Anotācija (ex-ante)

22-TA-540: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 26. aprīļa noteikumos Nr. 265 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība meža nozares attīstībai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts nepieciešams, lai noteiktu 2022. gadā prioritārās meža nozares atbalsta un attīstības programmas, kā arī aktuālos zinātniskās izpētes projektus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts nepieciešams, lai sasniegtu Meža attīstības fonda mērķi 2022. gadā – meža nozares atbalsta un attīstības programmu finansēšanu, meža zinātnisko izpēti, meža īpašnieku izglītošanu un apmācību (saskaņā ar Meža likuma 43. panta trešo daļu).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumi tiek grozīt katru gadu, nosakot valsts atbalsta meža nozares attīstībai prioritātes un citas aktualitātes.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešami grozījumi, lai noteiktu 2022. gadā prioritārās meža nozares atbalsta un attīstības programmas, kā arī aktuālos zinātniskās izpētes projektus.
Risinājuma apraksts
Valsts atbalsta piešķiršanas vispārējā kārtība, atbalsta kopējais apmērs un prioritātes meža nozares attīstībai konkrētajā gadā ir noteiktas Ministru kabineta 2016. gada 26. aprīļa noteikumos Nr.265 “Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība meža nozares attīstībai”.
Noteikumu projekts ir sagatavots, ievērojot līdzekļus, kas likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” noteikti Zemkopības ministrijas budžetam finansējuma izlietojuma programmas 24.00.00 “Meža resursu ilgtspējības saglabāšana” apakšprogrammā 24.02.00 “Valsts atbalsta pasākumi meža nozarē”, tos novirzot Meža attīstības fondam.
Lai 2022. gadā sasniegtu Meža attīstības fonda mērķi, Zemkopības ministrija sadarbībā ar saviem sadarbības partneriem izvērtēja meža nozares attīstības tendences un aktualitātes 2022. gadā un noteica meža nozares attīstībai nepieciešamās prioritātes 2022. gadā. Ņemot vērā izvirzīto klimatneitralitātes mērķi 2050. gadam un Eiropas Savienības apņemšanos palielināt emisiju samazināšanas mērķi, kā arī jaunās ES Bioloģiskās daudzveidības stratēģijas 2030 mērķus, nepieciešami pētījumi, kas ļautu izvēlēties Latvijas situācijai visvairāk piemēroto mežsaimniecības attīstības scenāriju. Kā arī Nacionālā attīstības plāna 2021-2027 rīcības virzienā “Daba un vide – “Zaļais kurss”” uzsvērta bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas un uzturēšanas nozīme, tādēļ nepieciešamas jaunas zināšanas par mežu apsaimniekošanas pilnveidošanu bioloģisko vērtību uzlabošanai, kā arī vērtību monitoringa jomā.
Ir daudz darīts, lai uzlabotu sabiedrības zināšanas un izpratni par ilgtspējīgu meža apsaimniekošanu un koksnes produktu pielietošanu: meža nozares organizētajos pasākumos piedalījušies liels skaits bērnu un jauniešu, tomēr joprojām vērojama izpratnes plaisa mežu apsaimniekotāju un īpašnieku, meža nozares pārstāvju un sabiedrības vidū. Tādēļ jāturpina uzlabot sabiedrības viedokli un izpratni par ilgtspējīgu meža apsaimniekošanu un nozares perspektīvām.
Noteikumu projektā paredzētais atbalsts veicinās nozares ilgtspējīgu attīstību un konkurētspēju.
Tradicionāli valsts atbalsts meža nozares attīstībai paredz veicināt sabiedrības informēšanas un izglītošanas programmu un projektu īstenošanu:
meža nozares gada balvas “Zelta čiekurs” balvu izgatavošanu, naudas balvas meža nozares gada balvas “Zelta čiekurs” laureātiem (lēmumu par laureātiem un naudas balvu sadalījumu Meža nozares gada balvas “Zelta čiekurs” laureātiem pieņem atbilstoši Zemkopības ministrijas 2019. gada 15. augusta rīkojumam Nr. 101 “Par Meža nozares gada balvas “Zelta čiekurs” nolikumu”) un balvu pasniegšanas norises informatīvo un tehnisko nodrošinājumu, lai organizētu kvalitatīvu apbalvošanas ceremonijas norisi. Pasākuma īstenošanas nosacījums būs noteikto ierobežojumu ievērošana Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai;
skolu jaunatnes izglītošanas pasākumu “Konkurss “Mežs Latvijas izaugsmei””, lai pilnveidotu skolu jaunatnes zināšanas un veicinātu izpratni par meža nozares aktuālajām norisēm. Pasākuma īstenošanas nosacījums būs noteikto ierobežojumu ievērošana Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai;
“Meža dienas 2022” pasākumu, kas tiek sekmīgi īstenots un atzinīgi novērtēts, iesaistot pašvaldības un attiecīgo pašvaldību nozares uzņēmumus, meža nozares iestādes un organizācijas, turpinot veicināt vietējās kopienas aktīvu līdzdarbošanos, pievēršot lielāku Latvijas sabiedrības uzmanību mežsaimniecībai un ainavai teritorijā, kā arī apzaļumotas teritorijas nepieciešamībai, īpaši parku, mežaparku, dendroloģisko stādījumu stāvoklim, palīdzot risināt to labiekārtošanu, kā arī sekmējot jaunu zināšanu iegūšanu. Pasākumu īstenošanas nosacījums būs noteikto ierobežojumu ievērošana Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai;
bukleta “Meža nozare skaitļos un faktos” sagatavošanu un izdošanu latviešu un angļu valodā, lai sniegtu mežā nozari raksturojošu ar statistiku pamatotu informāciju lēmuma pieņēmējiem, nozares pārstāvjiem un plašākai sabiedrībai, tā radot izpratni par nozares rādītājiem un to attīstības dinamiku. Šādu informatīvo materiālu ir būtiski sagatavot, lai plašākai sabiedrībai būtu iespējams iepazīt meža nozares attīstības dinamiku un sekot tai līdzi, jo mežs ir Latvijas lielākā bagātība, ar to saistītā uzņēmējdarbība dod ļoti nozīmīgu ieguldījumu tautsaimniecības attīstībā un ar nozari tieši vai netieši ir saistīts gandrīz ikviens Latvijas iedzīvotājs.
Savukārt meža nozares attīstībai noteikumu projekts 2022. gadā paredz prioritārus zinātniskās izpētes projektus:
Turpinās meža bioloģiskās daudzveidības monitoringa pilnveide nacionālā meža monitoringa ietvaros - pētījums “Meža bioloģiskās daudzveidības monitoringa komponentes pilnveide nacionālajā meža monitoringā” (LVMI “Silava”). Projekts turpinās pilnveidot zināšanas par bioloģisko daudzveidību Latvijā, īpaši saimnieciskajos mežos, ņemot vērā šā jautājuma aktualitāti saistībā ar ES Bioloģiskās daudzveidības 2030 izvirzītajiem mērķiem. Īstenojot projektu turpināsies sadarbība arī ar Dabas aizsardzības pārvaldi, kas ievieš nacionālo bioloģiskās daudzveidības monitoringu, uzlabojot datu apriti starp institūcijām;
Turpinās  darbs pie jaunā  perioda pēc 2025.gada ES regulējuma Zemes izmantošanas, zemes izmantošanas miņas un mežsaimniecības sektorā (ZIZIMM), nepieciešams LVMI “Silava” atziņās balstīts atbalsts Latvijas pozīcijas pamatojumam. Pētījums “Latvijai piemērotākā mežsaimniecības attīstības scenārija izvērtēšana iespējamā Eiropas līmeņa zemes izmantošanas, zemes izmantošanas maiņas un mežsaimniecības sektora siltumnīcefekta gāzu emisiju un piesaistes uzskaites regulējuma pārskatīšanā”.
Tā kā Meža likuma 29.1 pants deleģē LVMI “Silava” īstenot Nacionālo meža monitoringu “Meža bioloģiskās daudzveidības monitorings” un LVMI “Silava” gatavo siltumnīcefekta gāzu inventarizācijas ziņojumu ZIZIMM sektorā, ka arī  SEG emisiju un piesaistes scenāriju prognoze ir tieši saistīta ar Nacionālā meža monitoringa procesu un iegūtajiem datiem, netiek plānota minēto zinātniskās izpētes projekta darba uzdevumu izsludināšana oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”;
projektā “Meža ieguldījuma novērtējums Latvijas nacionālā kopprodukta aprēķinā” paredzēts noteikt ikgadējo meža kapitālvērtību par 2021.gadu Latvijas statistikas vajadzībām.
projekts “Klimata scenāriju sociālekonomiskās ietekmes aprēķini” palīdzēs pieņemt izvērtus lēmumu spar Latvijas iespējamo tautsaimniecības attīstību klimata politikas, dabas aizsardzības , enerģētikas mērķu ietvarā.
projekts  “Atbalsts Latvijas interešu pamatojumam Eiropas Savienības bioloģiskās daudzveidības stratēģijas 2030 ieviešanai" atbalstīs Latvijas nostājas sagatavošanu un pamatojumu Eiropas Komisijas darba grupās par ES Bioloģiskās daudzveidības stratēģijas 2030 mērķu sasniegšanas nosacījumiem meža jomā.
Tiek precizēts 10.11. apakšpunkts, paredzot, ka projekta iesniedzējam pirms projekta iesnieguma iesniegšanas nav nodokļu maksājumu un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu parāda vai parāds nav lielāks par 1000 euro, vai, ja parāds ir lielāks par 1000 euro, ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. pantu. Kā arī papildināts 12. punkts, nosakot, ka Padomes pieaicināti Zemkopības ministrijas eksperti pēc nepieciešamības izvērtē šo noteikumu minētos attīstības projektus atbilstoši attīstības projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem (3. pielikums un 4. pielikums) un pārskatus par šiem projektiem.
Tāpat kā līdz šim, noteikumu projektā nav paredzēts valsts atbalsts meža nozares attīstībai Līguma par Eiropas Savienības darbību (turpmāk – LESD) 107. un 108. panta izpratnē, jo noteikumu projekts ir sagatavots, lai sniegtu atbalstu valsts pētniecībai un attīstībai, kā arī veicinātu sabiedrības informēšanu un izglītošanu, un tas neiespaido tirdzniecību starp dalībvalstīm (viens no LESD 107. panta nosacījumiem). Valsts atbalsts tiek sniegts ar saimniecisko darbību nesaistītiem pētniecības un attīstības projektiem, ievērojot Eiropas Savienības nostādnes par valsts atbalstu pētniecībai, attīstībai un inovācijai. Atbilstoši LESD 31. panta 7. punktam atbalsts sedz līdz 100 procentiem no izmaksām, kas saistītas ar pētniecības pasākumiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Uz atbalstu attīstības projektu īstenošanā var pieteikties juridiska persona. Uz atbalstu zinātniskās izpētes projektu īstenošanā var pieteikties institūcija, kas reģistrēta zinātnisko institūciju reģistrā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts dos iespēju īstenot meža nozarei nepieciešamos pētījumus prioritārās jomās, kā arī attīstības projektus, tā veicinot meža nozares atpazīstamību un pieejamo resursu un produktu kvalitatīvas un efektīvas izmantošanas iespējas.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
237 927
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
237 927
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
237 927
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
237 927
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar Zemkopības ministrijas budžeta programmas 24.00.00 “Meža resursu ilgtspējības saglabāšana” apakšprogrammu 24.02.00 “Valsts atbalsta pasākumi meža nozarē” Meža attīstības fondam tiek piešķirti finanšu līdzekļi 237 927 euro apmērā.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
2018/841
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) 2018/841 par zemes izmantošanā, zemes izmantošanas maiņā un mežsaimniecībā radušos siltumnīcefekta gāzu emisiju un piesaistes iekļaušanu klimata un enerģētikas politikas satvarā laikposmam līdz 2030. gadam un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 525/2013 un Lēmumu Nr. 529/2013/ES 8. panta 3. punktā dalībvalstij noteikto pienākumu izpilde.
Apraksts
Projekts skar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) 2018/841 par zemes izmantošanā, zemes izmantošanas maiņā un mežsaimniecībā radušos siltumnīcefekta gāzu emisiju un piesaistes iekļaušanu klimata un enerģētikas politikas satvarā laikposmam līdz 2030. gadam un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 525/2013 un Lēmumu Nr. 529/2013/ES 8. panta 3. punktā dalībvalstij noteikto pienākumu izpilde.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (EK) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu.
Apraksts
Projekts skar Eiropas Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regulā (EK) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, ietverto prasību izpildi attiecībā uz valsts atbalstu.

5.3. Cita informācija

Apraksts

Valsts atbalsts tiek sniegts ar saimniecisko darbību nesaistītiem pētniecības un attīstības projektiem saskaņā ar Kopienas nostādņu par valsts atbalstu pētniecībai, attīstībai un inovācijai (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006. gada 30. decembris, C 323) 3.1.1. apakšpunkta nosacījumiem:
a) attiecībā uz nesaimnieciska rakstura darbībām;
b) par zinātnisko institūciju darbību un ar tām saistīto finanšu plūsmas nodalīšanu, ja zinātniskās institūcijas nodarbojas gan ar saimnieciska, gan nesaimnieciska rakstura pētniecību.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) 2018/841 par zemes izmantošanā, zemes izmantošanas maiņā un mežsaimniecībā radušos siltumnīcefekta gāzu emisiju un piesaistes iekļaušanu klimata un enerģētikas politikas satvarā laikposmam līdz 2030. gadam un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 525/2013 un Lēmumu Nr. 529/2013/ES 8. panta 3. punktā dalībvalstij noteikto pienākumu izpilde.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 1. panta 5. punkts:
“5. Izņemot 30. pantu, šo regulu nepiemēro:
a) atbalsta shēmām, no kurām nav skaidri izslēgti individuāla atbalsta maksājumi uzņēmumam, uz kuru attiecas līdzekļu
atgūšanas rīkojums, kas izdots saskaņā ar iepriekšēju Komisijas lēmumu, ar kuru atbalsts ir atzīts par nelikumīgu un
nesaderīgu ar iekšējo tirgu;
b) ad hoc atbalstam, ko piešķir uzņēmumam, uz kuru attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas izdots saskaņā ar iepriekšēju Komisijas lēmumu, ar kuru atbalsts ir atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar iekšējo tirgu.”
 
Noteikumu projekta 6. punkts.
 
Pārņemtas pilnībā
Projekta 6. punkts paredz līdzvērtīgas prasības, kā noteikts ES tiesību aktā (paredz konkrētu atsauci uz attiecīgo ES tiesību akta punktu).
Regulas 1. panta 6. punkts:
“6. Šo regulu nepiemēro atbalstam grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, izņemot:”.
Regulas 2. panta 14. punkts:
“14) “grūtībās nonācis uzņēmums” ir uzņēmums, attiecībā uz kuru pastāv vismaz viena no šādām situācijām.”
 
Noteikumu projekta 6. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Projekta 6. punkts paredz līdzvērtīgas prasības, kā noteikts ES tiesību aktā (paredz konkrētu atsauci uz attiecīgo ES tiesību akta punktu).
Regulas 2. panta 50. punkts:
“50) “pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija” ir tāds subjekts (piemēram, universitāte vai zinātniskais institūts,
tehnoloģiju pārneses aģentūra, inovāciju starpniecības struktūra, uz pētniecību orientēta fiziskas vai virtuālas sadarbības subjekts) neatkarīgi no tā juridiskā statusa (organizēts saskaņā ar publiskajām vai privātajām tiesībām) vai
finansēšanas veida, kura galvenais mērķis ir neatkarīgi veikt fundamentālos pētījumus, rūpnieciskos pētījumus vai
eksperimentālo izstrādi vai plaši izplatīt šādu darbību rezultātus, izmantojot mācīšanu, publikācijas vai zināšanu
pārnesi. Ja šāds subjekts veic arī saimniecisko darbību, minētās saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un
ieņēmumi ir jāuzskaita atsevišķi. Uzņēmumi, kas var ietekmēt šādu subjektu kā, piemēram, tā akcionāri vai dalībnieki, nedrīkst iegūt prioritāru piekļuvi tā pētnieciskajām jaudām vai radītajiem rezultātiem;”
 
Noteikumu projekta 3. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Projekta 3. punkts paredz līdzvērtīgas prasības, kā noteikts ES tiesību aktā (paredz konkrētu atsauci uz attiecīgo ES tiesību akta punktu).
Regulas 31. pants
“Atbalsts pētniecībai un izstrādei lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē
1. Atbalsts pētniecībai un izstrādei lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē ir saderīgs ar iekšējo tirgu Līguma
107. panta 3. punkta nozīmē un ir atbrīvots no Līguma 108. panta 3. punktā noteiktās paziņošanas prasības, ja tas
atbilst šā panta 2.–7. punkta un I nodaļas nosacījumiem.”
Noteikumu projekta 3. un 9. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Projekta 3. un 9. punkts paredz līdzvērtīgas prasības, kā noteikts ES tiesību aktā (paredz konkrētu atsauci uz attiecīgo ES tiesību akta punktu).
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
ES tiesību akta normas tiek pārņemtas tieši – nodrošinot sasaisti ar ES tiesību aktu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Zemkopības ministrija sagatavo nepieciešamo informāciju Eiropas Komisijai par zinātnes projektu īstenošanai plānoto finansējumu lauksaimniecības un mežsaimniecības jomā.
 
Cita informācija
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (EK) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
AS "Latvijas valsts meži", Valsts meža dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Kokrūpniecības federācija, Latvijas Meža īpašnieku biedrība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Zemkopības ministrija
  • Meža attīstības fonda Padomē ir pārstāvji no Zemkopības ministrijas, Vides un reģionālās attīstības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Finanšu ministrijas un Ekonomikas ministrijas.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tradicionāli valsts atbalsts meža nozares attīstībai paredz veicināt sabiedrības informēšanas un izglītošanas programmu un projektu īstenošanu.
Ir daudz darīts, lai uzlabotu sabiedrības zināšanas un izpratni par ilgtspējīgu meža apsaimniekošanu un koksnes produktu pielietošanu: meža nozares organizētajos pasākumos piedalījušies liels skaits bērnu un jauniešu, tomēr joprojām vērojama izpratnes plaisa mežu apsaimniekotāju un īpašnieku, meža nozares pārstāvju un sabiedrības vidū. Tādēļ jāturpina uzlabot sabiedrības viedokli un izpratni par ilgtspējīgu meža apsaimniekošanu un nozares perspektīvām.

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nacionālā attīstības plāna 2021-2027 rīcības virzienā “Daba un vide – “Zaļais kurss”” uzsvērta bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas un uzturēšanas nozīme, līdz ar to nepieciešamas jaunas zināšanas par mežu apsaimniekošanas pilnveidošanu bioloģisko vērtību uzlabošanai, kā arī vērtību monitoringa jomā.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Meža dienu pasākumi notiek visā Latvijā, iesaistot pašvaldības un attiecīgo pašvaldību nozares uzņēmumus, meža nozares iestādes un organizācijas, turpinot veicināt vietējās kopienas aktīvu līdzdarbošanos, pievēršot lielāku Latvijas sabiedrības uzmanību mežsaimniecībai un ainavai teritorijā, kā arī apzaļumotas teritorijas nepieciešamībai, īpaši parku, mežaparku, dendroloģisko stādījumu stāvoklim, palīdzot risināt to labiekārtošanu, kā arī sekmējot jaunu zināšanu iegūšanu. 

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Turpinās meža bioloģiskās daudzveidības monitoringa pilnveide nacionālā meža monitoringa ietvaros - pētījums “Meža bioloģiskās daudzveidības monitoringa komponentes pilnveide nacionālajā meža monitoringā” (LVMI “Silava”). Projekts turpinās pilnveidot zināšanas par bioloģisko daudzveidību Latvijā, īpaši saimnieciskajos mežos, ņemot vērā šā jautājuma aktualitāti saistībā ar ES Bioloģiskās daudzveidības 2030 izvirzītajiem mērķiem.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ņemot vērā izvirzīto klimatneitralitātes mērķi 2050. gadam un Eiropas Savienības apņemšanos palielināt emisiju samazināšanas mērķi, kā arī jaunās ES Bioloģiskās daudzveidības stratēģijas 2030 mērķus, nepieciešami pētījumi, kas ļautu izvēlēties Latvijas situācijai visvairāk piemēroto mežsaimniecības attīstības scenāriju.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi