Anotācija

24-TA-1875: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Finanšu ministrijas valdījumā esošo valsts nekustamo īpašumu nodošanu sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" valdījumā un pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā un otrā daļa, 5.panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pārņemt Finanšu ministrijas valdījumā esošās valstij piederošās zemes vienības SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā un pārdot nekustamos īpašumus Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) noteiktajā kārtībā.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
[1] Zemes vienība Jasmīnu ielā 7, Ludzā, Ludzas novadā, kadastra Nr. 68010010936, zemes vienības kadastra apzīmējums 68010010514 (turpmāk- Zemes vienība 1) ierakstīta Ludzas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000618992 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums: 19.10.2021. Saskaņā ar starp Finanšu ministriju un VNĪ noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu Zemes vienība 1 nodota VNĪ pārvaldīšanā.                                         
[1.1.] Atbilstoši datiem Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) Uz Zemes vienības 1 atrodas būve ar kadastra apzīmējumu 68010010514001, kas ietilpst ēku (būvju) nekustamā īpašuma Jasmīnu ielā 7, Ludzā, Ludzas novadā, kadastra Nr. 68015010292 (turpmāk – Būve 1) sastāvā, kā arī zemesgrāmatā neierakstīta būve ar kadastra apzīmējumu 68010010514002.                       
Ar 2023. gada 16. janvāra spriedumu lietā Nr. C30446022 Rīgas pilsētas tiesa apmierināja Finanšu ministrijas pieteikumu, konstatējot juridisku faktu, ka Būve 1 ir bezīpašnieka lieta, kas piekrīt valstij.           
[1.2] Ar 2023. gada 25. maija piekrītošās būves Jasmīnu ielā 7, Ludzā, Ludzas novadā, nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā, nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā, Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) nodeva Būvi 1 Possessor valdījumā, saskaņā ar 2013. gada 26. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.4.1. punktu.
2023. gada 16. janvāra spriedumā lietā Nr. C30446022 Rīgas pilsētas tiesa norādījusi, ka Ludzas novada pašvaldība 2022.gada 23.februāra vēstulē Nr.3.1.1.5/2022/589-N  informējusi, ka būve ar kadastra apzīmējumu 68010010514001, kura funkcionāli saistīta ar zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 68010010514 (īpašuma kadastra numurs 68010010936) Jasmīnu ielā 7, Ludza, Ludzas novads, nav nepieciešama pašvaldībai pašvaldības autonomo funkciju nodrošināšanai.                 
Saskaņā ar 2024. gada 5. marta ēkas kadastrālās uzmērīšanas lietu, Būve 1 ir dzīvojamā ēka un galvenais lietošanas veids ir 1110 - Viena dzīvokļa mājas.                                                           
[1.3.]Ar Latgales rajona tiesas tiesneses 2024. gada 17. maija lēmumu, pamatojoties uz 2023.gada 25.maija akts par valstij piekrītošās būves Jasmīnu ielā 7, Ludzā, Ludzas novadā, nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā, īpašuma tiesības uz Būvi 1 Ludzas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000848618 nostiprinātas Latvijas valstij, SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor", reģistrācijas numurs 40003192154, personā.                             
[1.4.] Ar 28.06.2024. vēstuli Nr. 4/2-7/4897 VNĪ informēja Possessor, ka izsakot Possessor lūgumu, VNĪ ar 2024. gada 6. jūnija lēmumu Nr. IZKPL-24/24-8 ir konceptuāli atbalstījusi Zemes vienības 1 nodošanu Possessor valdījumā.

[2] Zemes vienība "Produpe", Subatē, Augšdaugavas novadā, kadastra Nr. 44150030059, zemes vienības kadastra apzīmējums 44150030059 (turpmāk- Zemes vienība 2) ierakstīta Subates pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000612516 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums: 20.04.2021. Saskaņā ar starp Finanšu ministriju un VNĪ noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu Zemes vienība 2 nodota VNĪ pārvaldīšanā.                                         
[2.1.] Atbilstoši datiem NĪVKIS uz Zemes vienības 2 atrodas: būve ar kadastra apzīmējumu 44150030059001 (turpmāk – Būve 2), būve ar kadastra apzīmējumu 44150030059004 (turpmāk – Būve 3), būve ar kadastra apzīmējumu 44150030059005 (turpmāk – Būve 4), kas ietilpst ēku (būvju) nekustamā īpašuma "Produpe", Subatē, Augšdaugavas novadā, kadastra Nr. 44155030014 sastāvā, kā arī zemesgrāmatā neierakstīta būve ar kadastra apzīmējumu 44150030059006.                                                  
Ar 2023. gada 7. februāra spriedumu lietā Nr. C77976722 Rīgas pilsētas tiesa apmierināja Finanšu ministrijas pieteikumu, konstatējot juridisku faktu, ka Būve 2, Būve 3 un Būve 4 ir bezīpašnieka lieta, kas piekrīt valstij.
[2.2.] Ar 2023. gada 25. maija aktu par valstij piekrītošo būvju “Produpe”, Subatē, Augšdaugavas novadā, nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā VID nodeva Būvi 2, Būvi 3 un Būvi 4 Possessor valdījumā, saskaņā ar 2013. gada 26. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.4.1. punktu.                                                           
2023. gada 7. februāra spriedumā lietā Nr. C77976722 Rīgas pilsētas tiesa norādījusi, ka no Augšdaugavas novada pašvaldības centrālās administrācijas 2022.gada 8.aprīlī sniegtās informācijas izriet, ka piecas būves ar kadastra apzīmējumiem Nr.4415 003 0059 001; Nr.4415 003 0059 002; Nr.4415 003 0059 003; Nr.4415 003 0059 004; Nr.4415 003 0059 005, kas atrodas “Produpe”, Subatē, Augšdaugavas novadā (zemes vienības kadastra apzīmējums 4415 003 0059) nav nepieciešamas pašvaldības funkciju nodrošināšanai.                                                     
Saskaņā ar Augšdaugavas novada būvvaldes izziņu par būves neesību Nr. BIS-BV-23.1-2023-1164 (23/041n), un Augšdaugavas novada būvvaldes izziņu par būves neesību Nr. BIS-BV-23.1-2023-1168 (23/042n) atzīts, ka ēka ar kadastra apzīmējumu 44150030059003 un ēka ar kadastra apzīmējumu 44150030059002 apvidū neeksistē, līdz ar ko zemesgrāmatas nodalījumā nebija reģistrējamas.                                         
Saskaņā ar 2024. gada 15. februāra ēkas kadastrālās uzmērīšanas lietu, Būve 2 ir dzīvojamā ēka un galvenais lietošanas veids ir 1110 - Viena dzīvokļa mājas.           
 [2.3.] Ar Latgales rajona tiesas tiesneses 2024. gada 3. jūnija lēmumu, pamatojoties uz 2023.gada 7.februāra Rīgas pilsētas tiesas spriedumu, 2023.gada 25.maija aktu Par valstij piekrītošo būvju “Produpe”, Subatē, Augšdaugavas novadā, nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā, īpašuma tiesības uz Būvi 2, Būvi 3 un Būvi 4 Subates pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000854596 nostiprinātas Latvijas valstij, SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor", reģistrācijas numurs 40003192154, personā.
[2.4.] Ar 02.07.2024. vēstuli Nr. 4/2-7/5001 VNĪ informēja Possessor, ka izsakot Possessor lūgumu, VNĪ  2024. gada 18. jūnija sēdē (protokollēmuma Nr. IZKPL-24/26-7)  ir konceptuāli atbalstījusi Zemes vienības 2 nodošanu Possessor valdījumā.

[3] Zemes vienība Rīgas ielā 75, Rēzeknē, kadastra Nr. 21000010129, zemes vienības kadastra apzīmējums 21000010129 (turpmāk- Zemes vienība 3) ierakstīta Rēzeknes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000599661 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums: 22.04.2020. Saskaņā ar starp Finanšu ministriju un VNĪ noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu Zemes vienība 3 nodota VNĪ pārvaldīšanā.                         
[3.1.] Uz Zemes vienības 3 atrodas būve ar kadastra apzīmējumu 21000010129001 (turpmāk – Būve 5), kas ietilpst ēku (būvju) nekustamā īpašuma Rīgas ielā 75, Rēzeknē, kadastra Nr. 21005010101 sastāvā.           
Ar 2023. gada 14. decembra spriedumu lietā Nr. C 77 9910 22 Rīgas pilsētas tiesa apmierināja Finanšu ministrijas pieteikumu, konstatējot juridisku faktu, ka Būve 5, ir bezīpašnieka lieta, kas piekrīt valstij.
[3.2.]Ar 2024. gada 2. maija aktu par valstij piekrītošā nekustamā īpašuma Rīgas ielā 75, Rēzeknē, nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā VID nodeva Būvi 5 Possessor valdījumā, saskaņā ar 2013. gada 26. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.4.1. punktu.  
Saskaņā ar VID 2024. gada 16. aprīļa vēstuli Nr. P009-5/5.1/875, VID 2024. gada 29. februārī nosūtīja vēstuli Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai (turpmāk – Pašvaldība) ar lūgumu sniegt informāciju, vai Pašvaldībai ir nepieciešams Nekustamais īpašums. Pašvaldība noteiktajā termiņā nebija pieņēmusi lēmumu par Nekustamā īpašuma pārņemšanu.     
Saskaņā ar 2001. gada 24. oktobra būves tehniskās inventarizācijas lietu, Būve 5 ir dzīvojamā māja.                             
[3.3.]Ar Latgales rajona tiesas tiesneses 2024. gada 10. jūnija lēmumu, pamatojoties uz 2024.gada 30.aprīļa par valstij piekrītošā nekustamā īpašuma Rīgas ielā 75, Rēzeknē, nodošanu un pārņemšanu SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā, 2023.gada 14.decembra tiesas spriedumu lietā Nr.C77991022, īpašuma tiesības uz Būvi 5 Rēzeknes pilsētas zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000857617 nostiprinātas Latvijas valstij, SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor", reģistrācijas numurs 40003192154, personā.                             
[3.4.] Ar 02.07.2024. vēstuli Nr. 4/2-7/4999 VNĪ informēja Possessor, ka izsakot Possessor lūgumu, VNĪ 2024. gada 18. jūnija sēdē (protokollēmuma Nr. IZKPL-24/26-8)  ir konceptuāli atbalstījusi Zemes vienības 3 nodošanu Possessor valdījumā.

[4] Zemes vienība "Pūliņi", Stāķi, Stradu pagastā, Gulbenes novadā, kadastra Nr. 50900020611, zemes vienības kadastra apzīmējums 50900020611 (turpmāk- Zemes vienība 4) ierakstīta Stradu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000620183 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums: 29.11.2021. Saskaņā ar starp Finanšu ministriju un VNĪ noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu Zemes vienība 4   nodota VNĪ pārvaldīšanā.     
[4.1.] Atbilstoši datiem NĪVKIS uz Zemes vienības 4 atrodas būve ar kadastra apzīmējumu 50900020611001 (turpmāk – Būve 6), kas ietilpst ēku (būvju) nekustamā īpašuma "Pūliņi", Stāķi, Stradu pagastā, Gulbenes novadā, kadastra Nr. 50905020038 sastāvā, kā arī zemesgrāmatā neierakstīta būve ar kadastra apzīmējumu 50900020611002 un būve ar kadastra apzīmējumu 50900020611003.     
Ar 2022. gada 14. decembra spriedumu lietā Nr. C30518822 Rīgas pilsētas tiesa apmierināja Finanšu ministrijas pieteikumu, konstatējot juridisku faktu, ka Būve 6, ir bezīpašnieka lieta, kas piekrīt valstij.
[4.2.] Ar 2023. gada 31. maija aktu par valstij piekrītošo būvju “Pūliņi”, Stāķos, Stradu pagastā, Gulbenes novadā, nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā VID nodeva Būvi 5 Possessor valdījumā, saskaņā ar 2013. gada 26. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.4.1. punktu.                                                                    
Saskaņā ar 2023. gada 9. februāra vēstuli Nr. GND/4.18/23/367 Gulbenes novada pašvaldība atteicās pārņemt īpašumā 2022. gada 14. decembra spriedumā lietā Nr. C30518822 minētās būves.                       
Saskaņā ar Valsts Zemes dienesta izsniegto Būves 5 arhīva lietu, Būve 5 ir dzīvojama māja.                                         
[4.3.] Ar Vidzemes rajona tiesas tiesneses 2024. gada 28. maija lēmumu, pamatojoties uz 2023.gada 31.maija akts par valstij piekrītošo būvju nodošanu un pārņemšanu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” valdījumā” nostiprinātas Latvijas valstij, SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor", reģistrācijas numurs 40003192154, personā.           
[4.4.] Ar 2024. gada 23. jūlija vēstuli Nr. 4/2-7/5528 VNĪ informēja Possessor, ka izsakot Possessor lūgumu, VNĪ 2024. gada 4. jūlija sēdē (protokollēmuma Nr. IZKPL-24/29-9)  ir konceptuāli atbalstījusi Zemes vienības 4 nodošanu Possessor valdījumā.
[5]Ievērojot to, ka nekustamie īpašumi nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju īstenošanai un, ņemot vērā Civillikuma 968. pantā noteikto principu par zemes un ēkas nedalāmību, Zemes vienība 1 ir apvienojama un atsavināma kopā ar Būvi 1, Zemes vienība 2 ir apvienojama un atsavināma ar Būvi 2, Būvi 3 un Būvi 4, Zemes vienība 3 ir apvienojama un atsavināma kopā ar Būvi 5, Zemes vienība 4 ir apvienojama un atsavināma kopā ar Būvi 6.                 
Zemes vienība 1, Zemes vienība 2, Zemes vienība 3, Zemes vienība 4 normatīvajos aktos noteiktā kārtībā tiks ierakstīta zemesgrāmatā uz valsts vārda Possessor personā, iesniedzot likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 13. panta pirmajā daļā noteiktos dokumentus, izveidojot vienotu zemes un būvju nekustamo īpašumu.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Dalītais īpašums ir izņēmums no Civillikumā nostiprinātā ēkas un zemes nedalāmības principa. Ievērojot to, ka valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, valstij jāveic darbības, lai novērstu valstij piederošā dalītā īpašuma pastāvēšanu.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projektā norādītie nekustamie īpašumi ir atsavināmi, ievērojot Publiskas mantas atsavināšanas likuma 5. panta pirmajā daļā noteikto nosacījumu, ka atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 “Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” (turpmāk- Noteikumi Nr. 109) 11.2 apakšpunkta noteikts, ka valsts īpašuma privatizāciju veicošā institūcija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavo Ministru kabineta rīkojuma projektu par valsts nekustamā īpašuma nodošanu atsavināšanai
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāsies Nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta.
Izsoles notiks saskaņā ar Atsavināšanas likuma II nodaļas „Pārdošana izsolē” nosacījumiem. Nekustamo īpašumu atsavināšanas procesa organizatoriskā nodrošinājuma izmaksas, tai skaitā arī izmaksas nekustamā īpašuma ierakstīšanai zemesgrāmatā, tiks segtas no Possessor līdzekļiem.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību, jo tā atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašuma tirgus vērtības vērtēšanas dienā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 36.1.apakšpunktu, valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas izdevumi, pārdodot apbūvētus zemesgabalus, procentos no realizācijas cenas ir 50 procentu, bet ne mazāk kā 1300 EUR no realizācijas cenas.
Noteikumu Nr.109 37.punktā noteikts, ka ministrijas, tās padotībā esošās iestādes vai kapitālsabiedrības valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus, no kuriem atskaitīti šo noteikumu 36.punktā minētie izdevumi, ieskaita valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu Rīkojuma projektā paredzētie publiskas personas mantas atsavināšanā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu segšanas tiks ieskaitīti valsts budžetā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Ekonomikas ministrija
  • Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk