Anotācija

24-TA-1736: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 812 "Oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas un veidlapu aizpildīšanas un iesniegšanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Uzlabot atsevišķu statistisko rādītāju apkopošanu un kopsavilkuma informācijas publicēšanas termiņus, izpildīt Eiropas Savienības normatīvo aktu (regulu) prasības un samazināt respondentu noslodzi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd ir spēkā Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumi Nr. 812 “Oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas un veidlapu aizpildīšanas un iesniegšanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 812), kuros daļa respondentiem pieprasāmās informācijas vairs nav aktuāla, vai ir papildināma, vai precizējama.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 812 “Oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas un veidlapu aizpildīšanas un iesniegšanas noteikumi”” (turpmāk – MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai risinātu šādas galvenās problēmas:
- lai uzlabotu atsevišķu statistisko rādītāju apkopošanas un kopsavilkuma informācijas publicēšanas termiņus;
- lai izpildītu Eiropas Savienības normatīvo aktu (regulu) un Eiropas Savienības;
- lai samazinātu respondentu noslodzi;
- lai precizētu aktuālos Eiropas Savienības normatīvos aktus (regulas).
Risinājuma apraksts
Ar MK noteikumu projektu groza 19 spēkā esošas veidlapas un papildina ar četrām jaunām veidlapām. MK noteikumu projekts paredz veikt šādas izmaiņas:
1. MK noteikumu projekta 1. punkts - noteikumu Nr. 812 2.9. apakšpunkts papildināts ar Komisijas 2024. gada 17. janvāra Regulu (ES) Nr. 2024/264 ar ko attiecībā uz ikgadējās, ikmēneša un ikmēneša īstermiņa enerģētikas statistikas atjauninājumu īstenošanu groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk - Komisijas Regula Nr. 2024/264), tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
2. MK noteikumu projekta 2. punkts - noteikumu Nr. 812 2.10. apakšpunkts papildināts ar Komisijas Regulu Nr. 2024/264, tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
3. MK noteikumu projekta 3. punkts - noteikumu Nr. 812 2.13. apakšpunkts papildināts ar Komisijas Regulu Nr. 2024/264, tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
4. MK noteikumu projekta 4. un 26. punkts (MK noteikumu projekta 1. pielikums) - izmaiņu nepieciešamību nosaka Komisijas 2024. gada 9. jūlija Īstenošanas regula (ES) Nr. 2024/1883, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 tematam “Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantojums un e-komercija” nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas un metadatu un kvalitātes ziņojumu iesniegšanas termiņus 2025. pārskata gadam (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk – Komisijas Īstenošanas regula Nr. 2024/1883);
5. MK noteikumu projekta 5. un 27. punkts (MK noteikumu projekta 2. pielikums) - sadarbībā ar Zemkopības ministriju un Stādu audzētāju biedrību pārskatīts veidlapas rādītāju saraksts ar mērķi optimizēt tos, vienlaicīgi nodrošinot Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 23. novembra Regulas (ES) Nr. 2022/2379 par statistiku par lauksaimniecības ielaidi un izlaidi un ar ko groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 617/2008 un atceļ Eiropa Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 1165/2008, (EK) Nr. 543/2009 un (EK) Nr. 1185/2009 un Padomes Direktīvu 96/16/EK (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk - Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2022/2379) un Komisijas 2023. gada 25. jūlija Īstenošanas Regulas (ES) Nr. 2023/1538 ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2022/2379 piemēro attiecībā uz augkopības produkcijas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ) prasības, kā arī nacionālo datu lietotāju prasības. Veidlapā tika izņemtas 34 rindas, pievienotas 10 rindas, laboti rādītāju formulējumi 3 rindās. Tika apvienots 21 rādītājs 3 kultūraugu grupās par izdevumiem, kas saistīti ar stādāmā materiāla ražošanu un pārdošanu, pārskatīts un optimizēts kultūraugu saraksts. Pilnībā tika svītrota informācija par meža stādāmā materiāla audzēšanu un pārdošanu (49 rādītāji), jo šī informācija ir pieejama Valsts meža dienesta datu sistēmā. Visiem rādītājiem tika labots rindas kods. Kopumā veidlapas rādītāju skaits samazināts no 176 līdz 41 jeb par 77 %;
6. MK noteikumu projekta 28. punkts (MK noteikumu projekta 3. pielikums) - izmaiņas veiktas, lai nodrošinātu informāciju par ārvalstu saistītu uzņēmumu darbību ārvalstīs pēc galvenā kontrolējošā uzņēmuma un pakalpojumu starptautiskās sniegšanas iedalījumu pēc sniegšanas veida I un II pielikuma 4. jomā. Laboti uzņēmuma statusa nosaukumi un pievienota viena aile (rādītāji A1, A2, A3, A4), lai sekmīgāk izšķirtu saistīto uzņēmumu pakļautību. Pievienots skaidrojums atsaucei par uzņēmuma saimnieciskās darbības veikšanu, atbilstoši pārskata struktūrai;
7. MK noteikumu projekta 6. un 29. punkts (MK noteikumu projekta 4. pielikums) - Komisijas Regula Nr. 2024/264 paredz izmaiņas attiecībā uz sēra saturu mazutā, līdz ar to mainīts arī sēra saturs mazutā veidlapā, kur norāda energoresursu. Un jauna energoresursa (biometāns) pievienošana tabulā, lai pilnveidotu Latvijas energoresursu patēriņa bilanci. Pievienots jautājums par saules paneļu novietojumu, pēc Eurostat prasībām;
8. MK noteikumu projekta 7. un 30. punkts (MK noteikumu projekta 5. pielikums) - sadarbībā ar Zemkopības ministriju un Agroresursu un ekonomikas institūtu pārskatīts veidlapas rādītāju saraksts un iespējamie datu avoti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr. 2022/2379 un Komisijas 2023. gada 31. jūlija Īstenošanas Regulas (ES) Nr.  2023/1579 ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2022/2379 piemēro attiecībā uz lauksaimniecības produktu cenu statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ) prasību nodrošināšanai. Izmaiņas veidlapā ir veiktas ar mērķi samazināt respondentu noslodzi. Ir svītrotas 15 rindas par graudu, pākšaugu, rapša sēklu, puķkopības produkcijas pārdošanu, jo šīs informācijas nodrošināšanai pieejami citi avoti. Tika ieviesti 3 papildu rādītāji un veikti precizējumi 6 rādītāju formulējumos. Visiem rādītājiem tika labots rindas kods. Kopumā veidlapas rādītāju skaits samazināts no 107 līdz 89 jeb par 17 %;
9. MK noteikumu projekta 31. punkts (MK noteikumu projekta 6. pielikums) - svītrots jautājums par uzņēmuma saimniecisko darbību pašlaik un pēdējos trijos mēnešos, jo jautājumi vairs netiek izmantoti Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas datu bāzē. Svītrots jautājums par eksporta pasūtījumiem turpmākajos trijos mēnešos, jo Eiropas Komisijas Ekonomikas un finanšu lietu ģenerāldirektorāts vairs neprasa tik smalki izdalīt kā līdz šim;
10. MK noteikumu projekta 32. punkts (MK noteikumu projekta 7. pielikums) - pievienots filtra jautājums ar mērķi atvieglot veidlapas aizpildīšanu;
11. MK noteikumu projekta 8. un 33. punkts (MK noteikumu projekta 8. pielikums) - izmaiņas veidlapā veiktas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr. 2022/2379 prasībām. Ir mainīts datu vākšanas periodiskums: no mēneša uz pusgadu. Pieciem veidlapas rādītājiem precizēts formulējums;
12. MK noteikumu projekta 9. punkts - noteikumu Nr. 812 2.100. apakšpunkts papildināts ar Komisijas Regulu Nr. 2024/264, tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
13. MK noteikumu projekta 10. punkts - noteikumu Nr. 812 2.102. apakšpunkts papildināts ar Komisijas Regulu Nr. 2024/264, tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
14. MK noteikumu projekta 11. punkts - noteikumu Nr. 812 2.104. apakšpunkts papildināts ar Komisijas Regulu Nr. 2024/264, tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
15. MK noteikumu projekta 12. punkts - noteikumu Nr. 812 2.105. apakšpunkts papildināts ar Komisijas Regulu Nr. 2024/264, tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
16. MK noteikumu projekta 13. punkts - noteikumu Nr. 812 2.106. apakšpunkts papildināts ar Komisijas Regulu Nr. 2024/264, tā kā arī šī regula nosaka veidlapā minēto datu vākšanu. Pašā veidlapā izmaiņas veikt nav nepieciešams;
17. MK noteikumu projekta 34. punkts (MK noteikumu projekta 9. pielikums) - precizēti sešu jautājumu formulējumi un atbilžu varianti;
18. MK noteikumu projekta 35. punkts (MK noteikumu projekta 10. pielikums) - precizēti 16 jautājumu formulējumi un atbilžu varianti;
19. MK noteikumu projekta 36. punkts (MK noteikumu projekta 11. pielikums) - precizēti 56 jautājumu formulējumi un atbilžu varianti;
20. MK noteikumu projekta 37. punkts (MK noteikumu projekta 12. pielikums) - jautājumu un atbilžu variantu formulējumu precizēšana respondentu skaidrības uzlabošanai vai latviešu valodas labskanības nolūkā. Veikti precizējumi 19 jautājumu formulējumos saglabājot jautājuma būtību. Precizēti 30 atbilžu varianti, pievienots viens jauns atbilžu variants, precizētas sešu jautājumu pārejas, precizēti četri ievadinformācijas teksti. Intervētājiem viens jautājums sadalīts divās daļās, mainīts viena jautājuma formulējums un pievienoti divi tehniskie jautājumi aizpildīšanai intervētājiem. 11 jautājumiem labots jautājuma kods datu pēcapstrādes automatizācijas uzlabošanai;
21. MK noteikumu projekta 14. un 38. punkts (MK noteikumu projekta 13. pielikums) - izmaiņas veidlapā veiktas, lai izpildītu Komisijas Īstenošanas regulas (ES) Nr. 2024/XXXX (2024. gada XX. XXXX), ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopas tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus informācijas nosūtīšanai un precizē kvalitātes ziņojumu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas jomā 2025. pārskata gadam pielikumā noteiktās prasības. Regula tiks apstiprināta 2024. gada jūlijā vai augustā. Salīdzinot ar 2023. gadu ir 13 jauni jautājumi, dzēsti 16 jautājumi un precizēti 7 jautājumu, lai uzlabotu to uztveramību. Jautājumos izmaiņas ir galvenokārt tādēļ, jo tie tiek jautāti rotējošā kārtībā katru otro gadu. Salīdzinot ar 2024. gadu netiek jautāti jautājumi: jautājums par konkrētu preču iegādi internetā, jautājumi, kas saistīti ar lietu internetu (dažādas ierīces, kam papildu piekļuve internetam - ledusskapji, putekļu sūcēji utt.), jautājumi, kas saistīti ar zaļo IKT (rīcība ar nolietotām ierīcēm). 2025. gada anketā pievienoti rotējošie jautājumi, kas iekļauti 2023. gada anketā par ierīcēm, ko lieto, lai piekļūtu internetam, par elektroniskās identifikācijas lietošanu, par problēmām iegādājoties preces vai pakalpojumus internetā, jautājumi par e-prasmēm, par privātuma un personas datu aizsardzību. Ir arī pievienoti iepriekš nebijuši jautājumi par kādas medicīniskās informācijas meklēšanu (fiziskā, psihiskā vai cita) un jautājumu bloks par mākslīgo intelektu - vai lieto, kādēļ lieto, kādēļ nelieto;
22. MK noteikumu projekta 39. punkts (MK noteikumu projekta 14. pielikums) - ar mērķi samazināt respondentu slogu (kravas automobiļa raksturojumā), pārskatīti rādītāji. Uzlabots veidlapas vizuālais noformējums. Tika pievienota jauna rinda 2.3., kur jānorāda apsekojuma laikā izmantotās piekabes/puspiekabes reģistrācijas numurs. Labotas rindas 2.5. un 2.6., kur tiek prasīta tikai kravas automobiļa pilna masa un kravnesība (kā priekšiedruka), jo līdz šim tika prasīta automašīnas un piekabes/puspiekabes pilna masa un kravnesība kopā;
23. MK noteikumu projekta 15. un 40. punkts (MK noteikumu projekta 15. pielikums) - veidlapa precizēta pēc jaunākajām Eurostat prasībām par datiem, kurus nepieciešams iegūt 2025. gada apsekojumā. Izņemts jautājums par tirgus apstākļiem/konkurenci (1.1.jautājums), pievienoti divi jauni jautājumi par riskiem (4.3.un 4.4.);
24. MK noteikumu projekta 16. un 41. punkts (MK noteikumu projekta 16. pielikums) - izmaiņu nepieciešamību nosaka  Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regula (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk - Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2019/1700) un Komisijas 2022. gada 21. oktobra Deleģētā regula (ES) Nr. 2023/126 ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 papildina, precizējot patēriņa jomas mainīgo lielumu skaitu un nosaukumus (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk - Komisijas Deleģētā regula Nr. 2023/126). Veidlapā precizēti 50 jautājumu formulējumi un atbilžu varianti, dzēsti 32 jautājumi, pievienoti 82 jautājumi. Pamatojoties uz apsekojuma rokasgrāmatu (kas savukārt balstās uz regulās noteikto), informācija par ienākumiem ir jāvāc līdzīgi kā EU-SILC veidlapās, tomēr ne tik detalizēti. Attiecīgi, vairs nevajag informāciju par pašvaldību sniegto nemonetāro atbalstu, piemēram, pārtikas pakām. Līdz ar to visa tā sadaļa ir izņemta ārā no veidlapas. Savukārt vajag vākt informāciju par katras personas ienākumiem, gan monetārajiem, gan nemonetārajiem, attiecīgi jautājumi par ienākumiem ir vairāk, tomēr daļa informācijas tiks iegūta no administratīvajiem datu avotiem (līdzīgi kā EU-SILC). No veidlapas 2-MBA ir izņemta E sadaļa par precēm uz nomaksu, kas tagad ir iekļauta šajā veidlapā (1-MBA) kā K17. un K18. jautājumu bloks. No 2-MBA  veidlapas ir izņemta sadaļa par lojalitātes karšu numuriem, kas ir pārcelta uz šo veidlapu aiz T3. jautājuma. Ir mainīta jautājumu atrašanās vieta anketā jautājumiem par darbavietas automašīnām (G18-G29), labumiem no darbavietas (R2) un ienākumu avotiem (P1 -P3). Ielikti divi papildu jautājumi C_ievads un M0. D4 un D9 jautājumi ir dzēsti, lai nedublētu D2.1 un D7.1 pievienoto atbildi;
25. MK noteikumu projekta 17. un 42. punkts (MK noteikumu projekta 17. pielikums) - izmaiņu nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2019/1700 un Komisijas Deleģētā regula Nr. 2023/126. Precizēts formulējums četriem jautājumiem, lai tie būtu saprotamāki respondentam. Dzēsti trīs jautājumi un pievienoti divi jauni. Attiecībā uz patēriņu izmaiņas nosaka jauna klasifikatora ieviešana - ANO COICOP 2018 (iepriekš bija ECOICOP). Veidlapa precizēta, lai varētu ievākt informāciju par patēriņu atbilstoši kasifikatoram (piemēram, nepieciešams, ka respondents norāda zivju sugu, lai varētu to precīzi klasificēt) precizētas ēdināšanas iestādes, gatavā ēdiena piegādes no ēdināšanas vietām, ja maksa par piegādi nav atsevišķā rēķinā. No šīs veidlapas ir izņemta E sadaļa par precēm uz nomaksu, kas tagad ir iekļauta veidlapā 1-MBA kā K17. un K18. jautājumu bloks. No šīs veidlapas ir izņemta sadaļa par lojalitātes karšu numuriem, kas ir pārcelta uz 1.MBA veidlapu aiz T3. jautājuma. 2. lpp. dzēsts teikums, jo pirkumi uz nomaksu tiek rakstīti 1-MBA anketā;
26. MK noteikumu projekta 18. un 43. punkts (MK noteikumu projekta 18. pielikums) - izmaiņu nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2019/1700 un Komisijas 2023. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/2529 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopas tehniskos aspektus, nosaka informācijas nosūtīšanas tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu veselības jomā (Dokuments attiecas uz EEZ). Pievienoti 20 jauni jautājumi. Nacionālām vajadzībām pievienoti jautājumi par trauksmi un informācijas meklēšanu, savukārt no Eurostat puses - par pašnāvībām, dažāda veida gaļas lietošanu uzturā, psihiskās veselības aprūpi, saziņas problēmām. Dzēsti 22 jautājumi, tostarp, jautājumi par grūtībām veikt ar mācībām/darbu/pārvietošanos saistītus uzdevumus un to iemesliem, kā arī par pacientu pieredzi pie ģimenes ārsta un ārsta speciālista. 2019. gadā Centrālā statistikas pārvalde bija pieteikusies Granta projektam G-18.08 "Izvēles tēmas Eiropas apsekojumā par iedzīvotāju veselību". Projekta ietvaros tika testēti trīs apsekojuma moduļu (invaliditāte, pacientu pieredze, psihiskās veselības pozitīvie aspekti) jaunie jautājumi ar mērķi tos iekļaut turpmākajos EIVA (sākot ar 2025. gadu) apsekojumos. Taču no Eurostat puses tika izlemts tos tomēr neiekļaut nākamā apsekojuma veidlapā, tāpēc tie tikuši dzēsti. Tāpat arī 50 jautājumiem (vai to atbilžu variantiem) veiktas izmaiņas formulējumos, lai respondentiem tie būtu vieglāk uztverami (pamatojoties uz Eurostat norādījumiem, konsultācijām ar ekspertiem, tulku, korektoru);
27. MK noteikumu projekta 19. un 44. punkts (MK noteikumu projekta 19. pielikums) - izmaiņu nepieciešamību nosaka Komisijas Īstenošanas regula Nr. 2024/1883. Veidlapā iekļautie rādītāji par IKT lietošanu un e-komerciju uzņēmumos saturiski neatšķiras no veidlapas "1-IKT un e-komercija, bet šī veidlapa veidota speciāli uzņēmumiem, kuriem būs jāiesniedz konsolidētais pārskats, papildinot to ar informāciju, kas ļaus konsolidāciju veikt pareizi un atvieglos Centrālās statistikas pārvaldes konsolidēto datu apstrādi;
28. MK noteikumu projekta 21. un 45. punkts (MK noteikumu projekta 20. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2019/1700 un 
Komisijas 2019. gada 16. decembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2019/2242 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopu tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu ienākumu un dzīves apstākļu jomā (Dokuments attiecas uz EEZ) un Komisijas 2020. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2020/1721 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē izlases apsekojuma ienākumu un dzīves apstākļu jomā par veselību un dzīves kvalitāti datu kopu tehniskos aspektus (Dokuments attiecas uz EEZ);
29. MK noteikumu projekta 22. un 46. punkts (MK noteikumu projekta 21. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 27. novembra Regula (ES) Nr. 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā (Dokuments attiecas uz EEZ) un Komisijas 2022. gada 30. jūnija Īstenošanas regula Nr. 2022/1092 ar ko nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas tematam “Inovācija” saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 (Dokuments attiecas uz EEZ). Lai nodrošinātu  informāciju  statistiskās vienības "uzņēmums" līmenī - tātad dati atspoguļojami par visu uzņēmumu grupu kopā, nevis par katru juridisko vienību atsevišķi. Pārskatu 2-inovācijas konsolidētais iesniedz  Kompleksie uzņēmumi, t.i. statistikas vienības "uzņēmums" līmenī. Kompleksie uzņēmumi netiek iekļauti pārskata 2-inovācijas apsekojamo uzņēmumu lokā;
30. MK noteikumu projekta 23. un 47. punkts (MK noteikumu projekta 22. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2019/1700 un Komisijas 2022. gada 25. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/2312 par darbaspēka jomas detalizēto tematu “jaunieši darba tirgū”, “izglītības līmenis – sīka informācija, tostarp pārtraukta vai izbeigta izglītība” un “darba un ģimenes dzīves saskaņošana” astoņu gadu mainīgajiem lielumiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 (Dokuments attiecas uz EEZ);
31. MK noteikumu projekta 24. un 48. punkts (MK noteikumu projekta 23. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 22. oktobra Regulas Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ) un Komisijas 2022. gada 18. janvāra Regulas (ES) Nr. 2022/132, ar ko attiecībā uz ikgadējās, ikmēneša un ikmēneša īstermiņa enerģētikas statistikas atjauninājumu īstenošanu groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.  1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ). Konsolidētā versija veidota, lai samazinātu respondentu noslogojumu;
32. MK noteikumu projekta 25. punkts - izmaiņas veiktas, lai precizētu veidlapu sarakstu, kuras drīkst aizpildīt Centrālās statistikas pārvaldes intervētājs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • 8000 privātās mājsaimniecības
  • 6730 iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem
  • 10000 personas, kuras sasniegušas 15 gadu vecumu un dzīvo privātās mājsaimniecībās
  • 12000 privātās mājsaimniecības
  • 12000 privātās mājsaimniecības
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts ietekmēs šādas respondentu - fizisko personu, grupas:
1. MK noteikumu projekta 16. un 41. punkts - 12000 privātās mājsaimniecības;
2. MK noteikumu projekta 17. un 42. punkts - 12000 privātās mājsaimniecības;
3. MK noteikumu projekta 18. un 43. punkts - 10000 personas, kuras sasniegušas 15 gadu vecumu un dzīvo privātās mājsaimniecībās;
4. MK noteikumu projekta 21. un 45. punkts - 8000 privātās mājsaimniecības;
5. MK noteikumu projekta 23. un 47. punkts - 6730 iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Juridiskās personas
  • 19 uzņēmumi, kuru pamatdarbības nozare ir NACE sadaļas B,C,D,E,H,J,K un NACE nodaļas 46, 71, 72, un 73 ar strādājošo skaitu 10 un vairāk
  • 40 uzņēmumi izlases veidā, kuri patērē dažāda veida energoresursus enerģētiskām vajadzībām
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts ietekmēs šādas respondentu - juridisko personu, grupas:
1. MK noteikumu projekta 22. un 46. punkts - 19 uzņēmumi, kuru pamatdarbības nozare ir NACE sadaļas B,C,D,E,H,J,K un NACE nodaļas 46, 71, 72, un 73 ar strādājošo skaitu 10 un vairāk;
2. MK noteikumu projekta 24. un 48. punkts - 40 uzņēmumi izlases veidā, kuri patērē dažāda veida energoresursus enerģētiskām vajadzībām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
1 163 160,00
8000 privātās mājsaimniecības
palielinās
Vērtības nozīme:
13,50
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,13
veidlapas aizpildīšanas laiks
8 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
14 040,00
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 13,50 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2024. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
6730 iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem
palielinās
Vērtības nozīme:
13,50
vienas stundas darbaspēka izmaksas
1,00
veidlapas aizpildīšanas laiks
6 730
respondentu skaits
4
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
363 420,00
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 13,50 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2024. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
10000 personas, kuras sasniegušas 15 gadu vecumu un dzīvo privātās mājsaimniecībās
palielinās
Vērtības nozīme:
13,50
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,66
veidlapas aizpildīšanas laiks
10 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
89 100,00
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 13,50 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2024. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
12000 privātās mājsaimniecības
palielinās
Vērtības nozīme:
13,50
vienas stundas darbaspēka izmaksa
1,50
veidlapas aizpildīšanas laiks
12 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
243 000,00
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 13,50 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2024. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
12000 privātās mājsaimniecības
palielinās
Vērtības nozīme:
13,50
vienas stundas darbaspēka izmaksa
2,80
veidlapas aizpildīšanas laiks
12 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
453 600,00
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 13,50 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2024. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
974,70
19 uzņēmumi, kuru pamatdarbības nozare ir NACE sadaļas B,C,D,E,H,J,K un NACE nodaļas 46, 71, 72, un 73 ar strādājošo skaitu 10 un vairāk
palielinās
Vērtības nozīme:
13,50
vienas stundas darbaspēka izmaksas
1,00
veidlapas aizpildīšanas laiks
19
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
256,50
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 13,50 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2024. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
40 uzņēmumi izlases veidā, kuri patērē dažāda veida energoresursus enerģētiskām vajadzībām
palielinās
Vērtības nozīme:
13,50
vienas stundas darbaspēka izmaksas
1,33
veidlapas aizpildīšanas laiks
40
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
718,20
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 13,50 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2024. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
Kopā
1 164 134,70

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R1883
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 9. jūlija Īstenošanas regula (ES) Nr. 2024/1883, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 tematam “Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantojums un e-komercija” nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas un metadatu un kvalitātes ziņojumu iesniegšanas termiņus 2025. pārskata gadam (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2379
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 23. novembra Regula (ES) Nr. 2022/2379 par statistiku par lauksaimniecības ielaidi un izlaidi un ar ko groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 617/2008 un atceļ Eiropa Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 1165/2008, (EK) Nr. 543/2009 un (EK) Nr. 1185/2009 un Padomes Direktīvu 96/16/EK (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R1538
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 25. jūlija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/1538, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2022/2379 piemēro attiecībā uz augkopības produkcijas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0126
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 21. oktobra Deleģētās Regula (ES) Nr. 2023/126, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 papildina, precizējot patēriņa jomas mainīgo lielumu skaitu un nosaukumus (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1700
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regula (ES) 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98 (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2529
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/2529, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopas tehniskos aspektus, nosaka informācijas nosūtīšanas tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu veselības jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R2242
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 16. decembra Īstenošanas regula (ES) 2019/2242, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopu tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu ienākumu un dzīves apstākļu jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020R1721
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2020/1721, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē izlases apsekojuma ienākumu un dzīves apstākļu jomā par veselību un dzīves kvalitāti datu kopu tehniskos aspektus (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R2152
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 27. novembra Regula (ES) Nr. 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2312
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 25. novembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2022/2312 par darbaspēka jomas detalizēto tematu "jaunieši darba tirgū", "izglītības līmenis – sīka informācija, tostarp pārtraukta vai izbeigta izglītība" un "darba un ģimenes dzīves saskaņošana" astoņu gadu mainīgajiem lielumiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32008R1099
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 22. oktobra Regula Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0132
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 18. janvāra Regula (ES) Nr. 2022/132, ar ko attiecībā uz ikgadējās, ikmēneša un ikmēneša īstermiņa enerģētikas statistikas atjauninājumu īstenošanu groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1092
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 30. jūnija Īstenošanas regula Nr. 2022/1092, ar ko nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas tematam “Inovācija” saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R0264
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 17. janvāra Regula (ES) Nr. 2024/264, ar ko attiecībā uz ikgadējās, ikmēneša un ikmēneša īstermiņa enerģētikas statistikas atjauninājumu īstenošanu groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2527
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/2527, ar ko nosaka 2025. gada ad hoc temata “Enerģētika un vide” datu kopu tehniskos aspektus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) 2019/1700 noteiktajā ienākumu un dzīves apstākļu jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R1579
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 31. jūlija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/1579, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2022/2379 piemēro attiecībā uz lauksaimniecības produktu cenu statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 9. jūlija Īstenošanas regula (ES) Nr. 2024/1883, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 tematam “Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantojums un e-komercija” nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas un metadatu un kvalitātes ziņojumu iesniegšanas termiņus 2025. pārskata gadam (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
MK noteikumu projekta 4. un 26. punkts (MK noteikumu projekta 1. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikums
MK noteikumu projekta 19. un 44. punkts (MK noteikumu projekta 19. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 23. novembra Regula (ES) Nr. 2022/2379 par statistiku par lauksaimniecības ielaidi un izlaidi un ar ko groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 617/2008 un atceļ Eiropa Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 1165/2008, (EK) Nr. 543/2009 un (EK) Nr. 1185/2009 un Padomes Direktīvu 96/16/EK (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
5. panta pirmās daļas b) punkta i) apakšpunkts; Pielikuma b) apakšpunkts, temats "Kultūraugu platība un produkcija"
MK noteikumu projekta 5. un 27. punkts (MK noteikumu projekta 2. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta pirmās daļas b) punkta i) apakšpunkts; Pielikuma b) apakšpunkts, temats "Kultūraugu platība un produkcija"
MK noteikumu projekta 7. un 30. punkts (MK noteikumu projekta 5. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta pirmās daļas a) punkta iii) apakšpunkts; Pielikuma a) apakšpunkts, temats "Piens un piena produkti"
MK noteikumu projekta 8. un 33. punkts (MK noteikumu projekta 8. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 25. jūlija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/1538, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2022/2379 piemēro attiecībā uz augkopības produkcijas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
I pielikuma i.2. datu kopa I iedaļa un i.3. datu kopa I iedaļa
MK noteikumu projekta 5. un 27. punkts (MK noteikumu projekta 2. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 21. oktobra Deleģētās Regula (ES) Nr. 2023/126, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 papildina, precizējot patēriņa jomas mainīgo lielumu skaitu un nosaukumus (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
MK noteikumu projekta 16. un 41. punkts (MK noteikumu projekta 16. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikums
MK noteikumu projekta 17. un 42. punkts (MK noteikumu projekta 17. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Komisijas 2022. gada 21. oktobra Deleģētās Regulas (ES) Nr. 2023/126 ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 papildina, precizējot patēriņa jomas mainīgo lielumu skaitu un nosaukumus (Dokuments attiecas uz EEZ)  (pielikums, pēdējā rinda - daudzumi) nosaka, ka drīkst nevākt pārtikas produktu un alkohola patērēto daudzumu (litros, kilogramos vai skaitu). Šis nosacījums netiek izmantots, dati tiek vākti, ņemot vērā nacionālās vajadzības. Daudzumu vākšana ir būtiska datu kvalitātes nodrošināšanai - lai varētu novērtēt preces cenu un samazināt kļūdas. Mājsaimniecību budžeta apsekojums ir vienīgais datu avots par pašpatēriņu un nereti respondenti norāda tikai sevis saražotās pārtikas daudzumu, bet nespēj novērtēt cenu, ko vēlāk veic Centrālās statistikas pārvaldes eksperti. Pārtikas produktu patēriņš daudzuma mērvienībās arī ir daudzu pieprasījumu pamatā, t.sk. Zemkopības kā arī Labklājības ministrijas. 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regula (ES) 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98 (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta pirmās daļas a), b), c), d) un g) punkts; I pielikuma jomas "Darbaspēks", "Ienākumi un dzīves apstākļi", "Veselība", "Izglītība un apmācība", "Patēriņš"
MK noteikumu projekta 16. un 41. punkts (MK noteikumu projekta 16. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta pirmās daļas g) punkts; I pielikuma joma "Patēriņš"
MK noteikumu projekta 17. un 42. punkts (MK noteikumu projekta 17. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta pirmās daļas a), b) un c) punkts; I pielikuma jomas "Darbaspēks", "Ienākumi un dzīves apstākļi" un "Veselība"
MK noteikumu projekta 18. un 43. punkts (MK noteikumu projekta 18. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta pirmās daļas b) un c) punkts; I pielikuma jomas "Ienākumi un dzīves apstākļi" un "Veselība"
MK noteikumu projekta 21. un 45. punkts (MK noteikumu projekta 20. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta pirmās daļas b) un f) punkts; I pielikuma jomas "Ienākumi un dzīves apstākļi" un "Laika izmantojums"
MK noteikumu projekta 23. un 47. punkts (MK noteikumu projekta 22. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/2529, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopas tehniskos aspektus, nosaka informācijas nosūtīšanas tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu veselības jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, II pielikums
MK noteikumu projekta 18. un 43. punkts (MK noteikumu projekta 18. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 16. decembra Īstenošanas regula (ES) 2019/2242, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopu tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu ienākumu un dzīves apstākļu jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, II pielikums
MK noteikumu projekta 21. un 45. punkts (MK noteikumu projekta 20. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2020/1721, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē izlases apsekojuma ienākumu un dzīves apstākļu jomā par veselību un dzīves kvalitāti datu kopu tehniskos aspektus (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikums
MK noteikumu projekta 21. un 45. punkts (MK noteikumu projekta 20. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 27. novembra Regula (ES) Nr. 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
6. panta otrās daļas d) punkts, I pielikuma 2. jomas temats "Inovācijas"
MK noteikumu projekta 22. un 46. punkts (MK noteikumu projekta 21. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 25. novembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2022/2312 par darbaspēka jomas detalizēto tematu "jaunieši darba tirgū", "izglītības līmenis – sīka informācija, tostarp pārtraukta vai izbeigta izglītība" un "darba un ģimenes dzīves saskaņošana" astoņu gadu mainīgajiem lielumiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikums, joma "darba un ģimenes dzīves saskaņošana"
MK noteikumu projekta 23. un 47. punkts (MK noteikumu projekta 22. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 22. oktobra Regula Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, II pielikums
MK noteikumu projekta 24. un 48. punkts (MK noteikumu projekta 23. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 18. janvāra Regula (ES) Nr. 2022/132, ar ko attiecībā uz ikgadējās, ikmēneša un ikmēneša īstermiņa enerģētikas statistikas atjauninājumu īstenošanu groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikums
MK noteikumu projekta 24. un 48. punkts (MK noteikumu projekta 23. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 30. jūnija Īstenošanas regula Nr. 2022/1092, ar ko nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas tematam “Inovācija” saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, II pielikums
MK noteikumu projekta 22. un 46. punkts (MK noteikumu projekta 21. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 17. janvāra Regula (ES) Nr. 2024/264, ar ko attiecībā uz ikgadējās, ikmēneša un ikmēneša īstermiņa enerģētikas statistikas atjauninājumu īstenošanu groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1099/2008 par enerģētikas statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikuma B pielikums
MK noteikumu projekta 6. un 29. punkts (MK noteikumu projekta 4. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma B pielikums
MK noteikumu projekta 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma B pielikums
MK noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma B pielikums
MK noteikumu projekta 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma C pielikums
MK noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma C pielikums
MK noteikumu projekta 10 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma C pielikums
MK noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma C pielikums
MK noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, Pielikuma C pielikums
MK noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 17. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/2527, ar ko nosaka 2025. gada ad hoc temata “Enerģētika un vide” datu kopu tehniskos aspektus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) 2019/1700 noteiktajā ienākumu un dzīves apstākļu jomā (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikums
MK noteikumu projekta 21. un 45. punkts (MK noteikumu projekta 20. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 31. jūlija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2023/1579, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2022/2379 piemēro attiecībā uz lauksaimniecības produktu cenu statistiku (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 1. punkta a) apakšpunkts, I pielikums
MK noteikumu projekta 7. un 30. punkts (MK noteikumu projekta 5. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā statistikas pārvalde, Zemkopības ministrija, Agroresursu un ekonomikas institūts
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/ec0800b4-5968-4e23-8c2d-9155a6d1d1fe

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Viedokļi no sabiedrības pārstāvjiem netika saņemti. 

6.4. Cita informācija

MK noteikumu projekta 16. pielikuma daļa jautājumu testēta 10 respondentu fokusgrupā.
MK noteikumu projekta 17. pielikuma daļa jautājumu testēta 10 respondentu fokusgrupā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā statistikas pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – VDAR) 5. panta 1. punktu, personas dati: a) tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā (“likumīgums, godprātība un pārredzamība”); b) tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, un to turpmāku apstrādi neveic ar minētajiem nolūkiem nesavietojamā veidā; turpmāka apstrāde arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu nav uzskatāma par nesavietojamu ar sākotnējiem nolūkiem (“nolūka ierobežojumi”); c) ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos (“datu minimizēšana”); d) ir precīzi un, ja vajadzīgs, atjaunināti; ir jāveic visi saprātīgie pasākumi, lai nodrošinātu, ka neprecīzi personas dati, ņemot vērā nolūkus, kādos tie tiek apstrādāti, bez kavēšanās tiktu dzēsti vai laboti (“precizitāte”); e) tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības (“glabāšanas ierobežojums”); f) tiek apstrādāti tādā veidā, lai tiktu nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp aizsardzība pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu, izmantojot atbilstošus tehniskos vai organizatoriskos pasākumus (“integritāte un konfidencialitāte”).
VDAR noteiktie principi un atbilstošas garantijas datu subjektam ir ietvertas arī Statistikas likuma 17. pantā:
“17. pants. Datu apstrāde un statistiskā konfidencialitāte
(1) Datus, kas iegūti saskaņā ar šā likuma 14., 15. un 16. pantu, statistikas iestāde izmanto oficiālās statistikas nodrošināšanai, izņemot šā likuma 25. un 26. pantā noteiktos gadījumus.
(2)  Datus var pārveidot, papildināt vai savienot ar citiem statistikas iestādes rīcībā esošajiem datiem, kā arī atkārtoti izmantot likumā noteikto statistikas nodrošināšanas vai datu apstrādes uzdevumu izpildei.
(3) Statistikas iestādei, izmantojot datus, ir tiesības veidot un uzturēt statistiskos reģistrus oficiālās statistikas nodrošināšanai.
(4) Statistikas iestāde nosaka datu glabāšanas ilgumu, ņemot vērā oficiālās statistikas nodrošināšanas vajadzības.
(5) Fiziskās personas datus, kas iegūti oficiālās statistikas nodrošināšanai, anonimizē nekavējoties pēc to iegūšanas, pārbaudes un savienošanas, izņemot gadījumu, kad personas dati joprojām ir nepieciešami oficiālās statistikas nodrošināšanai. Statistikas iestāde nodrošina identificējošo datu atsevišķu un drošu glabāšanu no pārējiem datiem.
(6) Statistikas iestāde veic nepieciešamos pasākumus, lai novērstu neatļautu piekļuvi datiem, to sagrozīšanu vai izplatīšanu, nejaušu vai neatļautu iznīcināšanu.
(7) Statistikas iestādes nodarbinātajiem aizliegts izpaust datus un citu ierobežotas pieejamības informāciju, kas viņiem kļuvusi zināma, pildot dienesta vai darba pienākumus. Šajā daļā noteiktais attiecas arī uz personām, kuras uz laiku ir iesaistītas oficiālās statistikas nodrošināšanā vai ar kurām izbeigtas darba vai dienesta tiesiskās attiecības.”

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi