Anotācija (ex-ante)

22-TA-3114: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta trīspadsmitās daļas 1.punktu, 13.2 un 13.3 daļu un Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 17.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz atļaut Kultūras ministrijai pārdalīt prognozēto līdzekļu ekonomiju 123 944 euro apmērā Kultūras ministrijas valsts budžeta programmas 20.00.00 “Kultūrizglītība” ietvaros, lai nodrošinātu kultūrizglītības sektora aktuālo problēmu risināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts budžeta izpildes procesā regulāri tiek sekots līdzi valsts budžeta izdevumu izpildei, lai atbildīgi un pārdomāti varētu reaģēt situācijā, kad tiek prognozēta piešķirto budžeta līdzekļu ekonomija, ja tos nebūs iespējams līdz gada beigām izlietot atbilstoši sākotnēji plānotajam mērķim.

Atbilstoši Ministru kabineta 2020.gada 22.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.55 38.§) “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem 2021.gadam un ietvaram 2021.-2023.gadam”” 3.punktam tika atbalstīts horizontālais prioritārā pasākuma “Pedagogu darba samaksas pieauguma grafika īstenošana pirmskolas izglītībā, vispārējā izglītībā, profesionālajā ievirzē un interešu izglītībā” pieprasījums, kas paredz nodrošināt Kultūras ministrijas padotības izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas pieaugumu saskaņā ar apstiprināto pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku, no 2020.gada 1.septembra paaugstinot pedagogu zemāko mēneša darba algas likmi līdz 790 euro un no 2021.gada 1.septembra paaugstinot pedagogu zemāko mēneša darba algas likmi līdz 830 euro. Minētais finansējums tika iekļauts izglītības iestāžu atlīdzības fondā.

Kultūras ministrija budžeta izpildes analīzes procesā konstatēja, ka sakarā ar 2021./2022.mācību gada laikā noteiktajiem Covid-19 ierobežojumiem kultūrizglītības iestādēs Covid 19 pandēmijas laikā bija ierobežotas iespējas klātienes pasākumu organizēšanai, līdz ar to nenotika ieplānotās meistarklases, koncerti u.c. klātienes pasākumi, un netika pilnībā izlietots ieplānotais finansējums izglītojamo sagatavošanai šiem pasākumiem. Papildus tam kultūrizglītības iestāžu darbinieku atlīdzības fonda ekonomija ir izveidojusies, arī ņemot vērā apstākli, ka Covid-19 pandēmijas laikā bija lielāks darbinieku darba nespējas lapu skaits, kas tika apmaksāts no valsts budžeta, kā rezultātā  faktiskās atalgojuma  izmaksas bija mazākas nekā sākotnēji plānots. Ņemot vērā iepriekš minētos apstākļus, kā arī faktiskās atvaļinājuma izmaksas un citas ārštata izmaksas, faktiskās atlīdzības izmaksas kopumā  bija mazākas nekā sākotnēji plānots. Paredzamā līdzekļu ekonomija ir 123 944 euro apmērā.

Izvērtējot nozares vajadzības un prioritātes, Kultūras ministrija prognozēto atlīdzības ekonomiju Kultūras ministrijas valsts budžeta programmā 20.00.00 “Kultūrizglītība” 123 944 euro apmērā ierosina pārdalīt valsts budžeta programmas 20.00.00 “Kultūrizglītība” ietvaros, lai nodrošinātu resora aktuālo jautājumu un problēmu risināšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Profesionālās izglītības kompetences centrā “Nacionālā Mākslu vidusskola” (turpmāk – PIKC Nacionālā Mākslu vidusskola) ir uzsākti un turpinās ēku remontdarbi mācību korpusos. 2017.gada 30.novembrī PIKC Nacionālā Mākslu vidusskola noslēdza līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par SAM 8.1.3.projekta (projekta Nr.Nr.8.1.3.0/17/I/005) „PIKC „Nacionālā Mākslu vidusskola” modernizācija” (turpmāk – PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas projekts) īstenošanu, kura mērķis ir PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas infrastruktūras modernizācija, nodrošinot pieprasījumam un kvalitātes prasībām atbilstošu mācību telpu pieejamību profesionālajai kultūrizglītībai mākslā, multimediju un foto dizainā, mūzikā un dejā, kā arī attīstīt PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas kā nacionālas nozīmes izcilības centru. PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas projekta ietvaros ir finansēti PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas ēkas Slokas ielā 52b, Rīgā, pārbūves projektēšanas darbi, pārbūves darbi, autoruzraudzība un būvuzraudzība (projekts pabeigts 2022.gada martā), ēkas Slokas ielā 52a, Rīgā, pārbūves projektēšanas darbi, ka arī ēku Kalnciema ielā 10k-2 un 10k-3, Rīgā pārbūves būvprojekta izstrāde, būvprojekta ekspertīze, autoruzraudzība un būvuzraudzība.

Lai nodrošinātu PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas darbību laikā, kamēr tiek veikti būvdarbi skolas ēkās Kalnciema ielā 10k-2 un 10k-3, Rīgā, PIKC Nacionālajai Mākslu vidusskolai ir nepieciešamas pagaidu telpas, kurās varētu nodrošināt izglītības procesu. Tika noslēgts līgums par pagaidu telpu nomu Meža ielā 1-k1, Rīgā ar Rīgas Tehnisko universitāti. Tā kā bija plānots, ka remontdarbi telpās Meža ielā 1-k1, Rīgā tiks pabeigti līdz jaunā 2022./2023.mācību gada sākumam, sākotnēji telpu noma tika noslēgta par periodu līdz 2021./2022.mācību gada beigām. Lai nodrošinātu finansējumu 2022.gadā pagaidu telpu nomai, minētajam mērķim 2022.gada budžetā prioritārajam pasākumam “Kultūras nozares infrastruktūras izdevumi, t. sk. apgrūtināto teritoriju informācijas sistēma” (saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 24.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.63 1.§) “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem 2022.gadam un ietvaram 2022.–2024.gadam”” 2.punktu) tika piešķirts papildu finansējums PIKC Nacionālajai Mākslu vidusskolai pagaidu telpu nomai un pārcelšanās izdevumiem 91 096 euro apmērā. Minētais finansējums bija paredzēts, lai nodrošinātu pagaidu telpu nomu Meža ielā 1-k1, Rīgā līdz 2022.gada jūnijam.

Tā kā bija nepieciešamība turpināt nomāt pagaidu telpas Meža ielā 1-k1, Rīgā, Kultūras ministrija, ņemot vērā PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas 2022.gadā precizētos plānotos izdevumus par nomas maksas un uzturēšanas izdevumiem, esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros ir pārdalījusi papildu finansējumu 34 571 euro apmērā PIKC Nacionālajai Mākslu vidusskolai pagaidu telpu nomai un uzturēšanai Meža ielā 1-k1, Rīgā līdz 2022.gada augustam.

Papildus minētajam, kā jau norādīts iepriekš, 2022.gada martā tika pabeigti remontdarbi un nodota PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas ēka Slokas ielā 52b, Rīgā. Arī minētajai ēkai ir nepieciešams nodrošināt uzturēšanas izdevumus. Kultūras ministrija esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros ir pārdalījusi PIKC Nacionālajai Mākslu vidusskolai papildu finansējumu 45 034 euro apmērā, lai nodrošinātu ēkas Slokas ielā 52b, Rīgā, uzturēšanas izdevumu un pārcelšanās izdevumu segšanu no 2022.gada marta līdz augustam. Taču ir nepieciešams papildu finansējums, lai turpinātu uzturēt minētās PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas telpas Slokas ielā 52b, Rīgā.

Ņemot vērā iepriekš minēto, PIKC Nacionālajai Mākslu vidusskolai 2022.gadā faktiski piešķirtais finansējums pagaidu telpu nomas izdevumiem telpās Meža ielā 1-k1, Rīgā, un pārcelšanās izdevumiem ir 125 667 euro, savukārt ēkas Slokas ielā 52b, Rīgā, uzturēšanas izdevumu un pārcelšanās izdevumu segšanai – 45 034 euro.

Izvērtējot PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas iesniegtās atskaites par piešķirtā finansējuma izlietojumu līdz 2022.gada augustam, secināts, ka papildus nepieciešamais finansējums, ņemot vērā faktiskos izdevumus, pagaidu telpu nomai Meža ielā 1-k1, Rīgā, periodam no 2022.gada janvāra līdz augustam ir 1 731 euro, savukārt ēku Slokas ielā 52b, Rīgā uzturēšanai papildus nepieciešamais finansējums periodam no 2022.gada janvāra līdz augustam ir 11 650 euro. Līdz ar to papildus nepieciešamais papildu finansējums 2022.gada janvāra – augusta mēnešiem ir 13 381 euro.

Atbilstoši PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas sadarbībā ar telpu Meža ielā 1-k1, Rīgā, iznomātāju Rīgas Tehnisko universitāti saskaņotajiem aprēķiniem, papildus nepieciešamais finansējums pagaidu telpu nomai un uzturēšanas izdevumu segšanai Meža ielā 1-k1, Rīgā periodam no 2022.gada septembra līdz decembrim ir 43 240,98 euro.

Savukārt atbilstoši PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas veiktajiem aprēķiniem, lai nodrošinātu ēkas Slokas ielā 52b, Rīgā uzturēšanu no 2022.gada septembra līdz decembrim, nepieciešams papildu finansējums ir 42 747 euro apmērā.

Tādējādi kopējā papildus nepieciešamā summa PIKC Nacionālajai Mākslu vidusskolai ir 99 369 euro. Taču, ņemot vērā, ka pieejamais finansējums, kuru iespējams novirzīt pārdalēm ir 95 647 euro, attiecīgi par 3 722 euro samazināma summa, kuru var pārdalīt ēkas Slokas ielā 52b, Rīgā uzturēšanas izdevumu segšanai.

Profesionālās izglītības kompetences centrs “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” (turpmāk – PIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola) 2021.gada septembrī uzsāka mākslas un dizaina skolas jaunbūves 2.kārtas izbūvi Alejas ielā 18, Liepājā, un jaunbūves un ēkas Alejas ielā 18, Liepājā, pāreju izbūvi. Finansējums projektu īstenošanai tika piešķirts saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 18.marta sēdes protokollēmumu (prot. Nr.28 42.§) “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu””.

PIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas mākslas un dizaina skolas jaunbūves 2.kārtas būvdarbu laikā bija nepieciešams veikt izmaiņas būvprojektā, kuras bija nepieciešams saskaņot ar neatkarīgu būvekspertīzi. Izmaiņas galvenokārt saistītas ar situāciju, ka, izbūvējot 1.kārtu, nebija zināms, vai un kad būs pieejams finansējums 2.kārtas izbūvei. Līdz ar to, izbūvējot 1.kārtu, tika izmainīts sētās fasādes risinājums – stiklota siena, kas nodrošinātu ēkas fasādes pabeigtību kopumā nepieciešamības gadījumā ilgstošā laika posmā, kas sākotnēji projektā netika paredzēts. Šāds risinājums tika pieņemts, jo pastāvēja augsts risks, ka 2.kārtas izbūvei finansējums nebūs ilgstoši pieejams, līdz ar to bija nepieciešams nodrošināt 1.kārtas pabeigtību. Ņemot vērā, ka 2.kārtas izbūves finansējums tika piešķirts jau 2021.gadā un 2.kārtas būvdarbi varēja tikt uzsākti jau 2021.gada rudenī, tika meklēti risinājumi 2.kārtas ietvaros – projekta izmaiņas, lai saglabātu jauno 1.kārtas risinājumu – stiklotās sienas izbūvi. Pretējā gadījumā, uzsākot 2.kārtas būvdarbus, lai izbūvētu pāreju no 1.kārtas uz 2.kārtu, būtu bijis jānojauc izbūvētā stiklotā siena un pārejas  pārsegumi un siena uz Alejas ielas, Liepājā pusi jāizbūvē no monolītā betona. Tomēr šāda rīcība būtu nesaimnieciska, turklāt 1.kārta finansēta arī Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējuma ietvaros un attiecīgi Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta ietvaros izbūvēta infrastruktūra jāsaglabā vismaz piecus gadus pēc projekta beigām (projekts noslēdzies 2022.gada 28.februārī). Līdz ar to PIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola uzrunāja projektētājus SIA ''Baltex Group'', kas veica 1. un 2.kārtas projektēšanu un vēlāk nodrošināja arī abu kārtu autoruzraudzību, par iespējamo risinājumu maiņu pārejai no 1.kārtas ēkas savienošanai ar 2.kārtas ēku, kas būtu ieviešami 2.kārtas būvdarbos, lai varētu palikt 1.kārtas stiklotā siena. Projektēšanas risinājumi tika rasti, tomēr, ņemot vērā būvprojekta izmaiņas, tas noteica arī papildus izmaksu veidošanos – projektēšanas izmaiņu izmaksas un izmaiņu būvekspertīzes nodrošināšanas izmaksas. Kā arī jaunu risinājumu ieviešana un izmaiņu saskaņošana ietekmēja būvniecības termiņa pagarināšanos, tādējādi veidojot arī papildu būvdarbu izmaksas un saistītās izmaksas kopā 28 296,91 euro apmērā, t.sk. PVN.

Ņemot vērā iepriekš minēto, Kultūras ministrija rosina veikt pārdales Kultūras ministrijas valsts budžeta programmas 20.00.00 “Kultūrizglītība” ietvaros starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem, lai ekonomiju, kas izveidojusies atlīdzības izdevumos, novirzītu vienreizējiem neatliekamiem izdevumiem, kas nepieciešami PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas telpu nomas un uzturēšanas izdevumu segšanai un PIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola papildu būvdarbu izmaksu segšanai.
Risinājuma apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta trīspadsmitās daļas 1.punkts nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.

Ņemot vērā minēto, Projekts paredz atļaut Kultūras ministrijai pārdalīt finansējumu 123 944 euro apmērā Kultūras ministrijas valsts budžeta programmas 20.00.00 “Kultūrziglītība” ietvaros, attiecīgi samazinot atlīdzības izdevumus un novirzot tos:

1. PIKC Nacionālajai Mākslu vidusskolai vienreizēju, neatliekamu pasākumu finansēšanai, tajā skaitā:
1.1. 44 972 euro pagaidu telpu Meža ielā 1 k-1, Rīgā, nomas maksas un uzturēšanas izdevumu segšanai;
1.2. 50 675 euro ēkas Slokas ielā 52b, Rīgā uzturēšanas izdevumu un pārcelšanās izdevumu segšanai.
2. PIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolai 28 297 euro, lai nodrošinātu jaunbūves Alejas ielā 18, Liepājā, 2.kārtas papildu izmaksas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projektam nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem. Projekts paredz finansējuma pārdali starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, samazinot atlīdzības izdevumus 123 944 euro apmērā un attiecīgi palielinot preču un pakalpojumu izdevumus 95 647 euro apmērā un kapitālos izdevumus 28 297 euro apmērā.
Papildus finansējums Meža iela 1-k1, Rīgā 44 972
Meža iela 1 k-1 (līdz augustam) 1 731
Meža iela 1 k-1 (septembris - decembris) 43 241
Papildus finansējums Slokas iela 52b, Rīgā 50 675
Slokas iela 52b (līdz augustam) 7 928
Slokas iela 52b (septembris - decembris) 42 747
Papildu finansējums jaunbūves Alejas ielā 18, Liepājā, 2.kārtas būvdarbiem 28 297
KOPĀ 123 944
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Papildus finansējums Meža iela 1-k1, Rīga, 2022.gada septembrim – decembrim:
Izdevumu pozīcija Summa, euro
Nomas maksa 11 405,40
Visi komunālie maksājumi, ieskaitot internetu, apsardzi 12 225,69
Sporta zāles izmantošana (par stundām) 10 921,92
Zemes noma  133,33
NĪN par telpām 916,67
NĪN par zemi 133,33
KOPĀ: 35 736,34
PVN 21%: 7 504,63
PAVISAM KOPĀ:  43 240,98

Papildus finansējums Slokas iela 52b, Rīga, 2022.gada septembrim – decembrim:
1. Komunālie pakalpojumi:
Resurss Patēriņš Cena, euro Summa, euro
Elektrība kWh  21636 0,33 7 140
Ūdens m3 195 1,452 283
Kanalizācija m3 195 1,464 286
Dabasgāze m3 6000 1,86 11 160
KOPĀ:     18 869

2. Ēkas darbības nodrošināšanas izmaksas
Pakalpojums Izmaksas mēnesī, euro Summa, euro
Atkritumu izvešana 150 450
Interneta darbība 168,73 506,19
Lifta apkalpošana 62,92 188,76
Ventilācijas, gaisa kondicionēšanas un apkures sistēmas iekārtu apkope 1 109,16 3 327,48
 KOPĀ:   4472,43

3. Apsardzes un uzkopšanas izmaksas
Pakalpojums Izmaksas mēnesī, euro Summa, euro
Fiziskās apsardzes nodrošināšana 24/7 režīmā 6 111,54 18 334,62
Teritorijas uzkopšana 356,95 1 070,85
KOPĀ:   19 405,47

Papildu finansējums jaunbūves Alejas ielā 18, Liepājā, 2.kārtas būvdarbiem:
Izdevumu pozīcija Summa, euro
Alejas 18 2. kārtas papildu būvdarbi 3 443,51
Alejas 18 2. kārtas papildu autoruzraudzība 5 626,50
Alejas 18 2. kārtas papildu projektēšanas darbi 13 612,50
Alejas 18 2. kārtas projekta izmaiņu ekspertīze 1 331,00
Alejas 18 pāreju būvuzraudzība 2 420,00
Alejas 18 pāreju būvprojekta ekspertīze 1 863,40
KOPĀ: 28 296,91
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • PIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola
  • PIKC Nacionālā Mākslu vidusskola

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi