22-TA-3163: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība vaislas lauksaimniecības dzīvnieku ierakstīšanai ciltsgrāmatā un ciltsreģistrā un vietējo apdraudēto šķirņu saglabāšanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 11. oktobra protokollēmuma Nr. 52 5. § Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 „Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” papildu finansējums valsts atbalstam 2023. gadā ir 50 000 000, no kuriem šī noteikumu projekta finansēšanai paredzēti 20 500 000 euro.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība vaislas lauksaimniecības dzīvnieku ierakstīšanai ciltsgrāmatā un ciltsreģistrā" (turpmāk - noteikumu projekts) sagatavots, lai nodrošinātu valsts atbalstu 2023. gadā par pakalpojumu, kas ietver ar vaislas dzīvnieku ciltsdokumentācijas sagatavošanu un to atbilstības izvērtēšanu uzņemšanai ciltsgrāmatā un ciltsreģistrā, ģenētiskās kvalitātes, darbspēju noteikšanu un produktivitātes datu izvērtēšanu saistītās izmaksas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2022. gadā atbalsts vaislas lauksaimniecības dzīvnieku ierakstīšanai ciltsgrāmatā un ciltsreģistrā piešķirts atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumiem Nr. 247 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība vaislas lauksaimniecības dzīvnieku ierakstīšanai ciltsgrāmatā un ciltsreģistrā, kā arī to ģenētiskās kvalitātes noteikšanai un produktivitātes datu izvērtēšanai" (turpmāk - noteikumi Nr. 247), kuros noteikts valsts atbalsta apmērs, piešķiršanas kritēriji un kārtība kārtējā gadā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tā kā Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” vaislas lauksaimniecības dzīvnieku ierakstīšanai ciltsgrāmatā, kā arī to ģenētiskās kvalitātes noteikšanai un produktivitātes datu izvērtēšanai 2023. gadam paredzētais finansējums ir 20 500 000 euro, nepieciešams to sadalīt pa nozarēm.
Grozījumu apjoma dēļ noteikumi Nr. 247 sagatavoti jaunā redakcijā, precizējot arī nosaukumu.
Grozījumu apjoma dēļ noteikumi Nr. 247 sagatavoti jaunā redakcijā, precizējot arī nosaukumu.
Risinājuma apraksts
Valsts atbalsts 2023. gadam paredzēts 20 500 000 euro apmērā, un noteikumu Nr. 247 4. punktā ir plānots finansējums pa nozarēm šādā apmērā:
1) sivēnmātēm – 8 728 405 euro;
2) piena šķirņu slaucamajām govīm, tostarp pirmpienēm, – 6 823 233 euro;
3) gaļas šķirņu zīdītājgovīm un telēm, kas vecākas par 12 mēnešiem, – 3 096 907 euro;
4) piena šķirņu slaucamajām kazām, tostarp pirmpienēm, – 85 558 euro;
5) vaislas aitu mātēm – 776 160 euro;
6) vaislas staltbriežiem un dambriežiem – 800 000 euro;
7) ar ciltsgrāmatas izveidošanu un uzturēšanu saistīto administratīvo izmaksu segšanai, kā arī tīršķirnes vaislas ķēvju ģenētiskās kvalitātes noteikšanai un novērtēšanai pēc pēcnācējiem – 189 737 euro.
Salīdzinājumā ar 2022. gadu finansējums šim pasākumam ir par 1 000 000 euro lielāks, lai būtu iespējams paplašināt saņēmēju loku ar briežkopības nozari, kam plānots piešķirt atbalstu 800 000 euro apmērā. Cūkkopības nozarē plānots neliels kopējā finansējuma samazinājums, jo Āfrikas cūku mēra dēļ nozarē ir samazinājies saimniecību un dzīvnieku skaits. Gaļas liellopu nozarē kopējais finansējums saglabāts 2022. gada apmērā. Piena lopkopības, kazkopības, aitkopības un zirgkopības nozarēs kopējais finansējums nedaudz palielināts.
Valsts atbalstu 2023. gadā plānots izmaksāt kā vienreizēju maksājumu.
Atbalsta piešķiršanas nosacījumos 2023. gadā ir līdzīgi, kā tie bija 2022. gadā.
1) sivēnmātēm – 8 728 405 euro;
2) piena šķirņu slaucamajām govīm, tostarp pirmpienēm, – 6 823 233 euro;
3) gaļas šķirņu zīdītājgovīm un telēm, kas vecākas par 12 mēnešiem, – 3 096 907 euro;
4) piena šķirņu slaucamajām kazām, tostarp pirmpienēm, – 85 558 euro;
5) vaislas aitu mātēm – 776 160 euro;
6) vaislas staltbriežiem un dambriežiem – 800 000 euro;
7) ar ciltsgrāmatas izveidošanu un uzturēšanu saistīto administratīvo izmaksu segšanai, kā arī tīršķirnes vaislas ķēvju ģenētiskās kvalitātes noteikšanai un novērtēšanai pēc pēcnācējiem – 189 737 euro.
Salīdzinājumā ar 2022. gadu finansējums šim pasākumam ir par 1 000 000 euro lielāks, lai būtu iespējams paplašināt saņēmēju loku ar briežkopības nozari, kam plānots piešķirt atbalstu 800 000 euro apmērā. Cūkkopības nozarē plānots neliels kopējā finansējuma samazinājums, jo Āfrikas cūku mēra dēļ nozarē ir samazinājies saimniecību un dzīvnieku skaits. Gaļas liellopu nozarē kopējais finansējums saglabāts 2022. gada apmērā. Piena lopkopības, kazkopības, aitkopības un zirgkopības nozarēs kopējais finansējums nedaudz palielināts.
Valsts atbalstu 2023. gadā plānots izmaksāt kā vienreizēju maksājumu.
Atbalsta piešķiršanas nosacījumos 2023. gadā ir līdzīgi, kā tie bija 2022. gadā.
Problēmas apraksts
Pašlaik noteikts, ka atbalsta pretendents kārto ciltsgrāmatu vai ciltsreģistru atbilstoši normatīvajiem aktiem par liellopu, cūku, aitu, kazu un zirgu šķirņu ciltsgrāmatas un krustojuma cūku ciltsreģistra kārtošanu. Tāpat noteikts, ka pretendents dzīvniekam veic pārraudzību atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgās sugas dzīvnieku pārraudzību. Tomēr briežkopības nozarē izcelsmes reģistru jeb ciltreģistru kārto un dzīvnieku snieguma pārbaudi veic atbilstoši staltbriežu un dambriežu audzēšanas programmām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 6.2. apakšpunktā un 6.3.3. apakšpunktā iekļauta atsauce uz staltbriežu un dambriežu audzēšanas programmām.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 247. 6.3.1. apakšpunktā bija novecojusi pārraudzības ganāmpulka definīcija.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 6.3.1. apakšpunktā iekļauta atsauce uz normatīvajiem aktiem par attiecīgās sugas dzīvnieku pārraudzību un snieguma pārbaudi, kā arī attiecīgās sugas audzēšanas programmu. Tādējādi pārraudzības ganāmpulka definīcija ir precīzāka.
Problēmas apraksts
1) Ciltsdarba pakalpojumu sniegšana prasa administratīvo resursu ieguldījumu. Lai šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrības (turpmāk - biedrības) varētu sekmīgi veikt savus uzdevumus, tām nepieciešams atbilstošs finansējums. Ņemot vērā pieaugošās izmaksas, nepieciešams palielināt finansējumu administratīvo izmaksu segšanai tām biedrībām, kuras darbojas ar mazāku dzīvnieku skaitu un tādējādi arī kopējās izmaksas uz vienu dzīvnieku ir lielākas.
2) Nozarēs, kurās noteikumu projekts neparedz atbalsta likmes par dzīvniekiem un biedrības pašas sadala piešķirto atbalstu pa pozīcijām (aitkopībā, zirgkopībā un briežkopībā), nepieciešams noteikt maksimālo apjomu, ko biedrības drīkst izmantot administratīvo izmaksu segšanai, lai atbalsts tiktu sniegts prioritāri dzīvnieku audzētājiem, nevis biedrībām. Tāpat tas nodrošinātu, ka visas biedrības finansējumu administratīvajām izmaksām izlieto līdzīgā apmērā.
2) Nozarēs, kurās noteikumu projekts neparedz atbalsta likmes par dzīvniekiem un biedrības pašas sadala piešķirto atbalstu pa pozīcijām (aitkopībā, zirgkopībā un briežkopībā), nepieciešams noteikt maksimālo apjomu, ko biedrības drīkst izmantot administratīvo izmaksu segšanai, lai atbalsts tiktu sniegts prioritāri dzīvnieku audzētājiem, nevis biedrībām. Tāpat tas nodrošinātu, ka visas biedrības finansējumu administratīvajām izmaksām izlieto līdzīgā apmērā.
Risinājuma apraksts
1) Noteikumu projekta 7., un 8. punktā cūkkopības nozarei, kā arī 15. punktā kazkopības nozarei palielināts atbalsts administratīvajām izmaksām līdz 2,00 euro (2022. gadā šis atbalsts bija 1,50 euro). Gaļas un piena liellopu audzēšanas nozarēs šis atbalsts ir atstāts 2022. gada līmenī, jo gaļas liellopu nozarē jau 2022. gadā atbalsts tika paaugstināts līdz 2,00 euro, savukārt piena govju nozarē ir salīdzinoši liels atbalstāmo dzīvnieku skaits, kas kopā veido arī salīdzinoši lielu kopējo atbalstu par administratīvajām izmaksām.
Jāņem vērā, ka šīs administratīvās izmaksas neizriet no noteikumu projekta, bet ir organizācijas darbības nodrošināšanas izmaksas.
2) Noteikumu projekta 18., 19. un 20. punktā noteikts, ka aitkopības, zirgkopības un briežkopības nozarēs administratīvās izmaksas nepārsniedz 10 procentus no iesniegtās tāmes.
Jāņem vērā, ka šīs administratīvās izmaksas neizriet no noteikumu projekta, bet ir organizācijas darbības nodrošināšanas izmaksas.
2) Noteikumu projekta 18., 19. un 20. punktā noteikts, ka aitkopības, zirgkopības un briežkopības nozarēs administratīvās izmaksas nepārsniedz 10 procentus no iesniegtās tāmes.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 247 bija noteikts (9, 9.3 un 12.2 punkti), ka atbalstu piešķir par pārraudzības ganāmpulkā esošu vietējo šķirņu dzīvniekiem. Tomēr šī ir lieka norma, jo būtiskākais ir, ka šiem dzīvniekiem ir biedrības izsniegts atzinums.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 9., 12. un 17. punktā paredzēts, ka atbalsts par vietējo šķirņu dzīvniekiem pienākas, ka par tiem ir izsniegts atzinums par atbilstību attiecīgajai šķirnei vai šķirnes tipam.
Problēmas apraksts
Gaļas liellopu audzēšanas nozare 2022. gadā uzsākusi darbu dzīvnieku genoma analīžu veikšanai. Tā kā audzētāju interese ir liela, bet arī izmaksas ir salīdzinoši lielas, nepieciešams palielināt atbalstu par genoma analīzēm.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 13.4. apakšpunktā noteikts, ka kopējais atbalsts genoma analīžu veikšanai ir 40 000 euro. Atbalsts paredzēts arī administratīvajām izmaksām. Šajā atbalsta pozīcijā administratīvo izmaksu apmērs nav limitēts - atbalstāmas ir visas izmaksas, kas nepieciešamas, lai iegūtu genoma vērtējumu, tostarp analizējamo paraugu noņemšanu dzīvniekam.
Noteikumu projekta 23.2. apakšpunktā noteikts, ka priekšapmaksa par genoma analīzēm ir 90 procentu apmērā (2022. gadā tas nebija noteikts), lai biedrībai pašai pēc iespējas mazāk būtu jānodrošina šo izmaksu segšana.
Noteikumu projekta 23.3. apakšpunktā noteikts datums, līdz kuram biedrība iesniedz samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu par genoma analīzes izmaksām (1. decembris).
Noteikumu projekta 23.2. apakšpunktā noteikts, ka priekšapmaksa par genoma analīzēm ir 90 procentu apmērā (2022. gadā tas nebija noteikts), lai biedrībai pašai pēc iespējas mazāk būtu jānodrošina šo izmaksu segšana.
Noteikumu projekta 23.3. apakšpunktā noteikts datums, līdz kuram biedrība iesniedz samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu par genoma analīzes izmaksām (1. decembris).
Problēmas apraksts
Tā kā noteikumu projektā no 2023. gada iekļauts atbalsts briežkopības nozarei, nepieciešams noteikt šajā nozarē atbalstāmās pozīcijas un atbalsta piešķiršanas kārtību
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 20. punktā noteikts, ka atbalstu briežkopībā piešķir par vaislas buļļiem, vaislas govīm un vaislai ataudzējamiem jaundzīvniekiem, jo šīs dzīvnieku grupas ir svarīgas ciltsdarba attīstībai. Tāpat atbalsts paredzēts par DNS analīzēm - tas ļauj kontrolēt dzīvnieku identitāti un izcelsmi, kas savukārt ir veiksmīga ciltsdarba pamats.
Noteikumu projekta 23.2. apakšpunkts paredz, ka briežkopībā priekšapmaksu izmaksā 90 procentu apmērā, kā tas ir arī aitkopībā un zirgkopībā.
Noteikumu projekta 25.7. apakšpunktā noteikti termiņi, kuros briežkopības nozares biedrība iesniedz pārskatu (1. septembris) un samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu (1. decembris).
Noteikumu projektā pievienots pielikums attiecībā uz briežkopības nozares iesniegumu.
Noteikumu projekta 23.2. apakšpunkts paredz, ka briežkopībā priekšapmaksu izmaksā 90 procentu apmērā, kā tas ir arī aitkopībā un zirgkopībā.
Noteikumu projekta 25.7. apakšpunktā noteikti termiņi, kuros briežkopības nozares biedrība iesniedz pārskatu (1. septembris) un samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu (1. decembris).
Noteikumu projektā pievienots pielikums attiecībā uz briežkopības nozares iesniegumu.
Problēmas apraksts
Līdz šim atbilstoši noteikumos Nr. 247 noteiktajam gadījumā, kad dažādas biedrības iesniegtajos sarakstos vai pārskatos ir norādījušas vienu un to pašu apsekoto pārraudzības ganāmpulku, atbalstu par konkrēto ganāmpulku nepiešķir. Tomēr atbilstoši Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumam un Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 8. jūnija regulai (ES) 2016/1012 par zootehniskajiem un ģenealoģiskajiem nosacījumiem dzīvnieku audzēšanai, tīršķirnes vaislas dzīvnieku, krustojuma vaislas cūku un to reproduktīvo produktu tirdzniecībai Savienībā un ievešanai tajā, un ar ko groza regulu (ES) Nr. 652/2014, Padomes direktīvas 89/608/EEK un 90/425/EEK un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku audzēšanas jomā (Dzīvnieku audzēšanas regula) biedrības var strādāt tikai ar to šķirņu dzīvniekiem, kuru audzēšanas programmu attiecīgā biedrība īsteno. Tāpēc var būt gadījumi, kad vienu un to pašu ganāmpulku norāda dažādas biedrības, un tas nebūtu jāuzskata par pārkāpumu. Atbilstoši neieciešami precizējumi šajā regulējumā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 26. punktā noteikts, ka atbalstu par attiecīgo dzīvnieku nepiešķir tajā gadījumā, kad dažādas biedrības dokumentos ir norādījušas vienu un to pašu pārraudzības vai snieguma pārbaudes dzīvnieku.
Problēmas apraksts
Ir izstrādāts jauns normatīvais regulējums attiecībā uz jauno plānošanas periodu, kas sākas no 2023. gada, tādējādi noteikumu projektā jāprecizē atsauce uz šo regulējumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 27. punktā precizēta atsauce uz normatīvajiem aktiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki
Ietekmes apraksts
Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki saņem subsidētus ciltsdarba pakalpojumus.
Juridiskās personas
- Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki Šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizācijas
Ietekmes apraksts
Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki saņem subsidētus ciltsdarba pakalpojumus.
10 šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizācijas sniedz ganāmpulka īpašniekiem subsidētus ciltsdarba pakalpojumus, un saņem atbalstu par administratīvajām izmaksām.
10 šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizācijas sniedz ganāmpulka īpašniekiem subsidētus ciltsdarba pakalpojumus, un saņem atbalstu par administratīvajām izmaksām.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsta pasākumi veicina nodarbinātību un ražošanu laukos, kas pozitīvi ietekmē valsts makroekonomiskos rādītājus.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Ciltsdarba pasākumi veicina kvalitatīvu dzīvnieku audzēšanu, kas labvēlīgi ietekmē konkurētspēju.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Liela daļa atbalsta gala labumu guvēji ir mazie un vidējie uzņēmumi, tādējādi atbalsts ietekmē šos uzņēmumus.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts ciltsdarbam sniedz būtisku ieguldījumu saimniecību saražoto gala produktu kvantitatīvajos un kvalitatīvajos rādītājos. Tādējādi pieejamais atbalsts veicina saimniecību konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Stiprinot lopkopības nozares saimniecības tiek saglabāta lauku apdzīvotība un veicināta nodarbinātība laukos.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
19 500 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
19 500 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
19 500 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
19 500 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 11. oktobra protokollēmuma Nr. 52 5. § Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 „Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” papildu finansējums valsts atbalstam 2023. gadā ir 50 000 000, no kuriem šī noteikumu projekta finansēšanai paredzēti 20 500 000 euro.
Pārējais finansējums paredzēts lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai (8 000 000 euro), ienākumu atbalstam mazajiem ražojošajiem lauksaimniekiem (4 000 000 euro), kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem – 11 500 000 euro un ražas, dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas polises cenas daļējai kompensācijai 6 000 000 euro.
Saskaņā ar likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. un 2024. gadam ir ieplānots finansējums 8 720 490 euro apmērā, kas tiks izmantots saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts atbalstu lauksaimniecībai.
Pārējais finansējums paredzēts lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai (8 000 000 euro), ienākumu atbalstam mazajiem ražojošajiem lauksaimniekiem (4 000 000 euro), kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem – 11 500 000 euro un ražas, dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas polises cenas daļējai kompensācijai 6 000 000 euro.
Saskaņā ar likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. un 2024. gadam ir ieplānots finansējums 8 720 490 euro apmērā, kas tiks izmantots saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts atbalstu lauksaimniecībai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0702
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 702/2014 ( 2014. gada 25. jūnijs ), ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
Apraksts
Regulas Nr. 702/2014 31. panta 27. pantā noteikti nosacījumi atbalstam lopkopības nozarei.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 702/2014 ( 2014. gada 25. jūnijs ), ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 702/2014 27. panta 1.punkta "a" un "b". apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauksaimniecības datu centrs, Lauku atbalsta dienests, Zemkopības ministrijaNevalstiskās organizācijas
Latvijas Gaļas liellopu audzētāju asociācija, Latvijas Šķirnes dzīvnieku audzētāju savienība, Cūku ciltsdarba centrs, Bioloģisko lauksaimnieku un savvaļas dzīvnieku audzētāju asociācijaCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi