Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka laika periodā no 2025. gada 17. aprīļa plkst. 20:00 līdz 2025. gada 19. aprīļa plkst. 12:00 tiks veikti TAP infrastruktūras uzturēšanas un pilnveidošanas darbi. To laikā ir iespējami TAP portāla darbības traucējumi.
24-TA-1020: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumos Nr. 224 "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumos Nr. 224 "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā"" (turpmāk - Noteikumu projekts) izstrādāts pēc Iekšlietu ministrijas (Valsts policijas) iniciatīvas, lai aktualizētu prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi noteikt, ka no tehniskajiem līdzekļiem, kas uzstādīti administratīvo pārkāpumu fiksēšanai, neapturot transportlīdzekli, iegūtā informācija transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā var tikt nodota arī, izmantojot Iekšlietu ministrijas Informācijas centra (turpmāk - IC) nodrošināto koplietošanas tehnoloģisko platformu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
     Likuma "Par policiju" 10.panta pirmās daļas 6.punkts nosaka, ka viens no policijas darbinieka pamatpienākumiem atbilstoši dienesta kompetencei ir novērst un pārtraukt administratīvos pārkāpumus, noskaidrot pie administratīvās atbildības saucamās personas, atbilstoši kompetencei veikt administratīvā pārkāpuma procesu.
     Ceļu satiksmes likuma (turpmāk - CSL) 43.7 panta pirmajā daļā noteikts, ka policija, lai veiktu pārkāpumu fiksēšanu ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, nodrošina šim nolūkam paredzētu tehnisko līdzekļu uzstādīšanu un to darbību. Policija ar valsts akciju sabiedrību "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk - CSDD) vai valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītāju, vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju var noslēgt deleģēšanas līgumu, kurā paredz tam nepieciešamo finansējumu un to, ka CSDD vai valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītājs, vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs nodrošina minēto tehnisko līdzekļu uzstādīšanu un to darbību pārkāpumu fiksēšanai, neapturot transportlīdzekli.
     Savukārt, attiecīgā panta otrā daļa nosaka, ka policija, lai piemērotu administratīvos sodus par pārkāpumiem, kas fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā apstrādā informāciju, kas par attiecīgo pārkāpumu saņemta no tehniskiem līdzekļiem. Policija ar CSDD var noslēgt deleģēšanas līgumu, kurā paredz, ka CSDD transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā pieņem un apstrādā informāciju, kas par attiecīgo pārkāpumu saņemta no policijas, CSDD vai valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītāja, vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja uzstādītiem tehniskajiem līdzekļiem, un nosūta to policijai izvērtēšanai un lēmuma par soda piemērošanu pieņemšanai, bet pēc minētā policijas lēmuma pieņemšanas šo lēmumu nosūta Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai, kā arī veic atsevišķas Administratīvās atbildības likumā noteiktās darbības, kas saistītas ar piemēroto naudas sodu izpildi.
     Šobrīd saskaņā ar CSL 43.7 panta pirmo daļu Valsts policija ir noslēgusi deleģēšanas līgumu ar valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” (turpmāk - LVC), tajā paredzot LVC pienākumu nodrošināt transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu un pielāgotu ceļu meteostaciju kameru uzstādīšanu un to darbību administratīvo pārkāpumu fiksēšanā, neapturot transportlīdzekli.
     Savukārt, saskaņā ar CSL 43.7 panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Valsts policija ir noslēgusi deleģēšanas līgumu ar CSDD par uzstādīto tehnisko līdzekļu, ar kuriem veic ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanu, neapturot transportlīdzekli un kas atrodas nemainīgā vietā (turpmāk - stacionārie fotoradari) darbības nodrošināšanu, kā arī informācijas pieņemšanu un apstrādāšanu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kas par attiecīgo pārkāpumu saņemta no LVC uzstādītajām transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmām, stacionārajiem fotoradariem, Valsts policijas tehniskajiem līdzekļiem, kas tiek novietoti uz ceļiem un ar kuriem veic ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanu, neapturot transportlīdzekli (turpmāk - pārvietojamiem fotoradariem), policijas automātiskajām transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmju nolasīšanas/atpazīšanas un ceļu satiksmē izdarītu pārkāpumu fiksēšanas sistēmām, kas atrodas specializētajos transportlīdzekļos vai LVC uzstādītajām pielāgotajām ceļu meteostaciju kamerām.
     No LVC uzstādītajām transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmām, stacionārajiem fotoradariem, pārvietojamiem fotoradariem, policijas automātiskajām transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmju nolasīšanas/atpazīšanas un ceļu satiksmē izdarītu pārkāpumu fiksēšanas sistēmām, kas atrodas specializētajos transportlīdzekļos un no LVC uzstādītajām pielāgotajām ceļu meteostaciju kamerām iegūtā informācija, saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 12. aprīļa noteikumu Nr. 224 "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā" (turpmāk - Noteikumi Nr. 224) 7.punktu, transportlīdzekļu un vadītāju valsts reģistrā tiek iesniegta, izmantojot CSDD nodrošināto risinājumu automatizētai informācijas apmaiņai tiešsaistes režīmā (WEB servisu).
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
    Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435  "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4. pielikuma tabulas investīcijas nolūka "Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai" ietvaros plānots attīstīt tehnoloģisko platformu transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai" (turpmāk – Platforma). Attiecīgi ar Ministru kabineta 2023. gada 15. augusta rīkojumu Nr. 524 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai"" ir apstiprināta attiecīgā projekta pase, kurā norādīts, ka ar Platformas starpniecību būs iespēja veikt informācijas pārbaudi CSDD reģistros, kā arī nodot fiksētos datus transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā lēmuma par sodu sagatavošanai gadījumos, kad transportlīdzeklis fiksēts, piedaloties ceļu satiksmē bez derīgas tehniskās apskates vai obligātas civiltiesiskās apdrošināšanas polises vai neievērojot autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas noteikumus. Lai sasniegtu Projekta pasē norādīto mērķi, tiks izmantotas jau esošās video novērošanas kameras, tiks iegādātas un atbilstoši Noteikumu Nr.224 2.punktā noteiktajam uzstādītas papildu video novērošanas kameras. Līdz ar to, Platformas ietvaros tiks veikta pārkāpumu fiksēšana ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, atbilstoši CSL un Autoceļu lietošanas nodevas likuma normām.
     Platformas pārzinis būs Valsts policija, bet IC nodrošinās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pakalpojumus attiecīgās Platformas darbībai. Savukārt par fiziskās infrastruktūras (video novērošanas kameras un to elektrības un datu pārraides pieslēgumi) uzturēšanu būs atbildīgi LVC vai citi attiecīgo ceļu pārvaldītāji, vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs.
     IC nodrošinās Platformā tehnisko risinājumu automatizētai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura nolasīšanai un šīs informācijas automatizētai apmaiņai tiešsaistes režīmā ar CSDD uzturēto transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru administratīvo pārkāpumu fiksēšanai un tālākai datu apstrādei.
     Tādējādi plānots, ka informācija no Projekta ietvaros iegādātajām un pielāgotājām video novērošanas kamerām transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā varēs tikt nodota arī, izmantojot Platformu, un tādējādi ir nepieciešams precizēt projekta 7. punktu, paredzot, ka informācija transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā tiek nodota, ne tikai izmantojot CSDD nodrošināto risinājumu automatizētai informācijas apmaiņai, bet arī IC nodrošināto koplietošanas tehnoloģisko platformu.
Risinājuma apraksts
     Noteikumu projekts paredz izteikt Noteikumu Nr.224 7.punktu jaunā redakcijā, nosakot, ka
informāciju transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā var nodot izmantojot CSDD nodrošināto risinājumu automatizētai informācijas apmaiņai tiešsaistes režīmā vai IC nodrošināto koplietošanas tehnoloģisko platformu.
Problēmas apraksts
    Ar 2023.gada 22.jūnija grozījumiem CSL 43.7 panta pirmā daļa tika izteikta jaunā redakcijā, papildinot tajā ietverto subjektu loku, ar ko policija, lai veiktu pārkāpumu fiksēšanu ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, var noslēgt deleģēšanas līgumu par tehnisko līdzekļu uzstādīšanu un to darbības nodrošināšanu. Papildus CSDD, valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītājam subjektu loks papildināts ar dzelzceļā infrastruktūras pārvaldītāju.
     Atbilstoši CSL 43.7 panta piektajai daļai prasības un kārtību CSL 43.7 panta pirmajā daļā minēto tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā nosaka Ministru kabinets. Tādējādi atbilstoši CSL 43.7 panta piektajai daļai Ministru kabinets ir deleģēts noteikt arī prasības un kārtību, kādā tehniskos līdzekļus uz ceļiem uzstāda dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs. Līdz ar to nepieciešams veikt izmaiņas Noteikumu Nr. 224 4. - 6. punktā, papildinot tā saturu ar jaunu subjektu - dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju.
Risinājuma apraksts
     Lai tiktu nodrošināta atbilstība CSL 43.7 panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajam, Noteikumu projektā tiek precizēts 4. - 7.punkts, papildinot tajos ietverto subjektu loku ar dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju.
Problēmas apraksts
     Noteikumu Nr.224 6.punkts nosaka transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā iesniedzamās informācijas apjomu par fiksēto pārkāpumu, tajā skaitā, nosakot, ka iesniedzama informācija par pārkāpumu izdarījušā transportlīdzekļa aizņemto ceļa joslu un kustības virzienu.
     Šobrīd praksē dati par pārkāpumu izdarījušā transportlīdzekļa aizņemto ceļa joslu un kustības virzienu ar tehniskajiem līdzekļiem, izņemot GATSO stacionāros un pārvietojamos fotoradarus, netiek iegūti un iesniegti transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Arī Platformā šādus datus nav paredzēts iegūt, turklāt, ir virkne pārkāpumu ceļu satiksmes jomā, kuru pareizai kvalifikācijai šādu datu apstrāde nav nepieciešama (piemēram, par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate). Tādējādi, nepieciešams precizēt Noteikumu Nr.224 6.punkta saturu.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek paredzēts, ka dati transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā par pārkāpumu izdarījušā transportlīdzekļa aizņemto ceļa joslu un kustības virzienu tiek iesniegti tad, ja tādi tiek iegūti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Transportlīdzekļu, ar kuriem izdarīti ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, turētāji, īpašnieki vai valdītāji
Ietekmes apraksts
Palielinoties tehnisko līdzekļu, ar kuriem iespējams automatizēti fiksēt pārkāpumus ceļu satiksmē, skaitam, palielināsies transportlīdzekļu, ar kuriem izdarīti ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, turētāju, īpašnieku vai valdītāju datu apstrāde informācijas nodošanā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
Juridiskās personas
  • Transportlīdzekļu, ar kuriem izdarīti ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, turētāji, īpašnieki vai valdītāji
Ietekmes apraksts
Palielinoties tehnisko līdzekļu, ar kuriem iespējams automatizēti fiksēt pārkāpumus ceļu satiksmē, skaitam, palielināsies transportlīdzekļu, ar kuriem izdarīti ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, turētāju, īpašnieku vai valdītāju datu apstrāde informācijas nodošanā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projekts tiks īstenots esošā finansējuma ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Ievērojot projekta steidzamību sabiedrības līdzdalības nodrošināšana nav iespējama.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Valsts policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
IC nodrošinās koplietošanas tehnoloģiskās platformas transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai darbību un informācijas iesniegšanu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Veicot pārkāpumu fiksēšanu ar CSL 43.7 panta pirmajā daļā minēto subjektu tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, un izmantojot IC nodrošināto koplietošanas tehnoloģisko platformu transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai, Valsts policija nodrošinās efektīvāku ceļu satiksmes drošības uzraudzību.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
IC Platformā nodrošinātais tehniskais risinājums automatizētai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura nolasīšanai un šīs informācijas automatizētai apmaiņai tiešsaistes režīmā ar CSDD uzturēto transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru administratīvo pārkāpumu fiksēšanai un tālākai datu apstrādei, nodrošinās efektīvāku ceļu satiksmes drošības uzraudzību.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiek veicināti informācijas sabiedrības politikas īstenošanas mērķi, palielinoties tehnisko līdzekļu, ar kuriem iespējams automatizēti fiksēt pārkāpumus ceļu satiksmē, skaitam un izmantojot Platformu, Valsts policijas sniegtie pakalpojumi tiks veikti kvalitatīvāk un efektīvāk.

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Datu apstrādes tiesiskais pamatojums - personas datu apstrāde tiks veikta šobrīd spēkā esošo normatīvo aktu ietvaros:

1) likuma "Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā" 5.pants, kas nosaka, ka personas datu apstrāde ir uzskatāma par likumīgu tikai tiktāl, ciktāl šī apstrāde ir nepieciešama tā uzdevuma izpildei, kuru kompetentā iestāde veic šā likuma 2. pantā minētajos nolūkos (kompetentās iestādes apstrādā personas datus, lai piemērotu un izpildītu kriminālsodus un administratīvos sodus) un kurš ir noteikts ar kompetentās iestādes darbību regulējošu ārējo normatīvo aktu;
2) likuma "Par policiju" 10. panta pirmās daļas 1., 6., 7. punkts, kas nosaka policijas darbinieka pamatpienākumus;
2) likuma "Par policiju" 12.panta pirmās daļas 20 .punkts, kas nosaka tiesības policijas darbiniekam, pildot viņam uzliktos pienākumus;
3) CSL 4.panta ceturtā daļa nosaka, ka Valsts policija saskaņā ar likumu "Par policiju" nodrošina kārtību uz ceļiem, regulē transportlīdzekļu un gājēju kustību, veic satiksmes uzraudzību, kontrolē ceļu stāvokli, kā arī satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu un transportlīdzekļu tehnisko stāvokli;
4) CSL 43.7 panta pirmā, otrā un piektā daļa, kas regulē pārkāpumu fiksēšanu ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli;
5) Autoceļu lietošanas nodevas likuma 8.panta ceturtā daļa, kas nosaka, ka nodevas maksāšanas pārkāpumu var fiksēt ar Valsts policijas vai šā likuma 5. panta pirmajā daļā minēto institūciju, kuras administrē nodevu, rīcībā esošiem tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli.

Datu apstrāde ar mērķi - savlaicīgi novērst, pārtraukt, atklāt un izmeklēt administratīvos pārkāpumus, noskaidrot pie atbildības saucamās personas, lai aizsargātu sabiedrības drošību, atjaunotu taisnīgumu, kā arī atturētu personas no turpmākas pārkāpumu izdarīšanas. Samazinātu neapdrošināto un neatbilstošā tehniskā stāvoklī esošu, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai nereģistrētu transportlīdzekļu piedalīšanos ceļu satiksmē, tādejādi uzlabojot kopējo ceļu satiksmes drošību, veicinātu autoceļu lietošanas nodevu maksāšanas pienākumu.

Ieviešot Platformu, no jaunajām un pielāgotajām video novērošanas kamerām iegūtā informācija tiks nodota transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā arī, izmantojot IC Platformu. Vienīgās izmaiņas attiecināmas tikai uz jaunu tehnisko risinājumu informācijas nodošanai transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

Datu apstrāde, izmantojot Projekta ietvaros iegādātās video novērošanas kameras un Platformu, ietvers šādu informācijas apstrādi:
1) numura zīmi;
2) informāciju par transportlīdzekļa reģistrācijas valsti;
3) transportlīdzekļa atrašanās (fiksēšanas) vietu, datumu un laiku;
4) iegūto transportlīdzekļa foto attēlu.

Platforma neapstrādās datus, ar kuriem būtu tieši identificējams datu subjekts, bet nodrošinās iespēju vienīgi pastarpināti iegūt datus par transportlīdzekļa vadītāju, turētāju vai īpašnieku, t.i., netieši identificēt personu.

Atbilstoši likuma "Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā" 21.panta pirmajai daļai, kas nosaka, ka, ja personas datu apstrādes veids, it īpaši izmantojot jaunās tehnoloģijas un ņemot vērā apstrādes raksturu, apjomu, kontekstu un nolūkus, varētu radīt datu subjekta tiesību un tiesisko interešu riskus, pārzinis pirms personas datu apstrādes novērtē, kā plānotās apstrādes darbības ietekmēs personas datu aizsardzību, ir veikts novērtējums par ietekmi uz datu aizsardzību un iesniegts Datu valsts inspekcijā ar mērķi identificēt, novērtēt un mazināt riskus, kas saistīti ar personas datu apstrādi, kā arī izstrādāti tehniskie un organizatoriskie pasākumi, lai mazinātu identificētos riskus un nodrošinātu personas datu drošību.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk