22-TA-3736: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24.maija noteikumos Nr.319 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” īstenošanas noteikumi”” (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
1) Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 6. un 13.punktu;
2) Ministru kabineta 2022.gada 2.novembra sēdes protokollēmuma (prot.Nr. 55, 40.§) 5.1.apakšpunktu.
1) Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 6. un 13.punktu;
2) Ministru kabineta 2022.gada 2.novembra sēdes protokollēmuma (prot.Nr. 55, 40.§) 5.1.apakšpunktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt Kohēzijas fonda finansējuma pārdali 18 198 849 euro apmērā no 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” (turpmāk – 6.1.1.SAM) uz 6.1.3.1. pasākumu “Rīgas pilsētas integrētas transporta sistēmas attīstība” (turpmāk – 6.1.3.1.pasākums) Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras attīstībai un transporta infrastruktūras problēmas risināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK 2022.gada 2.novembra sēdē (prot. Nr. 55, 40. §) izskatīja Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par finansējuma pārdali darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” un 6.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu” 6.1.3.1. pasākuma “Rīgas pilsētas integrētas transporta sistēmas attīstība” ietvaros” un valsts budžeta finansējuma piešķiršanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības projektu īstenošanai”” (projekta ID: 22-TA-3226) un atbalstīja atbrīvotā Kohēzijas fonda (turpmāk – KF) finansējuma pārdali no 6.1.1. SAM uz 6.1.3.1. pasākumu.
Lai izpildītu MK protokollēmuma 5.1.apakšpunktā doto uzdevumu - Satiksmes ministrijai sagatavot grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” īstenošanas noteikumi”, nosakot Rīgas valstspilsētas pašvaldību kā sadarbības partneri Rīgas brīvostas pārvaldes (turpmāk – RBP) īstenotajā projektā, kā arī paredzēt, ka RBP projekts Nr. 6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” tiek īstenots kā nefunkcionāls līdz 2026. gada 1. janvārim” Satiksmes ministrija ir sagatavojusi noteikumu projektu.
Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk- Darbības programma) 6.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” (turpmāk – 6.1.1.SAM) noteiktie uzraudzības rādītāji uz 2022.gada 31.decembri ir sasniegti, līdz ar to noteikumu projekta grozījumiem nav ietekmes uz Darbības programmā noteikto iznākuma rādītāju “Rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums – 12 km” ( 2023. gada 4.janvārī 6.1.1.SAM projektu ietvaros rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums ir 15,78 km jeb 132%).
RBP projekta mērķis ir novērst problemātisko punktu radītos ierobežojumus Eiropas transporta tīkla infrastruktūras darbībā, īstenojot satiksmes pārvada pār Sarkandaugavu būvniecību. Projekts paredz jauna satiksmes pārvada būvniecību uz Kundziņsalu, kas ļaus nodrošināt vienlaicīgu esošo dzelzceļa pievadceļu un Sarkandaugavas caurtekas šķērsošanu, tādējādi samazinot satiksmes dalībnieku laika un transportlīdzekļu ekspluatācijas izmaksas.
RBP projekts ietver darbības, kas:
1) nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts – satiksmes pārvada, t.sk. estakāžu un nobrauktuvju, un ielu būvniecība, kas būs neatņemama pilsētas koplietošanas transporta infrastruktūras sastāvdaļa (attiecināmās izmaksas 31 266 480,22 euro, t.sk., Kohēzijas fonda finansējums 23 170 928,52 euro un RBP finansējums 8 095 551,70 euro);
2) kvalificējas kā saderīgs komercdarbības atbalsts saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu vai Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Regula Nr. 651/2014), 56."b" pantu “Atbalsts jūras ostām” – satiksmes organizācijai nepieciešamo ielu, laukumu u.c. izbūve, kas atradīsies RBP (ar caurlaižu režīmu regulētajā) teritorijas daļā (attiecināmās izmaksas 2 068 984,15 euro, t.sk., KF finansējums 1 533 280,48 euro un RBP finansējums 535 703,67 euro).
RBP projektam ir stratēģiska nozīme Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras attīstībā, kā arī tas ir cieši saistīts ar Pašvaldības īstenoto projektu Nr.6.1.3.1/18/I/001 “Satiksmes pārvads pār sliežu ceļiem dzelzceļa līnijā Rīga – Skulte ar pievedceļiem” (kopējās attiecināmās izmaksas 31,9 milj. euro, t.sk. KF 27,2 milj. euro) un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) finansētu investīciju projektu “Infrastruktūras izveide kontroles dienestu funkciju īstenošanai Kundziņsalā” (6.1.2.4.i. investīcija “Infrastruktūras izveide kontroles dienestu funkciju īstenošanai Kundziņsalā” (Atveseļošanas fonda finansējums 12,8 milj.euro). Gadījumā, ja netiek nodrošināta minēto infrastruktūras projektu savstarpējā sasaiste, ir apgrūtināta Atveseļošanas fonda investīcijas ietvaros plānotā muitas kontroles dienestu infrastruktūras izbūves projekta īstenošana.
Lai izpildītu MK protokollēmuma 5.1.apakšpunktā doto uzdevumu - Satiksmes ministrijai sagatavot grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” īstenošanas noteikumi”, nosakot Rīgas valstspilsētas pašvaldību kā sadarbības partneri Rīgas brīvostas pārvaldes (turpmāk – RBP) īstenotajā projektā, kā arī paredzēt, ka RBP projekts Nr. 6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” tiek īstenots kā nefunkcionāls līdz 2026. gada 1. janvārim” Satiksmes ministrija ir sagatavojusi noteikumu projektu.
Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk- Darbības programma) 6.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” (turpmāk – 6.1.1.SAM) noteiktie uzraudzības rādītāji uz 2022.gada 31.decembri ir sasniegti, līdz ar to noteikumu projekta grozījumiem nav ietekmes uz Darbības programmā noteikto iznākuma rādītāju “Rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums – 12 km” ( 2023. gada 4.janvārī 6.1.1.SAM projektu ietvaros rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums ir 15,78 km jeb 132%).
RBP projekta mērķis ir novērst problemātisko punktu radītos ierobežojumus Eiropas transporta tīkla infrastruktūras darbībā, īstenojot satiksmes pārvada pār Sarkandaugavu būvniecību. Projekts paredz jauna satiksmes pārvada būvniecību uz Kundziņsalu, kas ļaus nodrošināt vienlaicīgu esošo dzelzceļa pievadceļu un Sarkandaugavas caurtekas šķērsošanu, tādējādi samazinot satiksmes dalībnieku laika un transportlīdzekļu ekspluatācijas izmaksas.
RBP projekts ietver darbības, kas:
1) nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts – satiksmes pārvada, t.sk. estakāžu un nobrauktuvju, un ielu būvniecība, kas būs neatņemama pilsētas koplietošanas transporta infrastruktūras sastāvdaļa (attiecināmās izmaksas 31 266 480,22 euro, t.sk., Kohēzijas fonda finansējums 23 170 928,52 euro un RBP finansējums 8 095 551,70 euro);
2) kvalificējas kā saderīgs komercdarbības atbalsts saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu vai Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Regula Nr. 651/2014), 56."b" pantu “Atbalsts jūras ostām” – satiksmes organizācijai nepieciešamo ielu, laukumu u.c. izbūve, kas atradīsies RBP (ar caurlaižu režīmu regulētajā) teritorijas daļā (attiecināmās izmaksas 2 068 984,15 euro, t.sk., KF finansējums 1 533 280,48 euro un RBP finansējums 535 703,67 euro).
RBP projektam ir stratēģiska nozīme Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras attīstībā, kā arī tas ir cieši saistīts ar Pašvaldības īstenoto projektu Nr.6.1.3.1/18/I/001 “Satiksmes pārvads pār sliežu ceļiem dzelzceļa līnijā Rīga – Skulte ar pievedceļiem” (kopējās attiecināmās izmaksas 31,9 milj. euro, t.sk. KF 27,2 milj. euro) un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) finansētu investīciju projektu “Infrastruktūras izveide kontroles dienestu funkciju īstenošanai Kundziņsalā” (6.1.2.4.i. investīcija “Infrastruktūras izveide kontroles dienestu funkciju īstenošanai Kundziņsalā” (Atveseļošanas fonda finansējums 12,8 milj.euro). Gadījumā, ja netiek nodrošināta minēto infrastruktūras projektu savstarpējā sasaiste, ir apgrūtināta Atveseļošanas fonda investīcijas ietvaros plānotā muitas kontroles dienestu infrastruktūras izbūves projekta īstenošana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
RBP projekta ietvaros līgums par projekta Nr.6.1.1.0/17/I/006 īstenošanu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA) tika noslēgts 2018.gada 17.aprīlī, savukārt būvniecības līgums “Satiksmes pārvada no Tvaika ielas uz Kundziņsalu būvniecība” tika noslēgts 2019.gada 16.decembrī, paredzot būvprojekta izstrādi veikt līdz 2020.gada 4.ceturksnim un būvdarbus līdz 2023.gada 13.novembrim. Tomēr būvniecības līguma izpildes gaitā ir radušās būtiskas nobīdes, pamatojoties uz būvdarbu izmaksu sadārdzinājumu, kas sākotnēji bija skaidrojums ar COVID-19 pandēmijas radīto ierobežojumu ietekmi, bet pēc Krievijas militārā iebrukuma Ukrainā 2022.gada 24.februārī ievērojami tika apgrūtinātas un aizkavētas būvmateriālu piegādes, kas radīja vēl būtiskāku būvdarbu izmaksu pieaugumu, kā rezultātā 2022.gada pavasarī RBP īstenotajā projektā tika konstatēts būtisks būvniecības izmaksu sadārdzinājums.
Izvērtējot apstākļus, kā arī paredzot iespējamo sankciju pret Krieviju piemērošanas turpmāku ietekmi uz RBP saimniecisko darbību (būtisku kravu apjoma un ieņēmumu samazinājumu), RBP informēja, ka nevar uzņemties papildu finansiālās saistības būvdarbu veicēja pieprasītajā apjomā, un esošajos ģeopolitiskajos apstākļos tai nebūs iespējams pabeigt Kundziņsalas satiksmes pārvada izbūvi un sasniegt projekta mērķi, kā arī noteikto projekta iznākuma rādītāju “Rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums – 3 km” līdz noteiktajam termiņam – 2023.gada 31.decembrim, kā rezultātā nebūs iespējams deklarēt izdevumus Eiropas Komisijā, un pastāv augsts risks neizmantot piešķirto KF finansējumu. Līdz ar to RBP piedāvāja risinājumu, kas paredzēja iespēju būvdarbus iekonservēt, sadalīt esošo būvprojektu divās tehnoloģiskajās kārtās un līdz 2023.gada 31.decembrim īstenot tikai Kundziņsalas publiskās un slēgtās (valsts atbalsta) teritorijas daļu un savienojumu ar satiksmes pārvadu līdz estakādēm uz un no satiksmes pārvada, tomēr pie šāda risinājuma netiek sasniegts projekta mērķis un saistītie projekti nav funkcionāli.
Līdz ar to, lai netiktu zaudēts transporta nozarei pieejamais KF finansējums, kā arī, ņemot vērā satiksmes pārvada no Tvaika ielas uz Kundziņsalu nozīmi infrastruktūras attīstībā un tā ietekmi uz Atveseļošanas fonda investīcijas ietvaros plānotā muitas kontroles dienestu infrastruktūras izbūves projektu, izvērtējot visus iespējamos scenārijus, tika izvirzīts priekšlikums nodrošināt RBP projekta turpmāko īstenošanu partnerībā ar Pašvaldību.
Pašvaldība kā sadarbības partneris īstenos Kundziņsalas satiksmes pārvada būvniecību un nodrošinās tā funkcionēšanu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 1.janvārim saskaņā ar EK slēgšanas vadlīnijām “Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (2014.–2020. gada periodā)” (2021/C 417/01)(2021/C 417/01).Pašvaldība, kas tiek piesaistīta kā sadarbības partneris, izbūvē Kundziņsalas satiksmes pārvadu un nodrošina tā funkcionēšanu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 1.janvārim, izmantojot valsts budžeta dotācijas līdzekļus un valsts budžeta aizdevumu atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajā apmērā, kā arī pašvaldības budžeta līdzekļus.
Tādējādi tiek saglabāts KF finansējums un tiek nodrošināta RBP projekta mērķa sasniegšana pēc 2023.gada 31.decembra kā nefunkcionējošam projektam, un RBP projekta funkcionalitāte tiks nodrošināta pēc Kundziņsalas satiksmes pārvada būvniecības, proti, ne vēlāk kā līdz 2026.gada 1.janvārim. RBP projekta īstenošanas ietvaros 2023.gada 31.decembrī tiek noteiktas pabeigtās darbības un izmaksātais KF finansējums, un attiecīgi atlikušās projekta darbības tiek īstenotas par pašu līdzekļiem, lai nodrošinātu projekta funkcionalitāti un EK informēšanu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 15.februārim.
Ņemot vērā, ka visu RBP projektam piešķirto KF finansējumu nav iespējams apgūt līdz 2023.gada 31.decembrim, kas atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014.–2020.gada plānošanas perioda attiecināmības periodam, RBP projekta ietvaros atbrīvojas daļa KF finansējuma 18 198 849 euro apmērā, kas sākotnēji bija paredzēta RBP projekta satiksmes pārvadam.
Līdz ar to, lai nezaudētu KF finansējumu Darbības programmas 6.prioritārā virziena “Ilgtspējīga transporta sistēma” ietvaros, MK ir apstiprinājis Satiksmes ministrijas sagatavoto priekšlikumu atbrīvoto KF finansējumu 18 198 849 euro apmērā novirzīt 6.1.3.specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu” 6.1.3.1.pasākuma “Rīgas pilsētas integrētas transporta sistēmas attīstība” (turpmāk – 6.1.3.1.pasākums) ietvaros īstenotajam Pašvaldības projektam Nr.6.1.3.1/19/I/001 “Austrumu maģistrāles posma “Ieriķu – Vietalvas iela” 1.kārta: posms no Ūnijas ielas līdz Staiceles ielai” papildu aktivitātes “Austrumu maģistrāles trūkstošam posmam "Austrumu maģistrāles posma “Ieriķu – Vietalvas iela” 2. kārtas izbūve (posms no Staiceles ielas līdz Vietalvas ielai)” īstenošanai.
Ievērojot minēto, lai nodrošinātu RBP projekta turpmāko īstenošanu, noteikumu projekts paredz veikt grozījumus, kas paredz precizēt 6.1.1.SAM pieejamo finansējumu, samazinot KF līdzfinansējuma apmēru par 18 198 849 euro, noteikt Pašvaldību kā sadarbības partneri RBP īstenotajā projektā, kā arī noteikt RBP projektam „nefunkcionējošā projekta statusa” piemērošanu, kas paredz, ka RBP projekts tiek īstenots līdz 2026.gada 1.janvārim, un tā uzraudzību līdz funkcionalitātes nodrošināšanai 2026.gada 1.janvārī nodrošina CFLA atbilstoši Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 12.pantā noteiktajam. MK noteikumi tiek papildināti ar jauniem punktiem, kas nosaka, ka izmaksas, ko KF projekta ietvaros finansējuma saņēmējs veic pēc 2023. gada 31.decembra, pilnā apmērā tiek segtas no finansējuma saņēmēja līdzekļiem. RBP projektā līdz šim veiktie ieguldījumi ir attiecināmi uz projektu un RBP rīcībā paliek jau projekta īstenošanas laikā izmaksātā un nedzēstā avansa summa, ko iespējams izmantot tālāk projekta īstenošanā.
Tāpat noteikumu projekts tiek papildināts ar jaunu sadaļu “Noslēguma jautājumi”, kurā tiek noteikts, ka RBP ir pienākums līdz projekta pabeigšanai un mērķa sasniegšanai katra mēneša pirmajā nedēļā iesniegt izskatīšanai sadarbības iestādē informāciju par projekta ieviešanas progresu, rīcības plāna izpildi, kā arī mērķa nesasniegšanas riskiem un rīcības plānu to novēršanai, atmaksāt projekta ietvaros veiktos izdevumus, ja šo noteikumu 39.punktā minētajā termiņā netiek sasniegts projekta mērķis.
Noteikumu projektā paredzētajiem grozījumiem nav ietekmes uz Darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība” noteiktajiem mērķiem, uz 6.1.1.SAM projektu iesniegumu atlases vērtēšanas kritērijiem, 6.1.1.SAM mērķiem un sasniedzamajiem rādītājiem, jo 6.1.1.SAM ietvaros sasniedzamie rādītāji jau šobrīd ir sasniegti. Ņemot vērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 11.panta trešās daļas 2.punktā noteikto, ka atbildīgā iestāde nodrošina specifiskā atbalsta mērķa rezultātu sasniegšanu, kā arī to, ka SAM 6.1.1.SAM ietvaros sasniedzamie rādītāji jau šobrīd ir sasniegti, turpmāko RBP projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli nodrošinās CFLA.
RBP īsteno tikai Kundziņsalas publiskās un slēgtās (valsts atbalsta) teritorijas daļu un savienojumu ar satiksmes pārvadu līdz estakādēm uz un no satiksmes pārvada, un tiek nodrošināta RBP būvdarbu sadārdzinājuma izmaksu segšana no projektam piešķirtā KF finansējuma atbilstoši Ekonomikas ministrijas izstrādātajām vadlīnijām, ja CFLA ir izvērtējusi sadārdzinājuma pamatotību, sniegusi pozitīvu vērtējumu un atzinusi to kā attiecināmu KF līdzfinansējumam, un projektu ir iespējams īstenot līdz 2023.gada 31.decembrim. Būvdarbu sadārdzinājuma izmaksu segšana nav attiecināma uz tām projekta darbībām,kurām atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 56."b" pantu.
Savukārt Pašvaldība, kas tiek piesaistīta kā sadarbības partneris, izbūvē Kundziņsalas satiksmes pārvadu, izmantojot valsts budžeta dotācijas līdzekļus un valsts budžeta aizdevumu atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajā apmērā, kā arī pašvaldības budžeta līdzekļus.
Noteikumu projektā noteiktie grozījumi neietekmē RBP projekta mērķi un darbības. Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas RBP veiks grozījumus noslēgtajā līgumā ar CFLA, nosakot, ka projekts tiks īstenots partnerībā ar pašvaldību, nododot Pašvaldībai satiksmes pārvada izbūvi, savukārt, RBP Projekta ietvaros veiks Kundziņsalas publiskās un slēgtās teritorijas izbūvi, lai nodrošinātu funkcionālu pieslēgumu Kundziņsalas satiksmes pārvadam.Tāpat RBP veiks grozījumus noslēgtajā līgumā ar CFLA, precizējot projekta budžeta un finansēšanas plānu, lai atbrīvotu pārdalāmo KF finansējumu.
Tā kā starp 6.1.1. SAM un 6.1.3.1. pasākuma projektiem pārdalāmais KF finansējums atrodas Darbības programmas vienā prioritārajā (6.prioritārais virziens “Ilgtspējīga transporta sistēma”) virzienā un netiek samazināti Darbības programmas noteiktie uzraudzības rādītāji, tad tiks veikti tikai tehniskie grozījumi Darbības programmas finansējuma pārdalei starp 6.prioritārā virziena intervences kategorijām. Līdz ar to, ierosināto izmaiņu veikšanai 6.1.1. un 6.1.3. specifisko atbalsta mērķu īstenošanas noteikumos, nav nepieciešams iesniegt Eiropas Komisijā Darbības programmas grozījumu priekšlikumu.
Projektam plānotais finansējums un projekta atbalstāmās darbības atbilst intervences kategorijai (investīcijas kodam) 034 – citi rekonstruēti vai uzlaboti ceļi.
Grozījumu ietvaros netiek plānots piešķirt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu vai Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.
Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris iesniedz apliecinājumu, ka tas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru.
Izvērtējot apstākļus, kā arī paredzot iespējamo sankciju pret Krieviju piemērošanas turpmāku ietekmi uz RBP saimniecisko darbību (būtisku kravu apjoma un ieņēmumu samazinājumu), RBP informēja, ka nevar uzņemties papildu finansiālās saistības būvdarbu veicēja pieprasītajā apjomā, un esošajos ģeopolitiskajos apstākļos tai nebūs iespējams pabeigt Kundziņsalas satiksmes pārvada izbūvi un sasniegt projekta mērķi, kā arī noteikto projekta iznākuma rādītāju “Rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums – 3 km” līdz noteiktajam termiņam – 2023.gada 31.decembrim, kā rezultātā nebūs iespējams deklarēt izdevumus Eiropas Komisijā, un pastāv augsts risks neizmantot piešķirto KF finansējumu. Līdz ar to RBP piedāvāja risinājumu, kas paredzēja iespēju būvdarbus iekonservēt, sadalīt esošo būvprojektu divās tehnoloģiskajās kārtās un līdz 2023.gada 31.decembrim īstenot tikai Kundziņsalas publiskās un slēgtās (valsts atbalsta) teritorijas daļu un savienojumu ar satiksmes pārvadu līdz estakādēm uz un no satiksmes pārvada, tomēr pie šāda risinājuma netiek sasniegts projekta mērķis un saistītie projekti nav funkcionāli.
Līdz ar to, lai netiktu zaudēts transporta nozarei pieejamais KF finansējums, kā arī, ņemot vērā satiksmes pārvada no Tvaika ielas uz Kundziņsalu nozīmi infrastruktūras attīstībā un tā ietekmi uz Atveseļošanas fonda investīcijas ietvaros plānotā muitas kontroles dienestu infrastruktūras izbūves projektu, izvērtējot visus iespējamos scenārijus, tika izvirzīts priekšlikums nodrošināt RBP projekta turpmāko īstenošanu partnerībā ar Pašvaldību.
Pašvaldība kā sadarbības partneris īstenos Kundziņsalas satiksmes pārvada būvniecību un nodrošinās tā funkcionēšanu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 1.janvārim saskaņā ar EK slēgšanas vadlīnijām “Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (2014.–2020. gada periodā)” (2021/C 417/01)(2021/C 417/01).Pašvaldība, kas tiek piesaistīta kā sadarbības partneris, izbūvē Kundziņsalas satiksmes pārvadu un nodrošina tā funkcionēšanu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 1.janvārim, izmantojot valsts budžeta dotācijas līdzekļus un valsts budžeta aizdevumu atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajā apmērā, kā arī pašvaldības budžeta līdzekļus.
Tādējādi tiek saglabāts KF finansējums un tiek nodrošināta RBP projekta mērķa sasniegšana pēc 2023.gada 31.decembra kā nefunkcionējošam projektam, un RBP projekta funkcionalitāte tiks nodrošināta pēc Kundziņsalas satiksmes pārvada būvniecības, proti, ne vēlāk kā līdz 2026.gada 1.janvārim. RBP projekta īstenošanas ietvaros 2023.gada 31.decembrī tiek noteiktas pabeigtās darbības un izmaksātais KF finansējums, un attiecīgi atlikušās projekta darbības tiek īstenotas par pašu līdzekļiem, lai nodrošinātu projekta funkcionalitāti un EK informēšanu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 15.februārim.
Ņemot vērā, ka visu RBP projektam piešķirto KF finansējumu nav iespējams apgūt līdz 2023.gada 31.decembrim, kas atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014.–2020.gada plānošanas perioda attiecināmības periodam, RBP projekta ietvaros atbrīvojas daļa KF finansējuma 18 198 849 euro apmērā, kas sākotnēji bija paredzēta RBP projekta satiksmes pārvadam.
Līdz ar to, lai nezaudētu KF finansējumu Darbības programmas 6.prioritārā virziena “Ilgtspējīga transporta sistēma” ietvaros, MK ir apstiprinājis Satiksmes ministrijas sagatavoto priekšlikumu atbrīvoto KF finansējumu 18 198 849 euro apmērā novirzīt 6.1.3.specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu” 6.1.3.1.pasākuma “Rīgas pilsētas integrētas transporta sistēmas attīstība” (turpmāk – 6.1.3.1.pasākums) ietvaros īstenotajam Pašvaldības projektam Nr.6.1.3.1/19/I/001 “Austrumu maģistrāles posma “Ieriķu – Vietalvas iela” 1.kārta: posms no Ūnijas ielas līdz Staiceles ielai” papildu aktivitātes “Austrumu maģistrāles trūkstošam posmam "Austrumu maģistrāles posma “Ieriķu – Vietalvas iela” 2. kārtas izbūve (posms no Staiceles ielas līdz Vietalvas ielai)” īstenošanai.
Ievērojot minēto, lai nodrošinātu RBP projekta turpmāko īstenošanu, noteikumu projekts paredz veikt grozījumus, kas paredz precizēt 6.1.1.SAM pieejamo finansējumu, samazinot KF līdzfinansējuma apmēru par 18 198 849 euro, noteikt Pašvaldību kā sadarbības partneri RBP īstenotajā projektā, kā arī noteikt RBP projektam „nefunkcionējošā projekta statusa” piemērošanu, kas paredz, ka RBP projekts tiek īstenots līdz 2026.gada 1.janvārim, un tā uzraudzību līdz funkcionalitātes nodrošināšanai 2026.gada 1.janvārī nodrošina CFLA atbilstoši Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 12.pantā noteiktajam. MK noteikumi tiek papildināti ar jauniem punktiem, kas nosaka, ka izmaksas, ko KF projekta ietvaros finansējuma saņēmējs veic pēc 2023. gada 31.decembra, pilnā apmērā tiek segtas no finansējuma saņēmēja līdzekļiem. RBP projektā līdz šim veiktie ieguldījumi ir attiecināmi uz projektu un RBP rīcībā paliek jau projekta īstenošanas laikā izmaksātā un nedzēstā avansa summa, ko iespējams izmantot tālāk projekta īstenošanā.
Tāpat noteikumu projekts tiek papildināts ar jaunu sadaļu “Noslēguma jautājumi”, kurā tiek noteikts, ka RBP ir pienākums līdz projekta pabeigšanai un mērķa sasniegšanai katra mēneša pirmajā nedēļā iesniegt izskatīšanai sadarbības iestādē informāciju par projekta ieviešanas progresu, rīcības plāna izpildi, kā arī mērķa nesasniegšanas riskiem un rīcības plānu to novēršanai, atmaksāt projekta ietvaros veiktos izdevumus, ja šo noteikumu 39.punktā minētajā termiņā netiek sasniegts projekta mērķis.
Noteikumu projektā paredzētajiem grozījumiem nav ietekmes uz Darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība” noteiktajiem mērķiem, uz 6.1.1.SAM projektu iesniegumu atlases vērtēšanas kritērijiem, 6.1.1.SAM mērķiem un sasniedzamajiem rādītājiem, jo 6.1.1.SAM ietvaros sasniedzamie rādītāji jau šobrīd ir sasniegti. Ņemot vērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 11.panta trešās daļas 2.punktā noteikto, ka atbildīgā iestāde nodrošina specifiskā atbalsta mērķa rezultātu sasniegšanu, kā arī to, ka SAM 6.1.1.SAM ietvaros sasniedzamie rādītāji jau šobrīd ir sasniegti, turpmāko RBP projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli nodrošinās CFLA.
RBP īsteno tikai Kundziņsalas publiskās un slēgtās (valsts atbalsta) teritorijas daļu un savienojumu ar satiksmes pārvadu līdz estakādēm uz un no satiksmes pārvada, un tiek nodrošināta RBP būvdarbu sadārdzinājuma izmaksu segšana no projektam piešķirtā KF finansējuma atbilstoši Ekonomikas ministrijas izstrādātajām vadlīnijām, ja CFLA ir izvērtējusi sadārdzinājuma pamatotību, sniegusi pozitīvu vērtējumu un atzinusi to kā attiecināmu KF līdzfinansējumam, un projektu ir iespējams īstenot līdz 2023.gada 31.decembrim. Būvdarbu sadārdzinājuma izmaksu segšana nav attiecināma uz tām projekta darbībām,kurām atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 56."b" pantu.
Savukārt Pašvaldība, kas tiek piesaistīta kā sadarbības partneris, izbūvē Kundziņsalas satiksmes pārvadu, izmantojot valsts budžeta dotācijas līdzekļus un valsts budžeta aizdevumu atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajā apmērā, kā arī pašvaldības budžeta līdzekļus.
Noteikumu projektā noteiktie grozījumi neietekmē RBP projekta mērķi un darbības. Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas RBP veiks grozījumus noslēgtajā līgumā ar CFLA, nosakot, ka projekts tiks īstenots partnerībā ar pašvaldību, nododot Pašvaldībai satiksmes pārvada izbūvi, savukārt, RBP Projekta ietvaros veiks Kundziņsalas publiskās un slēgtās teritorijas izbūvi, lai nodrošinātu funkcionālu pieslēgumu Kundziņsalas satiksmes pārvadam.Tāpat RBP veiks grozījumus noslēgtajā līgumā ar CFLA, precizējot projekta budžeta un finansēšanas plānu, lai atbrīvotu pārdalāmo KF finansējumu.
Tā kā starp 6.1.1. SAM un 6.1.3.1. pasākuma projektiem pārdalāmais KF finansējums atrodas Darbības programmas vienā prioritārajā (6.prioritārais virziens “Ilgtspējīga transporta sistēma”) virzienā un netiek samazināti Darbības programmas noteiktie uzraudzības rādītāji, tad tiks veikti tikai tehniskie grozījumi Darbības programmas finansējuma pārdalei starp 6.prioritārā virziena intervences kategorijām. Līdz ar to, ierosināto izmaiņu veikšanai 6.1.1. un 6.1.3. specifisko atbalsta mērķu īstenošanas noteikumos, nav nepieciešams iesniegt Eiropas Komisijā Darbības programmas grozījumu priekšlikumu.
Projektam plānotais finansējums un projekta atbalstāmās darbības atbilst intervences kategorijai (investīcijas kodam) 034 – citi rekonstruēti vai uzlaboti ceļi.
Grozījumu ietvaros netiek plānots piešķirt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu vai Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.
Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris iesniedz apliecinājumu, ka tas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru.
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Alternatīvi risinājumi ir izvērtēti, izstrādājot Satiksmes ministrijas informatīvo ziņojumu “Par finansējuma pārdali darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” un 6.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu” 6.1.3.1. pasākuma “Rīgas pilsētas integrētas transporta sistēmas attīstība” ietvaros” un valsts budžeta finansējuma piešķiršanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības projektu īstenošanai”” (projekta ID: 22-TA-3226), kas 2022.gada 2.novembrī (prot. Nr. 55, 40. §) izskatīts MK.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Noteikumu projektā paredzētajiem grozījumiem nav ietekmes uz Darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība” noteiktajiem mērķiem, 6.1.1.SAM mērķiem un sasniedzamajiem rādītājiem, kā arī uz projektu iesniegumu atlases vērtēšanas kritērijiem.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
71 113 776
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
71 113 776
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
71 113 776
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
71 113 776
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Noteikumu projekts paredz samazināt SAM 6.1.1. pieejamo KF finansējumu par 18 198 849 euro, līdz ar to pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās SAM 6.1.1. pieejamais KF finansējums ir 71 113 776 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Vienlaikus ar noteikumu projektu tiek virzīti grozījumi Ministru kabineta 2016.gada 15.marta noteikumos Nr.158 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.3.specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu” 6.1.3.1.pasākuma “Rīgas pilsētas integrētas transporta sistēmas attīstība” īstenošanas noteikumi”, palielinot 6.1.3.1.pasākumam pieejamo Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apmēru.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.1303/2013 65.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 39.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkts
Noteikumu projekta 14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr.651/2014 56."b" pants
Noteikumu projekta 32.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr.651/2014 56."b" pants
Noteikumu projekta 37.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Noteikumu projekts paredz Darbības programmas ietvaros apstiprinātā KF finansējuma pārdali starp 6.1.1. SAM un 6.1.3.1.pasākumu, nodrošinot transporta nozarei pieejamā KF finansējuma apguvi, neietekmējot sabiedrību un 6.1.1.SAM un 6.1.3.1.pasākuma mērķa grupu un Darbības programmā noteiktos sasniedzamos uzraudzības rādītājus.
Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.
Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
