24-TA-2538: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par prioritārā pasākuma finansējuma pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Valsts kanceleja (turpmāk – VK) ir sagatavojusi priekšlikumu prioritārā pasākuma īstenošanai piešķirtā finansējuma ekonomiju novirzīt citu aktuālu pasākumu īstenošanai VK un Valsts administrācijas skolā (turpmāk – VAS). Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam" 54. pantā noteiktajam, apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2022.—2024. gadam, 2023.—2025. gadam un 2024.—2026. gadam piešķirtā finansējuma ir iespējams veikt, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Finansējuma pārdale nepieciešama, lai varētu novirzīt PP "Valdības centra stiprināšana" piešķirtā finansējuma ekonomiju:
- VK 855 793euro apmērā, lai nodrošinātu Krīzes vadības centru ar atbilstoši aprīkotām telpām un materiāltehnisko nodrošinājumu no 2025.gada 1.janvāra,izmaiņu nodrošināšanu TAP portālā saistībā ar VARAM un KEM reorganizāciju, IKT sistēmu un mākoņpakalpojumu funkcionalitātes papildināšanu un MK ēkas fiziskās drošības pilnveidošanu.
- VAS 40 836 euro apmērā, lai nodrošinātu VAS mācību telpu atjaunošanu un tehniskā nodrošinājuma uzlabošanu.
- VK 855 793euro apmērā, lai nodrošinātu Krīzes vadības centru ar atbilstoši aprīkotām telpām un materiāltehnisko nodrošinājumu no 2025.gada 1.janvāra,izmaiņu nodrošināšanu TAP portālā saistībā ar VARAM un KEM reorganizāciju, IKT sistēmu un mākoņpakalpojumu funkcionalitātes papildināšanu un MK ēkas fiziskās drošības pilnveidošanu.
- VAS 40 836 euro apmērā, lai nodrošinātu VAS mācību telpu atjaunošanu un tehniskā nodrošinājuma uzlabošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2024. gada budžetā prioritārā pasākuma "Valdības centra stiprināšana " īstenošanai Ministru kabineta budžeta programmās paredzēts finansējums:
- 01.00.00 " Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" 336 000 euro apmērā komandējuma izdevumiem un 697 193 euro apmērā siltumenerģijas un elektroenerģijas cenu pieauguma segšanai. Šī prioritārā pasākuma ietvaros faktiskie komandējuma izdevumi apgūti mazākā apjomā nekā sākotnēji plānots, kā arī ņemot vērā 2024.gada siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifus un energoresursu vidējo gada patēriņu, ir izveidojusies finanšu līdzekļu ekonomija 858 194 euro apmērā, ko ir iespējams novirzīt citu aktuālu pasākumu īstenošanai;
- 19.00.00 "Valsts administrācijas skola" tika paredzēts finansējums 59 205 euro siltumenerģijas un elektroenerģijas cenu pieauguma segšanai. Ņemot vērā 2024.gada siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifus un energoresursu vidējo gada patēriņu, ir izveidojusies finanšu līdzekļu ekonomija 40 836 euro apmērā, ko ir iespējams novirzīt citu aktuālu pasākumu īstenošanai.
- 01.00.00 " Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" 336 000 euro apmērā komandējuma izdevumiem un 697 193 euro apmērā siltumenerģijas un elektroenerģijas cenu pieauguma segšanai. Šī prioritārā pasākuma ietvaros faktiskie komandējuma izdevumi apgūti mazākā apjomā nekā sākotnēji plānots, kā arī ņemot vērā 2024.gada siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifus un energoresursu vidējo gada patēriņu, ir izveidojusies finanšu līdzekļu ekonomija 858 194 euro apmērā, ko ir iespējams novirzīt citu aktuālu pasākumu īstenošanai;
- 19.00.00 "Valsts administrācijas skola" tika paredzēts finansējums 59 205 euro siltumenerģijas un elektroenerģijas cenu pieauguma segšanai. Ņemot vērā 2024.gada siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifus un energoresursu vidējo gada patēriņu, ir izveidojusies finanšu līdzekļu ekonomija 40 836 euro apmērā, ko ir iespējams novirzīt citu aktuālu pasākumu īstenošanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts kanceleja:
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 23.jūlija sēdes protokolu Nr.30 67. § Informatīvais ziņojums "Par Krīzes vadības centra uzdevumu izpildei nepieciešamo struktūru, fizisko izvietojumu, personāla un materiāltehnisko nodrošinājumu" 2.punktu noteikts, ka nepieciešamais finansējums 2024. gadā Krīzes vadības centra telpu pielāgošanai un materiāltehniskajam nodrošinājumam tiks nodrošināts resora "03. Ministru kabinets" budžeta programmas "01.00.00 Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" ietvaros. Lai Krīzes vadības centrs sāktu darboties no 2025.gada 1.janvāra, nepieciešams papildus finansējums 2024.gadā kopsummā 261 328 euro, t.sk., telpu remonts (Valsts administrācijas skolas telpās, Raiņa bulv.4, Rīgā) 78 396 euro apmērā, sakaru sistēmas un iekārtu iegāde un ierīkošana 71 354 euro apmērā, informāciju tehnoloģiju un biroja tehnikas aprīkojums 58 244 euro apmērā, videonovērošanas un piekļuves kontroles sistēmas ierīkošana, seifu iegāde 13 721 euro apmērā, darbības nepārtrauktības nodrošināšanas aprīkojums (ģenerators, UPS iekārta) un tā uzstādīšana 23 269 euro apmērā, biroja mēbeles, sadzīves tehnika un saimniecības preces 16 344 euro apmērā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 4.jūnija sēdes protokola Nr. 23 58. § 7. punktu noteikts, ka Valsts kancelejai sadarbībā ar Finanšu ministriju sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par finansējumu izmaiņu nodrošināšanai TAP portālā saistībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju. Finansējums TAP izmaiņu veikšanai nepieciešams 21 369 euro apmērā.
Ministru kabineta ēku kompleksam nepieciešama video novērošanas sistēmas serveru jaunināšana uz ātrākām, stabilākām un drošākām sistēmām 31 803 euro apmērā. Esošā Ministru kabineta ēku kompleksa videonovērošanas sistēma ir uzstādīta 2014.gadā un līdz šīm brīdim nav veikta videonovērošanas sistēmas programmnodrošinājuma jaunināšana. Gadījumā, ja savlaicīgi netiks veiktas minētās darbības, Ministru kabineta ēku kompleksā vairs netiks nodrošināts viens no būtiskākajiem objekta drošības elementiem - video novērošana.
Saskaņā ar Satversmes aizsardzības biroja informāciju, esošajām šifrēšanas iekārtām 2025.gadā beigsies drošības sertifikācija termiņš. Lai nodrošinātu nepārtrauktu Nacionālā slepenā tīkla darbību, Valsts kancelejai nepieciešama jauna šifratora iegāde 25 619 euro apmērā.
Lai VK spētu nodrošināt Ministru kabineta un Ministru prezidenta darbības nepārtrauktības procesus un novērstu iespējamus kiberapdraudējumu riskus, kā arī paplašinātu datu apstrādes mākoņpakalpojumu funkcionalitātes iespējas, atjaunotu esošo risinājumu nolietojumu, nepieciešams papildus finansējums 368 014 euro apmērā, t.sk.:
Microsoft infrastruktūras, M365 citu mākoņpakalpojumu risinājumu funkcionalitātes papildināšana/pielāgošana – 45 254 euro; Trend Micro drošības risinājumu licences (Vision One plāns) – 47 190 euro; virtualizācijas platformas iekārtu (serveri, disku masīvi, licences) iegāde, uzstādīšana, konfigurēšana) – 111 320 euro; datortīkla drošības pārvaldības risinājuma (SIEM) licences un tehniskais atbalsts – 41 140 euro, priviliģētās piekļuves pārvaldības risinājuma licences un tehniskais atbalsts – 18 275 euro; datortīkla infrastruktūras inventarizācija, optimizācija, testēšana un konfigurācijas pilnveidošana, IKT infrastruktūras un sistēmu drošības testēšana, sociālās inženierijas testi, drošības pārbaudes, uzbrukumu simulācijas, tīkla pieejas, atbilstības kontroles un attālinātās piekļuves risinājumu funkcionalitātes, tehnisko resursu un konfigurācijas papildināšana kopumā 48 095 euro apmērā; datortehnikas, biroja multifunkcionālo iekārtu un WIFI datortīkla aprīkojuma (AP) iegāde un uzstādīšana 56 740 euro apmērā.
Ministru kabineta ēku kompleksam nepieciešams veikt ugunsdzēsības un ūdensapgādes sistēmas nomaiņas III kārtu - jāveic plānveida sadzīves aukstā, karstā ūdens un cirkulācijas izbūve ēkas pagraba un cokola stāvos, t.sk. stāvvadu pārbūve, atslogojot zemgrīdas caurules kopumā 110 110 euro apmērā un iekšējās ugunsdzēsības sūkņu stacijas apkopes darbi 4 000 euro apmērā, kā arī droša un normatīvo aktu prasībām atbilstošas darba vides izveide - telpu kosmētiskais remonts un darba kabinetu mēbeļu nomaiņa 33 550 euro apmērā.
VK daļēji šos pasākumus plānoja pieteikt kā prioritāros pasākumus 2025-2027.gados. Saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu, ka var iesniegt tikai pasākumus saistītus ar valsts drošību, tika izvērtētas iespējamās ekonomijas 2024.gada piešķirtajos prioritārajos pasākumos un veiktas aplēses finansējuma apjomam, kuru varētu likuma noteiktajā kārtībā virzīt iepriekš minēto pasākumu izdevumu segšanai.
Valsts administrācijas skola:
Lai nodrošinātu nodarbināto darba vietu pārcelšanu no 3. stāva un ierīkošanu 2. stāvā (telpu platība 3. stāvā tiks izmantota Krīzes vadības centra izvietošanai), nepieciešami telpu sagatavošanas darbi un iekārtu iegāde 22 785 euro apmērā, t.sk., sakaru pārraides tīkla ievilkšana, telpu kosmētiskais remonts, mēbeļu un sadzīves tehnikas iegāde, domofona ierīkošana; jumta loga avārijas un balkona remonts 6 531 euro; virtuālā servera pārcelšanas darbi uz VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" serveri 5 800 euro, interaktīvā ekrāna iegāde 3 900 euro, personas datu drošības konsultācijas par IT sistēmām un arhīva dokumentu iznīcināšana 1 820 euro apmērā.
Valsts administrācijas skola izvērtēja 2024.gada budžetu, plānotos ieņēmumus no maksas pakalpojumiem, kā arī iespējamo ekonomiju 2024.gada piešķirtajos prioritārajos pasākumos, tika veiktas aplēses finansējuma apjomam, kuru varētu likuma noteiktajā kārtībā virzīt iepriekš minēto pasākumu izdevumu segšanai.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 23.jūlija sēdes protokolu Nr.30 67. § Informatīvais ziņojums "Par Krīzes vadības centra uzdevumu izpildei nepieciešamo struktūru, fizisko izvietojumu, personāla un materiāltehnisko nodrošinājumu" 2.punktu noteikts, ka nepieciešamais finansējums 2024. gadā Krīzes vadības centra telpu pielāgošanai un materiāltehniskajam nodrošinājumam tiks nodrošināts resora "03. Ministru kabinets" budžeta programmas "01.00.00 Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" ietvaros. Lai Krīzes vadības centrs sāktu darboties no 2025.gada 1.janvāra, nepieciešams papildus finansējums 2024.gadā kopsummā 261 328 euro, t.sk., telpu remonts (Valsts administrācijas skolas telpās, Raiņa bulv.4, Rīgā) 78 396 euro apmērā, sakaru sistēmas un iekārtu iegāde un ierīkošana 71 354 euro apmērā, informāciju tehnoloģiju un biroja tehnikas aprīkojums 58 244 euro apmērā, videonovērošanas un piekļuves kontroles sistēmas ierīkošana, seifu iegāde 13 721 euro apmērā, darbības nepārtrauktības nodrošināšanas aprīkojums (ģenerators, UPS iekārta) un tā uzstādīšana 23 269 euro apmērā, biroja mēbeles, sadzīves tehnika un saimniecības preces 16 344 euro apmērā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 4.jūnija sēdes protokola Nr. 23 58. § 7. punktu noteikts, ka Valsts kancelejai sadarbībā ar Finanšu ministriju sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par finansējumu izmaiņu nodrošināšanai TAP portālā saistībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju. Finansējums TAP izmaiņu veikšanai nepieciešams 21 369 euro apmērā.
Ministru kabineta ēku kompleksam nepieciešama video novērošanas sistēmas serveru jaunināšana uz ātrākām, stabilākām un drošākām sistēmām 31 803 euro apmērā. Esošā Ministru kabineta ēku kompleksa videonovērošanas sistēma ir uzstādīta 2014.gadā un līdz šīm brīdim nav veikta videonovērošanas sistēmas programmnodrošinājuma jaunināšana. Gadījumā, ja savlaicīgi netiks veiktas minētās darbības, Ministru kabineta ēku kompleksā vairs netiks nodrošināts viens no būtiskākajiem objekta drošības elementiem - video novērošana.
Saskaņā ar Satversmes aizsardzības biroja informāciju, esošajām šifrēšanas iekārtām 2025.gadā beigsies drošības sertifikācija termiņš. Lai nodrošinātu nepārtrauktu Nacionālā slepenā tīkla darbību, Valsts kancelejai nepieciešama jauna šifratora iegāde 25 619 euro apmērā.
Lai VK spētu nodrošināt Ministru kabineta un Ministru prezidenta darbības nepārtrauktības procesus un novērstu iespējamus kiberapdraudējumu riskus, kā arī paplašinātu datu apstrādes mākoņpakalpojumu funkcionalitātes iespējas, atjaunotu esošo risinājumu nolietojumu, nepieciešams papildus finansējums 368 014 euro apmērā, t.sk.:
Microsoft infrastruktūras, M365 citu mākoņpakalpojumu risinājumu funkcionalitātes papildināšana/pielāgošana – 45 254 euro; Trend Micro drošības risinājumu licences (Vision One plāns) – 47 190 euro; virtualizācijas platformas iekārtu (serveri, disku masīvi, licences) iegāde, uzstādīšana, konfigurēšana) – 111 320 euro; datortīkla drošības pārvaldības risinājuma (SIEM) licences un tehniskais atbalsts – 41 140 euro, priviliģētās piekļuves pārvaldības risinājuma licences un tehniskais atbalsts – 18 275 euro; datortīkla infrastruktūras inventarizācija, optimizācija, testēšana un konfigurācijas pilnveidošana, IKT infrastruktūras un sistēmu drošības testēšana, sociālās inženierijas testi, drošības pārbaudes, uzbrukumu simulācijas, tīkla pieejas, atbilstības kontroles un attālinātās piekļuves risinājumu funkcionalitātes, tehnisko resursu un konfigurācijas papildināšana kopumā 48 095 euro apmērā; datortehnikas, biroja multifunkcionālo iekārtu un WIFI datortīkla aprīkojuma (AP) iegāde un uzstādīšana 56 740 euro apmērā.
Ministru kabineta ēku kompleksam nepieciešams veikt ugunsdzēsības un ūdensapgādes sistēmas nomaiņas III kārtu - jāveic plānveida sadzīves aukstā, karstā ūdens un cirkulācijas izbūve ēkas pagraba un cokola stāvos, t.sk. stāvvadu pārbūve, atslogojot zemgrīdas caurules kopumā 110 110 euro apmērā un iekšējās ugunsdzēsības sūkņu stacijas apkopes darbi 4 000 euro apmērā, kā arī droša un normatīvo aktu prasībām atbilstošas darba vides izveide - telpu kosmētiskais remonts un darba kabinetu mēbeļu nomaiņa 33 550 euro apmērā.
VK daļēji šos pasākumus plānoja pieteikt kā prioritāros pasākumus 2025-2027.gados. Saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu, ka var iesniegt tikai pasākumus saistītus ar valsts drošību, tika izvērtētas iespējamās ekonomijas 2024.gada piešķirtajos prioritārajos pasākumos un veiktas aplēses finansējuma apjomam, kuru varētu likuma noteiktajā kārtībā virzīt iepriekš minēto pasākumu izdevumu segšanai.
Valsts administrācijas skola:
Lai nodrošinātu nodarbināto darba vietu pārcelšanu no 3. stāva un ierīkošanu 2. stāvā (telpu platība 3. stāvā tiks izmantota Krīzes vadības centra izvietošanai), nepieciešami telpu sagatavošanas darbi un iekārtu iegāde 22 785 euro apmērā, t.sk., sakaru pārraides tīkla ievilkšana, telpu kosmētiskais remonts, mēbeļu un sadzīves tehnikas iegāde, domofona ierīkošana; jumta loga avārijas un balkona remonts 6 531 euro; virtuālā servera pārcelšanas darbi uz VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" serveri 5 800 euro, interaktīvā ekrāna iegāde 3 900 euro, personas datu drošības konsultācijas par IT sistēmām un arhīva dokumentu iznīcināšana 1 820 euro apmērā.
Valsts administrācijas skola izvērtēja 2024.gada budžetu, plānotos ieņēmumus no maksas pakalpojumiem, kā arī iespējamo ekonomiju 2024.gada piešķirtajos prioritārajos pasākumos, tika veiktas aplēses finansējuma apjomam, kuru varētu likuma noteiktajā kārtībā virzīt iepriekš minēto pasākumu izdevumu segšanai.
Risinājuma apraksts
Lai īstenotu iepriekš minētos pasākumus, VK piedāvā novirzīt prioritārā pasākuma "Valdības centra stiprināšana" īstenošanai piešķirtā finansējuma ekonomiju 858 194 euro apmērā budžeta programmā 01.00.00 "Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" un 40 836 euro budžeta programmā "Valsts administrācijas skola".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
896 629
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
896 629
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-896 629
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-896 629
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
896 629
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķins pielikumā
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums 2024. gadā tiks nodrošināts resora "Ministru kabinets" budžeta programmu 01.00.00 "Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" un 19.00.00 "Valsts administrācijas skola" ietvaros, tam novirzot prioritārā pasākuma "Valdības centra stiprināšana" īstenošanai piešķirtā finansējuma ekonomiju.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
8.1.5. uz teritoriju attīstību
8.1.6. uz vidi
8.1.7. uz klimatneitralitāti
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
8.1.11. uz veselību
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
8.1.13. uz datu aizsardzību
8.1.14. uz diasporu
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi