Anotācija (ex-ante)

22-TA-2970: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1.2.r "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība E-lietas 2. posms" pases apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija  noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr.435) nosacījumiem. Rīkojuma projektu (projekta pase) ir sagatavojis finansējuma saņēmējs Latvijas Republikas prokuratūra (turpmāk – Prokuratūra).

Projekts tiks īstenots MK noteikumu Nr. 435  4. pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" iekļautā nolūka "Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība" ietvaros.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tieslietu ministrija (turpmāk – TM) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienā kā vienu no prioritātēm ir izvirzījusi e-lietas programmas turpmāku attīstību un pilnveidi. Lai šis mērķis tiktu sasniegts, ir plānots īstenot projektu “Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība E-lietas 2.posms” (turpmāk – projekts).
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” ietvarā ir īstenots projekts “E-lieta: izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 1.posms" (turpmāk – E-lietas  1.posms), kura mērķis: 1) efektīva un vienota elektroniskā tiesvedības procesa izveide; 2) efektīva informācijas apmaiņa starp tiesām, lietas dalībniekiem un citām ar tiesvedību saistītajām iestādēm un informācijas sistēmām; 3) Prokuratūras informācijas sistēmas (turpmāk – ProIS) attīstība, lai realizētu funkcionalitāti, kas saistīta ar datu apstrādes un apmaiņas mehānismu starp E-lietas 1.posmā iesaistītajām institūcijām.
E-lietas 1. posmā tika ieviesta pirmstiesas, tiesvedības, nolēmumu izpildes procesa digitalizācija, kas ietver Tiesu informatīvās sistēmas (turpmāk  –  TIS), ProIS, Probācijas klientu uzskaites sistēmas attīstības (turpmāk  –  PLUS), Ieslodzījuma vietu pārvaldes informācijas sistēmas (turpmāk  –  IIS) pilnveidojumus, kā arī E-lietas platformas (un tajā ietilpstošo koplietošanas risinājumu) izstrādi, kas nodrošina elektronisko datu apmaiņas tehnoloģiskos risinājumus koplietošanas vidē starp minētajām pamatdarbības sistēmām. Tajā skaitā ieviests publiskais E-lietas portāls, kas sniedz iespēju piekļūt elektroniskās lietas materiāliem, izmantot ar tiesvedību, nolēmuma izpildi un pirmstiesas procesu prokuratūrā saistītos elektroniskos pakalpojumus.
E-lietas 1. posma ietvaros izstrādātie risinājumi attiecināmi uz pirmstiesas procesu prokuratūrā, tiesvedību un nolēmuma izpildes procesiem. E-lietas platformu datu apritei kriminālprocesa ietvaros neizmanto izmeklēšanas iestādes, tādēļ šobrīd pilnībā datu aprite visā kriminālprocesā nav nodrošināta.
Attiecībā uz Prokuratūras ieviesto ProIS, iespēju robežās un vērtējot Iekšlietu ministrijas Informācijas centra projekta "Jaunās paaudzes Integrētās Iekšlietu Informācijas sistēmas" gaitu, nepieciešams veidot integrāciju ar izmeklēšanas iestādēm, t.sk. ekspertiem, izmantojot Integrētās Iekšlietu informācijas sistēmas (turpmāk - IIIS2) un E-lietas platformu.   Nepieciešams, lai dati elektroniskā formā, kurus rada izmeklēšanas iestādes tiktu vienveidīgi saņemti pirmstiesas procesa posmā, kā arī ProIS radītie dati tiktu nodoti IIIS2, izmantojot Elektronisko lietu katalogu (turpmāk - ELK).

Galvenās aktivitātes, kuras plānots īstenot projekta ietvarā:
1. Pirmās kārtas ietvaros izveidoto ProIS veidlapu izveides rīka funkcionalitātes pilnveidošana, un koplietošanas izstrāde (turpmāk - Elektronisko veidlapu rīks).
2. Dežurējošo prokuroru elektroniska kalendāra izveide un datu koplietošana E-lietas platformā, kas veicinātu ātrāku un efektīvāku sadarbību ar izmeklēšanas iestādes pārstāvjiem.
3. ProIS attīstība uzlabojot, automatizējot un pilnveidojot sadarbības procesus ar tiesu un sodu izpildes iestādēm (pirmstiesas procesā un ar sodu izpildi saistīto jautājumu izskatīšanā, procesuālo darbību saskaņošanā, ar sodu izpildes jautājumiem saistītu dokumentu aprites automatizācija).
4. TIS metadatu pārņemšana, izmantojot E-lietas platformu pēc TIS uzlabojumu ieviešanas, E-lietas 2.posma aktivitāšu ietvarā.
5. E-lietas platformā integrēto informācijas sistēmu izvietoto lielapjoma materiālu atskaņošanas funkcionalitātes integrācija ProIS, izmantojot E-lietas platformu.
6. Audio-video rīka (turpmāk - AVR) ieviesto pilnveidojumu integrācija ProIS.
7. Integrācija ar E-lietas platformas vienoto krimināllietu mantu un dokumentu reģistru.
8. ProIS integrācija ar Eiropas prokuratūras informācijas sistēmu (turpmāk - EPPO).
9. ProIS integrācija ar E-lietas platformas koplietošanas Anonimizācijas risinājumu.
10. TIS un ProIS savstarpējo dokumentu plūsmas efektivizācija, pilnveidojot vienotu mehānismu pierādījumu numerācijai katrā no pamatdarbības sistēmām, t.sk. ietverot numerāciju veidojamajos dokumentos.
11. ProIS pilnveidojumi, nodrošinot integrāciju ar E-lietas platformas koplietošanas ārzemnieku autentifikācijas risinājuma komponenti, kas nodrošinās īslaicīgo piekļuvi E-lietas portāla autorizētajam saturam.


Atbalsts Prokuratūrai projekta ietvaros tiks sniegts tā valsts deleģēto funkciju ietvaros šo funkciju veikšanai un projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
E-lietas 1. posmā tika ieviesta pirmstiesas, tiesvedības, nolēmuma izpildes procesa digitalizācija, kas ietver pamatdarbību informācijas sistēmu - TIS, IIS, ProIS un PLUS pilnveidojumus, kā arī E-lietas platformas un tajā ietilpstošo koplietošanas risinājumu izstrādi, kas nodrošina elektronisko datu apmaiņas tehnoloģiskos risinājumus koplietošanas vidē starp minētajām pamatdarbības informācijas sistēmām. Viens no koplietošanas risinājumiem ir E-lietas portāls, kas sniedz iespēju procesos iesaistītajām personām piekļūt elektroniskās lietas materiāliem, izmantot ar tiesvedību, nolēmuma izpildi un pirmstiesas procesu prokuratūrā saistītos elektroniskos pakalpojumus.
E-lietas 1. posma ietvaros realizētie risinājumi attiecināmi uz pirmstiesas procesu prokuratūrā, tiesvedību, nolēmuma izpildes procesiem, savukārt, pilna cikla datu apmaiņa visā izmeklēšanas un tiesvedības procesā ir iespējama pēc izmeklēšanas iestāžu iesaistīšanās procesā, tas ir, attiecīgo institūciju pamatdarbības informācijas sistēmu datu aprites nodrošināšanas E-lietas platformā.
Ir vairāki būtiski trūkumi, kurus nepieciešams atrisināt E-lietas 2.posma ietvaros, lai varētu tiesvedības lietas pilnvērtīgi uzturēt elektroniskā formā un nodrošināt elektronisku datu apmaiņu ar citām valsts pārvaldes iestādēm, sabiedrību, komersantiem un citiem lietas dalībniekiem. Tādējādi ir uzlabojami nepieciešami vairākās jomās, kur šādas problēmas ir konstatētas.
E-lietas programmas attīstības ietvaros nepieciešams nodrošināt E-lietas platformas un ar to savienoto informācijas sistēmu papildinājumus, kā arī izstrādāt jaunus koplietošanas risinājumus, paplašinot elektroniskas datu apmaiņas iespējas un veicinot pakalpojumu digitalizāciju.
Ja minētais netiks īstenots, tad pastāv iespēja procesos iesaistītajām personām nesaņemt pietiekamā kvalitātē un apjomā elektroniskos pakalpojumus un tiks traucēta pilnvērtīga datu aprite e-lietas platformas ietvarā. 
 
Nepieciešami ProIS pilnveidojumi, lai nodrošinātu un pilnveidotu sistēmā pieejamo datu apmaiņu kopīgajā elektronisko lietu katalogā, ieviesto koplietošanas risinājumu izmantošanas un attīstības aktivitātes, lai nodrošinātu un nostiprinātu vienotu pieeju datu apmaiņā izmeklēšanas un tiesvedības procesu ietvaros tajā skaitā pilnveidojot informācijas sistēmu biznesa funkcionalitāti.

Projektā plānotās aktivitātes sekmēs investīcijas 2.1.2.1.i "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" mērķrādītāju  sasniegšanu.
 
Risinājuma apraksts
1. Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Investīcijas  2.1.2.1.i. projekta "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība E-lietas 2.posms” pase", kurā sniegta informācija par projekta mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem. Projektu īstenos prokuratūra sadarbībā ar Tiesu administrāciju, Ieslodzījuma vietu pārvaldi, Valsts probācijas dienestu, Juridiskās palīdzības administrāciju.
Ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru tiek plānota sadarbība  datu apmaiņas kriminālprocesā nodrošināšanai E-lietas platformā.


Projektā tiks veiktas šādas darbības:
1. ProIS uzlabojumi sadarbībā ar izmeklēšanas iestādēm:
1.1. ProIS attīstība izveidojot integrāciju ar izmeklēšanas iestādēm (IIIS2), ekspertiem, izmantojot E-lietas platformu.
1.2. "Elektronisko veidlapu rīka" komponenšu koplietošanas izstrāde.
2. Dežurējošo prokuroru elektroniska kalendāra izveide un datu koplietošana E-lietas platformā.
3. ProIS attīstība uzlabojot, automatizējot un pilnveidojot sadarbības procesus ar tiesu un sodu izpildes iestādēm (pirmstiesas procesā un ar sodu izpildi saistīto jautājumu izskatīšanā, procesuālo darbību saskaņošanā, ar sodu izpildes jautājumiem saistītu dokumentu aprites automatizācija). TIS metadatu pārņemšana, izmantojot platformu pēc TIS  uzlabojumu ieviešanas.
4. E-lietas platformā integrēto informācijas sistēmu izvietoto lielapjoma materiālu atskaņošanas funkcionalitātes integrācija ProIS, izmantojot E-lietas platformu.
5. ProIS izvietoto lielapjoma video un audio materiālu straumēšanas koplietošanai ar citu e-lietas platformas dalībnieku pamatdarbības informācijas sistēmām.
6. AVR 2.0. ieviesto pilnveidojumu versijas integrācija ProIS.
7. Integrācija ar E-lietas platformas vienoto krimināllietu mantu un dokumentu reģistru.
8. ProIS integrācija ar Eiropas prokuratūras informācijas sistēmu (turpmāk - EPPO).
9. ProIS integrācija ar E-lietas platformas koplietošanas Anonimizācijas risinājumu.
10. TIS un ProIS savstarpējo dokumentu plūsmas efektivizācija, pilnveidojot vienotu mehānismu pierādījumu numerācijai katrā no pamatdarbības sistēmām, t.sk. ietverot numerāciju veidojamajos dokumentos.
11. ProIS pilnveidojumi, nodrošinot integrāciju ar E-lietas platformas koplietošanas ārzemnieku autentifikācijas risinājuma komponenti, kas nodrošinās īslaicīgo piekļuvi E-lietas portāla autorizētajam saturam.

Par projekta ietvaros veicamajām darbībām nepieciešamais finansējums ir 890 000,00  EUR apmērā. Minētais finansējuma apmērs ir apstiprināts E-lietas uzraudzības padomes 2022.gada 26.augusta sēdē.

2. Pēc Rīkojuma projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā, finansējuma saņēmējs saskaņā ar 2022. gada 14. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.2.apakšpunktu pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saņemtā uzaicinājuma par projekta iesnieguma iesniegšanu, iesniegs projekta iesniegumu ievadot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā projekta iesnieguma datus.

3. Atbildīga par projekta iesnieguma iesniegšanu un atbildīga par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu ir prokuratūra. Ņemot vērā to, ka prokuratūra ieviesa e-lietas projekta 1.posmā ProIS pilveidojumus, prokuratūra turpinās turpmāku ProIS attīstību, tādējādi nodrošinot nepārtrauktības un pēctecības principu. 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4.pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" norādīto Tieslietu ministrijas atbildībā ir investīcijas 2.1.2.1.i nolūks "Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība", un tā kopējais finansējums ir 7 560 000 EUR apmērā (bez PVN). Saskaņā ar Prokuratūras pieņemto lēmumu, prokuratūra šīs investīcijas nolūka ietvarā īstenos atsevišķi savu projektu "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība E-lietas 2.posms" 890 000,00 EUR apmērā (summa ir iekļauta 7 560 000,00 EUR finansējumā).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem un būtiski sabiedrībai.

Prokuratūrā krimināllietu materiālu aprite tiks organizēta elektroniski, kas ļaus efektīvāk plānot un organizēt veicamo darbu izpildi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
231 706
0
222 024
0
316 778
119 492
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
231 706
0
222 024
0
316 778
119 492
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
272 374
0
260 659
0
375 312
141 255
2.1. valsts pamatbudžets
0
272 374
0
260 659
0
375 312
141 255
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-40 668
0
-38 635
0
-58 534
-21 763
3.1. valsts pamatbudžets
0
-40 668
0
-38 635
0
-58 534
-21 763
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-40 668
-38 635
-58 534
-21 763
5.1. valsts pamatbudžets
-40 668
-38 635
-58 534
-21 763
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023.gada 1.janvāra līdz 2026.gada 31.maijam.
Kopējais investīcijas projekta īstenošanas izdevumu apmērs plānots no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma 890 000 EUR apmērā, bet valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) izmaksu segšanai 159 600 EUR.

Projekta izstrādes izmaksu sadalījums pa gadiem (provizoriski):

2023.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 272 374 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 193 658 EUR (EKK 5000, Kapitālie izdevumi) un atlīdzības izmaksas 38 048 EUR (EKK 1000, Atlīdzība), kopā 231 706 EUR;
bet PVN (21%) 40 668 EUR apmērā no valsts budžeta;

2024.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 260 659 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 183 975 EUR (EKK 5000, Kapitālie izdevumi) un atlīdzības izmaksas 38 049 EUR (EKK 1000, Atlīdzība), kopā 222 024 EUR;
bet PVN (21% ) 38 635 EUR apmērā no valsts budžeta;

2025.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 375 312 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 278 730 EUR (EKK 5000, Kapitālie izdevumi) un atlīdzības izmaksas 38 048 EUR (EKK 1000, Atlīdzība), kopā 316 778 EUR;
bet PVN (21%) 58 534 EUR apmērā no valsts budžeta;

2026.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 141 255 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 103 637 EUR (EKK 5000, Kapitālie izdevumi) un atlīdzības izmaksas 15 855 EUR (EKK 1000, Atlīdzība), kopā 119 492 EUR;
 bet PVN (21%) 21 763 EUR apmērā no valsts budžeta.

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas (no 2026.gada 1.jūnija) ik gadu nepieciešams finansējums projekta uzturēšanas izdevumu segšanai 91 960 EUR gadā, pieņemot, ka ik gadu nepieciešami 10% no projekta izstrādes kopējām izmaksām (bez atlīdzības izmaksām, 919 600 *0,1=91 960 EUR gadā (ar PVN), vienlaikus daļēji nodrošinot to no šobrīd prokuratūras budžetā pieejamā finansējuma Prokuratūras informācijas sistēmas (ProIS) uzturēšanai (72 600 EUR/gadā).
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums, tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai prokuratūras budžetā tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam.

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas (no 2026. gada 1. jūnija) ik gadu projekta uzturēšanas izdevumi 72 600 EUR apmērā tiks segti programmas 01.00.00 “Prokuratūras iestāžu uzturēšana” piešķirto līdzekļu ietvaros, savukārt   papildu nepieciešamais finansējums 91 960 EUR/gadā (ar PVN) apmērā tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

PVN izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma.
 
Šī projekta uzraudzība tiks veikta saskaņā ar TM izstrādātiem, spēkā esošiem iekšējiem tiesību aktiem. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Rīkojuma projekts regulē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar finansējuma saņēmēju. Šis projekts pēc būtības neskars sabiedrības intereses. 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Republikas prokuratūra
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija Tieslietu ministrija Tiesu administrācija Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs Aizsardzības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot ProIS darbības, tiks uzlaboti un pilnveidoti e-lietas un ProIS ietvaros sniedzamie pakalpojumi elektroniskajā vidē.
 

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot projekts darbības, tiks pilnveidota LRP un iesaistīto iestāžu informācijas sistēmas.
 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta īstenotājam jānodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Atveseļošanas fonda plānā noteiktajiem ES un nacionālajiem vides tiesību aktiem.
 

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektu īstenotāji aicināti ievērot zaļā publiskā iepirkuma prasības.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attīstot elektroniskos pakalpojumus projekta ietvaros,  jāievēro un jānodrošina personas datu aizsardzību.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk