Anotācija (ex-ante)

23-TA-395: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības noteikumi intervences "Ieguldījumi ilgtspējīgai mežsaimniecībai"  apakšpasākumā "Ieguldījumi meža ieaudzēšanai, nomaiņai, atjaunošanai un retināšanai" un intervencē "Atbalsts meža ekosistēmu noturības un ekoloģiskās vērtības uzlabošanai un uzturēšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts  “Kārtība, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu intervenču “Ieguldījumi ilgtspējīgai mežsaimniecībai” un “Atbalsts meža ekosistēmu noturības un ekoloģiskās vērtības uzlabošanai uzturēšanai” īstenošanai” (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar:
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu nr. CCI: 2023LV06AFSP001 ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk Īstenošanas lēmums).
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115).
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar 2023. gada 1. janvāri stājas spēkā Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskais plāns 2023.-2027. gadam (turpmāk - KLP stratēģiskais plāns) un sākas jaunais 2023.-2027.gada Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai plānošanas periods. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt un precizēt kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu mežsaimniecībai attiecībā uz KLP stratēģiskā plānā noteiktajām intervencēm meža nozarē.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2014. -2020. gada plānošanas periodā atbalstu meža nozares atbalsta pasākumiem regulēja Ministru kabineta 2015. gada 4. augusta noteikumi Nr. 455 „Kārtība, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākuma “Ieguldījumi meža platību paplašināšanā un mežu dzīvotspējas uzlabošanā" īstenošanai” (turpmāk – noteikumi Nr. 455).
Noteikumu projekts, kas aizstās pašreizējo regulējumu, ir izstrādāts ar mērķi, lai nodrošinātu Kopējās lauksaimniecības politikas nosacījumu piemērošanu Lauku attīstības jomā sākot no 2023. gada atbilstoši regulai 2021/2115.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu ELGF finansējuma piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību meža nozarē intervenču veidu īstenošanai 2023. - 2027. gada plānošanas periodā, ir jāizdod Ministru kabineta noteikumi.
Pamatojoties uz regulas 2021/2115 118. pantu un saskaņā ar Īstenošanas lēmums Komisija ir apstiprinājusi dalībvalstu izstrādātos KLP stratēģiskos plānus 5 gadu periodam, tai skaitā tajā ietvertos intervenču veidus meža nozarē ar detalizētu to īstenojamo darbību un satura aprakstu, kas noteikti regulas 2021/2115 55. panta 1. punktā.
Tāpat iepriekš minētajos Eiropas Savienības normatīvajos aktos ir noteikts, ka dalībvalsts pienākums ir izvēlēties noteiktus intervences veidus un noteiktā termiņā sniegt informāciju Eiropas Komisijai, tāpēc noteikumu projektā ir konkrētie intervences veidi meža nozarē un paredzēta informācijas apmaiņa starp Zemkopības ministriju, Lauku atbalsta dienestu, Valsts meža dienestu un atbalsta pretendentu, lai nodrošinātu atbilstošas informācijas savlaicīgu sagatavošanu un nosūtīšanu Eiropas Komisijai.
Lai nodrošinātu atbilstošu administrēšanu, uzraudzību un savlaicīgu atbalsta piešķiršanu atbalsta pretendentam par KLP stratēģiskā plānā noteiktajiem intervences veidiem 2023.–2027. gadam meža nozarē (turpmāk – intervences), ir sagatavots jaunais noteikumu projekts.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1. nodaļā (1. – 10. punkts) ietverti vispārīgi jautājumi, kas nosaka gan atbalsta intervenču sasaisti ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, gan to, kādas atbalsta intervences tiks īstenotas un būs pieejamas atbalsta pretendentiem 2023. - 2027. gada plānošanas periodā.
Noteikumu projekta 1. punkts paredz intervenču veidu klāstu. Noteikumu projekts noteiks tiesisko regulējumu intervences “Ieguldījumi ilgtspējīgai mežsaimniecībai” apakšpasākumā “Ieguldījumi meža ieaudzēšanai, nomaiņai, atjaunošanai un retināšanai”, kurās tiks īstenotas meža ieaudzēšanas, mežaudžu nomaiņas, atjaunošanas un jaunaudžu retināšanas aktivitātes. Tāpat noteikumu projekts noteiks tiesisko regulējumu intervencē “Atbalsts meža ekosistēmu noturības un ekoloģiskās vērtības uzlabošanai uzturēšanai”, kuras ietvaros tiks īstenotas ierīkoto mežaudžu agrotehniskās kopšanas aktivitātes.
Noteikumu projektā definēti atbalsta saņemšanas nosacījumi intervencēs “Ieguldījumi ilgtspējīgai mežsaimniecībai” un “Atbalsts meža ekosistēmu noturības un ekoloģiskās vērtības uzlabošanai uzturēšanai” veicot meža ieaudzēšanu (11. – 21. punkts), veicot meža ugunsgrēkos un dabas katastrofās iznīcinātu mežaudžu atjaunošanu (22. – 24. punkts) un veicot jaunaudžu retināšanu vai mežaudžu nomaiņu (25. – 32. punkts).
Projekta pieteikuma un saskaņošanas (33. – 48. punkts) nosacījumi ietverti noteikumu projekta V nodaļā. Lai pretendentam neradītu administratīvo slogu, Lauku atbalsta dienests tam nepieciešamo informāciju iegūst savstarpēji sadarbojoties ar Valsts meža dienestu, ņemot vērā valsts informācijas sistēmās ietverto informāciju.
Noteikumu projekta 49. – 64. punktā ir atrunāti atbalsta piešķiršanas nosacījumi, veikto darbību pārbaude un uzraudzība un kontrole, kā arī pārejas nosacījums, kas nepieciešamības gadījumā nodrošinās pirmajā projektu iesniegšanas kārtā intervenču plānus iesniegt arī parakstītus ar elektronisko parakstu. Tāpat noteikumu projektā atrunāta Valsts meža dienesta vai Lauku atbalsta dienesta rīcība gadījumos, kad konstatēta neatbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem.
Noteikumu projekts stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu meža nozarei attiecībā uz KLP stratēģiskā plānā noteiktajām intervencēm meža nozarē nozarē.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu meža nozarei attiecībā uz KLP stratēģiskā plānā noteiktajām intervencēm meža nozarē.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsta intervences veicina nodarbinātību un ražošanu meža nozarē, kas pozitīvi ietekmē valsts makroekonomiskos rādītājus.
 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Līdzīgi kā iepriekšējā plānošanas periodā atbalsts mežsaimniecībai veicinās CO2 piesaistes palielinājumu zemes izmantošanas, zemes izmantošanas maiņas un mežsaimniecības sektorā un veicinās mežaudžu noturību pret klimata pārmaiņām. Atbalstot meža ieaudzēšanu, atjaunošanu un kopšanu, kā arī kopšanas darbību īstenošanu, kur veicamā darbība būtiski uzlabo mežaudzes sastāvu un tās kvalitāti nākotnē. Atbalsts kopumā veicinās meža nozares attīstību un nozares konkurētspēju kopumā.
 

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsta saņēmēju ir zemes un meža zemes īpašnieki.
 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Atbalsts meža nozarē sniedz būtisku ieguldījumu, tādējādi pieejamais atbalsts veicina tās konkurētspēju.
 

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
-

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Stiprinot meža nozari tiek veicināta nodarbinātība.
 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
2 005 581
0
2 005 581
0
2 005 581
2 005 581
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
2 005 581
0
2 005 581
0
2 005 581
2 005 581
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 359 507
0
2 359 507
0
2 359 507
2 359 507
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 359 507
0
2 359 507
0
2 359 507
2 359 507
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-353 926
0
-353 926
0
-353 926
-353 926
3.1. valsts pamatbudžets
0
-353 926
0
-353 926
0
-353 926
-353 926
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-353 926
-353 926
-353 926
-353 926
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar 2022. gada 18. janvāra Ministru Kabineta protokolu Nr.3 34.§ “Informatīvais ziņojums “Par Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.-2027. gadam”” un Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023. – 2027. gadam:
1) intervencē “Ieguldījumi meža ieaudzēšanai, nomaiņai, atjaunošanai un retināšanai” publiskais finansējums apstiprināts 9 438 028,24 EUR apmērā, ar ES līdzfinansējumu (85%) 8 022 324,00   EUR apmērā un valsts finansējumu (15%) 1 415 704,24 EUR apmērā.
Pasākumam publiskais finansējums sadalīts pa gadiem:
2023.gadā 2 359 507,06 EUR;
2024.gadā 2 359 507,06 EUR;
2025.gadā 2 359 507,06 EUR;
2026.gadā 2 359 507,06 EUR.
2) intervencē “Atbalsts meža ekosistēmu noturības un ekoloģiskās vērtības uzlabošanai uzturēšanai” publiskais finansējums apstiprināts 6 291 971,76 EUR apmērā, ar ES līdzfinansējumu (85%) 5 348 176,00 EUR apmērā un valsts finansējumu (15%) 943 795,76 EUR apmērā. Intervencē publiskais finansējums sadalīts pa gadiem:
2025.gadā 699 107,88 EUR;
2026.gadā 1 398 216,00 EUR;
2027.gadā 2 097 324,00 EUR;
2028.gadā 1 398 216,00 EUR;
2029.gadā 699 107,88 EUR;

Kopā abās intervencēs publiskais finansējums apstiprināts 15 730 000 EUR apmērā, ar ES līdzfinansējumu (85%) 13 370 500 EUR apmērā un valsts finansējumu (15%) 2 359 500 EUR apmērā un sadalījumā pa gadiem:
2023.gadā 2 359 507,06 EUR;
2024.gadā 2 359 507,06 EUR;
2025.gadā 3 058 614,94 EUR;
2026.gadā 3 757 723,06 EUR;
2027.gadā 2 097 324,00 EUR;
2028.gadā 1 398 216,00 EUR;
2029.gadā 699 107,88 EUR;

Finansējumu plānots papildināt ar valsts papildu finansējumu. Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plānā 2023.-2027.gadam, paredzēts papildu valsts budžeta līdzfinansējumu šādu lauku attīstības intervenču ietvaros: “Meža ieaudzēšana un kopšana” – 6 845 000 EUR un “Ieguldījumi meža ekosistēmu noturības un ekoloģiskās vērtības uzlabošanai” – 30 700 000 EUR.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu pasākuma īstenošanai Zemkopības ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai"".
Zemkopības ministrija atbalstu pasākuma īstenošanai izmaksās no budžeta apakšprogrammas 64.10.00. “Izdevumi Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) projektu un pasākumu īstenošanai (2023-2027)”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 2. decembra Regulu (EK) Nr. 2021/2115 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 2. decembris, Nr. L 435) ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 un saistītie īstenošanas un deleģēšanas akti.
 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz Regulu 2021/2115
Noteikumu projekta 3. punkts
 
-
-
Regulas 2021/2115 73. pants
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2021/2115 70. pants
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?

 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Valsts meža dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Meža īpašnieku biedrība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskā apspriešana

Informācija tiks papildināta pēc sabiedriskās apspriešanas termiņa beigām.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts meža dienests
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Projekta iesniegums tikai elektroniskā formātā.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi