Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
22-TA-2741: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Finanšu ministrija informatīvajā ziņojumā "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" izstrādes procesā" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē (prot. Nr. 49, 46. §) norāda, ka iestādēm nepieciešams aktualizēt maksas pakalpojumu cenrāžus, ja tie nav mainīti vairāk kā divus gadus, lai nodrošinātu, ka maksas pakalpojumu izcenojumi ir atbilstoši dabiskajam izmaksu pieaugumam. Projekts izstrādāts atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devītajai daļai, Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" 18. punktam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 787) nepieciešami, jo mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, būtiski palielinājušās tiešās un netiešās izmaksas. Valsts zemes dienests (turpmāk – Dienests) sagatavojis grozījumus noteikumos Nr. 787, aktualizējot maksas pakalpojumu cenas atbilstoši faktiskajai situācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nepieciešami grozījumi noteikumos Nr. 787 par visiem pakalpojumiem, jo pēdējās izmaiņas maksas pakalpojumu izcenojumos 2022.gadā bija saistībā tikai ar datu reģistrācijas un aktualizācijas pakalpojumiem. Šobrīd grozījumi noteikumos saistīti ar visu būvju kadastrālās uzmērīšanas, informācijas izsniegšanas, atzinumu, lēmumu un citiem pakalpojumiem, kuros tiešie izpildītāji ir kadastra inženieri, klientu apkalpošanas speciālisti u.c. darbinieki. Pēdējie grozījumi šiem pakalpojumiem bija 2015. gadā, kad tika izdoti noteikumi Nr. 787.
Līdzšinējie grozījumi datu izplatīšanas pakalpojumos bija saistīti ar ģeotelpisko datu izplatīšanas tīmekļa pakalpju izmantošanas pakalpojumu cenu, nodrošinātu vienlīdzīgāku attieksmi pret datu saņēmējiem, ievērojot principu, ka tie, kas intensīvāk izmanto pakalpojumu, vairāk arī maksā par pakalpojuma uzturēšanu. Grozījumi datu reģistrācijas un aktualizācijas pakalpojumos bija saistīti ar izmaksu pieaugumu un apstākļiem, kas ietekmēja Dienesta sniedzamos datu reģistrācijas un aktualizācijas pakalpojumus, mainoties (palielinoties) tiešajām un netiešajām izmaksām, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Izstrādājot noteikumus Nr. 787, pakalpojumu izmaksas tika noteiktas saskaņā ar 2014. gada faktiskajiem izdevumiem par precēm un pakalpojumiem, t.sk. nodarbināto atlīdzību. Šobrīd Dienests ir pārskatījis visu maksas pakalpojumu izcenojumus, tajā skaitā, datu reģistrācijas un aktualizācijas pakalpojumus, aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" prasībām. Tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz katra pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas pamatojoties uz 2023.gadā plānotajām izmaksām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Esošās maksas pakalpojumu cenas nepieciešams palielināt, lai Dienests varētu nodrošināt pakalpojumu sniegšanu. Pēdējās izmaiņas noteikumos Nr. 787 bija 2015. gadā attiecībā uz būvju kadastrālās uzmērīšanas, informācijas izsniegšanas, atzinumu, lēmumu un citiem pakalpojumiem, kad izmaksas tika kalkulētas, pamatojoties uz 2014. gada tiešajām un netiešajām izmaksām. Šobrīd cenrādī noteiktā maksa par Dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem, ņemot vērā kopš 2014. gada pieaugušās izmaksas, neatbilst Dienesta pakalpojumu izveides, sniegšanas, kvalitātes un attīstības nodrošināšanai, kā arī neveicina pilnvērtīgu Dienesta darbības un attīstības mērķu sasniegšanu. Kopš 2014. gada pakalpojumu tiešās un netiešās izmaksas ir būtiski pieaugušas un tiek prognozēts būtisks energoresursu cenu pieaugums tuvāko divu gadu periodā. Savukārt tiešo izpildītāju atlīdzība ir kritiski zema un to nepieciešams palielināt līdz ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteikto. Dienesta maksas pakalpojumi ir cilvēkresursu ietilpīgi, līdz ar to darba spēka izmaksu pieaugums tiešā veidā būtiski palielina pakalpojumu pašizmaksu. Pakalpojumu nodrošināšanai būtiskākais ir cilvēkresursu patēriņš, kura izmaksas kopš pakalpojumu cenas aprēķina ir būtiski paaugstinājušās. Papildus ir palielinājušās arī izmaksas, kuras ir saistītas ar infrastruktūras uzturēšanu un informācijas sniegšanu.
Pēdējo gadu kadastra inženieru, būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālistu un klientu apkalpošanas speciālistu atlīdzības Dienestā ir vidēji no 877 euro līdz 1011 euro. Atbilstoši 2022. gadā veiktajai amatu pārklasifikācijai un 2023. gada mēnešalgu skalai klientu apkalpošanas speciālista un kadastra inženiera algai jābūt no 1157 euro līdz 2067 euro, arhīva speciālista algai jābūt no 967 euro līdz 1796 euro, būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālista algai jābūt no 1399 euro līdz 2499 euro. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteikto, Dienests plāno noteikt darbiniekiem mēnešalgu intervāla vidusspunktu.
Atsevišķās amata grupās vakanču skaits ir tik liels, ka esošajiem nodarbinātajiem vairs nav iespējams izpildīt tiešos darba pienākumus, un šī brīža darba atlīdzība, ko Dienests var piedāvāt, nemotivē jaunus speciālistus izskatīt šos darba piedāvājumus. Kopumā esošā finansējuma ietvaros saglabājas augsti riski attiecībā uz Dienesta funkciju pilnīgu izpildi un augstas kvalitātes līmeņa pakalpojuma nodrošināšanu, it īpaši ņemot vērā ierobežotās kvalificēta darbaspēka un speciālistu piesaistes, noturēšanas un motivēšanas iespējas, un to, ka Dienesta funkciju izpildē būtiskākais resurss ir profesionāli, ilggadēju pieredzi ieguvuši un motivēti nodarbinātie.
Šobrīd Dienesta brīvās amatu vakances ir 15% no kopējā nodarbināto skaita. Būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālistu brīvās amata vakances ir 30% no kopējā šo speciālistu skaita, kadastra inženieru brīvās amata vakances ir 17% no kopējā šo speciālistu skaita.
Projektā piedāvāto Dienesta cenrādi ar palielinātu maksu par sniegtajiem pakalpojumiem ir nepieciešams ieviest pēc iespējas tuvākā laikā, 2023. gada sākumā, lai mazinātu Dienesta ilgtspējīgas darbības un attīstības riskus, kā arī spētu nodrošināt pakalpojuma izpildi noteiktā termiņā, apjomā un kvalitātē, kā arī, lai varētu realizēt nepieciešamās izmaiņas un uzsākt darbu pie nepieciešamajiem uzlabojumiem un procesu un sistēmu pilnveides. Tāpat Dienesta cenrādis ir sagatavots, ievērojot atlīdzības sistēmas reformu, kuras mērķis ir uzlabot valsts pārvaldes darba efektivitāti un kvalitāti.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā izmaksu pieaugumu pēdējos gados un prognozējamo tiešo un netiešo izmaksu pieaugumu 2023. gadā un turpmākos gados, Dienestam ir nepieciešama visu maksas pakalpojumu izcenojumu pārskatīšana.
Dienesta funkcijas noteiktas Ministru kabineta 2011. gada 20. decembra noteikumos Nr. 971 „Valsts zemes dienesta nolikums”, un noteikumu Nr. 787 pielikumā iekļautie pakalpojumi atbilst valsts pārvaldes funkcijām. Līdz ar to saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astoto daļu visiem noteikumu Nr. 787 pielikumā minētajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodoklis nav jāpiemēro.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā straujo elektronisko pakalpojumu attīstību, šobrīd visus Dienesta pakalpojumus iespējams pieprasīt un saņemt elektroniskā veidā, tāpēc nepieciešams pārskatīt arī noteikumu Nr. 787 regulējumu par samaksas kārtību, veicinot tiešsaistes formās pieejamu pakalpojumu izmantošanu. 
Risinājuma apraksts
Noteikt, ka Dienests piemēro papildu maksu par tiešsaistes formā pieejama pakalpojuma pasūtīšanu citā veidā vai pakalpojuma materiālu saņemšanu klātienē vai pa pastu.
Lai veicinātu elektroniskās vides izmantošanu un sabiedrības digitālo prasmju attīstīšanu, kā arī Dienesta pakalpojumu pieejamību elektroniskajā vidē, Dienests mērķtiecīgi attīsta pakalpojumus, tai skaitā ieviešot jaunu tiešsaistes pakalpojumu "Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam", kas nodrošinās iespēju pieteikt Dienesta pakalpojumus un iesniegt ar pakalpojumu vai tā izpildi saistītus iesniegumus. Tādējādi, ja Dienesta pakalpojumu var pieprasīt tiešsaistes formā, bet persona to neizmanto pakalpojuma pieprasīšanai, vai elektroniski sagatavotus pakalpojuma materiālus vēlas saņemt papīra dokumenta veidā klātienē vai pa pastu, Dienests papildus piemēros maksu par tiešsaistes formā pieejama pakalpojuma pieprasīšanu citā veidā vai pakalpojuma materiālu saņemšanu klātienē vai pa pastu. Ja klients viena pasūtījuma ietvaros pieprasa vairākus pakalpojumus, tad maksu par tiešsaistes formā pieejama pakalpojuma pieprasīšanu citā veidā vai pakalpojuma materiālu saņemšanu klātienē vai pa pastu šī pasūtījuma ietvaros piemēro tikai vienu reizi.
Problēmas apraksts
Nepieciešams pārskatīt nosacījumu par iesnieguma iesniegšanas naudas atmaksai nepieciešamību, lai samazinātu papildus darbības pakalpojuma izpildē.
Risinājuma apraksts
Noteikt, ka gadījumā, ja Dienesta pakalpojuma izpildes vai tā pārtraukšanas vai atsaukšanas rezultātā veidojas naudas pārmaksa, naudu Dienests atmaksā uz to bankas kontu, no kura tika veikts maksājums, ja Dienesta rīcībā ir visa nepieciešamā informācija (piemēram, zināms bankas konts, maksātājs vai darījums numurs Valsts kasē) naudas atmaksas veikšanai. Minētajos gadījumos turpmāk nebūtu nepieciešams personas iesniegums. Ja naudas atmaksai nepieciešamā informācija nav Dienesta rīcībā, pēc Dienesta pieprasījuma persona Dienestā iesniedz iesniegumu, kurā norādīti dati par sevi (fiziskai personai – vārds, uzvārds un personas kods vai identifikācijas kods, juridiskai personai – nosaukums un reģistrācijas numurs), bankas rekvizīti un konta numurs.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 787 22. punktā noteiktās personas tiesības rakstiski atteikties no pakalpojuma jau ir noteiktas arī noteikumu Nr. 787 20.2. apakšpunktā. Tāpat noteikumu Nr. 787 21. punktā ir noteikta kārtība izmaksu par pakalpojumu segšanai, ja persona atsakās no pakalpojuma. Ja pakalpojums jau ir izpildīts vai ir izpildīts daļēji, naudas atmaksu Dienests veic saskaņā ar noteikumu Nr. 787 21. punktu. Tā kā praktiski ir grūti nošķirt noteikumu Nr. 787 22. punktā minētos nosacījumus pakalpojuma nesniegšanai termiņā no Dienesta atkarīgu iemeslu dēļ un citu iemeslu dēļ, tai skaitā no personas atkarīgu apstākļu dēļ, piemēram, neiesniedzot laicīgi kādus pakalpojuma sniegšanai nepieciešamos dokumentus, tāpat ņemot vērā arī citus apstākļus, kas uzliek pienākumu kadastra subjektam normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos veikt konkrētus pienākumus, piemēram, attiecībā uz datu aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā, tad nav saskatāms pamatojums veicināt personām iespēju atteikties no pakalpojuma, kas faktiski pat var jau būt izpildīts un kura ierosināšana faktiski ir personai normatīvajā aktā noteikts pienākums. Tādējādi personai, atsakoties no pakalpojuma dažādu iemeslu dēļ, būtu jāpiemēro vienādi nosacījumi attiecībā uz izmaksu segšanu.
Risinājuma apraksts
Svītrots noteikumu Nr. 787 22. punkts "Ja pakalpojums nav izpildīts noteiktajā termiņā no Valsts zemes dienesta atkarīgu apstākļu dēļ, personai ir tiesības rakstiski atteikties no pakalpojuma. Ja persona atsakās no pakalpojuma, Valsts zemes dienests pārtrauc pakalpojuma izpildi un atmaksā personas samaksāto naudas summu pilnā apmērā šo noteikumu 23. punktā noteiktajā kārtībā".
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumi Nr. 787 paredz maksas pakalpojumu par kadastra dokumenta atbilstības pārbaudi attiecībā pret kadastra datiem. Taču vairāku gadu laikā nav pieprasījuma pēc šāda pakalpojuma. Līdz ar to nepieciešams no noteikumu Nr. 787 pielikuma svītrot maksu par kadastra dokumenta atbilstības pārbaudi attiecībā pret kadastra datiem. Personām joprojām būs iespēja saņemt aktuālu kadastra informāciju.
Risinājuma apraksts
Svītrot noteikumu Nr. 787 pielikuma 23. punkta maksas pakalpojumu "Kadastra dokumenta atbilstības pārbaude attiecībā pret kadastra datiem".
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu nepārprotamu izpratni par pakalpojumu piemērošanu, nepieciešams veikt tehniskus grozījumus noteikumos Nr. 787 un to pielikumā.
Risinājuma apraksts
Lai novērstu normatīvo aktu dublēšanu un lai nodrošinātu vienotu kārtību:
- svītrot noteikumu Nr. 787 15. punkta apakšpunktus, izsakot 15. punktu šādā redakcijā: "Par pakalpojumu persona norēķinās saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību, kādā veicami maksājumi valsts budžetā un tie atzīstami par saņemtiem, un prasībām tiešsaistes maksājumu pakalpojumu izmantošanai norēķinos ar valsts budžetu, izņemot maksājumu veikšanu skaidrā naudā";
- noteikumu Nr. 787 20.1. apakšpunktu papildināt ar vārdiem "tā izpildes laikā";
- noteikumu Nr. 787 24. punktu papildināt ar atsauci uz 11. punktu un aizstāt skaitli un vārdu "22. punktu" ar skaitli un vārdu "23. punktu";
- pārnumurētas piezīmes noteikumu Nr. 787 pielikumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
9 071 168
0
9 071 168
3 824 774
9 071 168
3 824 774
3 824 774
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
9 071 168
0
9 071 168
3 824 774
9 071 168
3 824 774
3 824 774
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
9 071 168
0
9 071 168
3 824 774
9 071 168
3 824 774
3 824 774
2.1. valsts pamatbudžets
9 071 168
0
9 071 168
3 824 774
9 071 168
3 824 774
3 824 774
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķiniem 2023., 2024. un 2025. gadā saistībā ar projekta pieņemšanu plānots ieņēmumu palielinājums.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" prasībām tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz katra pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi tika aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Veikta maksas pakalpojumu apjoma izvērtēšana, un attiecīgi precizētas maksas pakalpojumu cenas un plānotie ieņēmumi. Detalizēti aprēķini projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums", 2. pielikumā "Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām" un 3. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins". 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekta izpildi Dienests nodrošinās ar esošajām amata vietām. 
 
Cita informācija
Pēc projekta stāšanās spēkā Tieslietu ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu par apropriācijas palielināšanu Tieslietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 07.00.00 "Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana" 2023. gadā un turpmākajos gados par 3 824 774  euro no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un attiecīgi izdevumu palielināšanai maksas pakalpojumu nodrošināšanai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts zemes dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība tiks veikta Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, lūdzot sabiedrībai sniegt viedokli (iebildumus un priekšlikumus) par projektu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts zemes dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Optimizācijas mērķis ir atvieglot naudas atmaksas pakalpojuma pieprasīšanu un izpildi, optimizēt iestādes procesus, samazināt izmaksas.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Dienests saņems papildus finansējumu, jo nodrošinās atlīdzību atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam, nodrošinot resursus pakalpojumu izpildei normatīvajos aktos paredzētajā apjomā un termiņā.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums
2. pielikums
Nosaukums
Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām
3. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins