Anotācija

25-TA-715: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra noteikumos Nr. 100 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām, sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.5. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra noteikumos Nr. 100 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām, sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.5. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
TA projekta mērķis ir redakcionāli precizēt normatīvo regulējumu attiecībā uz 4.3.1.5. pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība” (turpmāk – 4.3.1.5. pasākums) mērķa grupu, kurai drīkst sniegt dienas aprūpes centra pakalpojumus jaunizveidotajā infrastruktūrā, un projekta personāla izmaksām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1) 4.3.1.5. pasākuma mērķa grupa ir personas ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem, kuriem ir noteikta I invaliditātes grupa vai trešais vai ceturtais aprūpes līmenis. MK noteikumu Nr.100 anotācijā ir norādīts, ka 4.3.1.5. pasākuma mērķa grupa ietver personas, kurām ir ļoti smaga psihiska saslimšana vai garīgās attīstības traucējums, kas ierobežo personas spējas strādāt un aprūpēt sevi, kā arī apgrūtina tās iekļaušanos sabiedrībā un kas noteikts atbilstoši spēkā esošajai Starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas (SSK) redakcijai, un kurām ir noteikta I invaliditātes grupa (ļoti smaga invaliditāte) un personas ar kombinētiem un smagiem vai ļoti smagiem garīga un fiziska rakstura traucējumiem (personas ar multipliem traucējumiem). Vienlaikus, lai izvairītos no situācijas, ka personai, kurai ir ļoti smagi funkcionālie traucējumi, bet nav noteikta I invaliditātes grupa, tiek liegta pieeja jaunizveidotajam pakalpojumam, mērķa grupa var būt arī personas ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem, kuriem nav noteikta I grupas invaliditāte, bet ir noteikts trešais vai ceturtais aprūpes līmenis.

2) 4.3.1.5. pasākuma projektu ietvaros var veidot šādu sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūru mērķa grupas personām – grupu māja (dzīvokļi), dienas aprūpes centrs un specializētās darbnīcas.

3) 4.3.1.5. pasākuma projekta ietvaros finansējuma saņēmēji var plānot personāla izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Vienlaikus ir noteikts, ka gadījumā, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze. Tāpat MK noteikumi Nr.100 paredz, ka a) personāla izmaksas nepārsniedz 34 422 euro gadā, pieskaitot 0,64 procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizina ar projekta plānoto īstenošanas ilgumu gados (ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 000 000); b) personāla izmaksas nepārsniedz 84 787 euro gadā, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir virs 5 000 000 euro. Papildus noteikts pienākums finansējuma saņēmējiem projekta vadības un tā īstenošanas nodrošināšanai piesaistīt personālu vai pakalpojuma sniedzēju, īstenojot publiskos iepirkumus.  

4) MK noteikumu Nr.100 37.1. apakšpunkts nosaka, ka projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam ir jānovērš dubultfinansēšanas riskus un jānodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.

5)MK noteikumu Nr.100 37.2.2. apakšpunktā ir ietverta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) Ņemot vērā, ka personām līdz 18 gadu vecumam invaliditāti nosaka bez iedalījuma grupās un kā aprūpes līmenis bērniem tiek piemērots ceturtais aprūpes līmenis, neveicot izvērtēšanu, šī brīža 4.3.1.5. pasākuma mērķa grupas apraksts liecina, ka sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide plānota pakalpojumu sniegšanai pilngadīgām personām ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem. Attiecīgi Liepājas valstspilsēta ir aktualizējusi jautājumu, ka bērniem ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem, kuri apmeklē pamatskolu, apgūstot speciālās izglītības programmas, ir vajadzība pēc dienas aprūpes centra pakalpojuma jau no 16 gadu vecuma. Pāreja no bērna uz pieaugušo vecumu un ar pilngadības sasniegšanu saistītās izmaiņas atbalsta saņemšanā nereti rada papildus izaicinājumus gan bērniem ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, gan viņu ģimenēm. Tos var mazināt, dodot iespēju jauniešiem jau pirms pilngadības sasniegšanas pakāpeniski sākt saņemt pakalpojumus kopā ar pieaugušajiem.

2) Noslēdzoties 4.3.1.5. pasākuma projektu iesniegumu atlasei un noslēdzot līgumus par projektu īstenošanu, Rīgas valstspilsētas pašvaldība projekta ietvaros veidos grupu mājas (dzīvokļu) un dienas aprūpes centra pakalpojumu infrastruktūru, bet Liepājas valstspilsēta – dienas aprūpes centra pakalpojumu infrastruktūru. Neviens no abiem 4.3.1.5. pasākuma finansējuma saņēmējiem projektos neveidos specializēto darbnīcu pakalpojumu infrastruktūru.

3) 2025. gada 28. janvārī Finanšu ministrija ir ierosinājusi precizējumus vadlīnijās Nr. 1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gada plānošanas periodā” (turpmāk – vadlīnijas), kuras turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti). Tāpat vadlīnijas vairs neparedz noteiktos ierobežojumus Eiropas Reģionālā attīstības fonda investīciju projekta vadības personāla izmaksām gadā. Saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu minēto vadlīniju piemērošana ir obligāta. Savukārt attiecībā uz projekta vadības personālu, MK noteikumos Nr.100 nav skaidri definēts, ka, dibinot darba tiesiskās attiecības, personāls tikt nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu.

4) MK noteikumu Nr.100 37.1. apakšpunktā noteikts finansējuma saņēmēja pienākums nodrošināt, ka 4.3.1.5. pasākumā īstenotās atbalstāmās darbības un sniegtais atbalsts netiek finansēts vai līdzfinansēts no citiem finanšu avotiem, ierobežo līdzfinansēšanas iespējas no citiem avotiem, piemēram, izmaksu pieauguma gadījumā.

5) MK noteikumu Nr.100 37.2.2. apakšpunktā minētā regula 2018/1046 nav spēkā kopš 2024. gada 30. septembra. Tā kā minētajā regulā bija nepieciešams veikt vairākus grozījumus, skaidrības un juridiskās noteiktības labad tika veikti nepieciešamie grozījumi un pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509). Līdz ar to MK noteikumos Nr.100 lietotā atsauce uz regulu 2018/1046 nav aktuāla un ir precizējama.
Risinājuma apraksts
1) Nemainot līdz šim 4.3.1.5. pasākuma mērķa grupas aprakstā noteikto, ka prioritāri pakalpojums ir plānots personām, kurām ir noteikta I invaliditātes grupa, nepieciešams paredzēt iespēju, ka gadījumā, ja dienas aprūpes centra pakalpojums ir nepieciešams personai ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem, kura ir 16 vai 17 gadus veca, un pašvaldības sociālā dienesta ieskatā, izvērtējot personas vajadzības, konkrētai personai ir piemērota dienas aprūpes centra apmeklēšana kopā ar pilngadīgam personām, jaunizveidotajā dienas aprūpes centrā var sniegt pakalpojumus arī personām šādā vecumā. Ņemot vērā, ka pasākuma mērķis ir sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība pašvaldībās personām ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem, paplašinātā mērķa grupa ietvers arī bērnus vecumā no 16 līdz 17 gadiem (ieskaitot), kuriem ir noteikta invaliditāte un kurām ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem vai kuriem ar ārstu konsīlija lēmumu noteikta paliatīvās aprūpes nepieciešamība. Pakāpeniska atbalsta saņemšanas uzsākšana pakalpojumos, kas mērķa grupas personām būs nepieciešami pēc pilngadības sasniegšanas, mazinātu stresu, vairotu drošības sajūtu un novērstu iespējamu atbalsta pārtraukumu pilngadību nesasniegušiem jauniešiem ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem pēc pamatizglītības ieguves pabeigšanas. Ņemot vērā, ka dienas aprūpes centrs ir pakalpojums bez izmitināšanas un persona 16 gadu vecumā jau ir persona darbspējas vecumā un tai nodrošināmie dienas aprūpes centra pakalpojumi ir piemērotāki kopā ar pilngadīgām personām, nevis maziem bērniem, īpaši pielāgojumi pakalpojuma nodalīšanai starp bērniem 16 līdz 17 gadu vecumā un pilngadīgam personām nav nepieciešami. Attiecībā uz grupu mājām (dzīvokļiem) nosacījumi netiek mainīti, un tos varēs saņemt tikai pilngadīgas personas ar ļoti smagiem garīga rakstura un multipliem traucējumiem. Attiecīgi TA projekts paredz paplašināt 4.3.1.5. pasākuma mērķa grupu arī ar bērniem no 16 gadu vecuma un noteikt, ka 4.3.1.5. pasākuma ietvaros izveidoto dienas aprūpes centra pakalpojumu infrastruktūru pēc to izveides varēs izmantot arī paplašinātās mērķa grupas personas. Lai nodrošinātu 4.3.1.5. pasākuma mērķa grupas atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – Programma) nosacījumiem, LM 2025. gada 3. aprīlī iesniedza ES fondu vadošai iestādei  papildu priekšlikumus grozījumiem Programmā saistībā ar precizējumiem 4.3.1. SAM atbalstāmo darbību un mērķa grupas aprakstā. Programmā paredzēts, ka mērķa grupa cilvēki ar smagiem un ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem un multipliem traucējumiem ietver arī bērnus.

2) TA projekts paredz svītrot specializētās darbnīcas no 4.3.1.5. pasākuma ietvaros izveidojamajiem sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu veidiem.

3) TA projekts paredz svītrot no MK noteikumiem Nr.100 ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei un projekta vadības personāla izmaksām gadā. 4.3.1.5. pasākumā finansējuma saņēmējiem projekta vadības personāla izmaksas jāplāno un jāveic atbilstoši aktuālajās (spēkā esošajās) vadlīnijās noteiktajam, t.i., jāpiemēro šobrīd spēkā esošās vadlīnijas. Jāatzīmē, ka minēto vadlīniju izmaiņas vēl ir saskaņošanas procesā, taču TA projektā iestrādātie grozījumi ļaus pēc iespējas ātrāk uzsākt aktuālo vadlīniju piemērošanu. Tāpat TA projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.100 ar nosacījumu, ka, dibinot ar projekta vadības personāla darba tiesiskās attiecības, projekta vadības personāls var tikt nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot arī daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja projekta vadības personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, finansējuma saņēmējam ir jānodrošina personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām

4) TA projekts paredz svītrot 37.1. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”, novēršot ierobežojumu, piemēram, saņemt līdzfinansējumu izmaksu pieauguma gadījumā. Dubultnefinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.

5) TA projekts paredz MK noteikumu Nr.100 37.2.2. apakšpunktā precizēt atsauci uz aktuālo regulu par finanšu noteikumiem, ko piemēro Eiropas Savienības vispārējam budžetam, proti, regulu 2024/2509.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

TA projektam nav būtiskas ietekmes uz šobrīd 4.3.1.5. pasākuma ietvaros īstenošanā esošajiem projektiem. Pēc TA projekta apstiprināšanas LM aicinās abus finansējuma saņēmējus izvērtēt nepieciešamību veikt grozījumus vienošanās  4.3.1.5. pasākuma projektos "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Spilves ielā 19" un "Infrastruktūras izveide sabiedrībā balstītu pakalpojumu nodrošināšanai Liepājā" attiecībā uz personāla izmaksu nosacījumiem un paplašināto 4.3.1.5. pasākuma mērķa grupu. TA projektā paredzētā specializēto darbnīcu pakalpojuma svītrošana neietekmēs 4.3.1.5. pasākuma iznākuma rādītāju sasniegšanu, jo abos projektos tiks izveidotas 16 jaunas grupu mājas pakalpojuma vietas (Rīgā) un 38 jaunas dienas aprūpes centra pakalpojuma vietas (Rīgā un Liepājā), t.i., kopumā 54 jaunas pakalpojumu vietas, kurās 54 mērķa grupas personas varēs saņemt tām nepieciešamos pakalpojumus
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
  • bērni vecumā no 16 līdz 17 gadiem (ieskaitot), kuriem ir noteikta invaliditāte un izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem vai ar ārstu konsīlija lēmumu noteikta paliatīvās aprūpes nepieciešamība
Ietekmes apraksts
TA projektā paredzētās izmaiņas nodrošinās iespēju dienas aprūpes centra pakalpojumu saņemt arī bērniem 16 un 17 gadu vecumā, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuriem ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem vai kuriem ar ārstu konsīlija lēmumu noteikta paliatīvās aprūpes nepieciešamība.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)(turpmāk - Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2024/2509)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)(turpmāk - Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2024/2509 61. pants
TA projekta 7. punkts (MKN 100 37.2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
TA šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
TA šo jomu neskar
Cita informācija
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka TA projektā ierosinātie grozījumi ir redakcionāli, sabiedrības līdzdalība netika organizēta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Cenrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi