Anotācija (ex-ante)

22-TA-3726: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2002. gada 29. janvāra noteikumos Nr. 40 "Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saistībā ar klimata un enerģētikas ministra amata izveidi un enerģētikas politikas jomas pāreju Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē, nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2002. gada 29. janvāra noteikumos Nr. 40 "Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums" (turpmāk – Noteikumi Nr. 40).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt spēkā esošo tiesisko regulējumu, ņemot vērā, ka ar klimata un enerģētikas ministra amata izveidi enerģētikas politikas joma pāriet Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Paredzētais Klimata un enerģētikas ministrijas izveides datums

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz Ministru kabineta 2002. gada 29. janvāra noteikumos Nr. 40 "Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums" (turpmāk – Noteikumi Nr. 40) par Valsts enerģētiskās krīzes centra (turpmāk — centrs) vadītāju ir noteikts ekonomikas ministrs un tā prombūtnes laikā centra vadību nodrošina Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs. Savukārt centra sekretariāta darbību materiāltehniski nodrošina Ekonomikas ministrija. Centra sastāvā nav Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvja, kā arī centra sastāvā iekļautās institūcijas par deleģētā pārstāvja maiņu informē Ekonomikas ministriju.
Atbilstoši 2022. gada 1. decembra grozījumiem Ministru kabineta iekārtas likumā, kas stājas spēkā 2022. gada 13. decembrī, ir izveidots klimata un enerģētikas ministra amats, kā arī noteikta enerģētikas politikas jomas pāreja Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Neveicot grozījumus Noteikumos Nr. 40, centra vadību un sekretariāta darbību nodrošinās Ekonomikas ministrija, kura nav kompetenta iestāde enerģētikas politikas jomā, t.sk. enerģētiskās krīzes novēršanā un krīzes izraisīto seku likvidēšanā. Tādējādi
var veidoties kompetences neatbilstība centra vadības nodrošināšanā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt grozījumus Noteikumos Nr. 40 un atbilstoši kompetencei aizstāt centra vadītāju – ekonomikas ministru ar klimata un enerģētikas ministru, kā arī noteikt, ka klimata un enerģētikas ministra prombūtnes laikā centra vadību nodrošina Klimata un enerģētikas ministrijas valsts sekretārs. Centra sekretariāta darbību materiāltehniski nodrošinās Klimata un enerģētikas ministrija. Noteikumu projekts paredz centra sastāvu papildināt ar Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvi, kā arī turpmāk centra sastāvā iekļautās institūcijas par deleģētā pārstāvja maiņu informēs Klimata un enerģētikas ministriju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra noteikumos Nr. 588 "Ekonomikas ministrijas nolikums"

Pamatojums un apraksts
Ar klimata un enerģētikas ministra amata izveidi enerģētikas politikas jomai pārejot Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē, Ekonomikas ministrijas nolikumā ir jāsvītro normas par enerģētikas politikas jomas atrašanos Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi