Anotācija (ex-ante)

24-TA-742: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma nepiemērošanu valsts naftas produktu drošības rezervju iegādes, uzturēšanas un rotācijas iepirkumam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 4. panta ceturto daļu

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir noteikt izņēmumu Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma piemērošanā valsts naftas produktu drošības rezervju (turpmāk - drošības rezerves) iegādes, uzturēšanas un rotācijas iepirkumam, lai aizsargātu būtiskas valsts drošības intereses, kas, cita starpā, aptver tautsaimniecības un sabiedrības drošības intereses, enerģētiskās krīzes degvielas apgādē gadījumā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Drošības rezerves Latvijā tiek veidotas atbilstoši Eiropas  Padomes 2009. gada 14. septembra Direktīvas 2009/119/EK, ar ko dalībvalstīm uzliek pienākumu uzturēt jēlnaftas un/vai naftas produktu obligātās rezerves (turpmāk – Direktīva 2009/119/EK), prasībām. Latvijas normatīvajos aktos Direktīva 2009/119/EK ir pārņemta ar Enerģētikas likumu un Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumiem Nr. 29 "Noteikumi par valsts īpašumā esošo naftas produktu apmēru, pakalpojuma maksas apmēru un tās aprēķināšanas, maksāšanas un administrēšanas kārtību" (turpmāk - Noteikumi Nr. 29). 

Saskaņā ar Enerģētikas likuma 1. panta pirmās daļas 6. punktu drošības rezerves ir valsts īpašumā esošie naftas produkti noteiktā apjomā, ko uztur kā rezervi, lai enerģētiskās krīzes laikā Latvijā nodrošinātu apgādi ar naftas produktiem, vai Starptautiskās Enerģētikas aģentūras aktivizētu koordinētu ārkārtas reaģēšanas pasākumu gadījumā novērstu nopietnus piegādes traucējumus, kas ietekmē pasaules naftas tirgu. Savukārt Noteikumu Nr. 29 3. punkts nosaka minimālo drošības rezervēs pastāvīgi uzturamo naftas krājumu apjomu, kas atbilst vismaz dienas vidējā tīrā importa daudzumiem 90 dienu laikā vai arī dienas vidējam iekšzemes patēriņam 61 dienai atkarībā no tā, kurš no abiem daudzumiem ir lielāks. 

Sākot ar 2024. gada 1. janvāri Latvijā ir ieviests jauns drošības rezervju pārvaldības modelis, kas paredz pakāpenisku drošības rezervju iegādi valsts īpašumā līdz 2028. gada 31. decembrim, pilnībā atsakoties no līdzšinējā pārvaldības modeļa, kad valsts iepirka tikai drošības rezervju pakalpojumu.

Atbilstoši Enerģētikas likuma 72. pantam Centrālās krājumu uzturēšanas struktūras uzdevumus pilda sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" (turpmāk - pārvaldītājs), kuram, cita starpā, ir noteikts uzdevums izveidot drošības rezerves, kā arī nodrošināt drošības rezervju uzturēšanu un rotāciju.

Saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 3. panta pirmās daļas 2. un 4. punktu, minētā likuma normas piemēro būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumiem, kuru priekšmets ir:
1) drošības mērķiem paredzētas preces, tajā skaitā to sastāvdaļas un detaļas, kuras ietver, apstrādā aizsargājamu informāciju vai citā veidā ir saistītas ar šādu informāciju;
2) būvdarbi vai pakalpojumi, kas tieši paredzēti militāriem mērķiem, vai tādi drošības mērķiem paredzēti būvdarbi vai pakalpojumi, kas saistīti ar aizsargājamu informāciju.

Ņemot vērā to, ka drošības rezervju iegāde, uzturēšana un rotācija atbilst Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 3. panta pirmās daļas 2. un 4. punktā minētajam līgumu priekšmetam, drošības rezervju iegādei, uzturēšanai un rotācijai ir piemērojamas Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas. 
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot pēdējo gadu notikumus globālajā enerģētikas tirgū, izmaiņas starptautiskajā drošības vidē, Latvijas ģeogrāfisko novietojumu un ģeopolitisko situāciju kopumā, valsts pašpietiekamība pēdējos gadus ir kļuvusi īpaši svarīga. Minētais arīdzan ir īpaši būtiski attiecībā uz drošības rezervju pieejamību, kas pēc būtības nodrošina dažādām lietotāju grupām naftas produktu pieejamību, kad valstī ir būtiski ierobežota to ikdienišķa apgrozība (piemēram, nepārvarami traucētas preču apgādes ķēdes un tirgus komersanti nespēj importēt jaunus apjomus; naftas produktu nepieejamības dēļ ir ierobežotas sabiedrības locekļu autonomas pārvietošanās iespējas, u.c.).

Ar mērķi palielināt Latvijas tautsaimniecības un enerģētisko drošību un ilgtermiņā izveidot izmaksu ziņā lētāku drošības rezervju izveides modeli, Latvijā ar 2024. gada 1. janvāri ir ieviests jauns drošības rezervju pārvaldības modelis, kas paredz pakāpenisku drošības rezervju iegādi valsts īpašumā. 

Turklāt Latvija ir uzaicināta kļūt par Starptautiskās enerģētikas aģentūras (turpmāk – SEA) biedru. Latvijas dalība SEA ir arī svarīga no nacionālās drošības apsvērumiem, jo SEA darbojas arī kā organizācija, kas koordinē reaģēšanas pasākumus ārkārtas situācijās. Viens no iestāšanās SEA nosacījumiem ir nodrošināt, ka valstī ir pietiekami drošības rezervju krājumi, tādējādi Latvija ir apņēmusies izveidot drošības rezervju krājumus noteiktos apjomus pēc iespējas īsākos termiņos.

Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas ietver noteiktas procedūras un informācijas sniegšanas prasības, kuras pasūtītājam ir jāievēro tādu preču un pakalpojumu iegādei, uz kurām ir piemērojams attiecīgais likums.

Attiecībā uz drošības rezervju veidošanu, ir konstatējami būtiski riski drošai un savlaicīgai drošības rezervju iegādei, uzturēšanai un rotācijai, tostarp:

[1] Ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkuma likumu ir pārņemta Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 13. jūlija direktīva 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (turpmāk - Direktīva 2009/81/EK).

Lai arī kopumā Direktīvas 2009/81/EK normas un attiecīgi arī Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas ietver atsevišķus konfidencialitātes aspektus, kas var tikt ievēroti, organizējot publiskos iepirkumus, tomēr kopumā Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likums uzliek pienākumu nodrošināt augstu atklātības līmeni.

Minētais izriet no Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 2. panta 1. punktā definētā likuma pieņemšanas mērķa –  nodrošināt iepirkuma atklātumu.

Piemēram, saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 6. panta ceturto un piekto daļu pasūtītājs, organizējot konkursa dialogu, slēgtu konkursu vai sarunu procedūru, publicē paziņojumu par līgumu. Turklāt atbilstoši Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 12. panta otrajai daļai uzaicinājumā iesniegt piedāvājumu slēgtā konkursā un konkursa dialogā un uzaicinājumā uz sarunām sarunu procedūrā, publicējot paziņojumu par līgumu, ietver vismaz šajā daļā minēto informāciju (tostarp, tehnisko specifikāciju).

Lai arī Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas paredz dažādus konfidencialitātes izņēmumus, tomēr kopumā jebkurai informācijas neatklāšanai ir  noteiktas stingras un pietiekami konkrētas robežas un definētā izņēmumu piemērošanas gadījumi.

Piemēram,  Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 6. panta sestā daļa paredz pasūtītājam  tiesības piemērot sarunu procedūru, nepublicējot paziņojumu par līgumu. Tomēr šādu iespēju pasūtītājs ir tiesīgs izmantot tikai šā likuma 53. pantā minētajos gadījumos, kas nav tieši attiecināmi uz iepirkumu veikšanu drošības rezervju iegādei, uzturēšanai un rotācijai.

Šajā aspektā ir īpaši uzsverams uz  faktu, ka drošības rezervju nodrošināšana ietver ne tikai pašu naftas produktu iegādi, uzturēšanu un rotāciju šaurākā nozīmē, bet ietver arī atsevišķu saistītu pakalpojumu nodrošināšanu, piemēram, naftas produktu pārvadāšanas (transportēšanas) pakalpojumus, kas nesaraujami saistīti ar iegādi, un naftas produktu kvalitātes pārbaudes (laboratoriju) pakalpojumus, kas saistīti ar uzturēšanas pakalpojumu. 

Tādējādi, piemēram, publicējot paziņojumu par līgumu iespējama agresora rīcībā nonāk pietiekama informācija, lai tas varētu izsecināt visu informāciju par drošības rezervju pārvaldības procesa organizāciju pilnā tā ciklā (tostarp, iegūt informāciju par preču un pakalpojumu iepirkšanas faktu, preču un pakalpojumu iegādes organizāciju, prognozēt to pārvadāšanas laiku un veidu, izsecināt to glabāšanas vietu un veidu, u.t.t.).

Turklāt ir pamatoti uzskatīt, ka iespējamajam agresoram ir pietiekami augstas zināšanas, intelektuālās spējas un resursi, lai tas spētu pat pie fragmentāras informācijas pilnībā modelēt visu ar drošības rezervju pārvaldību saistīto informāciju un identificēt iespējamās kāda procesa ķēdes vājās vietas un izmantot to, lai vājinātu gan Latvijas, gan kopumā SEA dalībvalstu aizsargspēju.

Ievērojot minēto, pārskatot kopējos drošības rezervju sistēmas atklātības aspektus aktuālās starptautiskās drošības vides kontekstā, kā arī ņemot vērā Latvijas ģeogrāfisko novietojumu, preventīvi būtu pārskatāmi publiski pieejamās informācijas apjoms un raksturs attiecībā uz drošības rezervju veidošanu un ar to saistītajiem organizatoriskajiem aspektiem, kas tieši ietekmē valsts drošību iespējama valsts apdraudējuma gadījumā.

[2] Papildus atzīmējams, ka naftas produkti ir prece, kas ir pakļauta straujām cenu svārstībām. Tādējādi, lai cenu svārstību rezultātā netiktu radīti zaudējumi, pastāv iespēja, ka cenu svārstības risks tiek iecenots piedāvājuma cenā un publiskā iepirkuma rezultātā tiek piedāvāta cena, kas ir augstāka par tā brīža tirgus cenu, jo publiskais iepirkums šādā aspektā nenodrošina iespēju ātri un efektīvi reaģēt uz aktuālo situāciju tirgū. Tādējādi minētais process kopumā ir neefektīvs un rada pamatotu iespējamību, ka valstij ir jāpārmaksā par drošības rezervju izveidi, kas savukārt paaugstinātu drošības rezervju pārvaldības izmaksas, pakalpojuma maksas likmi un mazumtirdzniecības degvielas cenas, kā arī kopumā radītu negatīvu ietekmi uz tautsaimniecību.

Turklāt, ja pārvaldītājam ir iespēja ātri reaģēt uz tirgus situāciju gadījumos, kad naftas produktu cenas krītas, tas dod iespēju iepirkt iespējami lielākus drošības rezervju apjomus. Šāda rīcība atbilstu valsts drošības interesēm – tiktu nodrošināts lielāks drošības rezervju apjoms iespējami īsākā periodā.
Risinājuma apraksts
[1] Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 4. panta ceturtā daļa nosaka, ka Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu nepiemēro, ja tā piemērošanas gadījumā pasūtītājam būtu jāsniedz tāda informācija, kuras izpaušana var radīt kaitējumu valsts drošībai, un ir saņemta attiecīga Ministru kabineta atļauja. 

Minētā norma ir pārņemta no Direktīvas 2009/81/EK 13. panta a) apakšpunkta, kas nosaka, ka šo direktīvu nepiemēro līgumiem, saistībā ar kuriem šīs direktīvas noteikumu piemērošana liktu dalībvalstīm sniegt informāciju, kuras izpaušanu tās uzskatītu par pretēju savām drošības pamatinteresēm. 

Vienlaikus atbilstoši Eiropas Komisijas ziņojumam Eiropas parlamentam un Eiropas padomei par to, kā ir transponēta Direktīva 2009/81/EK attiecīgās direktīvas 13. punkta a) apakšpunkts ir pamatots uz Līguma par Eiropas Savienības darbību 346. panta 1. punkta a) apakšpunktu, saskaņā ar kuru tiek paredzēts, ka dalībvalstīm nav jāsniedz tāda informācija, kuras izpaušanu tās atzīst par būtisku savas drošības interešu apdraudējumu.

Direktīvas 2009/81 16. apsvērumā ir sniegts paskaidrojums, ka uz tādu līgumu slēgšanu, uz kuriem attiecas šīs direktīvas piemērošanas joma, šo direktīvu var neattiecināt, ja to pamato sabiedrības drošība vai arī dalībvalsts būtisku drošības interešu aizsardzība. Tas var attiekties uz tādiem līgumiem gan aizsardzības, gan drošības jomā, attiecībā uz kuriem ir nepieciešamas tik galēji augstas piegāžu drošības prasības un kuri ir tik konfidenciāli un/vai svarīgi valsts suverenitātei, ka pat šīs direktīvas īpašie noteikumi nav pietiekami, lai aizsargātu dalībvalsts svarīgākās drošības intereses, kuru noteikšana ir tikai pašas dalībvalsts ziņā.

Tāpat atbilstoši Eiropas Komisijas Iekšējā tirgus un pakalpojumu ģenerāldirektorāta izstrādātajiem norādījumiem “Aizsardzība un drošība – īpaši izņēmumi” Direktīvas 2009/81/EK piemērošanā ir akcentēts, ka Direktīvas 2009/81 13. panta a) apakšpunktā ir skaidri noteikta saikne starp informācijas neizpaušanu un direktīvas nepiemērošanu. Direktīvas 2009/81/EK 13. panta a) apakšpunkta mērķis ir izslēgt no direktīvas piemērošanas konfidenciālus nemilitārās drošības līgumus. Kā arī atbilstoši Direktīvas 2009/81/EK 27. apsvērumam minētais izņēmums būtu attiecināms uz tāda veida līgumiem, kas ir tik sensitīvi, ka nebūtu lietderīgi tiem piemērot šo direktīvu, pat ņemot vērā tās specifiskumu. 

Lai arī Direktīvas 2009/81/EK skaidrojošos materiālos ir vērsta uzmanība uz šauru minētā izņēmuma interpretāciju,  no minētā ir skaidri secināms, ka dalībvalsts kompetencē ir identificēt tās drošības intereses, kuras tai ir nepieciešams īpaši aizsargāt un kuru rezultātā netiek piemērotas Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas, vienlaikus ievērojot Direktīvas 2009/81/EK 16. un 17. apsvērumā minētos izvērtēšanas vadlīnijas, tostarp - Direktīvas 2009/81/EK piemērošanas izņēmums vajadzīgs tādu interešu aizsargāšanai, kuras ar Līguma par Eiropas Savienības darbību noteikumiem ir atzītas par leģitīmām (piemēram, sabiedrības drošība vai arī dalībvalsts būtisku drošības interešu aizsardzība), Kā arī tie ir tāda veida līgumi, kas satur tik augstas piegāžu drošības prasības un kuri ir tik konfidenciāli un/vai svarīgi valsts suverenitātei, ka pat šīs direktīvas īpašie noteikumi nav pietiekami, lai aizsargātu dalībvalsts svarīgākās drošības intereses, kuru noteikšana ir tikai pašas dalībvalsts ziņā.

[2] Direktīva 2009/81/EK un attiecīgi arīdzan Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likums paredz drošības rezervju izveides gadījumā piemērot atsevišķus konfidencialitātes aspektus. Tomēr šī Rīkojuma projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. sadaļā “Problēmas” ir sniegts izvērtējums, ka, neraugoties uz  iespēju neatklāt atsevišķus konfidencialitātes aspektus, Aizsardzības un drošības jomas iepirkuma likuma normas neaizsargā informācijas aizsardzību tādā veidā, lai tā piemērošanas gadījumā valsts spētu nodrošināt tās nacionālās drošības interešu aizsardzību.

Nacionālās drošības likuma 1. pants nosaka, ka nacionālā drošība ir valsts un sabiedrības īstenotu vienotu, mērķtiecīgu pasākumu rezultātā sasniegts stāvoklis, kurā ir garantēta valsts neatkarība, tās konstitucionālā iekārta un teritoriālā integritāte, sabiedrības brīvas attīstības perspektīva, labklājība un stabilitāte. Nacionālās drošības garantēšana ir valsts pamatpienākums.

Ievērojot minēto, tas ir valsts pamatpienākums īstenot visus nepieciešamos pasākumus, lai tiktu nodrošināta nacionālā drošība pret iespējamiem vai faktiskiem apdraudējumiem. 

Naftas produkti ir paaugstinātas bīstamības produkts, kura pieejamība sabiedrībai enerģētiskās krīzes degvielas apgādē laikā ir vitāli būtiska sabiedrības drošības nodrošināšanai, tostarp:
1) valsts un pašvaldību kritisko pakalpojumu nodrošināšanai (piemēram, Valsts policijas, Neatliekamas medicīniskās palīdzības dienesta un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegto pakalpojumu nodrošināšanai);
2) sabiedrībai primāri nepieciešamo preču piegādei;
3) degvielu sabiedrības vajadzībām (tostarp, lai nepieciešamības gadījumā sabiedrībai būtu iespējams arī autonomi pārvietoties no iespējami apdraudētas vietas);
4) kā lai radītu sabiedrībai drošības sajūtu arī miera apstākļos, ka valsts ir sagādājusi drošības rezerves iespējamas enerģētiskās krīzes degvielas apgādē gadījumā.

Tādējādi Drošības rezervju iegāde un droša to aizsardzība tiešā veidā ir saistīta ar valsts nacionālās drošības interesēm.

Arīdzan Direktīvas 2009/119/EK 8. apsvērumā ir noteikts, ka drošības rezervju pieejamība un enerģijas piegāžu saglabāšana ir Eiropas Kopienas un dalībvalstu būtiska valsts drošības sastāvdaļa.

[3] Ir pamats izdarīt secinājumu, ka iespējamo agresoru rīcībā esoša informācija par drošības rezervju iepirkuma veikšanu, naftas produktu piegādātājiem un glabātājiem, piegādes veidiem, naftas produktu glabāšanas vietām eventuāli var tik izmantota, lai vājinātu valsts nacionālo drošību. Kā arī tik paaugstinātas bīstamības produktam kā naftas produkti nonākot iespējama agresorā rīcībā, var tikt nodarīti neatgriezeniski zaudējumi Latvijas infrastruktūrai (tostarp, kritiskai infrastruktūrai) un sabiedrībai kopumā.

Tādējādi kopumā visi ar drošības rezervju izveidi saistītie jautājumi ir uzskatāmi par īpaši sensitīviem un aizsargājamiem un izņēmums no publisko iepirkumu piemērošanas ir saistīts ar leģitīmu interešu aizsardzību – ar sabiedrības drošību, kas ir uzskatāma par  būtiskām nacionālās drošības interesēm. Kā arī Rīkojuma projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. sadaļā “Problēmas” ir sniegts izvērtējums apliecina, ka pat Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma īpašie nosacījumi nav pietiekami, lai aizsargātu Latvijas svarīgākās drošības intereses, kuru noteikšana ir tikai pašas valsts ziņā.

[4] Vienlaikus, lai kopumā tiktu aizsargātas sabiedrības intereses, Possessor, īstenojot minēto valsts pārvaldes uzdevumu, ievēro Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma normas, tostarp minētā likuma 3. pantu, kas nosaka, ka rīcībai ar publiskas personas mantu ir jābūt lietderīgai.  

[5] Ar Rīkojuma projektu tiek paredzēts izņēmums Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma nepiemērošanā drošības rezervju iegādes, uzturēšanas un rotācijas iepirkumam. Vienlaikus, lai nodrošinātu pastāvīgu izņēmumu no publisko iepirkumu jomas regulējošo normu piemērošanas drošības rezervju izveidei un uzturēšanai, Rīkojuma projekta Ministru kabineta protokllēmuma projektā tiek noteikts Ekonomikas ministrijai uzdevums sagatavot un noteiktā kārtībā izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par grozījumiem Enerģētikas likumā par publiskos iepirkumus regulējošo normu nepiemērošanu valsts naftas produktu drošības rezervju izveidei un uzturēšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nepiemērojot Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas drošības rezervju iegādei, uzturēšanai un rotācijai kopumā tiek aizsargātas nacionālās drošības intereses, tautsaimniecības drošība un stabilitāte, kā arī kopējā sabiedrības drošība. 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nepiemērojot Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas drošības rezervju iegādei, uzturēšanai un rotācijai kopumā tiek aizsargātas nacionālās drošības intereses, tautsaimniecības drošība un stabilitāte, kā arī kopējā sabiedrības drošība. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nepiemērojot Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normas valsts naftas produktu drošības rezervju iegādei, uzturēšanai un rotācijai kopumā tiek aizsargāta tautsaimniecības drošība un stabilitāte. 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

-

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

-

2.2.5. uz konkurenci:

-

2.2.6. uz nodarbinātību:

-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likums

Pamatojums un apraksts
Rīkojuma projekts paredz izņēmuma gadījumu Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normu nepiemērošanai drošības rezervju iegādes, uzturēšanas un rotācijas iepirkumam
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 2.4. apakšpunktam Ministru kabineta rīkojuma projekts nav tiesību akta projekts, Rīkojuma projekts neatbilst Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktā minētajam kritērijam par sabiedrības līdzdalības organizēšanu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi