24-TA-1964: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 18.00.00 “Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem”” sagatavots, pamatojoties uz:
- Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra ārkārtas sēdē (protokols Nr.2., 1.§) lemto (4. punkts);
- likuma “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” 70. pantu.
- Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra ārkārtas sēdē (protokols Nr.2., 1.§) lemto (4. punkts);
- likuma “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” 70. pantu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Veikt apropriācijas pārdali, lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu izdevumu segšanu, kas saistīti ar katastrofu pārvaldības centru būvniecību Preiļos un Siguldā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdē (prot. Nr.2, 1.§) kā ārpus fiskālās telpas plānotajiem ar valsts drošību saistītiem pasākumiem un kā valsts nozīmes prioritātēm (pielikuma 18. un 40. pozīcijas) ir atbalstīta finansējuma piešķiršana Iekšlietu ministrijai katastrofu pārvaldības centru būvniecībai 2023. – 2025. gadam 103 151 786 euro apmērā, tai skaitā:
2023. gadā – 3 645 459 euro;
2024. gadā – 35 958 953 euro;
2025. gadā – 63 547 374 euro.
Ar 2023. un 2024. gada laikā pieņemtajiem lēmumiem no šā resursu avota ir atbalstīta finansējuma piešķiršana katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai un pabeigšanai 29 709 023 euro apmērā (skatīt tabulu), tai skaitā:
2023. gadā – 264 918 euro;
2024. gadā – 6 834 461 euro;
2025. gadā – 22 609 644 euro.
Ievērojot minēto, šā tiesību akta sagatavošanas brīdī katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai 2024. – 2025. gadā ir pieejams finansējums 70 062 222 euro apmērā (skatīt tabulu), tai skaitā:
2024. gadā – 29 124 492 euro;
2025. gadā – 40 937 730 euro.
Sadarbībā ar reaģēšanā un katastrofu pārvaldībā iesaistītajām iestādēm un dienestiem izvērtējot to atrašanās nepieciešamību un lietderību jaunbūvējamos katastrofu pārvaldības centros, ar Iekšlietu ministrijas Būvniecības padomes 2023. gada 27. marta lēmumu (protokols Nr.12-4/92) ir atbalstīta katastrofu pārvaldības centru būvniecība šādās Latvijas pilsētās:
Ievērojot objektu skaitu, to būtiskas atšķirības (izvietojamas iestādes, objekta lielums, specifika, iespēja būvēt, par pamatu izmantojot ugunsdzēsības depo skici, u.c.), kā arī apstākļus (piemēram, zemes vienības esamība Iekšlietu ministrijas valdījumā) ir veikta objektu grupēšana četrās grupās:
1.grupa – katastrofu pārvaldības centri Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros), Kuldīgā;
2.grupa - katastrofu pārvaldības centri Aizkrauklē, Ludzā, Siguldā, Preiļos;
3.grupa - katastrofu pārvaldības centri Balvos, Dobelē, Kauguros, Krāslavā, Limbažos, Rēzeknē, Saldū;
4.grupa – katastrofu pārvaldības centri (administratīvie centri) Jēkabpilī un Jelgavā.
Šajā tiesību aktā atspoguļotais attiecas uz 2.grupā ietvertajiem objektiem (katastrofu pārvaldības centri Siguldā un Preiļos).
2023. gadā – 3 645 459 euro;
2024. gadā – 35 958 953 euro;
2025. gadā – 63 547 374 euro.
Ar 2023. un 2024. gada laikā pieņemtajiem lēmumiem no šā resursu avota ir atbalstīta finansējuma piešķiršana katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai un pabeigšanai 29 709 023 euro apmērā (skatīt tabulu), tai skaitā:
2023. gadā – 264 918 euro;
2024. gadā – 6 834 461 euro;
2025. gadā – 22 609 644 euro.
Pasākums | 2023. | 2024. | 2025. | |
Katastrofu pārvaldības centru būvniecība | rezervēts finansējums | 3 645 459 | 35 958 953 | 63 547 374 |
piešķirts finansējums (katastrofu pārvaldības centra būvniecībai Tukumā) MK 27.10.2023. rīkojums Nr. 708 (Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra sēdes protokollēmums (prot.Nr.53 59.§))* *papildus minētajam, atbalstīta papildu finansējuma piešķiršana 2026. gadam 1 971 938 euro |
264 918 | 2 941 073 | 6 987 363 | |
piešķirts finansējums (katastrofu pārvaldības centra būvniecības pabeigšanai Aizputē, Rūjienā, Kandavā un Saulkrastos) MK 13.08.2024. rīkojums Nr. 661 (Ministru kabineta 2024. gada 13. augusta sēdes protokollēmums (prot.Nr.31 57.§)) |
3 500 692 | 781 860 | ||
piešķirts finansējums (katastrofu pārvaldības centra būvniecībai Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros), Kuldīgā) MK 13.08.2024. rīkojums Nr. 662 (Ministru kabineta 2024. gada 13. augusta sēdes protokollēmums (prot.Nr.31 58.§)) |
392 696 | 14 840 421 | ||
pieprasīts KOPĀ | 264 918 | 6 834 461 | 22 609 644 | |
nav pieprasīts | 3 380 541 | 29 124 492 | 40 937 730 |
Ievērojot minēto, šā tiesību akta sagatavošanas brīdī katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai 2024. – 2025. gadā ir pieejams finansējums 70 062 222 euro apmērā (skatīt tabulu), tai skaitā:
2024. gadā – 29 124 492 euro;
2025. gadā – 40 937 730 euro.
Sadarbībā ar reaģēšanā un katastrofu pārvaldībā iesaistītajām iestādēm un dienestiem izvērtējot to atrašanās nepieciešamību un lietderību jaunbūvējamos katastrofu pārvaldības centros, ar Iekšlietu ministrijas Būvniecības padomes 2023. gada 27. marta lēmumu (protokols Nr.12-4/92) ir atbalstīta katastrofu pārvaldības centru būvniecība šādās Latvijas pilsētās:
Nr.p.k. | Vieta | Kategorija | Iestādes, kuras ir paredzēts izvietot attiecīgajā centrā | ||||||||
VUGD | VP | VUGD | VP | NMPD | VRS | PMLP | IC | NVA | LRP | ||
1. | Aizkraukle | B | IE | x | x | x | x | x | |||
2. | Balvi | B | IE | x | x | x | x | x | x | x | |
3. | Dobele | B | IE | x | x | x | x | x | |||
4. | Jēkabpils | IE | x | x | x | x | x | ||||
5. | Jelgava | A | IE | x | x | x | x | x | x | x | x |
6. | Jūrmala (Dzintari) | D | AP | x | x | x | x | x | |||
7. | Jūrmala (Kauguri) | B | IE | x | x | x | x | ||||
8. | Krāslava | B | IE | x | x | x | x | x | |||
9. | Kuldīga | B | x | x | x | x | |||||
10. | Limbaži | B | IE | x | x | x | x | x | x | ||
11. | Ludza | B | IE | x | x | x | x | x | x | x | |
12. | Preiļi | B | IE | x | x | x | x | x | |||
13. | Rēzekne | A | x | x | x | x | x | ||||
14. | Rīga (Bolderāja) | C | x | x | x | ||||||
15. | Saldus | B | IE | x | x | x | x | x | |||
16. | Sigulda | B | IE | x | x | x | x | ||||
Tabulā lietotie saīsinājumi: IE – iecirknis; AP – atbalsta punkts; VUGD – Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests; VP – Valsts policija; NMPD – Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests; VRS – Valsts robežsardze; PMLP – Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde; IC – Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs; NVA – Nodrošinājuma valsts aģentūra; LRP – Latvijas Republikas Prokuratūra. |
Ievērojot objektu skaitu, to būtiskas atšķirības (izvietojamas iestādes, objekta lielums, specifika, iespēja būvēt, par pamatu izmantojot ugunsdzēsības depo skici, u.c.), kā arī apstākļus (piemēram, zemes vienības esamība Iekšlietu ministrijas valdījumā) ir veikta objektu grupēšana četrās grupās:
1.grupa – katastrofu pārvaldības centri Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros), Kuldīgā;
2.grupa - katastrofu pārvaldības centri Aizkrauklē, Ludzā, Siguldā, Preiļos;
3.grupa - katastrofu pārvaldības centri Balvos, Dobelē, Kauguros, Krāslavā, Limbažos, Rēzeknē, Saldū;
4.grupa – katastrofu pārvaldības centri (administratīvie centri) Jēkabpilī un Jelgavā.
Šajā tiesību aktā atspoguļotais attiecas uz 2.grupā ietvertajiem objektiem (katastrofu pārvaldības centri Siguldā un Preiļos).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu 2.grupā iekļauto katastrofu pārvaldības centru (katastrofu pārvaldības centri Aizkrauklē, Ludzā, Siguldā un Preiļos) būvniecību, Nodrošinājuma valsts aģentūra, kuras kompetencē ietilpst centralizēto iepirkumu organizēšana iekšlietu nozares vajadzībām, 2024. gada 28. februārī izsludināja atklātu konkursu “Katastrofu pārvaldības centru jaunbūvju būvniecība Preiļos, Aizkrauklē, Siguldā, Ludzā” (identifikācijas numurs IeM NVA 2023/119) (turpmāk – Iepirkums).
Iepirkums paredzēja piedāvājumu iesniegšanu šādās Iepirkuma daļās:
Iepirkumā noteiktajā piedāvājumu iesniegšanas termiņā, t.i., līdz 2024. gada 5. aprīlim saņemti 3 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma pirmajā daļā, 7 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma otrajā daļā, 6 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma trešajā daļā un 4 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma ceturtajā daļā.
Iepirkuma komisija izvērtēja saņemtos piedāvājumus un ir pieņēmusi lēmumu[1] par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu šādiem pretendentiem:
Iepriekš norādītajā summā ietilpst projektēšanas, būvniecības un autoruzraudzības izmaksas.
Noteiktajā apstrīdēšanas termiņā Iepirkuma komisijas lēmums ir apstrīdēts 2.iepirkuma daļā (katastrofu pārvaldības centra projektēšana un būvniecība Aizkrauklē). 2024. gada 22. augustā Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisija pieņēma starplēmumu Nr.4-1.2/24-169/1, ar kuru pagarina lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu līdz 2024. gada 9. septembrim.
Ievērojot minēto, šajā tiesību aktā ietvertais attiecināms uz Iepirkuma 1. un 3. daļu vai katastrofu pārvaldības centru būvniecību Preiļos un Siguldā, ievērojot to, ka attiecībā uz šiem objektiem Iepirkuma komisija ir pieņēmusi lēmumus, tie nav apstrīdēti un var tikt slēgti iepirkuma līgumi.
Iepirkumā iesniegtie piedāvājumi paredz nodrošināt katastrofu pārvaldības centru projektēšanu 9 mēnešu laikā no attiecīgā līguma noslēgšanas brīža, nodrošinot to būvniecību maksimāli 15 mēnešu laikā projektēšanas pabeigšanas. Līdz ar to, katastrofu pārvaldības centru būvniecības pabeigšana ir plānota līdz 2026. gada beigām.
Papildus minētajam, Nodrošinājuma valsts aģentūra organizēja atklātu konkursu inženierkonsultantu pakalpojumu saņemšanai (iepirkuma identifikācijas Nr. IeM NVA 2024/52) vairāku objektu būvniecības nodrošināšanai, kas ietvēra gan inženierkonsultantu, gan būvuzraudzības pakalpojumu. Šā iepirkuma 1. daļa ietvēra inženierkonsultantu (tajā skaitā būvuzraudzības) pakalpojumu nodrošināšanu arī katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai Aizkrauklē, Ludzā, Siguldā un Preiļos. Iepirkuma komisija izvērtēja saņemtos piedāvājumus un ir pieņēmusi lēmumu[2] par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu iepirkuma pirmajā daļā piegādātāju apvienībai, ko veido SIA “CKL”, SIA “EPVA Eksperti” un SIA “Brangi”. Inženierkonsultantu pakalpojuma izmaksas attiecībā uz šajā tiesību aktā ietvertajiem objektiem atbilstoši iepirkuma rezultātiem skat. nākamajā tabulā. Noteiktajā apstrīdēšanas termiņā (līdz 2024. gada 10. jūnijam) inženierkonsultantu pakalpojuma sniegšanas iepirkuma komisijas lēmums nav apstrīdēts, līdz ar to var tikt slēgti attiecīgie iepirkuma līgumi.
Inženierkonsultantu pakalpojumu saņemšanas iepirkuma 1. daļā paredzētie pakalpojumi attiecas uz objektiem, kas iekļauti 1., 2. un 3. grupā, par ko inženierkonsultantu pakalpojuma iepirkuma rezultātā paredzēts slēgt vienu līgumu un pēc līguma noslēgšanas inženierkonsultanta pakalpojumu uzsākt pēc paziņojuma saņemšanas. Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 13. augusta sēdē lemto (prot. Nr.31, 58.§), šobrīd ir paredzēta inženierkonsultantu pakalpojumu saņemšana katastrofu pārvaldības centru būvniecībai Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros) un Kuldīgā.
Ievērojot organizēto atklāto konkursu rezultātu, veikta naudas plūsmas un attiecīgi katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai un saistīto pakalpojumu segšanai nepieciešamā finansējuma prognoze. Nepieciešamā finansējuma prognoze veidota, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdē (prot. Nr.2, 1.§) lemto, t.i., to, ka finansējuma piešķiršana katastrofu pārvaldības centru būvniecībai ir atbalstīta 2023. – 2025. gadam. Nepieciešamā finansējuma apmērs 2024. gadam noteikts, ievērojot to, ka projektēšanas un būvniecības līguma projekts paredz pirmā maksājuma veikšanu pēc projektēšanas pirmā posma izpildes, kas ir progrozējams 2025. gada janvārī, saistīto pakalpojumu izmaksas prognozējot kopsakarā ar plānoto projektēšanas un būvniecības gaitu.
Šajā tiesību aktā norādīto katastrofu pārvaldības centru darbības nodrošināšana nav iedomājama bez to atbilstošas aprīkošanas. Vienlaikus atzīmējams, ka finansējums to aprīkošanai faktiski ir nepieciešams, kad katastrofu pārvaldības centru būvniecība prognozējami noritēs noslēguma fāzē. Pašreizējā brīdī noteikt precīzu šim mērķim nepieciešamā finansējuma apmēru nav iespējams, tādējādi šobrīd nebūtu racionāli lemt par šim mērķim nepieciešamā finansējuma pārdali (piešķiršanu). Katastrofu pārvaldības centru būvniecības noslēguma fāzē prognoze par katastrofu pārvaldības centru aprīkošanai nepieciešamā finansējuma apmēru tiks aktualizēta atbilstoši attiecīgo procedūru rezultātam, kā arī tiks veikts atkārtots izvērtējums par resursu avotu pieejamību attiecīgajam mērķim un nepieciešamības gadījumā tiks sagatavoti attiecīgie lēmuma projekti
[1] Skatīt atklāta konkursa “Katastrofu pārvaldības centru jaunbūvju būvniecība Preiļos, Aizkrauklē, Siguldā, Ludzā” (iepirkuma identifikācijas numurs IeM NVA 2023/119) 2024. gada 11. jūlija ziņojumu, pieejams: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/118123
[2] Skatīt atklāta konkursa “Inženierkonsultanta pakalpojumu saņemšana” (iepirkuma identifikācijas numurs IeM NVA 2024/52) 2024. gada 30. maija ziņojumu, pieejams: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/121312
[3] Atbilstoši Iepirkuma rezultātam
[4] Prognoze, ievērojot pieredzi līdzīgu pakalpojumu iepirkumos
[5] Atbilstoši iepirkuma IeM NVA 2024/52 rezultātam
Iepirkums paredzēja piedāvājumu iesniegšanu šādās Iepirkuma daļās:
Nr.p.k. | Iepirkuma daļa | Plānotais līguma izpildes termiņš projektēšanai un būvniecībai |
1. | Iepirkuma 1.daļa – Katastrofu pārvaldības centra Preiļos, Preiļu novadā (kad.nr. 7601 001 0041) projektēšana, būvdarbi un autoruzraudzība; | 24 mēneši |
2. | Iepirkuma 2.daļa – Katastrofu pārvaldības centra Jaunceltnes ielā 28, 28C, Aizkrauklē, Aizkraukles novadā (kad.nr.3201 0010360; 32010510303) projektēšana, būvdarbi un autoruzraudzība; | 24 mēneši |
3. | Iepirkuma 3.daļa – Katastrofu pārvaldības centra Siguldā, Siguldas novadā (kad.nr.80940040453) projektēšana, būvdarbi un autoruzraudzība; | 24 mēneši |
4. | Iepirkuma 4.daļa - Katastrofu pārvaldības centra Krāslavas ielā 1, Ludzā, Ludzas novadā (kad.nr.6801 003 0004) projektēšana, būvdarbi un autoruzraudzība. | 24 mēneši |
Iepirkumā noteiktajā piedāvājumu iesniegšanas termiņā, t.i., līdz 2024. gada 5. aprīlim saņemti 3 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma pirmajā daļā, 7 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma otrajā daļā, 6 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma trešajā daļā un 4 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma ceturtajā daļā.
Iepirkuma komisija izvērtēja saņemtos piedāvājumus un ir pieņēmusi lēmumu[1] par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu šādiem pretendentiem:
Iepirkuma daļa | Izbūves vieta | Pretendents, kuram ir piešķirtas līguma slēgšanas tiesības |
Finanšu piedāvājuma summa, euro (bez PVN) |
Finanšu piedāvājuma summa, euro (ar PVN) |
Iepirkuma 1.daļa | Preiļi, Preiļu novads | Personu apvienība “JAUNBŪVE” | 8 047 682,88 | 9 737 696,29 |
Iepirkuma 2.daļa | Jaunceltnes ielā 28, 28C, Aizkraukle | SIA “SELVA BŪVE” | 8 411 310,62 | 10 177 685,85 |
Iepirkuma 3.daļa | Sigulda, Siguldas novads | SIA “MONUM” | 7 357 433,50 | 8 902 494,54 |
Iepirkuma 4.daļa | Krāslavas ielā 1, Ludza | Šā tiesību akta projekta sagatavošanas brīdī Iepirkuma 4. daļā lēmums nav pieņemts, turpinās vērtēšana |
Iepriekš norādītajā summā ietilpst projektēšanas, būvniecības un autoruzraudzības izmaksas.
Noteiktajā apstrīdēšanas termiņā Iepirkuma komisijas lēmums ir apstrīdēts 2.iepirkuma daļā (katastrofu pārvaldības centra projektēšana un būvniecība Aizkrauklē). 2024. gada 22. augustā Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisija pieņēma starplēmumu Nr.4-1.2/24-169/1, ar kuru pagarina lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu līdz 2024. gada 9. septembrim.
Ievērojot minēto, šajā tiesību aktā ietvertais attiecināms uz Iepirkuma 1. un 3. daļu vai katastrofu pārvaldības centru būvniecību Preiļos un Siguldā, ievērojot to, ka attiecībā uz šiem objektiem Iepirkuma komisija ir pieņēmusi lēmumus, tie nav apstrīdēti un var tikt slēgti iepirkuma līgumi.
Iepirkumā iesniegtie piedāvājumi paredz nodrošināt katastrofu pārvaldības centru projektēšanu 9 mēnešu laikā no attiecīgā līguma noslēgšanas brīža, nodrošinot to būvniecību maksimāli 15 mēnešu laikā projektēšanas pabeigšanas. Līdz ar to, katastrofu pārvaldības centru būvniecības pabeigšana ir plānota līdz 2026. gada beigām.
Papildus minētajam, Nodrošinājuma valsts aģentūra organizēja atklātu konkursu inženierkonsultantu pakalpojumu saņemšanai (iepirkuma identifikācijas Nr. IeM NVA 2024/52) vairāku objektu būvniecības nodrošināšanai, kas ietvēra gan inženierkonsultantu, gan būvuzraudzības pakalpojumu. Šā iepirkuma 1. daļa ietvēra inženierkonsultantu (tajā skaitā būvuzraudzības) pakalpojumu nodrošināšanu arī katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai Aizkrauklē, Ludzā, Siguldā un Preiļos. Iepirkuma komisija izvērtēja saņemtos piedāvājumus un ir pieņēmusi lēmumu[2] par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu iepirkuma pirmajā daļā piegādātāju apvienībai, ko veido SIA “CKL”, SIA “EPVA Eksperti” un SIA “Brangi”. Inženierkonsultantu pakalpojuma izmaksas attiecībā uz šajā tiesību aktā ietvertajiem objektiem atbilstoši iepirkuma rezultātiem skat. nākamajā tabulā. Noteiktajā apstrīdēšanas termiņā (līdz 2024. gada 10. jūnijam) inženierkonsultantu pakalpojuma sniegšanas iepirkuma komisijas lēmums nav apstrīdēts, līdz ar to var tikt slēgti attiecīgie iepirkuma līgumi.
Inženierkonsultantu pakalpojumu saņemšanas iepirkuma 1. daļā paredzētie pakalpojumi attiecas uz objektiem, kas iekļauti 1., 2. un 3. grupā, par ko inženierkonsultantu pakalpojuma iepirkuma rezultātā paredzēts slēgt vienu līgumu un pēc līguma noslēgšanas inženierkonsultanta pakalpojumu uzsākt pēc paziņojuma saņemšanas. Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 13. augusta sēdē lemto (prot. Nr.31, 58.§), šobrīd ir paredzēta inženierkonsultantu pakalpojumu saņemšana katastrofu pārvaldības centru būvniecībai Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros) un Kuldīgā.
Ievērojot organizēto atklāto konkursu rezultātu, veikta naudas plūsmas un attiecīgi katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai un saistīto pakalpojumu segšanai nepieciešamā finansējuma prognoze. Nepieciešamā finansējuma prognoze veidota, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdē (prot. Nr.2, 1.§) lemto, t.i., to, ka finansējuma piešķiršana katastrofu pārvaldības centru būvniecībai ir atbalstīta 2023. – 2025. gadam. Nepieciešamā finansējuma apmērs 2024. gadam noteikts, ievērojot to, ka projektēšanas un būvniecības līguma projekts paredz pirmā maksājuma veikšanu pēc projektēšanas pirmā posma izpildes, kas ir progrozējams 2025. gada janvārī, saistīto pakalpojumu izmaksas prognozējot kopsakarā ar plānoto projektēšanas un būvniecības gaitu.
Katastrofu pārvaldības centrs | Projektēšana, būvdarbi, autoruzraudzība, euro (ar PVN)[3] | Saistītie darbi un pakalpojumi, euro (ar PVN) | KOPĀ (noapaļojot līdz veseliem euro), euro, tajā skaitā: | 2024. gadā | 2025. gadā | ||
Būvprojekta ekspertīze [4] | Būvuz-raudzība [5] |
Inženierkon-sultantu pakalpojumi [5] |
|||||
Preiļi, Preiļu novads | 9 737 696,29 | 59 449 | 113 256 | 163 350 | 10 073 751 | 20 419 | 10 053 332 |
Sigulda, SIguldas novads | 8 902 494,54 | 64 846 | 113 256 | 163 350 | 9 243 947 | 20 419 | 9 223 528 |
KOPĀ: | 18 640 190,83 | 124 295 | 226 512 | 326 700 | 19 317 698 | 40 838 | 19 276 860 |
KOPĀ (noapaļojot līdz veseliem euro): | 18 640 191 | 124 295 | 226 512 | 326 700 | 19 317 698 | 40 838 | 19 276 860 |
Šajā tiesību aktā norādīto katastrofu pārvaldības centru darbības nodrošināšana nav iedomājama bez to atbilstošas aprīkošanas. Vienlaikus atzīmējams, ka finansējums to aprīkošanai faktiski ir nepieciešams, kad katastrofu pārvaldības centru būvniecība prognozējami noritēs noslēguma fāzē. Pašreizējā brīdī noteikt precīzu šim mērķim nepieciešamā finansējuma apmēru nav iespējams, tādējādi šobrīd nebūtu racionāli lemt par šim mērķim nepieciešamā finansējuma pārdali (piešķiršanu). Katastrofu pārvaldības centru būvniecības noslēguma fāzē prognoze par katastrofu pārvaldības centru aprīkošanai nepieciešamā finansējuma apmēru tiks aktualizēta atbilstoši attiecīgo procedūru rezultātam, kā arī tiks veikts atkārtots izvērtējums par resursu avotu pieejamību attiecīgajam mērķim un nepieciešamības gadījumā tiks sagatavoti attiecīgie lēmuma projekti
[1] Skatīt atklāta konkursa “Katastrofu pārvaldības centru jaunbūvju būvniecība Preiļos, Aizkrauklē, Siguldā, Ludzā” (iepirkuma identifikācijas numurs IeM NVA 2023/119) 2024. gada 11. jūlija ziņojumu, pieejams: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/118123
[2] Skatīt atklāta konkursa “Inženierkonsultanta pakalpojumu saņemšana” (iepirkuma identifikācijas numurs IeM NVA 2024/52) 2024. gada 30. maija ziņojumu, pieejams: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/121312
[3] Atbilstoši Iepirkuma rezultātam
[4] Prognoze, ievērojot pieredzi līdzīgu pakalpojumu iepirkumos
[5] Atbilstoši iepirkuma IeM NVA 2024/52 rezultātam
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecību Preiļos un Siguldā, rīkojuma projekts paredz:
1. Pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 70. pantu, atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadā 40 838 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums", lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecības uzsākšanu Preiļos un Siguldā.
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši rīkojuma 1. punktam.
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par rīkojuma 1. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Savukārt, lai nodrošinātu attiecīgo izdevumu segšanu 2025. gadā, rīkojuma projektam pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu par bāzes izdevumu precizēšanu un:
1. palielināt finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2025. gadam par 19 276 860 euro;
2. samazināt budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar valsts drošību saistītajiem prioritārajiem pasākumiem plānoto finansējumu 2025. gadam par 19 276 860 euro.
1. Pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 70. pantu, atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadā 40 838 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums", lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecības uzsākšanu Preiļos un Siguldā.
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši rīkojuma 1. punktam.
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par rīkojuma 1. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Savukārt, lai nodrošinātu attiecīgo izdevumu segšanu 2025. gadā, rīkojuma projektam pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu par bāzes izdevumu precizēšanu un:
1. palielināt finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2025. gadam par 19 276 860 euro;
2. samazināt budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar valsts drošību saistītajiem prioritārajiem pasākumiem plānoto finansējumu 2025. gadam par 19 276 860 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
40 838
0
19 276 860
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
40 838
0
19 276 860
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-40 838
0
-19 276 860
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-40 838
0
-19 276 860
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
40 838
0
19 276 860
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) papildu nepieciešams finansējums 19 317 698 euro apmērā (Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogramma 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums") (IzEKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana”), lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecību Preiļos un Siguldā:
Saistības tiks uzņemtas, nepārsniedzot ar šo lēmumu piešķirtā finansējuma apmēru.
Šajā tiesību aktā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamais finansējums 2026. gadam tiks nodrošināts Iekšlietu ministrijai piešķirtā finansējuma (apmēra) ietvaros, nepieciešamības gadījumā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedzot priekšlikumus pārdalēm starp pasākumiem, izdevumu klasifikācijas kodiem.
Būvdarbu noslēguma fāzē ir plānots vērtēt šo katastrofu pārvaldības centru aprīkošanai nepieciešamā finansējuma apmēru, kā arī tā iespējamo resursu avotu.
Nr.p.k. | Nosaukums | Summa, euro (ar PVN), tajā skaitā: | 2024. gadam | 2025. gadam |
1. | Būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde, būvdarbi, autoruzraudzība | 18 640 191 | 0 | 18 640 191 |
2. | Tehniskā projekta ekspertīze | 124 295 | 0 | 124 295 |
3. | Inženierkonsultantu pakalpojumi (tajā skaitā būvuzraudzība) | 553 212 | 40 838 | 512 374 |
KOPĀ (noapaļojot līdz veseliem euro): | 19 317 698 | 40 838 | 19 276 860 |
Šajā tiesību aktā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamais finansējums 2026. gadam tiks nodrošināts Iekšlietu ministrijai piešķirtā finansējuma (apmēra) ietvaros, nepieciešamības gadījumā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedzot priekšlikumus pārdalēm starp pasākumiem, izdevumu klasifikācijas kodiem.
Būvdarbu noslēguma fāzē ir plānots vērtēt šo katastrofu pārvaldības centru aprīkošanai nepieciešamā finansējuma apmēru, kā arī tā iespējamo resursu avotu.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem", lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecību Preiļos un Siguldā; 2024.-2025. gadā izdevumi ir uzskatāmi par vienreizējo pasākumu likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 5.panta 3.punkta izpratnē, kas tiek izslēgti no vispārējās valdības budžeta strukturālās bilances mērķa.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Nodrošinājuma valsts aģentūraNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi