Anotācija

24-TA-2026: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 10. februāra noteikumos Nr. 77 "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2014.–2020.gada plānošanas periodā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 3., 4., 7. un 8.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi mazināt slogu finansējuma saņēmējam un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk - ES fondi) sadarbības iestādei, mazinot pārbaužu apjomu projektu pēcuzraudzības perioda ietvaros. Papildus ar grozījumiem plānots samazināt slogu ES fondu vadībā iesaistītām iestādēm, atceļot starpinstitūciju sanāksmju organizēšanu reizi ceturksnī par attiecīgajā ceturksnī konstatētām problēmām iepirkumu pirmspārbaužu veikšanā un nepieciešamību aktualizēt pirmspārbaužu metodiku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, (turpmāk - Regula Nr. 1303/2013) noteikto, Saeima 2014. gada 3. jūlijā pieņēma Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020. gada plānošanas perioda vadības likumu, kas stājās spēkā 2014. gada 11. jūlijā. Minētais likums nosaka ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas, to tiesības un pienākumus, uzraudzības komitejas pieņemto lēmumu statusu, ES fondu vadībā iesaistīto institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību, kā arī finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumus.
Pamatojoties uz minētā likuma 20. panta 3., 4., 7. un 8.punktu, 2015.gada 10.februārī ir pieņemti MK noteikumi Nr.77 "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2014.–2020.gada plānošanas periodā" (turpmāk - MK noteikumi Nr.77), kuros noteikta kārtība, kādā veic projekta iepirkumu dokumentācijas un procedūras norises pirmspārbaudi (turpmāk – pirmspārbaude), izstrādā un aktualizē publiskā iepirkuma pirmspārbaudes veikšanas metodiku (turpmāk - pirmpārbaužu metodika), veic pārbaudi projekta īstenošanas vietā, pārbauda maksājuma pieprasījumu, kā arī sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projekta attiecināmajās izmaksās. Saskaņā ar MK noteikumu Nr.77 19.2.apakšpunktu Iepirkumu uzraudzības birojs (turpmāk - IUB) reizi ceturksnī organizē sanāksmi, pieaicinot sadarbības iestādi, vadošo iestādi un atbildīgo iestādi, lai apspriestu attiecīgajā ceturksnī konstatētās problēmas iepirkumu pirmspārbaužu veikšanā, kā arī izvērtētu nepieciešamību aktualizēt pirmspārbaužu metodiku. IUB, pamatojoties uz minētajā sanāksmē panākto vienošanos vai ja nepieciešams veikt grozījumus pirmspārbaužu metodikā, 10 darbdienu laikā aktualizē pirmspārbaužu metodiku un triju darbdienu laikā nosūta aktualizēto pirmspārbaužu metodiku vadošajai iestādei un sadarbības iestādei saskaņošanai. Pēc tam, kad sadarbības iestāde un vadošā iestāde ir saskaņojušas aktualizēto pirmspārbaužu metodiku, IUB to apstiprina un nosūta vadošajai iestādei un sadarbības iestādei. (MK noteikumu Nr.77 19.3.apakšpunkts)
Ņemot vērā Regulas Nr.1303/2013 71.pantā ietvertos nosacījumus par projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, sadarbības iestāde pēc tam, kad veikts noslēguma maksājums finansējuma saņēmējam, veic pārbaudi projekta īstenošanas vietā augsta riska projektiem vismaz vienu reizi projekta rezultātu saglabāšanas noteiktajā termiņā, bet zema un vidēja riska projektiem saskaņā ar nejaušās izlases metodi. (MK noteikumu Nr.77 35.punkts)
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atsaucoties uz Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai (apstiprināts ar Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojumu Nr. 55 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai”) pasākuma 35.4. darbības rezultātu: pārskatītas un iespēju robežās mazinātas nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotajām valdības 4x4 prioritātēm 2025. gadam, kā arī ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem ES fondu ieviešanā un publisko iepirkumu jomā, vadošā iestāde sadarbībā ar sadarbības iestādi un IUB ir pārskatījusi MK noteikumos Nr.77 noteiktās prasības finansējuma saņēmējiem un ES fondu vadībā iesaistītām iestādēm.
Pārbaudes projekta īstenošanas vietā pēc projekta pabeigšanas:
ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda izmaksu attiecināmības periods ir noslēdzies 2023. gada 31. decembrī, vairumam projektu ietvaros īstenojamās darbības ir pabeigtas, līdz ar to ir uzsākts projektu pēcuzraudzības periods, savukārt atsevišķi finansējuma saņēmēji turpina projektu īstenošanu par saviem līdzekļiem. Saskaņā ar šī brīža regulējumu, sadarbības iestāde veic pārbaudi projekta īstenošanas vietā augsta riska projektiem vismaz vienu reizi projekta rezultātu saglabāšanas termiņā, bet zema un vidēja riska projektiem – saskaņā ar nejaušās izlases metodi.  Saskaņā ar sadarbības iestādes sniegtajiem datiem pēcuzraudzības periodā no 2024. līdz 2028. gadam  kopā plānotas 73 pēcpārbaudes uz vietas augsta riska projektiem un 235 pēcpārbaudes uz vietas zema un vidēja riska projektiem. Ņemot vērā, ka pārbaudes projekta īstenošanas vietā ir slogs gan finansējuma saņēmējiem, gan sadarbības iestādei, tad ar grozījumiem MK noteikumos Nr.77 plānots veicināt paļāvību uz finansējuma saņēmēju, t.i., uzticēties, ka finansējuma saņēmējs nodrošinās projekta rezultātu saglabāšanu ilgtspējas perioda ietvaros saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, kā arī neveiks būtiskās pārmaiņas attiecīgajā projektā.
Tomēr, lai sadarbības iestāde varētu nodrošināt tai deleģēto uzraudzības funkciju un gūt pārliecību par tādiem projektiem, kur ir pazīmes vai ir saņemta informācija no trešajām personām, kas norāda uz iespējamu risku projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, kā arī ir konstatētas citas pazīmes, kas norāda uz iespējamu krāpšanas risku Konvencijas par Eiropas Kopienu finanšu interešu aizsardzību 1. panta 1. punkta izpratnē, MK noteikumos Nr. 77 ir nepieciešams noteikt izņēmumu, kad sadarbības iestāde var veikt pārbaudes projekta īstenošanas vietā pēcuzraudzības perioda ietvaros.
Atbilstoši Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīnijām "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) (turpmāk – EK Vadlīnijas), ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros īstenotos projektus ir iespējams īstenot arī pēc 2023.gada 31.decembra, paredzot:
1) noteiktu darbību pakāpenisku īstenošanu divos ES fondu plānošanas periodos (posmošana);
2) nefunkcionējoša projekta statusa noteikšanu projektam, kuru finansējuma saņēmējs pēc 2023.gada beigām pabeidz par saviem līdzekļiem.
Lai finansējuma saņēmējam būtu iespēja turpināt projekta pabeigšanu pēc 2023.gada 31.decembra, nezaudējot ES fondu līdzfinansējumu par attiecināmajiem izdevumiem, primāri finansējuma saņēmējiem ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.decembrim bija jāiesniedz sadarbības iestādē priekšlikums grozījumiem līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu. Savukārt, nepieciešamo izmaiņu normatīvajā regulējumā apstiprināšanu MK virzīja atbildīgās iestādes. Pēc attiecīgo grozījumu MK noteikumos par specifiskā mērķa īstenošanu spēkā stāšanās, sadarbības iestāde veica grozījumus attiecīgajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu, paredzot tiesības finansējuma saņēmējiem pabeigt projekta īstenošanu par saviem līdzekļiem. Šādi projekti ir uzskatāmi par augsta riska projektiem un tiem tiek veikta pastiprināta uzraudzība. Attiecīgi, lai varētu veikt atbilstošu uzraudzību minētajiem projektiem, MK noteikumos Nr.77 ir nepieciešams paredzēt atsevišķu izņēmuma regulējumu.

Saskaņā ar Eiropas Komisijas sniegto skaidrojumu par pēcuzraudzības uzsākšanos projektiem ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā, secināms, ka tiem projektiem, kuros notiek tiesvedība un kuriem ir līguma statuss laikā līdz tiesas lēmuma spēkā stāšanās, pēcuzraudzības periods uzsāksies tikai pēc tiesvedības noslēgšanās, t.i., kad būs stājies spēkā tiesas spriedums un sadarbības iestāde būs veikusi noslēguma maksājumu. Tā kā atsevišķos gadījumos turpinās projekta ieviešanas posms un formāli pēcuzraudzība nav uzsākusies, kaut arī visas darbības projektā ir noslēgušās un projekta laikā atbilstoši pārbaudītas, minētiem projektiem saskaņā ar MK noteikumu Nr.77 27.punktu sadarbības iestādei ir jāpārbauda, vai finansējuma saņēmējs īsteno projektu saskaņā ar līgumu vai vienošanos, veicot pārbaudi projekta īstenošanas vietā:
- augsta riska projektiem – vismaz reizi projekta īstenošanas gadā;
- vidēja riska projektiem – vismaz reizi projekta īstenošanas laikā;
- zema riska projektiem – jebkuriem ar nejaušās izlases metodi izvēlētiem zema riska projektiem.
Ievērojot minēto, lai mazinātu slogu finansējuma saņēmējiem un sadarbības iestādei, tad MK noteikumos Nr.77 ir nepieciešams noteikt izņēmumu tiem projektiem, kuros projektā paredzētās  darbības ir pilnībā pabeigtas, bet noslēguma maksājums nav veikts pilnā apmērā un maksājumu veikšana apturēta. Attiecīgi ir nepieciešams noteikt, ka minētajā gadījumā sadarbības iestāde pārbaudes projekta  īstenošanas vietā veic tikai, ja ir pazīmes vai saņemta informācija no trešajām personām, kas norāda uz iespējamu risku projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju.
Iepirkumu pirmspārbaudes:
Papildus, izvērtējot MK noteikumos Nr.77 ietverto regulējumu, tika secināts, ka minēto noteikumu 19.2.apakšpunktā ir paredzēts IUB obligāts pienākums reizi ceturksnī organizēt sanāksmi, pieaicinot sadarbības iestādi, vadošo iestādi un atbildīgās iestādes, lai apspriestu attiecīgajā ceturksnī konstatētās problēmas pirmspārbaužu veikšanā, kā arī izvērtētu nepieciešamību aktualizēt pirmspārbaužu metodiku. Ņemot vērā, ka 
pirmspārbaudes saskaņā ar MK noteikumu Nr.77 ietverto regulējumu veic IUB un sadarbības iestāde, tad attiecīgās sanāksmes galvenokārt tiek paredzētas sadarbības iestādes vajadzībām. Vienlaikus starp IUB un sadarbības iestādi kopumā ir izveidojusies veiksmīga sadarbība citā formātā, t.i., abām iestādēm tiekoties speciālu sanāksmju ietvaros un izdiskutējot neskaidros jautājumus, vai vēstuļu formā metodoloģiskās palīdzības ietvaros. Tāpat paralēli ir izveidota darba grupa, kas nodrošina diskusijas par nepieciešamajiem grozījumiem pirmspārbaužu veikšanas metodikā, kā arī nodrošina minētās metodikas saskaņošanu. Ņemot vērā, ka minētās darba grupas ietvaros ir tās pašas iestādes, kas piedalās MK noteikumu Nr.77 19.2.apakšpunktā minētajā sanāksmē, tām ir iespēja izdiskutēt neskaidros jautājumus par pirmspārbaudēm darba grupas ietvaros vai tiešā veidā komunicējot ar IUB, lai pēc iespējas ātrāk atrisinātu problēmjautājumu. Attiecīgi, lai samazinātu slogu visām iestādēm, kuras piedalās minētajā sanāksmē, tiek virzīts priekšlikums par sanāksmes likvidēšanu. Laika resursus, kas ar šiem grozījumiem tiks ietaupīti, iestādes varēs novirzīt pamatfunkciju īstenošanai un citu attīstības jautājumu risināšanai. Izvērtējot pienākumus, kas tiešā veidā neizriet no MK noteikumos Nr.77 noteiktā regulējuma, bet izriet no dalības sanāksmē, tika secināts, ka kopumā visām iesaistītām iestādēm veidotos ietaupījums 3 704 euro gadā*:
Iestādes Pārstāvju skaits Pienākumi Ietaupījums
Izglītības un zinātnes ministrija 1 1. IUB iesūtīto dokumentu izvērtēšana; 2. dalība sanāksmē 104 euro
Valsts izglītības attīstības aģentūra 1 112 euro
Iepirkumu uzraudzības birojs 1 128 euro
Finanšu ministrija 6 672 euro
Valsts kanceleja 1 112 euro
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra 2 240 euro
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija 2 256 euro
Tieslietu ministrija 3 360 euro
Iekšlietu ministrija 2 224 euro
Ekonomikas ministrija 1 120 euro
Labklājības ministrija 2 240 euro
Kultūras ministrija 1 120 euro
Veselības ministrija 1 112 euro
Latvijas Zinātnes padome 1 136 euro
Sabiedrības integrācijas fonds 1 152 euro
Valsts digitālās attīstības aģentūra 1 112 euro
Satiksmes ministrija 2 224 euro
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra 1 120 euro
Iepirkumu uzraudzības birojs (sanāksmes vadītājs) 1 1. e-pasta sagatavošana, nosūtīšana par plānoto sanāksmi un aicinājums pieteikt jautājumus uz sanāksmi visiem darba grupas dalībniekiem; 2. Izskatāmo jautājumu apkopošana; 3. sanāksmes vadīšana; 4. Protokola projekta sagatavošana un saskaņošana iekšēji iestādē un ar visiem darba grupas dalībniekiem; 5. Saskaņotā protokola apstiprināšana un nosūtīšana darba grupas dalībniekiem. 320 euro
Kopā: 3 704
* Aprēķins ir indikatīvs, jo laika patēriņš var atšķirties gan gatavojoties sanāksmei, gan sagatavojot viedokli uz iesūtītiem jautājumiem, tai skaitā, aprēķinu ietekmē izskatāmo jautājumu skaits, būtības un sarežģītība.
Risinājuma apraksts
1. Ņemot vērā Regulas Nr. 1303/2013 71. pantā ietvertos nosacījumus par projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, sadarbības iestāde pēc tam, kad veikts noslēguma maksājums finansējuma saņēmējam, veiks pārbaudi projekta īstenošanas vietā, ja:
-  finansējuma saņēmējs pēc 2023.gada 31.decembra projektu pilnībā pabeidz  par saviem līdzekļiem, nodrošinot projekta mērķa sasniegšanu un tā funkcionalitāti. Sadarbības iestāde pārbaudi projekta īstenošanas vietā veic atbilstoši projektā identificētajiem riskiem.
- ir pazīmes, kas norāda uz iespējamu risku projekta rezultātu saglabāšanai un ilgtspējai (piemēram: ražošanas darbības izbeigšana vai pārcelšana, nomainīts finansējuma saņēmējs, izmaiņas īpašumtiesībās, būtiskas izmaiņas, kas ietekmē darbības veidu, mērķus vai īstenošanas nosacījumus u.c.);
- saņemta informācija no trešajām personām, kas norāda uz iespējamu risku projekta rezultātu saglabāšanai un ilgtspējai;
- konstatētas citas pazīmes, kas norāda uz iespējamu krāpšanas risku Konvencijas par Eiropas Kopienu finanšu interešu aizsardzību 1. panta 1. punkta izpratnē.(MK noteikumu Nr.77 35.punkts)
2. Papildināt MK noteikumus Nr.77 ar jaunu punktu, nosakot, ka projektos, kuros projektā paredzētās  darbības ir pilnībā pabeigtas, bet noslēguma maksājums nav veikts pilnā apmērā un maksājumu veikšana apturēta, sadarbības iestāde pārbaudes projekta  īstenošanas vietā veic tikai, ja ir pazīmes vai saņemta informācija no trešajām personām, kas norāda uz iespējamu risku projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju. (MK noteikumu Nr.77 35.1punkts)
3. Ņemot vērā, ka IUB ir nodrošinājis sadarbību ar sadarbības iestādi citā, daudz efektīvākā formātā, un ES fondu vadībā iesaistītās iestādes par aktualitātēm, neskaidriem pirmspārbaužu problēmjautājumiem var uzzināt darba grupas ietvaros, kas nodrošina pirmpārbaužu metodikas saskaņošanu vai komunicējot ar IUB, tad ar grozījumiem plānots izteikt 19.punktu jaunā redakcijā, t.i., nosakot, ka IUB pārliecinās, ka sadarbības iestāde, veicot MK noteikumu Nr.77 10. punktā minētās pārbaudes, piemēro pirmspārbaužu metodiku. Vienlaikus tiek papildināts MK noteikumu Nr.77 11.punkts, nosakot, ka izstrādāto un aktualizēto pirmspārbaužu metodiku IUB nosūta vadošajai iestādei un sadarbības iestādei saskaņošanai. Pēc tam, kad sadarbības iestāde un vadošā iestāde ir saskaņojušas aktualizēto pirmspārbaužu metodiku, IUB to apstiprina un nosūta vadošajai iestādei un sadarbības iestādei.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • ES fondu finansējuma saņēmēji
Ietekmes apraksts
Samazināts pārbaužu apjoms projektiem, kuros paredzētās darbības ir pilnībā pabeigtas, bet noslēguma maksājums nav veikts pilnā apmērā un maksājumu veikšana apturēta, kā pēcuzraudzības perioda ietvaros, veicinot paļāvību uz finansējuma saņēmēju, t.i., uzticoties, ka finansējuma saņēmējs nodrošinās projekta rezultātu saglabāšanu saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, kā arī neveiks būtiskās pārmaiņas attiecīgajā projektā.
Juridiskās personas
  • ES fondu finansējuma saņēmēji
Ietekmes apraksts
Samazināts pārbaužu apjoms projektiem, kuros paredzētās darbības ir pilnībā pabeigtas, bet noslēguma maksājums nav veikts pilnā apmērā un maksājumu veikšana apturēta, kā pēcuzraudzības perioda ietvaros, veicinot paļāvību uz finansējuma saņēmēju, t.i., uzticoties, ka finansējuma saņēmējs nodrošinās projekta rezultātu saglabāšanu saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, kā arī neveiks būtiskās pārmaiņas attiecīgajā projektā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
Ar Regulu Nr. 1303/2013 noteikti nosacījumi dalībvalstij uz rezultātu saglabāšanu.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Konvencija par Eiropas Kopienu finanšu interešu aizsardzību
Apraksts
Konvencija par Eiropas Kopienu finanšu interešu aizsardzību nosaka pazīmes, kas norāda uz iespējamu krāpšanas risku, kas ietekmē Eiropas Kopienu finanšu intereses.

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
71. pants
3. punktā izteiktais MK noteikumu Nr.77 35. punkts.
Pārņemtas pilnībā
n/a
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar Ministru kabineta noteikumu projektu noteikts, ka sadarbība iestāde, veicot uzraudzības funkciju, ir tiesīga veikt pārbaudes  projekta īstenošanas vietā pēc noslēguma maksājuma veikšanas, lai pārliecinātos par projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, ja:
-  finansējuma saņēmējs pēc 2023.gada 31.decembra projektu pilnībā pabeidz  par saviem līdzekļiem, nodrošinot projekta mērķa sasniegšanu un tā funkcionalitāti. Sadarbības iestāde pārbaudi projekta īstenošanas vietā veic atbilstoši projektā identificētajiem riskiem.
- ir pazīmes, kas norāda uz iespējamu risku projekta rezultātu saglabāšanai un ilgtspējai;
- saņemta informācija no trešajām personām, kas norāda uz iespējamu risku projekta rezultātu saglabāšanai un ilgtspējai;
- konstatētas citas pazīmes, kas norāda uz iespējamu krāpšanas risku Konvencijas par Eiropas Kopienu finanšu interešu aizsardzību 1. panta 1. punkta izpratnē.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
n/a

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Konvencija par Eiropas Kopienu finanšu interešu aizsardzību
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Veicināt efektīvu Eiropas Kopienu finanšu interešu aizsardzību.
3.punktā izteiktais MK noteikumu Nr.77 35.4.apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Cita informācija
n/a
Skaidrojums
Saskaņā ar MK 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas skar sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvas un procesus, it īpaši reformu izstrādi un īstenošanas procesu un publiskā finansējuma plānošanu. Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu tiek veikti grozījumi, lai pārskatītu pārbaužu nosacījumus pēcuzraudzības perioda ietvaros, ko saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likumu nodrošina sadarbības iestāde, kā arī vairs netiek paredzēta starpinstitūciju sanāksmju organizēšanu reizi ceturksnī par attiecīgajā ceturksnī konstatētām problēmām iepirkumu pirmspārbaužu veikšanā, līdz ar to publisko apsiešanu nav nepieciešams nodrošināt.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iepirkumu uzraudzības birojs
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Ar grozījumiem tiek atcelts pienākums IUB organizēt sanāksmi, lai apspriestu attiecīgajā ceturksnī konstatētās problēmas pirmspārbaužu veikšanā, kā arī izvērtētu nepieciešamību aktualizēt pirmspārbaužu metodiku.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Lai arī sadarbības iestādei samazinās plānoto pārbaužu apjoms, tomēr iestādes iespēja reaģēt uz trešo personu iesniegumiem joprojām tiek saglabāta. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi