu kaitēkļi, kas bojā sēklas to uzglabāšanas laikā. Tā kā noteikumu 57.2. apakšpunkta grozījumi paredz, ka kaitēkļu invāzijas noteikšana sēklās nebūs obligāta un turpmāk to noteiks pēc sēklaudzētāja pieprasījuma, sēklu atkārtotais termiņš vairs nav atkarīgs no sēklu kaitēkļu esamības sēklās.
Risinājuma apraksts
No noteikumu 17.1 pielikuma tiek svītrots nosacījums, kas nosaka atkārtotās pārbaudes termiņu, ja konstatētas dzīvas graudu ērces vai citi dzīvi sēklu kaitēkļu, kas bojā sēklas to uzglabāšanas laikā. Turpmāk atkārtotās sēklu pārbaudes termiņu neietekmēs sēklu invāzija ar kaitēkļiem.
Problēmas apraksts
Spēkā stājusies Direktīva 2021/2171, kas paredz veikt kļūdas labojumu Direktīvā 2021/415, kas groza Padomes 1966.gada 14.jūnija Direktīvu 66/402/EEK par graudaugu sēklu tirdzniecību (turpmāk -  Direktīva 1966/402). Komisijas Īstenošanas direktīva (ES) 2021/415 grozīja Direktīvu 66/402/EEK un pārrakstīšanās kļūdas dēļ svītroja sugas nosaukumu Avena nuda no Direktīvas 66/402/EEK III pielikuma tabulas pirmās ailes trešajā rindā. Līdz ar to vairs netiek regulēts Avena nuda sugas sēklu partijas maksimālais svars un minimālais sēklu parauga svars. Nepieciešams pārņemt Direktīvas 2021/2171 prasību, lai atjaunotu svītroto sugas nosaukumu Avena nuda.
Direktīva 2021/2171 stājas spēkā 2022.gada 1.februārī.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 2.4. apakšpunktā ir noteikts, kādas sugas apvieno ģints nosaukums auzas. Noteikumu 2.4. apakšpunktā ir iekļauta suga - Avena nuda. Tā kā noteikumu 51.punkts nosaka sēklu partijas masu un noteikumu 53.punkts nosaka sēklu partijas paraugu masu auzām, nav nepieciešams veikt labojumus noteikumos.
Problēmas apraksts
Griķi ir labību suga, kas nav iekļauta Padomes 1966. gada 14. jūnija Direktīvas 66/402/EEK par par graudaugu sēklu tirdzniecību (turpmāk - Direktīva 66/402) sugu sarakstā, un Direktīva 66/402 nenosaka sēklaudzēšanas un tirdzniecības prasības griķiem. Prasības griķu sēklaudzēšanai un tirdzniecībai ir noteiktas noteikumos. Tā kā nav īpaši nodalītas prasības griķu sēklu etiķetēšanai, tad šobrīd griķu sēklu iesaiņojuma oficiālā etiķete ir ar norādi "Eiropas Savienības tiesību akti" vai "ES tiesību akti". Šī norāde griķu sēklu iesaiņojuma oficiālā etiķetē nav nepieciešama, jo Direktīvā 66/402 tas nav noteikts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 15. pielikums tiek papildināts ar piezīmi, kas atbrīvo no nepieciešamības griķu sēklu iesaiņojumu oficiālajā etiķetē ievietot norādi "Eiropas Savienības tiesību akti" vai "ES tiesību akti".
Problēmas apraksts
Noteikumu 11.pielikumā ir noteikti sēklu kvalitatīvie rādītāji. Minimālā dīgtspēja kailgraudu miežu sertificētām sēklām, pirmās un otrās paaudzes sertificētām sēklām ir noteikta 75%. Tā kā kailgraudu miežu minimālās dīgtspējas prasība ir ietverta piezīmēs, nepieciešams papildināt pielikumu, nodalot miežu prasības no kviešu un auzu prasībām, un papildinot ar kailgraudu miežu prasībām.
Risinājuma apraksts
Papildina noteikumu 11.pielikumu ar ailēm, kurās noteiktas atsevišķas prasības miežiem un kailgraudu miežiem.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins "uzņēmums" apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu līdz ar to nepieciešams svītrot šo terminu no noteikumu 89.2.2. apakšpunkta, lai nodrošinātu termina "juridiskā persona" nepārprotamu pielietojumu.
Komercreģistrs ir viens no Latvijas Republikas Uzņēmu reģistra vestajiem reģistriem, kurā ieraksta komersantus. Tā kā nav ierobežots juridisko personu loks, kas var iegādāties sēklas materiālu, tad nepieciešams no noteikumiem svītrot atsauci uz komercreģistru.
Risinājuma apraksts
Atsauce uz uzņēmumu svītrota no 89.2.2. apakšpunkta, kā arī atsauce uz komercreģistru svītrota no noteikumu 89.2.2. apakšpunkta un 18. pielikuma. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz tām fiziskām personām, kas reģistrētas Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un nodarbojas ar labības sēklaudzēšanu un tirgošanu vai sēklu sagatavošanu, vai saiņošanu.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz labības sēklaudzētājiem un tirgotājiem vai sēklu sagatavotājiem vai saiņotājiem, kas reģistrēti Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Tiek sakārtota nozare un uzlabots normatīvais regulējums.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2009. gada 17. februāra noteikumi Nr. 152 "Lopbarības augu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Lai pārņemtu Komisijas Īstenošanas direktīvas (ES) 2021/415 (2021. gada 8. marts), ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK, lai konkrēto sēklu un nezāļu sugu taksonomiskās grupas un nosaukumus pielāgotu jaunākajām zinātnes un tehniskām atziņām, prasības, nepieciešams veikt grozījumus arī Ministru kabineta 2009. gada 17. februāra noteikumos Nr. 152 "Lopbarības augu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi".
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L0415
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas direktīva (ES) 2021/415 (2021. gada 8. marts), ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK, lai konkrēto sēklu un nezāļu sugu taksonomiskās grupas un nosaukumus pielāgotu jaunākajām zinātnes un tehniskām atziņām.
Apraksts
Direktīvas 2021/415 prasības stājās spēkā - 2022.gada 1.februārī.
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L2171
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021.gada 7.decembra Īstenošanas Direktīva (ES) 2021/2171 ar ko attiecībā uz Avena nuda sēklu partijas un parauga svaru groza Padomes Direktīvu 66/402/EEK.
Apraksts
Direktīvas 2021/2171 prasības stājās spēkā 2022.gada 1.februārī.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas direktīva (ES) 2021/415 (2021. gada 8. marts), ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK, lai konkrēto sēklu un nezāļu sugu taksonomiskās grupas un nosaukumus pielāgotu jaunākajām zinātnes un tehniskām atziņām.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas  2021/415 4.pants
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta direktīvas spēkā stāšanās kārtība.
-
-
Direktīvas  2021/415 5.pants
Norma netiek pārņemta, jo norādīti adresāti.
-
-
Direktīvas  2021/415 1. panta 1.punkts
Tiks pārņemts ar grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 17. februāra noteikumos Nr. 152 "Lopbarības augu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"
-
-
Direktīvas  2021/415 1.panta 2.punkts
Tiks pārņemts ar grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 17. februāra noteikumos Nr. 152 "Lopbarības augu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"
-
-
Direktīvas  2021/415 2.panta 1.punkts
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts direktīvā 2021/415.
Direktīvas  2021/415 2.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 1.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts direktīvā 2021/415.
Direktīvas  2021/415 3.pants
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta direktīvas spēkā stāšanās un piemērošanas kārtība.
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas Lēmums 2017/478, ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES, (turpmāk – lēmums 2017/478) atbrīvo Latviju no prasību pārņemšanas attiecībā uz sorgo Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. bicolor un Sudānas zāli Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. drummondii (Steud.) de Wet ex Davidse. 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr.1 “Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu”.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021.gada 7.decembra Īstenošanas Direktīva (ES) 2021/2171 ar ko attiecībā uz Avena nuda sēklu partijas un parauga svaru groza Padomes Direktīvu 66/402/EEK.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2021/ 2.pants
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta direktīvas spēkā stāšanās un piemērošanas kārtība.
-
-
Direktīvas 2021/ 4.pants
Norma netiek pārņemta, jo norādīti adresāti.
-
-
Direktīvas 2021/ 3.pants
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta direktīvas spēkā stāšanās kārtība.
-
-
Direktīvas 2021/ 1.pants
Noteikumu 2.4. apakšpunkts, 51. un 53. punkts. 
Noteikumu 2.4. apakšpunktā ir noteikts, kādas sugas apvieno ģints nosaukums auzas. Noteikumu 2.4. apakšpunktā ir iekļauta suga - Avena nuda. Tā kā noteikumu 51.punkts nosaka sēklu partijas masu un noteikumu 53.punkts nosaka sēklu partijas paraugu masu auzām, nav nepieciešams veikt labojumus noteikumos.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā noteikts Direktīvā 2021/2171
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr.1 “Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu”.
Cita informācija
Nav.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība Zemnieku saeima, Latvijas Sēklaudzētāju asociācija, Lauksaimnieku Organizāciju Sadarbības Padome
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par TAP portāla sadaļā “Sabiedrības līdzdalība” ievietoto noteikumu projektu nav saņemti iebildumi vai priekšlikumi.

Zemnieku Saeimai, Latvijas sēklaudzētāju asociācijai un Lauksaimniecības organizācijas sadarbības padomei (turpmāk - Nevalstiskās organizācijas) tika nosūtīts e-pasts ar informāciju par plānotajiem grozījumiem noteikumu projektā. Nevalstiskajām organizācijām nebija priekšlikumu vai iebildumu par plānotajiem grozījumiem noteikumu projektā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Turpmāk dienests lauka apskatu protokolus uzturēs digitālā formātā.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi