Anotācija (ex-ante)

22-TA-2555: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 22. decembra noteikumos Nr. 1093 "Noteikumi par zvērinātu advokātu vecākā atlīdzības un atlīdzināmo izdevumu noteikšanas kārtību un apmēriem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 22. decembra noteikumos Nr. 1093 "Noteikumi par zvērinātu advokātu vecākā atlīdzības un atlīdzināmo izdevumu noteikšanas kārtību un apmēriem"" (turpmāk – Noteikumu projekts) izstrādāts pēc Tieslietu ministrijas iniciatīvas, ņemot vērā Latvijas Zvērinātu advokātu padomes un  Juridiskās palīdzības administrācijas ierosinājumus.
Ministru kabineta 2008. gada 22. decembra noteikumu Nr. 1093 “Noteikumi par zvērinātu advokātu vecākā atlīdzības un atlīdzināmo izdevumu noteikšanas kārtību un apmēriem” (turpmāk – MK noteikumi Nr.1093) 26.punkts noteic, ka Ministru kabinets ne retāk kā reizi piecos gados pārskata:
1. šo noteikumu 5.punktā minēto atlīdzības bāzi;
2. šo noteikumu 6.punktā minētā zvērinātu advokātu vecākā atlīdzību par citu ar valsts nodrošinātās aizstāvības vai pārstāvības veikšanas organizēšanu kriminālprocesā saistītu pienākumu pildīšanu;
3. šo noteikumu 7.punktā minētos atlīdzināmo izdevumu apmērus, ņemot vērā attiecīgo preču cenu un pakalpojumu maksas vidējo apmēru valstī pārskatīšanas brīdī.
Iepriekš MK noteikumi Nr.1093 ir grozīti 2018.gada 1.jūlijā, kas nozīmē, ka ir pagājis pietiekami ievērojams laika periods, lai minētās pozīcijas pārskatītu.

 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mērķis ir pieejamo budžeta līdzekļu ietvaros mainīt zvērinātu advokātu vecākajiem noteikto atlīdzības bāzes likmi, darba apjoma grupas koeficientus un to robežvērtības, ņemot vērā izmaiņas zvērinātu advokātu vecāko darba apjomā un apstrādājamo procesa virzītāju paziņojumu skaitu katram no zvērinātu advokātu vecākajiem, lai nodrošinātu ieguldītajam darba apjomam un ekonomiskajai situācijai atbilstošu atlīdzību un atlīdzināmos izdevumus. Kā arī pārskatīt zvērinātu advokātu vecākajiem noteikto atlīdzības un atlīdzināmo izdevumu apmērus un to noteikšanas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
01.10.2022.
Pamatojums
Ņemot vērā Juridiskās palīdzības administrācijas budžeta plānošanu un iespējas, kā arī to, ka ar Noteikumu projektu paredzēts mainīt atlīdzības bāzes likmi un piemērot darba apjomam atbilstošu koeficientu, ir nepieciešams paredzēt konkrētu atskaites punktu, no kura tiks piemērots jaunais atlīdzības aprēķins, lai Juridiskās palīdzības administrācijai un zvērinātu advokātu vecākajiem nerastos atlīdzības aprēķināšanas problēmas gan pirms, gan pēc Noteikumu projekta spēkā stāšanās.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu zvērinātu advokātu vecākajam atbilstīgu atlīdzības un atlīdzināmo izdevumu apmēra pārskatīšanu atbilstoši veicamajam darba apjomam attiecīgajā tiesu darbības teritorijā, MK noteikumu Nr. 1093 26. punktā atrunāts, ka Ministru kabinets ne retāk kā reizi piecos gados pārskata noteikumu 5. punktā minēto atlīdzības bāzi.
Atlīdzības bāzes metodika paredz, ka atlīdzības bāzi nosaka, ņemot par pamatu vidējo Kriminālprocesa likuma kārtībā saņemto un caurskatīto procesa virzītāju pieprasījumu skaitu iepriekšējos trijos kalendāra gados, nostrādāto darba dienu skaitu un vienā darba dienā saņemto pieprasījumu apstrādei patērējamo stundu skaitu, piemērojot darba samaksas stundas likmi. Līdz ar to atlīdzības bāzes apmēra paaugstinājums ir pamatojoties uz apstrādājamo procesa virzītāju pieprasījumu skaita pieaugumu katram zvērinātu advokātu vecākajam un ņemot vērā darba samaksas stundas likmes pieaugumu iepriekšējos gados.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošās zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības bāzes aprēķinā šobrīd netiek ņemts vērā zvērinātu advokātu vecākā darbs, kas tiek veikts organizējot valsts nodrošināto aizstāvību un pārstāvību, bet nav tieši saistīts ar procesa virzītāja pieprasījumu apstrādi. Proti, netiek ņemta vērā paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā apstrāde. Vēršama uzmanība, ka pienākums zvērinātu advokātu vecākajam apstiprināt paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā ir kopš 2017.gada un, veicot grozījumus MK noteikumos Nr.1093, 2018.gadā vēl nebija izveidojusies stabila prakse, lai varētu secināt, cik lielu zvērinātu advokātu vecākā laika ieguldījumu aizņem paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā apstiprināšana. Nosakot zvērinātu advokātu vecākā taisnīgu ikmēneša atlīdzību, ir jāņem vērā visu nepieciešamo zvērinātu advokātu vecākā darbību kopums un tam veltītais reālais laika patēriņš, kas objektīvi ir nepieciešams, lai zvērinātu advokātu vecākais izpildītu savus amata pienākumus, kas tam ir uzlikti ar normatīvajiem aktiem. Šo laika patēriņu aprēķina, saskaitot divus lielumus: laika patēriņa fiksēto daļu, pēc kuras aprēķina atlīdzības bāzi un mainīgo laika patēriņu, pēc kuras nosaka atlīdzības mainīgo daļu. Atlīdzības bāzes laika normas apmēru nosaka pēc tā ikmēneša darba stundu skaita, ko ikvienam zvērinātu advokātu vecākajam, neatkarīgi no apstrādāto procesa virzītāja pieprasījumu skaita un juridiskās palīdzības paziņojumu skaita jāvelta šo pienākumu izpildei. Tādā kārtā atlīdzības bāzes formulā iekļautais mēneša darba stundu skaits ir 34 (trīsdesmit četras) stundas. Savukārt mēneša atlīdzības mainīgās daļas laika aprēķinā tiek ņemts vērā gan attiecīgajā tiesas apgabalā apstrādāto procesa virzītāja pieprasījumu vidējais skaits, gan attiecīgajā tiesas apgabalā apstrādāto paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā vidējais skaits. Lai iegūtu mēnesī paredzamo laika patēriņu mainīgās daļas funkciju izpildei, gada vidējo procesuālo darbību skaitu reizina ar attiecīgās procesuālās darbības veikšanai nepieciešamo laika normu un dala ar 12 (divpadsmit). Lai noteiktu gada vidējo procesuālo darbību skaitu, saskaita attiecīgajā tiesas apgabalā veikto procesuālo darbību skaitu par pēdējiem trim kalendāriem gadiem un iegūtu rezultātu dala ar 3 (trīs).
Tā kā šobrīd spēkā esošajā regulējumā bāzes aprēķins ir nepilnīgs, jo netiek ņemts vērā paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā  apstrādāšanas fakts, kā arī reālais laika patēriņš zvērinātu advokātu vecāko darbībām, tad ir nepieciešams veikt noteiktās bāzes pārrēķinu.
Lai veiktu atlīdzības bāzes pārskatīšanu, izmantoti Latvijas Zvērinātu advokātu padomes 2019., 2020., 2021.gadā sagatavotie statistikas pārskati par tiesas darbības teritorijas zvērinātu advokātu vecāko Kriminālprocesa likuma noteiktajā kārtībā saņemto un caurskatīto procesa virzītāju pieprasījumu skaitu gadā un paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā statistika.
Viena juridiskās palīdzības paziņojuma izskatīšanai un apstiprināšanai nepieciešamais vidējais darba laika patēriņš ir bijis 0,1 stunda (6 minūtes).
Zvērinātu advokātu vecākā (ZAV) bāzes aprēķins:
(aprēķinam par pamatu tiek ņemti 2019, 2020, 2021 gada statistikas dati):
ZAV apstrādāto procesa virzītāju pieprasījumu vidējais skaits pēdējos 3 gados – 6756 (2019 – 7961, 2020 – 6771, 2021 – 5537)
ZAV apstiprināto paziņojums par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā vidējais skaits pēdējos 3 gados – 17406 (2019 – 20109, 2020 – 17419, 2021 - 14691).
Vienam ZAV vidēji apstrādājamais procesa virzītāju pieprasījumu skaits gadā 676 (6756:10)
Vienam ZAV vidēji apstiprināmo paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā skaits gadā 1741 (17406:10)
Vidēji apstrādājamo procesa virzītāju pieprasījumu skaits vienam ZAV dienā – 3 (676:12 mēneši :21dd)
Vidēji apstiprināmo paziņojumu par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā skaits vienam ZAV dienā – 7 (1741:12 mēneši :21d)
Laika patēriņš – 3,2 h (3x40 min., 7x10 min)(10 min. pēc zvērinātu advokātu vecāko sniegtās informācijas)
Darba samaksas stundas likme – 7,09 euro (vidējā bruto darba samaksa sabiedriskajā sektorā 2019 – 1103:166,25h = 6,63 euro, 2020 – 1156:166,83h = 6,93 euro, 2021 – 1293:167,42h = 7,72 euro) (6,63+6,93+7,72) : 3 = 7,09 euro.

Zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības bāze (mēnesī), ņemot vērā laika patēriņu, darba samaksas stundas likmi (7,09x3,2hx21dd) - 476 euro

 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz grozījumu MK noteikumu Nr.1093 5.punktā nosakot zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības bāzi 476 euro apmērā (iepriekš 370 euro).
 
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.1093 7.punkts šobrīd noteic, ka zvērinātu advokātu vecākajam atlīdzina šādus izdevumus:
1. pasta pakalpojumu, kancelejas preču, mobilā telefona sarunu un datortehnikas apkopes izdevumus (turpmāk – vispārējie izdevumi) par kopējo summu 25,61 euro apmērā (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
2. telpas nomas maksas izdevumus 34,15 euro apmērā (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
3. stacionārā telefona sarunu un interneta pieslēguma izdevumus 17,07 euro apmērā (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli).
Minētās izdevumu pozīcijas nav pārskatītas kopš 2013.gada un pa šo laiku ievērojami ir augušas vai mainījušās vairākas izdevumu pozīcijas, kā piemēram, vairs nav aktuāla stacionāro telefonu izmantošana, ir augušas īres izmaksas u.tml.
Ņemot vērā minēto, ir tikušas izvērtēti un ņemti vērā šā brīža preču un pakalpojumu ekonomiskie rādītāji, energoresursu sadārdzinājuma izmaiņas. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem (https://data.stat.gov.lv/pxweb/lv/OSP_PUB/START__VEK__PC__PCI/PCI020m/table/tableViewLayout1/) elektroenerģijas indekss no 239,4 2014.gada sākumā ir pakāpies uz 518,7 2022.gada vidū. Elektroenerģijas cena šobrīd (20.07.2022.) ir 304,24 EUR/MWh, savukārt, piemēram, 2018.gada sākumā elektroenerģijas cena bija 28,77 EUR/MWh. (skat, piemēram https://latvenergo.lv/lv/jaunumi/elektroenergijas-cena). Tāpat pieaugums ir vērojams arī īres cenu izmaksās, kur pēc Centrālās statistikas datiem (https://data.stat.gov.lv/pxweb/lv/OSP_PUB/START__VEK__PC__PCI/PCI020m/table/tableViewLayout1/ ) īres indekss ir no 195,7 2014.gada sākumā pakāpies uz 227,5 2022.gada vidū.
Tā kā vairs nav aktuāla stacionāro telefonu izmantošana, tad interneta pieslēguma izmaksas ir apvienojamas ar MK noteikumu Nr.1093 7.1.punktā norādītiem izdevumiem, apsaucot tos par sakaru līdzekļu izmaksām. Izvērtējot un salīdzinot tirgus cenas, šobrīd vidēji izdevumi sasniedz:
1) vispārējie izdevumi - 52,00 euro (pasta izdevumi 1,20x10 gab.-12,00 euro (vienkāršas vēstules līdz 20g.), 10 aploksnes x 0,04 euro – 0,40 euro, kancelejas preces – 5,60 euro, toneris – 12,00 euro, sakaru līdzekļu pakalpojumi  – 22,00 euro);
2) telpu nomas maksa 56,00 euro (7,00 euro x 8m2).
Tā kā vairs netiks atsevišķi izdalīta pozīcija par stacionāro telefonu un internetu, bet tiks iekļauta pozīcija par sakaru līdzekļu pakalpojumiem, līdz ar ko no MK noteikumiem Nr.1093 svītrojams 7.3.punkts, pamatojoties uz to, ka attīstoties laikam, mobilo sakaru operatori savās pakalpojumu paketēs iekļauj dažādus pakalpojumu komplektus, kas ietver gan stacionāro telefonu sarunas, gan fiksētus interneta pieslēgumus.
 
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projektu paredzēts precizēt MK noteikumu Nr.1093 7.punktu, to izdodot jaunā redakcijā un attiecīgi pieejamo budžeta līdzekļu ietvaros nedaudz paaugstinot atlīdzināmo izmaksu pozīcijas.
 
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.1093 1.pielikumā “Tiesu darbības teritorijas zvērinātu advokātu vecākā darba apjoma grupas atbilstoši Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā saņemto un caurskatīto procesa virzītāju pieprasījumu skaitam kalendāra gadā un grupu koeficienti” ir noteikti grupu koeficienti, kas ietekmē zvērinātu advokātu vecākā atlīdzību. Šobrīd noteiktās grupas, to robežšķirtnes un attiecīgie koeficienti ir šādi:
N.p.k. Grupa Procesa virzītāju pieprasījumu skaits gadā Grupas koeficients
1. 1 līdz 500 0,5
2. 2 501 - 750 1
3. 3 751 - 1000 1,25
4. 4 1001 -1500 1,5
5. 5 1501 - 2000 1,75
6. 6 2001 un vairāk 2

Noteiktos grupu koeficientus, kas ietekmē zvērinātu advokātu vecāko atlīdzību nepieciešams mainīt, jo jau trešo gadu pēc kārtas (2019., 2020., 2021.) nevienam no zvērinātu advokātu vecākajiem noslodze neatbilda grupas koeficientam 1,75 (1501-2000 pieprasījumi) un 2 (2001 un vairāk pieprasījumi), kā arī nav prognozējams, ka turpmākajos gados šādu noslodzi kāds no zvērinātu advokātu vecākajiem varētu sasniegt.
Līdz ar ko tiek piedāvāts noteikt jaunas robežšķirtnes procesa virzītāju pieprasījumiem un attiecīgi pārskatīt noteiktos koeficientus šādi:
N.p.k.  Grupa Procesa virzītāju pieprasījumu skaits gadā Grupas koeficients
1. 1 līdz 200 0,5
2. 2 201 - 400 1
3. 3 401 - 550 1,25
4. 4 551 - 700 1,5
5. 5 701 - 850 1,75
6. 6 851 un vairāk 2

Tā, piemēram, ņemot vērā šādas piedāvātās robežšķirtnes un vērtējot 2021. gadā apstrādātos procesa virzītāju pieprasījumus, tad:
1 zvērinātu advokātu vecākajam atbilst līdz 200 procesa virzītāju pieprasījumi un attiecīgi koeficients 0,5 ;
1 zvērinātu advokātu vecākajam atbilst 201– 400 procesa virzītāju pieprasījumi – attiecīgi koeficients 1
5 zvērinātu advokātu vecākajiem atbilst 401 – 550 procesa virzītāju pieprasījumi – attiecīgi koeficients 1,25
1 zvērinātu advokātu vecākajam atbilst 551 – 700 procesa virzītāju pieprasījumi – attiecīgi koeficients 1,50
0 zvērinātu advokātu vecākajam  atbilst 701 – 850 procesa virzītāju pieprasījumi – attiecīgi koeficients 1,75
2 zvērinātu advokātu vecākajiem atbilst 851 un vairāk procesa virzītāju pieprasījumi – attiecīgi koeficients 2
Ņemot vērā izmaiņas zvērinātu advokātu vecāko darba apjomā un apstrādājamo procesa virzītāju pieprasījumu skaitu katram no zvērinātu advokātu vecākajiem, lai nodrošinātu ieguldītajam darba apjomam un ekonomiskajai situācijai atbilstošu samaksu par veikto darbu, atlīdzības koeficienti būtu pārskatāmi, nodrošinot taisnīgāku un individuālajai noslodzei atbilstošu koeficientu noteikšanu.
 
Risinājuma apraksts
Ir pārskatītas koeficientu robežšķirnes, izdodot MK noteikumu Nr.1093 1.pielikumu jaunā redakcijā un nosakot, ka koeficients 1 ir pie 400 procesu virzītāju pieprasījumu skaita gadā un koeficientu palielinājums veidojas pie 150 procesu virzītāju pieprasījumu izmaiņām, attiecīgi maksimālo koeficientu 2 sasniedzot pie 851 un vairāk procesa virzītāju pieprasījumu skaita.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • zvērinātu advokātu vecākie
Ietekmes apraksts
Zvērinātu advokātu vecākie. Zvērinātu advokātu vecākais ir Latvijas Zvērinātu advokātu padomes noteiktajā kārtībā atlasīts un apstiprināts konkrētā tiesas darbības teritorijā praktizējošs advokāts (saskaņā ar Latvijas Zvērinātu advokātu padomes sniegto informāciju uz 2022. gada 1. jūliju ir apstiprināti 10 (desmit) tiesu darbības teritoriju zvērinātu advokātu vecākie ar konkrētu procesa virzītāju institucionālo piekritību), kas paralēli advokāta profesionālo pienākumu pildīšanai veic aizstāvju vai pārstāvju (advokātu) koordinēšanu pēc procesa virzītāju pieprasījuma Kriminālprocesa likumā noteiktajos gadījumos valsts nodrošinātās aizstāvības vai pārstāvības veikšanai kriminālprocesā.
Tāpat Noteikumu projekta regulējums ietekmē Juridiskās palīdzības administrāciju, jo tā nodrošina mērķim paredzēto valsts budžeta līdzekļu ieskaitīšanu Latvijas Zvērinātu advokātu padomes norādītajā kredītiestādes kontā zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības izmaksāšanai, kā arī veic atbilstošas atlīdzības bāzes un atlīdzināmo izdevumu aprēķinu.
Zvērinātu advokātu vecākajiem tiks labvēlīgi ietekmēta finansiālā atlīdzība par sniegto pakalpojumu.
Juridiskās palīdzības administrācijai papildu administratīvais slogs neradīsies.
Juridiskās palīdzības administrācijai Noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.
 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
56 475
0
56 475
0
56 475
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
56 475
0
56 475
0
56 475
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
56 475
9 150
56 475
36 599
56 475
36 599
36 599
2.1. valsts pamatbudžets
56 475
9 150
56 475
36 599
56 475
36 599
36 599
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-9 150
0
-36 599
0
-36 599
-36 599
3.1. valsts pamatbudžets
0
-9 150
0
-36 599
0
-36 599
-36 599
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
9 150
0
36 599
0
36 599
36 599
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022.gads
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2022. gadam" un likumprojektu "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam"  budžeta apakšprogrammā 03.03.00 "Juridiskās palīdzības nodrošināšana" Juridiskās palīdzības administrācijai zvērinātu advokātu vecākajiem Noteikumu Nr. 1093 izpildes nodrošināšanai zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības apmaksai piešķirti 56 475 euro (10 advokātu vecākie x (vidējā mēneša atlīdzība vienam advokātu vecākajam 393,15 euro + vidējie atlīdzināmie izdevumi vienam advokātu vecākajam 77,47 euro (mobilie sakaru pakalpojumi, kancelejas preces, telpu nomas maksa un stacionārā telefona sarunu un interneta pieslēguma pakalpojumi)) vidēji 470,62 euro mēnesī x 12.mēn.).
Noteikumu projektā pārskatot zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības aprēķinu, ņemot vērā atlīdzības bāzi 476 euro, jaunos koeficientus un 2019., 2020., 2021.gada zvērinātu advokātu vecāko apstrādāto pieprasījumu skaitu, kā arī citus paredzētos izdevumus (telpu noma, kancelejas preces, sakaru pakalpojumi) ar 2022.gada 1.oktobri Noteikumu Nr. 1093 izpildes nodrošināšanai zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības apmaksai papildus būs nepieciešami 9 150 euro (775,61 euro (vidējā mēneša atlīdzība vienam advokātu vecākajam 650,71 euro + vidējie atlīdzināmie izdevumi vienam advokātu vecākajam 124,9 euro (mobilie sakaru pakalpojumi, kancelejas preces, telpu nomas maksa un stacionārā telefona sarunu un interneta pieslēguma pakalpojumi)) – 470,62 euro = 304,99 euro x 3.mēn. x 10 advokātu vecākie = 9 150 euro).
2023.gads un turpmāk ik gadu
Noteikumu Nr. 1093 izpildes nodrošināšanai zvērinātu advokātu vecāko atlīdzības apmaksai papildus būs nepieciešami 36 599 euro (775,61 euro (10 advokātu vecākie x (vidējā mēneša atlīdzība vienam advokātu vecākajam 650,71 euro + vidējie atlīdzināmie izdevumi vienam advokātu vecākajam 124,9 euro (mobilie sakaru pakalpojumi, kancelejas preces, telpu nomas maksa un stacionārā telefona sarunu un interneta pieslēguma pakalpojumi)) – 470,62 euro = 304,99 euro x 12.mēn. x 10 advokātu vecākie = 36 599 euro).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav
Cita informācija
Noteikumu projekta īstenošanu 2022. gadā un turpmākajos gados Juridiskās palīdzības administrācija nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros (no valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības) un papildu līdzekļi no valsts budžeta netiks prasīti.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts izstrādāts ciešā sadarbībā ar Juridiskās palīdzības administrāciju un Latvijas Zvērinātu advokātu padomi, iesaistot zvērinātu advokātu vecākos. Latvijas Zvērinātu advokātu padome atbalsta projekta tālāku virzību. Tā kā šis Noteikumu projekts skar tikai zvērinātu advokātu vecākos, tad sabiedrības līdzdalības process ir jau nodrošināts noteikumu projekta izstrādē.

6.4. Cita informācija

Pirms Noteikumu projekta izstrādes un tā laikā viedokļi par Noteikumu projektu un tajā ietveramo saturu saņemti no Latvijas Zvērinātu advokātu padomes (zvērinātu advokātu vecākajiem) un no Juridiskās palīdzības administrācijas.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi