Anotācija (ex-ante)

22-TA-3696: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts

Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots pamatojoties uz:
- Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra rīkojuma Nr. 966 "Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadam" (turpmāk – rīkojums Nr. 966) 5. punktu un ar 1. punktu apstiprinātā Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā  1.1. apakšpunktu (bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa darbības nodrošināšana); 
- Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. pantu (Atbalsta finansēšana).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

Nodrošināt finansējumu Sabiedrības integrācijas fondam 16 698 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa darbības nodrošināšanu laikposmā no 2023. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 30. jūnijam, un sniegt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem.

Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

Lai Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas ieradušies Latvijā, sniegtu aktuālāko informāciju, veicinātu viņu integrāciju sabiedrībā un informētu par tiesībām un nepieciešamo aizstāvību, Sabiedrības integrācijas fonds (turpmāk – Fonds) atbilstoši Civilās aizsardzības Operacionālā vadības centra 2022. gada 28. februāra sanāksmē pieņemtajam lēmumam (protokols Nr.1. (Nr.1-7 IP/38)) kopš 2022. gada 2. marta nodrošina vienotā zvanu centra "Palīdzība ukraiņiem Latvijā"  (+371 27 380 380) (turpmāk – Informatīvais tālrunis) darbību, noslēdzot līgumu ar pakalpojuma sniedzēju par zvanu centra izveidi un nodrošināšanu.
Informatīvais tālrunis nodrošina Ukrainas civiliedzīvotājiem centralizētu informāciju par pieejamo palīdzību un atbalstu Latvijā, piemēram, kā saņemt nodarbinātības, psiholoģiskās palīdzības, juridiskā atbalsta, tulka, veselības aprūpes, sociālā atbalsta un citus pakalpojumus. Savukārt, Latvijas iedzīvotājiem sniedz informāciju par iespējām veikt ziedojumus un sniegt atbalstu, piemēram, iesaistoties brīvprātīgajā darbā.
Ministru kabinets 2022. gada 9. martā (prot. Nr.13 29.§ 3. punkts) noteica Fondu par atbildīgo iestādi informatīvā zvanu centra izveidei atbalstam Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas ieradušies Latvijā (sākotnējais Pasākumu plāns personu no Ukrainas masveida ierašanās gadījumā Latvijā (apstiprināts ar Ministru kabineta 2022. gada 28. februāra rīkojumu Nr. 131, kas zaudēja spēku 2022. gada 29. aprīlī ar rīkojuma Nr. 302 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā" (turpmāk – rīkojums Nr. 302) stāšanos spēkā).
Ministru kabinets ar rīkojuma Nr. 302  5. punktu un ar 1. punktu apstiprinātā Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā  1.1. apakšpunktu ir noteicis, ka  Fonds 2022. gadā veic bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa darbības nodrošināšanu.

Fondam 2022.gadā izdevumu segšanai, kas saistīti ar informatīvā zvanu centra izveidi un ar bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa darbības nodrošināšanu, piešķirts finansējums 8 470 euro apmērā  saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 9. marta rīkojumu Nr.156 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" un 8 470 euro apmērā  saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija rīkojumu Nr.507 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"". Tādējādi, lai nodrošinātu bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa darbību, finansējums Fondam piešķirts līdz 2022. gada 31. decembrim. 

Informatīvā tālruņa darbība tiek nodrošināta katru dienu (24/7 režīmā). Atbildes interesenti var saņemt latviešu, krievu, ukraiņu un angļu valodā. No Informatīva tālruņa darbības uzsākšanas 2022. gada 2.martā līdz 2022. gada 01. decembrim ieskaitot ir saņemti 62 274 unikālie zvani. Informatīvais tālrunis ir guvis atpazīstamību ārpus Latvijas robežām, atsevišķās dienās līdz 40 % zvani tiek saņemti no ārvalstīm (pārsvarā no Ukrainas, Polijas, Austrālijas, Lielbritānijas), (salīdzinājumam 2022. gada vasaras mēnešos vidēji 25% no saņemtajiem  zvaniem bija no ārvalstīm (no Ukrainas, Polijas, Lietuvas un Krievijas).
Palielinoties informācijas pieejamībai par Ukrainas civiliedzīvotājiem  pieejamo atbalstu, zvanu skaits stabilizējas.  Vidēji tiek saņemti 6 220 zvanu mēnesī.  
Informatīvais tālrunis sniedz informāciju par:
 - aktualitātēm, izmaiņām tiesiskajā regulējumā;
 - sociālo pabalstu piešķiršanas kārtību, apjomu;
 - darba tiesiskajām attiecībām;
 - iespējam saņemt psihoemocionālu palīdzību (tiek sniegta konkrēta informācija un kontakti, kur persona var to saņemt);
 - latviešu valodas kursu pieejamību;
 - mājokļa jautājumiem (norāde uz www.cak.iem.gov.lv);
 - izglītības jautājumiem;
 - izveidoto ukraiņu atbalsta centru darbību pašvaldībās;
 - citiem jautājumiem, kas veicina Ukrainas civiliedzīvotāju sociālekonomisko iekļaušanos Latvijā.
Savukārt, viens no aktuālākajiem jautājumiem, par kuru interesējas Ukrainas civiliedzīvotāji ir izmitināšanas jautājums un iespējami palīdzības modeļi īres jautājumos. Viens no pēdējo mēnešu būtiskākajiem tematiem ir jautājumi, kas skar veselības aprūpes jomu. Saņemti zvani par medicīnas pakalpojumiem - kā tos saņemt, ko darīt, ja vīzīte ar nosūtījumu pie specialista jāgaida vairākus mēnešus, bet maksas vizītēm nav līdzekļu.
Vienlaikus Ukrainas iedzīvotāji turpina interesēties arī par valsts valodas apguves iespējām, lai sekmīgāk iekļautos sabiedrībā un nodarbinātībā. Ukrainas iedzīvotāji interesējas arī par iespējam pārcelties uz Latviju, gadījumos, ja pirms tam uzturējušies kādā citā Eiropas Savienības dalībvalstī.
Tiek saņemti zvani arī no Latvijas sabiedrības: vietējie darba devēji interesējas par nodokļu apmēru Ukrainas civiliedzīvotājiem un par valsts valodas zināšanu prasībām, pieņemot personu darbā. Daudz jautājumi ir par tiesisko regulējumu no potenciāliem izīrētājiem, kuriem ir vēlme piedāvāt savu īpašumu Ukrainas civiliedzīvotājiem. 

Informāciju par Latvijas piedāvāto atbalstu pārbauda un apkopo Fonds, kas ir nacionālā koordinējošā iestāde personu, kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, sociālekonomiskās iekļaušanas jomā, balstoties uz Latvijas valsts un pašvaldību sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī iedzīvotāju, uzņēmumu un organizāciju izteiktajām iniciatīvām. Sadarbībā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, pašvaldību Civilās aizsardzības komisijām un nevaldības organizācijām regulāri un operatīvi tiek atjaunota datu bāze, kā arī tiek meklēti piemērotākie risinājumi Ukrainas iedzīvotāju izteiktajām vajadzībām un problēmām.  Informatīvā tālruņa pakalpojuma ietvaros ir izveidota un regulāri pilnveidota  informatīvā datu bāze “Par uzņemšanas un atbalsta apjomu Ukrainas civiliedzīvotājiem”.
Informatīvā tālruņa pakalpojums/vienotais zvanu centrs ir nozīmīgs informatīvais kanāls, kas sniedz  verificētu/pārbaudītu  informāciju Ukrainas civiliedzīvotājiem.

Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts

Krievijas karaspēks jau vairākus mēnešus turpina iebrukumu Ukrainā, iznīcinot arī civilo infrastruktūru un nogalinot civiliedzīvotājus. Ukrainas teritoriju no kara sākuma jau ir atstājuši vairāki miljoni Ukrainas civiliedzīvotāju.  Latvijas Republika no pirmajām dienām sniedz atbalstu personām, kuras bēgot no kara, apmetušās Latvijas Republikā vai šķērso Latvijas teritoriju tranzītā. Uz 2022.gada 21. decembri personas kods  piešķirts  43 893  Ukrainas civiliedzīvotājiem. Ukrainas civiliedzīvotājiem izsniegti 38 077 uzturēšanās tiesību apliecinoši dokumenti (ilgtermiņa D vīzas un termiņuzturēšanās atļaujas). Šobrīd pašvaldībās pēc palīdzības vērsušies 34 840 personas, no tām: sievietes: 47%, vīrieši: 23%, nepilngadīgie: 30%.  Pašlaik ar pašvaldību starpniecību faktiski izmitināti 11 299 Ukrainas civiliedzīvotāji.

Latvijas sabiedrība ir izrādījusi iniciatīvu un gatavību sniegt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem. Lai nodrošinātu koordinētu, mērķtiecīgu un sistematizētu piedāvātā atbalsta vadību ir nepieciešams turpināt sniegt un izmantot jau izveidotus, atpazīstamos, drošus un sevi pierādījušus informācijas kanālus, kas krīzes apstākļos efektīvi un kvalitatīvi sniedz informāciju Ukrainas civiliedzīvotājiem.
Līdzšinējā Informatīvā tālruņa darbība liecina par tā nozīmīgumu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, jo tas vienuviet nodrošina atbilstošas un verificētas informācijas pieejamību par Latvijas sniegto atbalstu. Pirms informācija tiek ievietota datu bāzē, tā tiek saskaņota ar atbildīgo iestādi vai pakalpojuma sniedzēju. Kā būtisks faktors jāmin arī tas, ka  informācija tiek sniegta par pieejamo atbalstu visā valsts teritorijā.  Informatīvā tālruņa numurs ir atpazīstams gan Latvijas teritorijā, gan ārvalstīs, kā arī valsts oficiālā komunikācijā,piemēram, valsts un pašvaldību tīmekļu vietnēs pirmajā lapā ir ievietota norāde uz Informatīvā tālruņa numuru kā primāro informācijas kanālu.
Rīkojuma Nr.966 5. punkts nosaka, ka ministrijām, kuras iesaistītas pasākumu plāna īstenošanā, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un attiecīgajam ministram iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma atbilstoši faktiski nepieciešamajiem izdevumiem.
Lai arī 2023. gadā laikposmā no 1. janvāra līdz 30. jūnijam tiktu nodrošināta bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa darbība, Fondam nepieciešams finansējums 16 698 euro apmērā. 
2023. gadam Informatīvā tālruņa darbības nodrošināšanas izmaksas plānotas šādā apmērā: 2 300 euro bez PVN jeb 2 783 euro ar PVN mēnesī. Izmaksu pieaugums (salīdzinot ar 2022. gadu) saistīts ar šādiem apstākļiem:
- uzsākot zvanu centra darbību neskaidrā situācijā (dažas dienas pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā), pakalpojuma sniedzējs, kas ir sociālais uzņēmums, pakalpojuma cenu noteica zem tirgus vērtības, jo vēlējās dot savu ieguldījumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam. Līdz šim pakalpojuma sniedzējs iespēju robežās jau ir ieguldījis arī savus resursus, lai nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu.
-  analoģiska pakalpojuma sniegšanas izmaksas biznesa klientiem mēnesī vidēji sastāda 3 200 euro + PVN.
 -  pieaugušas izmaksas tehniskajiem resursiem un darba spēkam, tajā skaitā, minimālās mēneša darba algas paaugstināšana no 2023. gada 1.janvāra un inflācija (gada griezumā 2022.gada novembrī vidējais cenu līmenis bija par 21,8% augstāks (avots: https://www.fm.gov.lv/lv/jaunums/fm-inflacija-saglabajas-218-limeni)).

Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta "Atbalsta finansēšana" pirmā un otrā daļa nosaka:  
(1) Pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai.
(2) Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas izmaiņas, tai skaitā apropriācijas samazināšanu vai pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas ir to izskatījusi un nav iebildusi, kā arī veikt apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
Tādējādi ir sagatavots rīkojuma projekts par finansējuma piešķiršanu Fondam.

Risinājuma apraksts

Rīkojuma projekts paredz:
- atbalstīt apropriācijas pārdali 16 698 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” uz Sabiedrības integrācijas fonda budžeta programmu 01.00.00 "Sabiedrības integrācijas fonda vadība", lai segtu izdevumus, kas saistīti ar bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa darbības nodrošināšanu laikposmā no 2023.gada 1. janvāra līdz 2023. gada 30. jūnijam.
- Sabiedrības integrācijas fondam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei; 
- finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju  par  apropriācijas pārdali un, ja  Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.

Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Nodrošināta iespēja saņemt nepieciešamo informāciju par Latvijā pieejamo atbalstu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
16 698
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
16 698
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-16 698
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-16 698
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
16 698
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Sabiedrības integrācijas fondam 2023. gada 6 mēnešiem (no 1. janvāra līdz 30. jūnijam) nepieciešams finansējums 16 698 euro apmērā (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi").
Tālruņa darbības nodrošināšanai tiks piesaistīts pakalpojuma sniedzējs. Pakalpojuma izmaksas plānotas 2 300 euro bez PVN jeb 2 783 euro ar PVN mēnesī.
Lai nodrošinātu pakalpojumu 2023. gadā 6 mēnešus, nepieciešams finansējums: 
2 300 euro x 1,21 (PVN) x 6 mēneši = 16 698 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Izdevumi 2023. gadā tiks segti Sabiedrības integrācijas fonda budžeta programmas 01.00.00 "Sabiedrības integrācijas fonda vadība" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekts paredz piešķirt finansējumu Fondam.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Sabiedrības integrācijas fonds

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi