Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2024. gada 11.oktobrī laika posmā no plkst. 00.00 līdz plkst. 01.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā īslaicīgi (10 - 20 minūtes) var būt traucēti vai nepieejami e-Identitātes apliecināšanas pakalpojumi ar eID, eParaksts un mobilo lietotni eParaksts mobile.
24-TA-20: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa noteikumos Nr. 243 "Kārtība, kādā veic speciālistu sertifikāciju un komersantu licencēšanu darbam ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un militāri piesārņotu teritoriju izpēti un sanāciju"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Aizsardzības ministrija izsniedzot sertifikātus un licences darbam ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpētei, nesprāgušas munīcijas meklēšanai, identificēšanai, izcelšanai, savākšanai un uzglabāšanai, konstatēja nepieciešamību veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr. 243 “Kārtība, kādā veic speciālistu sertifikāciju un komersantu licencēšanu darbam ar militāra rakstura sprādzienbīstamajiem priekšmetiem un militāri piesārņotu teritoriju izpēti un sanāciju” (turpmāk – noteikumi Nr. 243).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta “Grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 243 “Kārtība, kādā veic speciālistu sertifikāciju un komersantu licencēšanu darbam ar militāra rakstura sprādzienbīstamajiem priekšmetiem un militāri piesārņotu teritoriju izpēti un sanāciju”” (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir precizēt regulējumu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, ministrijas vajadzībām, kā arī veikt redakcionālus precizējumu.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd noteikumu Nr. 243 regulējums satur atsauces uz likvidēto Nacionālo bruņoto spēku institūciju, apturēto Padziļinātās sadarbības programmu, kā arī satur prasību par informācijas publicēšanu oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis” (par izsniegtajām licencēm).      
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar noteikumu Nr. 243 9. un 10. punktu, Nacionālo bruņoto spēku Nesprāgušas munīcijas neitralizēšanas skola vada un pieņem kvalifikācijas eksāmenu un pamatojoties uz kvalifikācijas eksāmena rezultātiem, Aizsardzības ministrijas komisija pieņem lēmumu par sertifikāta izsniegšanu vai atteikumu izsniegt sertifikātu. 2017. gada 31. augustā ar iekšējo normatīvo aktu tika izveidots Nacionālo bruņoto spēku Kaujas atbalsta un nodrošinājuma mācību centrs, kas pārņēma  Nacionālo bruņoto spēku Nesprāgušas munīcijas neitralizēšanas skolas uzdevumu vadīt un pieņemt kvalifikācijas eksāmenu.
Risinājuma apraksts
Nepieciešamas precizēt noteikumu Nr. 243 9. punktu un norādīt aktuālo Nacionālo bruņoto spēku institūcijas nosaukumu.  
Problēmas apraksts
2023. gada 4. jūlijā stājās spēkā grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”, kas paredz ar 2024. gada 1. janvāri atteikties no Padziļinātās sadarbības programmas darbības. Vairākos normatīvajos aktos tika noteiktas priekšrocības Padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem, tostarp noteikumu Nr. 243 16. punktā, t.i. ja komersants ir iekļauts Padziļinātās sadarbības programmas reģistrā, Aizsardzības ministrijas komisija nepieprasa informāciju no Valsts ieņēmumu dienesta un Sodu reģistra.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot noteikumu Nr. 243 regulējumu attiecībā uz Padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem, jo ar 2024. gada 1. janvāri programmas darbība tiek pārtraukta, kā arī noteikumu Nr. 243 16. punkta regulējums zaudēja savu aktualitāti (Aizsardzības ministrija nepieprasa informāciju no Valsts ieņēmumu dienesta un Sodu reģistra, bet iegūst ziņas no elektroniskajām datu bāzēm).
Problēmas apraksts
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 243 23. punktu, Aizsardzības ministrija informāciju par izsniegtajām licencēm publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un Aizsardzības ministrijas mājaslapā internetā. Praksē tika ievērots, ka informāciju par licencētiem komersantiem personas primāri iegūst Aizsardzības ministrijas mājaslapā.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 10. panta pirmo daļu, oficiālajā izdevumā kā oficiālus paziņojumus publicē publisko reģistru ierakstus, publisko tiesību subjektu, to amatpersonu un privātpersonu sludinājumus, paziņojumus vai informāciju, ja to oficiālu publicēšanu paredz ārējie normatīvie akti. Sakarā ar to, ka praksē nav saskatāma nepieciešamība informācijas (par izsniegtajām licencēm) publicēšana oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, noteikumu projekts paredz svītrot šo parību.   
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi