24-TA-3040: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Ukrainai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2006. gada 25. jūlija noteikumu Nr. 618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 618) 4. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir sniegt atbalstu Ukrainai, un saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 43.1 pantu atļaut Veselības ministrijai nodot Ukrainai (Ukrainas Aizsardzības ministrijas militārajām vienībām, kā arī Čerņihivas apgabala Speciālo medicīnisko preču reģionālajai bāzei ( Ukrainas valdības institūcijām )) bez atlīdzības Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (turpmāk - NMPD) uzskaitē esošos medicīniskos transportlīdzekļus (turpmāk - MT).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Veselības ministrija seko pašreizējai situācijai Ukrainā, kā arī uztur kontaktus ar Ukrainas vēstniecību Latvijas Republikā, Ukrainas Veselības ministriju un tās padotības institūcijām, kā arī Latvijas Republikas vēstniecību Ukrainā. Vienlaikus Veselības ministrija no minētajām institūcijām un Ārlietu ministrijas saņem medicīniskā atbalsta pieprasījumus Ukrainai. Atsaucoties uz minēto, Veselības ministrija no Latvijas Republikas vēstniecības Ukrainā ir saņēmusi Ukrainas Aizsardzības ministrijas Militārās vienības atbalsta pieprasījumu, kurā minēta nepieciešamība pēc C klases reanimācijas MT Ukrainas Aizsardzības ministrijas Rivnes militārajam hospitālim, lai nodrošinātu karadarbības rezultātā ievainoto militārpersonu kvalitatīvu medicīnisko aprūpi un evakuāciju.
Izvērtējot saņemto palīdzības pieprasījumu, Veselības ministrija sadarbībā ar NMPD ir apzinājusi pieejamos resursus un iespēju sniegt atbalstu, kā arī lēmusi, lai būtu iespējams nodrošināt savlaicīgas medicīniskās palīdzības sniegšanu Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta Ukrainā ietvaros cietušajām Ukrainas militārpersonām, nepieciešams atbalstīt Ukrainas Aizsardzības ministrijas militārās vienības, kā arī Čerņihivas apgabala Speciālo medicīnisko preču reģionālo bāzi, kuras pašlaik strādā bezprecidenta kara apstākļos. Lemjot par iespēju sniegt atbalstu Ukrainai, tika izvērtēti NMPD rīcībā esošie MT resursi - gan pastāvīgo pirmsslimnīcas etapa neatliekamās medicīniskās palīdzības, gan Specializētās medicīnas centra brigāžu nodrošinājuma, gan transporta resursi atbalsta funkciju nodrošināšanai, nosakot nepieciešamo rezerves MT skaitu gan ikdienas funkciju nodrošinājumam, gan potenciālo ārkārtas situāciju nodrošinājumam.
Izvērtējot pieejamos resursus un atbalsta pieprasījumu, tika secināts, ka Veselības ministrija (NMPD) var sniegt atbalstu, piegādājot Ukrainas Aizsardzības ministrijas militārajām vienībām, kā arī Čerņihivas apgabala Speciālo medicīnisko preču reģionālajai bāzei ( Ukrainas valdības institūcijām ) 8 NMPD rīcībā esošos MT, kas vairs nav nepieciešami NMPD funkciju nodrošināšanai, tos iespējams nodot atsavināšanai kā nevajadzīgo valsts kustamo mantu.
Izvērtējumā tika secināts, ka NMPD var sniegt atbalstu, nododot Ukrainas valdības institūcijām attiecīgo MT skaitu, kuru nepieciešamība un lietderība Ukrainai tika saskaņota ar nodibinājumu “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, kas no dažādām Ukrainas valdības institūcijām saņem palīdzības sniegšanas lūgumus par nepieciešamajiem tehniskajiem līdzekļiem.
Izvērtējot saņemto palīdzības pieprasījumu, Veselības ministrija sadarbībā ar NMPD ir apzinājusi pieejamos resursus un iespēju sniegt atbalstu, kā arī lēmusi, lai būtu iespējams nodrošināt savlaicīgas medicīniskās palīdzības sniegšanu Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta Ukrainā ietvaros cietušajām Ukrainas militārpersonām, nepieciešams atbalstīt Ukrainas Aizsardzības ministrijas militārās vienības, kā arī Čerņihivas apgabala Speciālo medicīnisko preču reģionālo bāzi, kuras pašlaik strādā bezprecidenta kara apstākļos. Lemjot par iespēju sniegt atbalstu Ukrainai, tika izvērtēti NMPD rīcībā esošie MT resursi - gan pastāvīgo pirmsslimnīcas etapa neatliekamās medicīniskās palīdzības, gan Specializētās medicīnas centra brigāžu nodrošinājuma, gan transporta resursi atbalsta funkciju nodrošināšanai, nosakot nepieciešamo rezerves MT skaitu gan ikdienas funkciju nodrošinājumam, gan potenciālo ārkārtas situāciju nodrošinājumam.
Izvērtējot pieejamos resursus un atbalsta pieprasījumu, tika secināts, ka Veselības ministrija (NMPD) var sniegt atbalstu, piegādājot Ukrainas Aizsardzības ministrijas militārajām vienībām, kā arī Čerņihivas apgabala Speciālo medicīnisko preču reģionālajai bāzei ( Ukrainas valdības institūcijām ) 8 NMPD rīcībā esošos MT, kas vairs nav nepieciešami NMPD funkciju nodrošināšanai, tos iespējams nodot atsavināšanai kā nevajadzīgo valsts kustamo mantu.
Izvērtējumā tika secināts, ka NMPD var sniegt atbalstu, nododot Ukrainas valdības institūcijām attiecīgo MT skaitu, kuru nepieciešamība un lietderība Ukrainai tika saskaņota ar nodibinājumu “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, kas no dažādām Ukrainas valdības institūcijām saņem palīdzības sniegšanas lūgumus par nepieciešamajiem tehniskajiem līdzekļiem.
Risinājuma apraksts
NMPD ir radis iespēju nodot bez atlīdzības Ukrainas valdības institūcijām valsts kustamo mantu (kopējā bilances vērtība 44 267,31 euro), kas norādīta šīs anotācijas pielikumā.
Visi atsavināšanai piedāvātie MT ir ar būtisku nobraukumu, kas pārsniedz 200 000 km nobraukumu (atsevišķiem pat virs 400 000 km), tehnisko nolietojumu un vairākiem transportlīdzekļiem ir būtiski dzinēja defekti. NMPD nav iespēju un resursu, lai pirms atsavināšanas veiktu nepieciešamos remontus atsavināšanai paredzētajiem MT. Transportlīdzekļi ir aprīkoti ar galvenajām pacientu transportēšanas nestuvēm, bet bez medicīniskajām iekārtām un medicīniskajiem materiāliem.
Paredzēts, ka transportlīdzekļu tehnisko apkopi, nepieciešamos remontus, nogādāšanu Ukrainā un to nodošanu Ukrainas valdības institūcijām nodrošinās nodibinājums “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, kas segs visus saistītos uzdevumus.
Transportlīdzekļi tiks nodoti bez atlīdzības Ukrainas valdības institūcijām, noformējot trīspusēju nodošanas un pieņemšanas aktu, ko parakstīs:
1) NMPD atbildīgā amatpersona;
2) nodibinājums “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, pārstāvis, apliecinot, ka pieņem transportlīdzekļus nogādāšanai Ukrainā un nodošanai Ukrainas valdības institūcijām, tostarp īstenojot visas nepieciešamās darbības un sedzot visus saistītos izdevumus, kā arī nodrošinās akta parakstīšanu no Ukrainas valdības institūcijas pārstāvja puses un parakstīta akta iesniegšanu NMPD;
3) Ukrainas valdības institūcijas pārstāvis, kurš saņēmis transportlīdzekļus no nodibinājuma “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882.
Visi atsavināšanai piedāvātie MT ir ar būtisku nobraukumu, kas pārsniedz 200 000 km nobraukumu (atsevišķiem pat virs 400 000 km), tehnisko nolietojumu un vairākiem transportlīdzekļiem ir būtiski dzinēja defekti. NMPD nav iespēju un resursu, lai pirms atsavināšanas veiktu nepieciešamos remontus atsavināšanai paredzētajiem MT. Transportlīdzekļi ir aprīkoti ar galvenajām pacientu transportēšanas nestuvēm, bet bez medicīniskajām iekārtām un medicīniskajiem materiāliem.
Paredzēts, ka transportlīdzekļu tehnisko apkopi, nepieciešamos remontus, nogādāšanu Ukrainā un to nodošanu Ukrainas valdības institūcijām nodrošinās nodibinājums “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, kas segs visus saistītos uzdevumus.
Transportlīdzekļi tiks nodoti bez atlīdzības Ukrainas valdības institūcijām, noformējot trīspusēju nodošanas un pieņemšanas aktu, ko parakstīs:
1) NMPD atbildīgā amatpersona;
2) nodibinājums “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, pārstāvis, apliecinot, ka pieņem transportlīdzekļus nogādāšanai Ukrainā un nodošanai Ukrainas valdības institūcijām, tostarp īstenojot visas nepieciešamās darbības un sedzot visus saistītos izdevumus, kā arī nodrošinās akta parakstīšanu no Ukrainas valdības institūcijas pārstāvja puses un parakstīta akta iesniegšanu NMPD;
3) Ukrainas valdības institūcijas pārstāvis, kurš saņēmis transportlīdzekļus no nodibinājuma “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.618 4. punktā noteikto, ka gadījumā, ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams noslēgt šo noteikumu 3.punktā minēto līgumu, valsts kustamo mantu var nodot bez atlīdzības ārvalstu valdību vai starpvalstu organizāciju īpašumā, noformējot citus valsts kustamās mantas nodošanu un pieņemšanu apliecinošus dokumentus.
Krievijas Federācijas izraisītais karš pret Ukrainu ir radījis ārkārtas apstākļus, kuros mazinājušās Ukrainas valdības institūciju iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, tostarp līgumus. Lai mazinātu Ukrainas puses administratīvo slogu, kā arī ņemot vērā to, ka atbalsta sniegšanā Ukrainai nepieciešama operatīva rīcība, Veselības ministrija (NMPD) uzskata par nepieciešamu nodot attiecīgo valsts kustamo mantu MK noteikumu Nr.618 4.punktā noteiktajā kārtībā, parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu un neslēdzot rakstisku līgumu.
Krievijas Federācijas izraisītais karš pret Ukrainu ir radījis ārkārtas apstākļus, kuros mazinājušās Ukrainas valdības institūciju iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, tostarp līgumus. Lai mazinātu Ukrainas puses administratīvo slogu, kā arī ņemot vērā to, ka atbalsta sniegšanā Ukrainai nepieciešama operatīva rīcība, Veselības ministrija (NMPD) uzskata par nepieciešamu nodot attiecīgo valsts kustamo mantu MK noteikumu Nr.618 4.punktā noteiktajā kārtībā, parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu un neslēdzot rakstisku līgumu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Papildu finansējums Veselības ministrijai (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam) valsts kustamās mantas nodošanai bez atlīdzības Ukrainai, ar to saistītās dokumentācijas noformēšanai un valsts kustamās mantas transportēšanai uz Ukrainu, nebūs nepieciešams.
Transpotlīdzekļu tehnisko apkopi, nepieciešamos remontus, nogādāšanu Ukrainā un to nodošanu Ukrainas valdības institūcijām nodrošinās nodibinājums “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, kas segs visus saistītos uzdevumus.
Transpotlīdzekļu tehnisko apkopi, nepieciešamos remontus, nogādāšanu Ukrainā un to nodošanu Ukrainas valdības institūcijām nodrošinās nodibinājums “Fonds Entrepreneurs for Peace”, reģistrācijas Nr. 40008315882, kas segs visus saistītos uzdevumus.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā "Tiesību aktu projekti".
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
- Nodibinājums “Fonds Entrepreneurs for Peace”
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Detalizēts saraksts ar Ukrainai nododamo valsts kustamo mantu