Anotācija (ex-ante)

22-TA-3006: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību
Apraksts
Tiesību akta projekts izstrādāts, lai izpildītu Deklarācijā par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 298. punktu, kurš nosaka, ka tiks stiprināta valdības stratēģiskās vadības un koordinācijas kapacitāte, ieviešot elastīgu starpnozaru jautājumu risināšanas pieeju. Lai palielinātu Ministru kabineta darbības efektivitāti starpnozaru jautājumu risināšanā, izveidosim vairākas Ministru kabineta komitejas, kuras vada Ministru prezidents vai nozīmēts ministrs.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekts ir izstrādāts ar mēŗķi izpildīt Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 298. punktu, tādējādi Ministru kabineta kārtības rullī regulēt Ministru kabineta tematisko komiteju izveidi, lai palielinātu Ministru kabineta efektivitāti starpnozaru jautājumu risināšanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta kārtības rullis paredz iespēju izskatīt sagatavoto tiesību aktu projektu Ministru kabineta komitejā vai Ministru kabineta sēdē. Bieži vien pirms tiesību akta projekta izskatīšanas pēc būtības Ministru kabineta komitejā vai Ministru kabineta sēdē ir nepieciešama konceptuāla diskusija Ministru kabineta locekļu līmenī elastīgā un efektīvā veidā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Starpnozaru jautājumu un regulējuma izstrāde, bieži kavējas dažādu birokrātisku šķēršļu dēļ, piemēram, nav skaidri noteikts, kurš resors ir atbildīgs par konkrētā jautājuma risināšanu vai arī jautājums skar plašu jomu, kur nepieciešama dažādu resoru iesaiste. Valsts pārvaldes līmenī bieži nav deleģējumu vai mandāta uzņemties konkrētā jautājuma risināšanu. Tādējādi ir nepieciešama politiskā līmenī diskusija un virzienu iezīmēšana konkrētā starpnozaru jautājuma risināšanā. Ministru kabineta tematiskā komiteja būs formāts, kur augstāka līmeņa ietvaros tiktu koordinēti un risināti dažādi starpnozaru jautājumi.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta kārības rullī tiek noteikts, ka Ministru prezidents ar rīkojumu izveido Ministru kabineta tematisko komiteju, lai nodrošinātu sistemātisku un plānotu darbu konkrētā jomā. Ministru prezidenta rīkojumā tiks noteikta joma un veicamie uzdevumi, tādējādi tiks stiprināta valdības stratēģiskās vadības un koordinācijas kapacitāte, ieviešot elastīgu starpnozaru jautājumu risināšanas pieeju. Šādu tematisko komiteju izveide nodrošinātu ātrāku jautājumu risināšanu un tiesību aktu izstrādi, jo tiks definēts rīcības virziens konkrētā jautājuma risināšana un atbildīgie. Ministru kabineta tematiskā komitejā nepieciešamības gadījumā var tikt apspriesti nesaskaņoti tiesību aktu projekti.

Ministru kabineta tematisko komiteju vada Ministru prezidents vai tā nozīmēts ministrs un tā darbojas līdz uzdevuma izpildei vai līdz nākamā Ministru kabineta apstiprināšanai. 

Ministru kabineta tematiskajās komitejās piedalās ministru kabineta locekļi vai cita attiecīgā ministra deleģēta politiski atbildīga amatpersona.

Organizatoriskie jautājumi tiek noteikti Ministru prezidenta rīkojumā, ar kuru tiek izveidota Ministru kabineta tematiskā komiteja. Plānots, ka Ministru kabineta tematiskās komitejas notiks trešdienās. Sekretariāta funkcijas veiks Valsts kanceleja. 

Ministru kabineta tematisko komiteju lēmumi netiek publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Pamatojoties uz Ministru kabineta tematisko komiteju lēmumiem var tikt sagatavoti tiesību akti, kuri tiek izskatīti Ministru kabineta sēdē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekta izpildes rezultātā nav paredzēta esošu institūciju likvidācija vai reorganizācija. Iestāžu institucionālā struktūra netiek ietekmēta, papildu cilvēkresursi nav nepieciešami.
Projekta izpilde notiks esošo funkciju ietvaros. Projekta izpildes rezultātā nav paredzēta esošu institūciju likvidācija vai reorganizācija. Iestāžu institucionālā struktūra netiek ietekmēta, papildu cilvēkresursi nav nepieciešami.
Projekta izpilde notiks esošo funkciju ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi