25-TA-1024: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2010. gada 17. augusta noteikumos Nr. 775 "Noteikumi par karavīru un zemessargu augstāko virsnieku dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai papildinātu Ministru kabineta 2010.gada 17.augusta noteikumus Nr.775 "Noteikumi par karavīru un zemessargu augstāko virsnieku militārajām dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem" ar brigādes ģenerāļa (Jūras spēkos - Flotiles admirālis) dienesta pakāpei atbilstošu karavīra amatu - Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centra vadītājs.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2010.gada 17.augusta noteikumos Nr.775 "Noteikumi par augstāko virsnieku militārajām dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts ar mērķi noteikt, ka brigādes ģenerāļa (Jūras spēkos - Flotiles admirāļa) dienesta pakāpei atbilstošais karavīra amats ir Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centra vadītāja amats Aizsardzības ministrijas padotības iestādē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ņemot vērā ģeopolitisko drošības situāciju, aizsardzības nozarē turpinās darbs pie aizsardzības spēju stiprināšanas. Viena no būtiskākajām spēju attīstības pamatlietām ir Nacionālo bruņoto spēku infrastruktūras attīstīšana. Infrastruktūras attīstīšana paredzēta ne tikai Valsts aizsardzības koncepcijā, bet arī citos aizsardzības plānošanas dokumentos. Lai vadītu tādu iestādi kā Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centru, ir nepieciešams atbilstošs amats ar attiecīgu autoritāti, militāro pieredzi, zināšanām un atpazīstamību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Valsts aizsardzības koncepcijā u.c, aizsardzības plānošanas dokumentos paredzētajiem, valsts aizsardzības pamatprincipiem un izvirzītajām prioritātēm, kā arī ņemot vērā Latvijas Republikas saistības NATO organizācijā, kas paredz nodrošināt uzņemošās valsts atbalstu Latvijas Republikas teritorijā izvērstajiem NATO dalībvalstu bruņotajiem spēkiem, aizsardzības sektorā tiek plānota strauja Nacionālo bruņoto spēku infrastruktūras attīstība. Ņemot vērā saistības pret sabiedrotajiem un sagatavotos pieteikumus NATO finansējuma saņemšanai, Aizsardzības ministrijai ir būtiski nodrošināt savlaicīgu nepieciešamo projektu ieviešanas plānu izstrādi un sagatavošanos nepieciešamās infrastruktūras izbūvei. Tāpēc nepieciešams nodrošināt, lai šādu procesu vadīšanā un attiecīgās militārās infrastruktūras pārzināšanā tiktu iesaistīta amatpersona ar pietiekami augsta līmeņa militārajām zināšanām un pieredzi.
VAMOIC (Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs) ir aizsardzības ministra pakļautībā esošā tiešās pārvaldes iestāde, kuras kompetencē ietilpst ministrijas valdījumā esoša nekustamā īpašuma, valsts militārās aizsardzības objektu un valsts militārās aizsardzības vajadzībām nomātā nekustamā īpašuma apsaimniekošana un vides aizsardzības pasākumu īstenošana tajos, kā arī valsts militāras aizsardzības objektu būvniecības organizēšana. Turklāt darbības pilnvarojuma ietvaros VAMOIC īsteno tādas funkcijas kā: attiecīgā nekustamā īpašuma, tajā skaitā valsts militārās aizsardzības objektu un valsts meža zemes apsaimniekošanu un pārvaldīšanu; valsts militārās aizsardzības objektu būvniecības organizēšanu; vides pasākumu veikšanu valsts militārās aizsardzības objektos; publisko pakalpojumu sniegšanu Aizsardzības ministrijai un tās padotībā esošajām iestādēm. Tas nozīmē, ka VAMOIC savas kompetences ietvaros rada priekšnoteikumus un īsteno aktivitātes, lai Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem būtu iespējams izmantot ilgtspējīgu, kvalitatīvu, iespējām un vajadzībām atbilstošu vidi un apstākļus.
VAMOIC (Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs) ir aizsardzības ministra pakļautībā esošā tiešās pārvaldes iestāde, kuras kompetencē ietilpst ministrijas valdījumā esoša nekustamā īpašuma, valsts militārās aizsardzības objektu un valsts militārās aizsardzības vajadzībām nomātā nekustamā īpašuma apsaimniekošana un vides aizsardzības pasākumu īstenošana tajos, kā arī valsts militāras aizsardzības objektu būvniecības organizēšana. Turklāt darbības pilnvarojuma ietvaros VAMOIC īsteno tādas funkcijas kā: attiecīgā nekustamā īpašuma, tajā skaitā valsts militārās aizsardzības objektu un valsts meža zemes apsaimniekošanu un pārvaldīšanu; valsts militārās aizsardzības objektu būvniecības organizēšanu; vides pasākumu veikšanu valsts militārās aizsardzības objektos; publisko pakalpojumu sniegšanu Aizsardzības ministrijai un tās padotībā esošajām iestādēm. Tas nozīmē, ka VAMOIC savas kompetences ietvaros rada priekšnoteikumus un īsteno aktivitātes, lai Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem būtu iespējams izmantot ilgtspējīgu, kvalitatīvu, iespējām un vajadzībām atbilstošu vidi un apstākļus.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu sekmīgu infrastruktūras apgūšanu, nepieciešams personāls, kas labi orientējas un pārzina militāro vidi un militārās prasības ar valsts aizsardzību saistītu uzdevumu izpildē. Ņemot vērā to, ka liela daļa militārās infrastruktūras projektu tiek īstenoti, izmantojot ārvalstu finanšu palīdzību, šādā amatā svarīgas ir prasmes plānot un vadīt starptautiska rakstura militārās infrastruktūras attīstības projektus. Tas ietver gatavību un spējas pārstāvēt Aizsardzības ministriju starptautiskajās sanāksmēs gan arī prasmes risināt aktuālos jautājumus nacionālajā līmenī. Sakarā ar to, Ministru kabineta noteikumu projekts paredz papildināt Ministru kabineta 2010.gada 17.augusta noteikumus Nr.775 "Noteikumi par karavīru un zemessargu augstāko virsnieku dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem" 2.punktu ar jaunu - 2.12. apakšpunktu, kas nosaka, ka brigādes ģenerāļa (Jūras spēkos - flotiles admirāļa) dienesta pakāpei atbilstošs karavīra amats ir Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkuma centra vadītājs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Ministru kabineta noteikumu grozījumi tiks nodrošināti Aizsardzības resoram piešķirtā budžeta ietvaros
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi