Anotācija (ex-ante)

22-TA-2141: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nozīmes pasākumu starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā un tā nodrošināšanas un drošības plānu 2023. gadam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Latvijas Republikas un Svētā Krēsla līguma 12. panta pirmā daļa un likuma "Par starptautiskas nozīmes svētvietu Aglonā" 7. pants.
Ministru kabineta 2010. gada 25. maija noteikumu Nr.473 "Kārtība, kādā tiek noteikti valsts nozīmes pasākumi Aglonas svētvietā, kā arī nodrošināta to norise un finansēšana" (turpmāk – noteikumi Nr.473) 9. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Dievmātes Debesīs uzņemšanas svētku Aglonā no 2023. gada 12. augusta plkst.12.00 līdz 2023. gada 15. augusta plkst.18.00 nodrošināšana.
Izstrādāts valsts nozīmes pasākuma nodrošināšanas un drošības plāns starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā 2023. gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši noteikumu Nr. 473 4. punktam Ministru kabineta noteikto valsts nozīmes pasākumu norises koordinēšanai svētvietā Ministru kabinets izveido rīcības komiteju. Rīcības komitejas darbu materiāltehniski nodrošina Tieslietu ministrija. Rīcības komitejas sastāvā atbilstoši noteikumu Nr. 473 4. punktam ir pilnvarotie pārstāvji no Aizsardzības ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Satiksmes ministrijas, Tieslietu ministrijas, Veselības ministrijas,  Latgales plānošanas reģiona attīstības padomes, Preiļu novada domes (Aglonas novada domes saistību pārņēmēja pēc 2021. gada 1. jūlija), Aglonas pagasta pārvaldes, Katoļu baznīcas Latvijā vadības un Zemkopības ministrijas. Saskaņā ar noteikumu Nr.473 2. punktu Katoļu baznīcas Latvijā vadība katru gadu līdz 1. martam iesniedz Tieslietu ministrijā to svētvietā paredzēto pasākumu plānu nākamajam gadam, kuri varētu būt valsts nozīmes pasākumi, kā arī ar valsts nozīmes pasākumiem saistītu svētvietas uzturēšanas izdevumu detalizētu aprēķinu.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tieslietu ministrija saņēma Romas Katoļu baznīcas Rēzeknes – Aglonas diecēzes 2022. gada 30. marta vēstuli ar lūgumu Ministru kabinetam atzīt ikgadējos Dievmātes Debesīs uzņemšanas svētkus (turpmāk – svētki) Aglonā, kas notiks no 2023. gada 12. augusta plkst.12.00 līdz 2023. gada 15. augusta plkst.18.00, par valsts nozīmes pasākumu, kā arī nodrošināt svētceļnieku, kā arī citu pilsoņu un ārvalstu viesu satiksmes organizēšanu, medicīnisko apkalpošanu un citus ar drošību saistītus pasākumus. Ar minēto vēstuli Romas Katoļu baznīcas vadība pilnvaro reliģisko organizāciju "Aglonas bazilikas draudze" (turpmāk – draudze) organizēt svētku norisi, t.sk. piedalīties rīcības komitejas sēdēs, slēgt nepieciešamos līgumus, pieņemt, izlietot un atskaitīties par valsts sniegto finansējumu.
Saskaņā ar noteikumu Nr.473 9. punktu Tieslietu ministrija līdz kārtējā gada 1. jūnijam iesniedz priekšlikumus par atsevišķu pasākumu noteikšanu par valsts nozīmes pasākumiem, finansējuma apmēru ministrijām apstiprināto valsts budžeta bāzes izdevumu ietvaros un plāna projektu apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Atbilstoši noteikumu Nr.473 7. punktam rīcības komiteja izvērtē to svētvietā paredzēto pasākumu plānu nākamajam gadam, kuri varētu būt valsts nozīmes pasākumi, kā arī draudzes iesniegto tāmi, budžeta pieprasījuma pamatotību un priekšlikumus par pasākumiem, kurus finansē no valsts budžeta līdzekļiem, un plānu.
 
Risinājuma apraksts
Rīcības komitejas dalībnieki izskatīja piešķiramā finansējuma apjomu un akceptēja līdzekļu izmantošanu šādu pasākumu nodrošināšanai:
1. Iekšlietu ministrijai:
1.1. ceļu satiksmes organizēšanai; personu un sabiedrības drošības garantēšanai, apsardzes veikšanai, ko nodrošinās Valsts policija;
1.2. ugunsdrošības un glābšanas profilaktisko (preventīvo) pasākumu veikšanai, ko nodrošinās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests;
2. Veselības ministrijai:
2.1. neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanai un koordinēšanai, ko nodrošinās Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests;
2.2. dzeramā ūdens mikrobioloģiskajai un ķīmiskajai izmeklēšanai (laboratorisko izmeklējumu uzdevuma izstrādāšana ūdens mikrobioloģiskajai un ķīmiskajai izmeklēšanai, paraugu ņemšana un speciālista atzinuma sagatavošana), ko nodrošinās Veselības inspekcija;
2.3. dzeramā ūdens monitoringa programmas paraugu un peldūdens paraugu izmeklēšanai pēc Veselības inspekcijas pasūtījuma (kopā 13 paraugi), ko nodrošinās Valsts zinātniskais institūts "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR""
3. Zemkopības ministrijai:
3.1. pārtikas uzņēmumu, kas nodrošina produktu mazumtirdzniecību un sabiedrisko ēdināšanu, uzraudzībai un kontrolei, ko nodrošinās Pārtikas un veterinārais dienests;
4. Tieslietu ministrijai:
4.1. atkritumu konteineru nomai un to kompleksai apkalpošanai;
4.2. pārvietojamo sabiedrisko tualešu nomai;
4.3. divu artēzisko urbumu, divu dzeramā ūdens spiedbāku un dzeramā ūdens apgādes tīkla cauruļvadu profilaktiskajai attīrīšanai/dezinfekcijai/skalošanai;
4.4. dzeramā ūdens apgādes sistēmas dezinficēšanai;
4.5. nepārtrauktas elektroapgādes garantēšanai pasākuma norises vietā;
4.6. notekūdeņu pārsūknēšanas, kanalizācijas sistēmas un santehnisko ierīču nepārtrauktas darbības garantēšanai;
4.7. apskaņošanas pakalpojumu nodrošināšanai;
4.8. ugunsdrošības profilaktisko (preventīvo) pasākumu nodrošināšanai;
4.9. video translāciju nodrošināšanai;
4.10. Preiļu novada domei, lai nodrošinātu apmeklētāju drošību un kārtību pašvaldības objektos un teritorijā, kā arī satiksmes organizēšanas nodrošināšanai svētku laikā,  ceļu satiksmes organizēšanas shēmu izstrādei un atbilstoši saskaņotajām satiksmes organizācijas shēmām uzstādīt un noņemt nepieciešamos satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus uz VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārraudzībā esošajiem ceļiem;
5. Aizsardzības ministrijai atbalsta sniegšanai drošības un sabiedriskās kārtības nodrošināšanai svētku laikā, ko nodrošinās Zemessardze.
Rīcības komiteja ir izstrādājusi valsts nozīmes pasākumu nodrošināšanas un drošības plānu starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā 2023. gadam, kas paredz pasākumu un uzdevumu kopumu, lai nodrošinātu svētku laikā sabiedrisko kārtību un ceļu satiksmes drošību, neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu nepieciešamības gadījumā, ugunsdrošību un glābšanu nepieciešamības gadījumā, sabiedrības informēšanu, sabiedrības veselību un infrastruktūru un komunikāciju svētku norises laikā.

Atbilstoši noteikumu Nr.473 9. punktam Tieslietu ministrija iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par atsevišķu pasākumu noteikšanu par valsts nozīmes pasākumiem, finansējuma apmēru ministrijām apstiprināto valsts pamatbudžeta bāzes izdevumu ietvaros, finansējuma apmēra pārdali starp pasākumiem (ja nepieciešams) un drošības plāna projektu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Primāri par mērķgrupu tiek uzskatīti Latvijā dzīvojošie katoļu konfesijai piederīgie, kas saskaņā ar reliģiskās organizācijas "Rīgas Metropolijas Romas katoļu kūrija" publiski sniegto informāciju Latvijā ir aptuveni 400 000. Svētki Aglonā pulcē arī citu konfesiju pārstāvjus kas dzīvo Latvijā, kā arī svētceļniekus no citām pasaules valstīm. Svētki uzskatāmi par vienu no nozīmīgākajiem notikumiem kristīgajā pasaulē.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
195 851
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
195 851
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
195 851
987
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
195 851
987
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-987
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-987
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
987
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023. gads
Valsts nozīmes pasākuma starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā – Vissvētākās Jaunavas Marijas Debesīs uzņemšanas svētku nodrošināšanai 2023. gadā nepieciešami 196 838 euro šādu pasākumu nodrošināšanai:
1. Iekšlietu ministrijai saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023.gadam paredzēti 55 644 euro, 2023.gadā nepieciešami 55 644 euro, t.sk.:
1.1. ceļu satiksmes organizēšanai, personu un sabiedrības drošības garantēšanai, apsardzes veikšanai (Valsts policija) 48 105 euro, kas paredzēti izdevumiem atlīdzībai vidēji 144 amatpersonām par dienesta pienākumu izpildi virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika un par dienesta pienākumu izpildi nakts laikā, kā arī degvielas iegādei iesaistītajiem transportlīdzekļiem (aptuveni 1009 litri);
1.2. ugunsdrošības un glābšanas profilaktisko pasākumu veikšanai (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests) 7 539  euro, kas paredzēti izdevumiem atlīdzībai par dienesta pienākumu izpildi virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika un par dienesta pienākumu izpildi nakts laikā, degvielas iegādei iesaistītajiem transportlīdzekļiem (aptuveni 70 litri), kā arī komandējuma izdevumiem 4 darbiniekiem 3 dienām;
2. Veselības ministrijai saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023.gadam paredzēti 67 225 euro, 2023.gadā nepieciešami 67 797 euro, t.sk.:
2.1. neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanai un koordinēšanai, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam 66 717 euro, kas paredzēti medpunktu izveidei, intensīvās terapijas brigādes darba nodrošināšanai, reanimācijas brigādes darba nodrošināšanai, ārsta palīgu brigāžu darba nodrošināšanai, vadības ārstu un pirmās palīdzības posteņu nodrošināšanai;
2.2. dzeramā ūdens un peldūdens uzraudzībai (Veselības inspekcija) 756 euro, kas paredzēti laboratorisko izmeklējumu uzdevuma izstrādāšanai fizikāli ķīmiskajiem un mikrobioloģiskajiem izmeklējumiem, paraugu ņemšanai fizikāli ķīmiskiem un mikrobioloģiskiem izmeklējumiem dzeramajam ūdenim (t.sk. Svētavota ūdenim), speciālista atzinuma sagatavošanai par testēšanas pārskatiem.
2.3.dzeramā ūdens kārtējā monitoringa programmas paraugu izmeklēšanai pēc Veselības inspekcijas pasūtījuma (valsts zinātniskajam institūtam "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"") 324 euro (13 paraugi) un izmeklēšanai pēc šādiem rādītājiem: amonijs, duļķainība, Escherichia coli un koliformas, garša un smarža, krāsainība, elektrovadītspēja, ūdeņraža jonu koncentrācija, kopējais mikroorganismu skaits (MAFAM) un testēšanas pārskatu sagatavošanai.
Papildu nepieciešams finansējums 572 euro, no tiem 248 euro tiks segti Veselības ministrijas esošā budžeta ietvaros un 324 euro  tiks pārdalīti no Zemkopības ministrijas.
3. Zemkopības ministrijai saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023.gadam paredzēti 1214 euro, 2023.gadā nepieciešami 1116 euro t.sk.:`
Pārtikas uzņēmumu, kas nodrošina produktu mazumtirdzniecību un sabiedrisko ēdināšanu, uzraudzībai un kontrolei (Pārtikas un veterinārajam dienestam) 1 116 euro, kas paredzēti atlīdzības samaksai inspektoriem 1 049 euro par pienākumu izpildi, kā arī degvielas iegādei 67 euro. Ņemot vērā, ka finansējums 324 euro no Zemkopības ministrijas tiks pārdalīts Veselības ministrijai, papildu finansējums 226 euro tiks segts Zemkopības ministrijas esošā budžeta ietvaros.
4. Tieslietu ministrijai saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023.gadam paredzēti 65 162 euro, 2023.gadā nepieciešami 65 162 euro, t.sk.:
4.1. atkritumu konteineru nomai un to kompleksai apkalpošanai 11 279 euro, kas paredzēti 28 atkritumu konteineru ar tilpumu 1,1 m3 un 3 atkritumu konteineru ar tilpumu 7,0 m3 nomai un to izvešanai (kopumā plānots izvest 394,8 m3 atkritumu), kā arī cieto sadzīves atkritumu savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un apglabāšanai, atkritumu konteineru uzstādīšanai, to remontam un  uzturēšanai, mazgāšanai un dezinficēšanai;
4.2. pārvietojamo sabiedrisko tualešu nomai 12 991 euro, t.sk. 90 biotualešu TOCHA noma, 10 portatīvo āra izlietņu noma, 3 biotualešu cilv. ar īp. vajadzībām noma; biotualešu apkope – sagatavošana ekspluatācijai un iztīrīšana pēc pasākuma, izlietņu sagatavošana ekspluatācijai un iztīrīšana pēc pasākuma, tualešu tīrīšana pasākuma laikā, izlietņu tīrīšana pasākuma laikā, transporta pakalpojumi inventāra piegādei un aizvešanai, darbinieku samaksai;
4.3. trīs dzeramā ūdens spiedbāku un divu dzeramā ūdens apgādes tīkla cauruļvadu profilaktiskajai attīrīšanai/dezinfekcijai/skalošanai Aglonas bazilikas kompleksā, Aglonas katoļu ģimnāzijā 628 euro;
4.4. dzeramā ūdens apgādes sistēmas dezinficēšanai 850 euro, kas paredzēti ūdens attīrīšanas stacijas apkopei, spiedfiltra atdzelžošanai, gaisa kompresora kondensāta izvadīšanai, filtrējošo materiālu maiņai un citiem dzeramā ūdens dezinficēšanas pakalpojumiem;
4.5. nepārtrauktas elektroapgādes garantēšanai pasākuma norises vietā 4 368 euro, kas paredzēti atlīdzības samaksai dežūrbrigādei, kas nodrošinās elektrisko iekārtu nepārtrauktu apkalpošanu, apgaismojuma pārbaudei un remontam, gaismas objektu un palīgmateriālu izmaksām, kā arī transporta izdevumiem;
4.6. notekūdeņu un kanalizācijas sistēmas, santehnisko ierīču un ārējo tualešu nepārtrauktas darbības garantēšanai 2 978 euro, kas paredzēti kanalizācijas sistēmas tīrīšanai, skalošanai un pārbaudei, bazilikas ūdensvadu un ar ūdeni skalojamo tualešu remontiem (santehniskie un metināšanas darbi), atlīdzības samaksai tehniskajai brigādei, kas būs atbildīga par avārijas tehnisko bojājumu novēršanu;
4.7. apskaņošanas pakalpojumu nodrošināšanai 14 115 euro, kas paredzēti dažādai skaņas aparatūras nomai (skandas, pastiprinātāji, statīvi, mikrofoni, līniju transformatori), kā arī skaņas apkalpošanas un transportēšanas izdevumu segšanai;
4.8. ugunsdrošības profilaktisko pasākumu nodrošināšanai 1 265 euro, kas paredzēti ugunsdzēšamo aparātu iegādei un apkopei, kā arī profilaktisko pasākumu nodrošināšanai (atbildīgā personāla par ugunsdrošību apmācību, ugunsdrošības instrukcijas izstrādāšana, objektu apgādāšana ar ugunsdrošības un darba drošības zīmēm, norādēm);
4.9. video translāciju nodrošināšanai 7 200 euro (atbilstoši saņemtajam piedāvājumam), kas paredzēti TV signāla translācijai uz citām Aglonas bazilikas teritorijas vietām (centrālajā laukumā, pie ieejas bazilikā, pie avotiņa) un visu nepieciešamo video aparatūru un komutācijas tehniku, kā arī iekārtu transportēšanai, uzstādīšanai un kvalificētai apkalpošanai pasākuma laikā, kā arī demontāžai pēc pasākuma;
4.10. Preiļu novada domei nepieciešami finanšu līdzekļi 2 374 euro apmērā. Finansējums nepieciešams, lai svētku laikā nodrošinātu apmeklētāju drošību un kārtību pašvaldības objektos un teritorijā. Lai nodrošinātu svētku apmeklētāju drošību un informētību par transporta maršrutiem un atiešanas/pienākšanas laikiem, ir nepieciešams nodrošināt apgaismojumu Aglonas centrā un autobusu paviljonā. Ņemot vērā, ka svētku apmeklētāji uzturēsies ne tikai draudzes teritorijā, bet arī pašvaldības teritorijā, ir nepieciešams finansējums teritorijas uzkopšanai un sakārtošanai gan svētku laikā, gan pēc svētkiem;
4.11 Lai nodrošinātu satiksmes organizēšanu svētku laikā, nepieciešams 7 114 euro finansējums vajadzīgo satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu iegādei, uzstādīšanai un noņemšanai atbilstoši saskaņotajām satiksmes organizācijas shēmām;
5. Aizsardzības ministrijai saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023.gadam paredzēti 6 606 euro, 2023.gadā nepieciešami 7 119 euro, t.sk.: atbalsta sniegšanai drošības un sabiedriskās kārtības nodrošināšanai svētku laikā 7 119 euro, kas paredzēti zemessargu dienesta uzdevumu izpildes un uzturdevas kompensācijai, degvielai un materiāliem (marķēšanas lentas, pretodu līdzekļi, baterijas lukturīšiem u.c.) svētku laikā. Papildu nepieciešamais finansējums 513 euro tiks segts Aizsardzības ministrijas esošā budžeta ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņu nav.
Cita informācija
Ņemot vērā, ka Veselības inspekcija, kas ir Veselības ministrijas pakļautības iestāde, veic visas darbības, kas paredzētas rīkojuma sadaļā par dzeramā ūdens un peldūdens monitoringu, tostarp paraugu skaita plānošanu, kontrolējamo parametru un to ņemšanas biežuma plānošanu, paraugu noņemšanu, transportēšanu un rezultātu analīzi, kā arī  korektīvo darbību plānošanu neatbilstību gadījumā, Zemkopības ministrijas sniedz priekšlikumu, no 2023.gada no Zemkopības ministrijas valsts budžeta apakšprogrammas 20.02.00 “Riska zinātniskā novērtēšana un references laboratorijas funkciju veikšana dzīvnieku veselības, pārtikas un dzīvnieku barības jomā” pārdalīt finansējumu 324 euro uz Veselības ministrijas apakšprogrammu 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole”, kas paredzēta dzeramā ūdens monitoringa un peldūdens monitoringa nodrošināšanai institūtā “BIOR”. 
Iestādes tām paredzētos uzdevumus nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Ekonomikas ministrija, Finanšu ministrija, Iekšlietu ministrija, Satiksmes ministrija, Veselības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Zemkopības ministrija, Latgales plānošanas reģiona attīstības padome, Preiļu novada dome, Aglonas pagasta pārvalde, Katoļu baznīcas Latvijā vadība
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Veselības ministrija
  • Zemkopības ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Ekonomikas ministrija
  • Aizsardzības ministrija
  • Latgales plānošanas reģiona attīstības padome
  • Preiļu novada dome
  • Aglonas pagasta pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paredzēts precizēt Veselības ministrijas un Zemkopības ministrijas atbildību pasākumu īstenošanā.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Infrastruktūras uzlabošana un uzturēšana pasākuma norises vietā.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Latvijā dzīvojošie katoļu konfesijai piederīgie. Svētki Aglonā pulcē arī citu konfesiju pārstāvjus, kas dzīvo Latvijā, kā arī svētceļniekus no citām pasaules valstīm. Svētki uzskatāmi par vienu no nozīmīgākajiem notikumiem kristīgajā pasaulē.

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi