Anotācija (ex-ante)

23-TA-936: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Energoefektivitātes likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
2022. gada 1. decembrī Saeima ir pieņēmusi likumu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" (turpmāk – grozījumi MK iekārtas likumā), papildinot Ministru kabineta sastāvu ar klimata un enerģētikas ministru, kā arī papildinot Ministru kabineta iekārtas likuma pārejas noteikumus ar 14. punktu, kas nosaka pienākumu Ministru kabinetam līdz 2023. gada 30. jūnijam izstrādāt un iesniegt Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai tos saskaņotu ar 2022. gada 1. decembrī pieņemtajiem grozījumiem MK iekārtas likumā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 968 "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 968) un Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 817 "Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 817) ar enerģētikas politikas veidošanu saistītās funkcijas ir nodotas Klimata un enerģētikas ministrijai.
Ņemot vērā minēto, Klimata un enerģētikas ministrija ir sagatavojusi likumprojektu "Grozījumi Energoefektivitātes likumā" (turpmāk – Likumprojekts), lai Ekonomikas ministrijas funkcijas, kas saistītas ar energoefektivitātes politikas plānošanu Energoefektivitātes likuma kontekstā, nodotu Klimata un enerģētikas ministrijai kā atbildīgajai ministrijai.
Papildus tam Klimata un enerģētikas ministrija sadarbībā ar Būvniecības valsts kontroles biroju (turpmāk – Birojs), kā atbildīgo iestādi šī Likuma kontekstā, virza iniciatīvu vienkāršot procesu atbildīgajai iestādei lēmuma pieņemšanai lielajiem elektroenerģijas patērētājiem, ja tie nav izpildījuši Energoefektivitātes likuma 12. panta trešās daļas nosacījumus, dodot šiem komersantiem termiņu - sešus mēnešus - pienākuma izpildei. Iepriekš minēto procesu atbildīgā iestāde jau piemēro lielajiem uzņēmumiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekta mērķis ir:
1) Ekonomikas ministrijai noteiktās funkcijas, kas saistītas ar energoefektivitātes politikas veidošanu, nododot Klimata un enerģētikas ministrijai kā atbildīgajai ministrijai;
2) dot tiesības atbildīgai iestādei pieņemt līdzīgu lēmumu lielajiem elektroenerģijas patērētājiem, ja tie nav izpildījuši Energoefektivitātes likuma 12. panta trešās daļas prasības, kā tas ir jau noteikts lielajiem uzņēmumiem;
3) svītrot Energoefektivitātes likuma 13. pantu par energoefektivitātes nodevas piemērošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar grozījumiem MK iekārtas likumā, Ministru kabinetam līdz 2023. gada 30. jūnijam dots uzdevums izstrādāt un iesniegt Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai tos saskaņotu ar 2022. gada 1. decembrī pieņemtajiem grozījumiem MK iekārtas likumā. Un līdz ar MK rīkojuma Nr. 968 un MK noteikumu Nr. 817 stāšanos spēkā ar enerģētikas politiku saistītās funkcijas ir nodotas Klimata un enerģētikas ministrijai, tāpēc Energoefektivitātes likumā ietvertās Ekonomikas ministrijas funkcijas, kas saistītas ar enerģētikas  politiku, ieskaitot energoefektivitātes politikas jomu šī likuma kontekstā, izpildes nepārtrauktības nodrošināšanas nolūkos saistītos jautājumus, nepieciešams nodot Klimata un enerģētikas ministrijai.

Energoefektivitātes likuma 12. panta sestā daļa noteic, ka lielais elektroenerģijas patērētājs ziņo atbildīgajai iestādei par Energoefektivitātes likuma 12. panta trešajā daļā minētām darbībām un ierosinātajiem energoefektivitātes uzlabošanas pasākumiem, kā arī katru gadu ziņo par ieviestajiem energoefektivitātes uzlabošanas pasākumiem un to rezultātā sasniegto enerģijas ietaupījumu. Savukārt, Energoefektivitātes likuma 13. pants nosaka energoefektivitātes nodevas (turpmāk - Nodeva) piemērošanu lielajiem elektroenerģijas patērētājiem, ja tie nav izpildījuši Energoefektivitātes likuma 12. panta trešās daļas prasības.
No Energoefektivitātes likuma izrietošie 2017. gada 11. aprīļa Ministru kabineta noteikumi Nr. 202 "Noteikumi par energoefektivitātes nodevas apmēru un tās aprēķināšanas, piemērošanas, maksāšanas un kontroles kārtību" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 202) 3. punkts nosaka, kādos gadījumos lielajam elektroenerģijas patērētājam ir jāmaksā Nodeva. MK noteikumi Nr. 202 7. punkts noteic, ka pirms tiek pieņemts lēmums par Nodevas piemērošanu, Birojs nosūta lielajam elektroenerģijas patērētājam atgādinājumu ar lūgumu 20 dienu laikā pēc atgādinājuma saņemšanas sniegt informāciju par Energoefektivitātes likuma 12. panta trešās daļas pienākumu - veikts pirmais vai kārtējais energoaudits, ieviesta sertificēta vai pārsertificēta energopārvaldības sistēma vai vides pārvaldības sistēma ar papildinājumu.
Savukārt, Nodeva tiek rēķināta kā septiņi procenti no iepriekšējā gadā patērētās elektroenerģijas izmaksām, un minētās izmaksas aprēķina attiecīgajā gadā patērētās megavatstundas sareizinot ar Eurostat publicēto vidējo elektroenerģijas cenu rūpniecībā Latvijā iepriekšējā gadā (euro/MWh).
Saskaņā ar Biroja sniegto informāciju  Birojs 2021. gadā pieņēma 10  lēmumus par energoefektivitātes nodevas piemērošanu. Lēmumi par energoefektivitātes nodevas piemērošanu tika pieņemti par kopējo summu 38 273,99 euro, no kuriem mazākais nodevas apjoms bija 2874,00 euro, vidējais apjoms 3827,40 euro un lielākais – 5649,36 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus Likumā, lai:

1) Ekonomikas ministrijai noteiktās funkcijas, kas saistītas ar enerģētikas politiku, ieskaitot energoefektivitātes politikas jomu šī Likuma kontekstā, nodotu Klimata un enerģētikas ministrijai;
2) lielajiem elektroenerģijas patērētājiem noteiktu tādu pašu normatīvo aktu ieviešanas kontroles mehānismu kā lielajiem uzņēmumiem.
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu tiek veikti grozījumi Energoefektivitātes likuma 3.1 panta pirmajā daļā, nosakot, ka Klimata un enerģētikas ministrija kopā ar Ekonomikas ministriju ir atbildīga par energoefektivitātes politikas veidošanu, tas ir, Klimata un enerģētikas ministrija ir atbildīga par energoefektivitātes politikas veidošanu un tiesiskā regulējuma izveidošanu attiecībā uz Latvijai noteikto mērķu sasniegšanu, kas izriet no Energoefektivitātes direktīvas, bet ne tikai.
Savukārt, Ekonomikas ministrijas atbildības jomas ir ēku energoefektivitātes jomā un atbalsta programmu izstrādē un ieviešanā.
Likumprojekta 2. pantā tiek aizstāta Ekonomikas ministrija ar Klimata un enerģētikas ministriju, kas turpmāk pildīs atbildīgās ministrijas funkcijas un uzdevumus, kas noteikti Energoefektivitātes likuma 4. pantā. Papildus tam Energoefektivitātes likuma 4. panta sestā daļā tiek noteikts, ka Klimata un enerģētikas ministrija kopā ar Ekonomikas ministriju izstrādā pasākumus, lai sekmētu efektīvu enerģijas izmantošanu mājsaimniecībās un pie citiem patērētājiem, un savās tīmekļa vietnēs informē par tiem.
Energoefektivitātes likuma 6. panta devītā daļa noteic, ka iemaksas valsts energoefektivitātes fondā atbildīgā puse ieskaita valsts pamatbudžetā šim mērķim specifiski izveidotajā Ekonomikas ministrijas budžeta programmai vai apakšprogrammai atvērtajā valsts pamatbudžeta izdevumu kontā Valsts kasē un uzskaita kā iestādes citas veida pašu ieņēmumus, nosakot Ekonomikas ministrijas atbildību par attiecīgās budžeta programmas vai apakšprogrammas administrēšanu. Ņemot vērā, ka attiecīgā atbildība turpmāk tiek noteikta Klimata un enerģētikas ministrijai, ir būtiski radīt pilnvērtīgu tiesisku skaidrību un caurskatāmi definēt nodokļu maksātāju attiecināmo līdzekļu administrēšanai nozīmēto iestādi – Klimata un enerģētikas ministriju.

Spēkā esošais regulējums nosaka, ka Birojs kā atbildīgā iestāde par Energoefektivitātes likumā noteikto pienākumu izpildes kontroli pieņem lēmumu lielajiem uzņēmumiem, kas uzliek par pienākumu 6 mēnešu laikā īstenot Energoefektivitātes likuma 10. panta ceturtajā daļā noteiktos pienākumus - veikt pirmo vai kārtējo uzņēmuma energoauditu vai sertificēt vai pārsertificēt energopārvaldības sistēmu vai papildināto vides pārvaldības sistēmu. Ar Likumprojektu tiek precizētas spēkā esošās normas, nosakot, ka Birojs pieņem lēmumu lielajiem uzņēmumiem iesniegt Birojam ikgadējo atskaiti par īstenotajiem energoefektivitātes pasākumiem, nosakot, ka lēmuma izpildes termiņš ir ne ilgāks par sešiem mēnešiem. Precizētās normas būtība ir vērsta uz to, lai lielie uzņēmumi, kas ir īstenojuši energoefektivitātes pasākumus par to paziņotu Energoresursu informācijas sistēmā un attiecīgi energoefektivitātes pasākumu ietvaros iegūtais enerģijas ietaupījums tiktu ieskaitīts Latvijai noteiktajā enerģijas galapatēriņa kumulatīvajā mērķī - 29 522 GWh, kas ir ļoti ambiciozs energopatēriņa ietaupījuma mērķis. Saskaņā ar Energoresursu informācijas sistēmas izveidoto funkcionalitāti lielie uzņēmumi saņems no sistēmas atgādinājumus par pienākumu iesniegt ikgadējo atskaiti par ieviestajiem energoefektivitātes pasākumiem. Līdz ar to Biroja pieņemtais lēmums ir viens no galējiem līdzekļiem Energoefektivitātes likuma 10. panta pienākumu izpildes uzraudzības procesā.  
Energoefektivitātes likuma 10. pants tiek papildināts ar jaunu daļu, kas nosaka, ka Birojs veic Energoefektivitātes likuma 10. panta trīspadsmitajā daļā minētā lēmuma piespiedu izpildi, un piespiedu izpildes rezultātā iegūtos naudas līdzekļus izmanto Energoresursu informācijas sistēmas pilnveidošanai. 2022. gadā Birojs pieņēma 25 lēmumus lielajiem uzņēmumiem par Energoefektivitātes likuma 10. panta ceturtajā daļā noteikto pienākumu izpildi, un tikai 1 lēmums tika nodots piespiedu izpildei, nosakot piespiedu naudas lielumu minimālās energoefektivitātes nodevas lielumā, tas ir, 3 000 euro apmērā.

Spēkā esošais regulējums nosaka lielajiem elektroenerģijas patērētājiem, kas ir mazie un vidējie uzņēmumi, administratīvi smagāku uzraudzības un kontroles procesu. Energoefektivitātes likuma 12. panta trešajā daļā nosaka pienākumu izpildi gan laika, gan finansiālā ziņā. Tas nozīmē, ka:
1) Birojs nevar pieņemt lēmumu, dodot lielajam elektroenerģijas patērētājam termiņu, kura laikā izpildīt Likuma 12. panta trešās daļas prasības;
2) ja lielais elektroenerģijas patērētājs Biroja izteiktā brīdinājuma laikā (20 dienas) nepaziņo par pienākuma izpildi, tad Birojs pieņem lēmumu par Nodevas samaksu, kas 2021. gadā variēja no 2874,00 euro līdz 5649,36 euro.
Ģeopolitiskās situācijas rezultātā vidējā elektroenerģijas cena 2022. gadā bija par 73,14 % lielāka nekā 2021. gadā. Tādejādi, ja piemērotu MK noteikumi Nr. 202 nosacījumus, energoefektivitātes nodeva būtu ar vislielāko vērtību tās pastāvēšanas vēsturē.
Līdz ar atteikšanos no Nodevas lielajiem elektroenerģijas patērētājiem un nosakot tādu pašu normatīvo aktu ieviešanas kontroles mehānismu kā lielajiem uzņēmumiem, lielajiem elektroenerģijas patērētājiem ar Biroja lēmumu tiktu uzlikts pienākums izpildīt Likuma 12. panta trešās daļas prasības Likumā noteiktā termiņā - 6 mēneši. Ja lielie elektroenerģijas patērētāji konkrētās Likuma prasības neizpilda, tad saskaņā ar Administratīvā procesa likuma (turpmāk - APL) 370. pantu attiecībā uz tiem veic piespiedu izpildes darbības, piemērojot piespiedu naudu. Saskaņā ar minēto APL normu piespiedu naudai  atšķirībā no Nodevas ir noteikts gan minimālais, gan maksimālais slieksnis, kā arī piespiedu naudu var uzlikt atkārtoti, kamēr attiecīgais subjekts izpilda ar lēmumu noteiktās darbības. Minētais kontroles mehānisms veicinātu Likuma 2. pantā nostiprinātā likuma mērķa sasniegšanu. Papildus tam tiek noteikts, ka Birojs pieņem lēmumu par Energoefektivitātes likuma 12. panta sestajā daļā noteikto pienākumu izpildi.

Likumprojekta 11.pants paredz svītrot Energoefektivitātes likuma 13. pantu par Nodevas piemērošanu lielajiem elektroenerģijas patērētājiem. Attiecīgi ir precizētas Energoefektivitātes likuma 12. panta normas par Biroja pienākumiem piemērot lielajiem elektroenerģijas patērētājiem līdzīgu uzraudzības un kontroles procesu kā lielajiem uzņēmumiem. Klimata un enerģētikas ministrijas ieskatā atteikšanās no Nodevas piemērošanas un Biroja uzraudzības procesa vienkāršošana un pielīdzināšana Likuma 10. pantā noteiktajam procesam samazinās mazo un vidējo uzņēmumu, kas ir lielie elektroenerģijas patērētāji, administratīvo un finansiālo slogu par Likuma 12. panta trešās daļas pienākumu neizpildi.

Energoefektivitātes likuma pārejas noteikumi tiek papildināti ar diviem jauniem punktiem, kas nosaka, ka:
1) Likuma 10. panta trīspadsmitās un četrpadsmitās daļas un 12. panta deviņpadsmitās un divdesmitās daļas normas stājas spēkā ar 2024. gada 1.janvāri, lai Birojam būtu skaidri nosacījumi, ka lielajiem uzņēmumiem un lielajiem elektroenerģijas patērētājiem, kuriem pienākumu izpilde ir 2024. gadā, tiek izdots Biroja lēmums par pienākumu izpildi sešu mēnešu laikā.
2) lielo elektroenerģijas patērētāju veiktās Nodevas iemaksas, kas pamatotas ar Biroja 2023. gadā pieņemtajiem lēmumiem par Nodevas piemērošanu, kas ir jāizpilda (jāveic Nodevas iemaksa Ekonomikas ministrijas kontā) līdz 2024. gada 1. maijam saskaņā ar MK noteikumu Nr. 202 6. punktu, tiek uzskatīti par maksas pakalpojumiem, un ieņēmumi ir novirzāmi Energoresursu informācijas sistēmas pilnveidošanai. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Provizoriski par 2022. gadu Birojs ir pieņēmis 17 lēmumus par Nodevas piemērošanu un kopējo summu aptuveni 150 000 euro, no kuriem mazākais Nodevas apjoms ir 4000,00 euro, vidējais  apjoms 9700,00 euro un lielākais – 45 800,00 euro.

2021. gadā Birojs pieņēma 10  lēmumus par Nodevas piemērošanu. Lēmumi par Nodevas piemērošanu tika pieņemti par kopējo summu 38 273,99 euro, no kuriem mazākais Nodevas apjoms bija 2874,00 euro, vidējais  apjoms 3827,40 euro un lielākais – 5649,36 euro.

2020. gadā Birojs pieņēma 33  lēmumus par Nodevas piemērošanu par kopējo summu 273 860,31 euro, no kuriem mazākais nodevas apjoms bija 2959,32 euro, vidējais  apjoms 7082,48 euro, un lielākais – 45 136,12 euro.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Piedāvātais risinājums lielajiem elektroenerģijas patērētājiem (mazajiem un vidējiem uzņēmumiem) dos sekojošus ieguvumus:
1) Birojs būs tiesīgs pieņemt lēmumu, kas dos lielajiem elektroenerģijas patērētājiem  termiņu 6 mēnešus, kuru laikā tie varēs izpildīt Likuma 12. panta trešās daļas prasības;
2) ja Biroja lēmumā dotajā termiņā komersants nebūs izpildījis prasības, Birojs piemēros piespiedu naudu, kurai APL ir noteikts minimālais un maksimālais apmērs. Līdz ar to potenciāli nākotnē netiks pieņemti Biroja lēmumi, kā piemēram, 2020. gadā par vairāk nekā 30 000 euro.
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
Lielie elektroenerģijas patērētāji pārstāv visas nozares.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Piedāvātais risinājums lielajiem elektroenerģijas patērētājiem (mazajiem un vidējiem uzņēmumiem) dos sekojošus ieguvumus:
1) Birojs būs tiesīgs pieņemt lēmumu, kas dos lielajiem elektroenerģijas patērētājiem  termiņu 6 mēnešus, kuru laikā tie varēs izpildīt Likuma 12. panta trešās daļas prasības;
2) ja Biroja lēmumā dotajā termiņā komersants nebūs izpildījis prasības, Birojs piemēros piespiedu naudu, kurai APL ir noteikts minimālais un maksimālais apmērs. Līdz ar to potenciāli nākotnē netiks pieņemti Biroja lēmumi, kā piemēram, 2020. gadā par vairāk nekā 30 000 euro.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Klimata un enerģētikas ministrija un Birojs Likumprojektā minētos pienākumus pildīs piešķirtā valsts budžeta ietvaros.

4.1.1. Ministru kabineta 2017. gada 11. aprīļa noteikumi Nr. 202 "Noteikumi par energoefektivitātes nodevas apmēru un tās aprēķināšanas, piemērošanas, maksāšanas un kontroles kārtību"

Pamatojums un apraksts
Ja no Likumprojekta tiks izslēgts 13. pants, tad zudīs deleģējums Ministru kabineta izdot Ministru kabineta noteikumus par energoefektivitātes nodevas piemērošanu. Līdz ar to būs nepieciešams atcelt iepriekš minētos Ministru kabineta noteikumus.
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Būvniecības valsts kontroles birojs
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Klimata un enerģētikas ministrija
  • Būvniecības valsts kontroles birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Samazināsies slogs Birojam, vispirms brīdinot lielos elektroenerģijas patērētājus, tad piemērojot lēmumus par energoefektivitātes nodevu, un pēc tam potenciāli uzsākot piedziņas procesu.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Biroja iekšējie procesi tiks optimizēti attiecībā uz lēmumu pieņemšanu un izpildi lielajiem uzņēmumiem un lielajiem elektroenerģijas patērētājiem.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi