Anotācija

25-TA-1276: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai precizētu atbalsta saņemšanas nosacījumus, attiecināmo izmaksu tvērumu un projektu iesniegumu vērtēšanā iesaistītos sadarbības partnerus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt atbalsta programmas nosacījumus, tai skaitā attiecināmās izmaksas un projektu iesniegumu vērtēšanā iesaistītos sadarbības partnerus, lai nodrošinātu pilnvērtīgu pasākuma ieviešanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumu Nr.663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr.663) mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana uzņēmumu divējāda lietojuma jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei aizsardzības un drošības jomā, piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu un privāto līdzfinansējumu. Atbalsta programma paredz sniegt sīkiem (mikro), maziem, vidējiem un lieliem komersantiem, mazām vidējām un vidējām kapitalizācijas sabiedrībām atbalstu līdz 1 000 000 euro pētniecības aktivitātēm, t.sk. rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālām izstrādnēm un tehniski ekonomiskai priekšizpētei. Š.g. aprīlī ir noslēgusies pirmā projektu iesniegumu atlase, kur tika saņemti 25 projektu iesniegumi un palicis nesadalīts finansējums 15 536 718 euro apmērā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši nozares asociāciju priekšlikumiem un sadarbības iestādes sniegtās informācijas, Noteikumu Nr.663 14.3. apakšpunktā noteiktās prasības ir bijušas ierobežojošas atbalsta saņemšanai un mazinājušas potenciālo atbalsta saņēmēju loku. Līdz ar to, nepieciešams pārskatīt projektu iesniedzējiem noteiktās prasības, lai nodrošinātu atbalsta pieejamību pēc iespējas plašākam potenciālo atbalsta saņēmēju lokam.
Projektu iesniegumu atlasē, kas noslēdzās š.g. aprīlī, netika saņemti projekta iesniegumi par visu pieejamo finansējumu. Līdz ar to, Noteikumos Nr.663 nepieciešams definēt nosacījumus jaunas projektu iesniegumu atlases organizēšanai.
Atbilstoši nozares asociāciju priekšlikumiem, tika konstatēts, ka attiecināmo izmaksu tvērums nav pietiekams efektīvai projekta īstenošanai. Līdz ar to, nepieciešams papildināt attiecināmo izmaksu tvērumu, nosakot, ka attiecināmas ir izmaksas, kas saistītas ar intelektuālā īpašuma aizsardzību.
Risinājuma apraksts
Pēc atbildīgās iestādes ierosinājuma un nozares asociāciju priekšlikumiem MK noteikumu projekts paredz:

1. precizēt prasības projekta iesniedzējam
Lai nodrošinātu atbalsta pieejamību un atvieglotu prasības jaunu vai būtiski uzlabotu produktu izstrādei, tiek precizēts Noteikumu Nr.663 14.3. apakšpunkts un 15. punkts. Ar MK noteikumu projektu tiek noteikts, ka projekta iesniedzējam jānodrošina apgrozījuma apmērs vismaz 30% apmērā no plānotā publiskā finansējuma apmēra vai tam ir noslēgts līgums ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un tā apjoms ir vismaz 30% apmērā no plānotā publiskā finansējuma apmēra. Augstāku punktu skaitu saņem tie projekta iesniedzēji, kam salīdzinājuma pret pieprasītā publiskā finansējuma apjomu būs lielāks apgrozījuma apjoms vai līguma ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem apjoms. Minētie precizējumi sekmēs vienlīdzīgu pieeju visiem projektu iesniedzējiem un sniegs iespēju jauniem komersantiem iesaistīties atbalsta programmā neuzliekot papildus nosacījumus attiecībā uz finanšu rādītājiem.
Ar MK noteikumu projektu tiek precizētas prasības (Noteikumu Nr.663 14.4. apakšpunkts) attiecībā uz projekta iesniedzēja Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādu un tā vērtēšanu. Ja projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim, uz projekta iesniegšanas vai (ja attiecināms) precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienu nodokļu maksātāja reitings ir “A”, attiecīgi nodokļu parāda esamības vai neesamības pārbaude netiek veikta. Ja projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim, uz projekta iesniegšanas vai (ja attiecināms) precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienu nodokļu maksātāja reitings ir “B”, “J”, “C”, “N” vai nodokļu maksātāja reitings netiek veidots, piemēram, publiskai personai, publiskai atvasinātai personai u.c., veic nodokļu parāda esamības vai neesamības pārbaudi gan uz projekta iesniegšanas dienu, gan uz precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienu. Prasības par nodokļu (nodevu) parāda virs 150 euro neesību tiek saglabāta.

2. precizēt attiecināmo izmaksu tvērumu
Ņemot vērā, ka Noteikumu Nr.663 ietvaros atbalsts tiek sniegts prototipu izstrādei, sasniedzot tehnoloģiju gatavības līmeni - 8, nepieciešams nodrošināt projektu iesniedzēju intelektuālo īpašumtiesību aizsardzībai. Tiek precizētas Noteikumos Nr.663 iekļautās attiecināmās izmaksas, pievienojot 27.15. apakšpunktu un paredzot, ka attiecināmas ir izmaksas, kas saistītas ar patentiem un citu nemateriālu aktīvu iegūšanu, ciktāl tos izmanto rūpnieciskā pētījuma, eksperimentālās izstrādes vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām. Attiecināmas ir izmaksas, kas ietver patentu un citu nemateriālo aktīvu pieteikumu sagatavošanu un iesniegšanu (t.sk., piemēram, patentmeklējums), patentu iegūšanu un validēšanu, juridisko aizsardzību un uzturēšanu. Minētās izmaksas ir attiecināmas sīkiem (mikro), maziem un vidējiem komersantiem. Vienlaikus, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 42.punktu, paredzot, ka maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte patentiem un citu nemateriālu aktīvu iegūšanai ir 50%.
Lai nodrošinātu iespēju komersantiem piesaistīt profesionālas zināšanas un nozares asociāciju ekspertīzi, tādējādi stimulējot projekta saskaņotību ar nozares attīstības tendencēm un starptautiskajām prioritātēm, jo īpaši stratēģiski nozīmīgos sektoros, piemēram, drošības un aizsardzības industrijā, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 27.16. apakšpunktu. Minētās izmaksas tiek attiecinātas atbilstoši Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam nosacījumiem. Vienlaikus, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 42.3 punktu, paredzot, ka maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte nozares ekspertīzei tirgus un tehnoloģiju izpētei ir 85%.

3. precizēt projektu iesniegumu un projektu rezultātu vērtēšanas procesu
Noteikumu Nr. 663 ietvaros tiek sniegts atbalsts jaunu divējāda lietojuma produktu un tehnoloģiju izstrādei aizsardzības un drošības jomā. Divējāda lietojuma produkti un tehnoloģijas ir tādi, kurus iespējams izmantot gan civilām, gan militārām vajadzībām.
Lai nodrošinātu pēc iespējas kvalitatīvāku projektu izvērtēšanu, MK noteikumu projektā paredzēts, ka projektu iesniegumu vērtēšanā (inovācijas, aktualitātes un pielietojamības aizsardzības jomā, kā arī pētniecības kategoriju vērtēšanā) piedalās gan atbildīgā iestāde, gan Aizsardzības ministrija.
Aizsardzības ministrija kā kompetentā iestāde vērtē militāro komponenti, savukārt civilo komponenti izvērtē atbildīgā iestāde.
Lai samazinātu birokrātisko slogu un atvieglotu prasības finansējuma saņēmējiem, tiek precizētas prasības projekta gala rezultātu izvērtēšanai. Tā kā projekta iesnieguma sākotnējā izvērtēšanā jau tiek pārbaudīta atbilstība inovācijas, aktualitātes, pielietojamības aizsardzības jomā un pētniecības kritērijiem, atkārtota šo aspektu vērtēšana nav nepieciešama. Gala rezultātu izvērtēšanā tiek pārbaudīta projekta mērķu un plānoto aktivitāšu atbilstība sasniegtajiem rezultātiem, ko nodrošina gan atbildīgā iestāde, gan Aizsardzības ministrija. Ņemot vērā minēto, tiek precizēts Noteikumu Nr.663 18.2., 53., 54., 55. un 56. punkts.
Precizētais projektu rezultātu vērtēšanas process attiecināms arī uz Noteikumu Nr.663 pirmajā projektu iesniegumu atlasē saņemtajiem projektu iesniegumiem.

4. citus tehniskus precizējumus
*tiek precizēts Noteikumu Nr.663 6., 7. un 8. punkts, svītrojot atsauces uz elastības finansējumu. Izmaiņas veiktas ņemot vērā Eiropas Komisijas konceptuālo saskaņojumu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam vidusposma pārskatam. 
*tiek precizēts Noteikumu Nr.663 13.1. apakšpunkts, iekļaujot precizētu atsauci uz Noteikumu Nr.663 6. punktu.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 13.punktu, nosakot kārtību, ja projektu iesniegumu atlases ietvaros netiek saņemti pieteikumi par visu pieejamo finansējumu.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 2.7., 2.8. un 2.9. apakšpunktu, lai skaidri definētu Noteikumos Nr.663 izmantotos terminus un mazinātu interpretācijas iespējas. Ņemot vērā, ka projekta īstenošanā var tikt iesaistīti ārvalstu sadarbības partneri (netiek sniegts komercdarbības atbalsts), ar MK noteikumu projekta 2.8. apakšpunktu tiek skaidrota ārvalstu sadarbības partnera un sadarbības partnera atšķirība Noteikumu Nr.663 ietvaros.
*tiek precizēts Noteikumu Nr.663 16. punkts, svītrojot pirmo teikumu: "Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros var iesniegt vienu projekta iesniegumu.". Tādējādi projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros var iesniegti vairākus projekta iesniegumus.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 19.6. apakšpunktu, lai nodrošinātu, ka projekta iesnieguma vērtēšanā un atbalsta piešķiršanā būtu skaidri nepārprotams projekta iesniedzēja un līgumpētījuma īstenotāja sadarbība projekta ietvaros. Ja projekta iesniegumā paredzēts īstenot līgumpētījumu, bet tas sastāda daļu no projekta, MK noteikumu projekta 19.6. apakšpunktā minētais dokuments nav jāiesniedz.
*Precizēt Noteikumu Nr.663 27. punktu un tā apakšpunktus, lai juridiskās skaidrības nolūkos nodrošinātu, ka projektā attiecināmas tādas izmaksas, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulai (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu. Ar MK noteikumu projektu veiktie grozījumi 27.6. apakšpunktā stājas spēkā retrospektīvi.
*Precizēt Noteikumu Nr.663 33. punktu un tā apakšpunktus atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā". Ar MK noteikumu projektu veiktie grozījumi 33. punktā stājas spēkā retrospektīvi.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 42.punktu, lai skaidri definētu komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksu atbalsta intensitāti.
*Noteikumu Nr.663 44.punkts tiek papildināts ar vārdiem: "Projekta īstenošanu uzsāk ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas.", lai nodrošinātu, ka projektu īstenošana un finansējuma ieguldīšana tiek nodrošināta atbilstoši plānotajam.
*Precizēt Noteikumu Nr.663 47.2. apakšpunktu, salāgojot komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu prasības ar ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. Papildināt Noteikumus Nr.663 ar 47.punktu, nosakot, ka komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu prasības jānodrošina arī sadarbības partnerim (ja attiecināms).
*Precizēt Noteikumu Nr.663 50.3. apakšpunktu, svītrojot vārdus: "un ne biežāk kā reizi sešos mēnešos". Lai neuzliktu papildus finansiālo slogu finansējuma saņēmējiem un vienādotu nosacījumus līdzvērtīgās pētniecības programmās.
*tiek precizēts Noteikumu Nr.663 58. punkts un tā apakšpunkti, atbilstoši aktuālajai Viedās specializācijas stratēģijas vadlīniju redakcijai.
*Ņemot vērā, ka Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar jaunām attiecināmo izmaksu pozīcijām un attiecīgi citu komercdarbības atbalsta regulējumu, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 19.7. apakšpunktu un 62.1, 62.2, 62.3, 62.4, 62.5, 66.1 un 69. punktu, kā arī tiek precizēts 62. un 68. punkts.

Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam noteiktas Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma sadalījums pa intervences kodiem, atbilstoši Noteikumos Nr.663 paredzētajām atbalstāmajām darbībām, ir šāds:
- 9.intervences kods (mikrouzņēmumu pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana (rūpnieciskā pētniecība, eksperimentālā izstrāde, priekšizpēte);
- 10.intervences kods (MVU pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana);
- 11.intervences kods (lielo uzņēmumu pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana);
- 12.intervences kods (valsts pētniecības centru, augstākās izglītības un kompetences centru pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana (rūpnieciskā pētniecība, eksperimentālā izstrāde, priekšizpēte).

MK noteikumu projekts neietekmēs Noteikumu Nr.663 pirmajā projektu iesniegumu atlasē saņemto projektu iesniegumu vērtēšanu. MK noteikumu projekts un tajā iekļautie nosacījumi ir attiecināmi uz jaunu projektu iesniegumu atlasi Noteikumu Nr.663 ietvaros.

Atbildīgā iestāde pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā 20 darba dienu laikā iesniedz ar Finanšu ministriju saskaņotu paziņojumu Eiropas Komisijas platformā "SANI2".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 28. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 27.15 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 28. panta 3. punkts
MK noteikumu projekta 42.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. pants, 25. pants un 28. pants
MK noteikumu projekta 62. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 2023/2831
MK noteikumu projekta 62.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts un 2. panta 2. punkts
MK noteikumu projekta 62.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunkts un 1. panta 2.punkts
MK noteikumu projekta 62.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. pants un 3. panta 2. punkts
MK noteikumu projekta 62.5 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 2023/2831
MK noteikumu projekta 66.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 2023/2831 8. pants
MK noteikumu projekta 69. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Sabiedrības līdzdalība nodrošināta Tiesību aktu portālā (25.07.2025-08.08.2025)

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekts neparedz radīt papildus administratīvo slogu. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi