25-TA-60: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 21. maija noteikumos Nr. 301 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2025. gadam ir ieplānots finansējums 1 000 000 euro apmērā Ministru kabineta 2024. gada 21. maija noteikumos Nr. 301 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai" paredzētā atbalsta finansēšanai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir sadalīt 2025. gada piešķirto finansējumu 1 000 000 euro apmērā lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanas pasākumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašlaik spēkā ir Ministru kabineta 2024. gada 21. maija noteikumi Nr. 301 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 301), kuros noteikta atbalsta piešķiršanas kārtība 2024. gadam.
Noteikumu Nr. 301 12. un 35. punkts noteic, ka atbalstu piešķir par laikposmu no 2024. gada 1. februāra līdz 31. decembrim.
Noteikumu Nr. 301 36. punktā ir minētas attiecināmās izmaksas dalībai izstādē vai kopstendā.
Noteikumu Nr. 301 40. punktā noteikts, ka pretendentam atbalsta saņemšanai dalībai izstādē vai kopstendā ir jāiesniedz iesniegums Lauku atbalsta dienestā.
Noteikumu Nr. 301 47. noteic, ka atbalstu piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programma īstenošanai piešķir Agroresursu un ekonomikas institūtam.
Noteikumu Nr. 301 50. punktā noteikts, ka atbalsta saņēmējs iesniedz Lauku atbalsta dienestā iesniegumu un izdevumu tāmi, lai saņemtu atbalstu piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programma īstenošanai. Savukārt 56.1. apakšpunkts noteic, ka atbalsta saņēmējs par īstenotajiem mārketinga programmas pasākumiem iesniedz pārskatu, kas ir saskaņots ar Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē iekļautajām zivsaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām.
Noteikumu Nr. 301 12. un 35. punkts noteic, ka atbalstu piešķir par laikposmu no 2024. gada 1. februāra līdz 31. decembrim.
Noteikumu Nr. 301 36. punktā ir minētas attiecināmās izmaksas dalībai izstādē vai kopstendā.
Noteikumu Nr. 301 40. punktā noteikts, ka pretendentam atbalsta saņemšanai dalībai izstādē vai kopstendā ir jāiesniedz iesniegums Lauku atbalsta dienestā.
Noteikumu Nr. 301 47. noteic, ka atbalstu piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programma īstenošanai piešķir Agroresursu un ekonomikas institūtam.
Noteikumu Nr. 301 50. punktā noteikts, ka atbalsta saņēmējs iesniedz Lauku atbalsta dienestā iesniegumu un izdevumu tāmi, lai saņemtu atbalstu piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programma īstenošanai. Savukārt 56.1. apakšpunkts noteic, ka atbalsta saņēmējs par īstenotajiem mārketinga programmas pasākumiem iesniedz pārskatu, kas ir saskaņots ar Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē iekļautajām zivsaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 301 ir noteikts 2024. gadam piešķirtā finansējuma sadalījums, kā arī visi dokumentu iesniegšanas termiņi 2024. gadā.
Risinājuma apraksts
2024. gada finansējums, kas noteikts noteikumu Nr. 301 2. punktā 1 163 500 euro apmērā, ir jāaizstāj ar 2025. gada finansējuma summu 1 000 000 euro apmērā, attiecīgi mainot arī konkrēto pasākumu finansējuma summas (noteikumu projekta 1. punkts):
1) Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendu (turpmāk – kopstends) organizēšanai starptautiskajās izstādēs un dalībai tajās – 450 000 euro;
2) līdzfinansējumam dalībai starptautiskajās lauksaimniecības un pārtikas izstādēs ārvalstīs (turpmāk – izstādes) – 200 000 euro;
3) līdzfinansējumam dalībai kopstendos – 250 000 euro;
4) piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai – 100 000 euro.
Lai katru gadu nebūtu jāgroza attiecīgā gada datumi, ir lietderīgi visā noteikumu Nr. 301 tekstā aizstāt konkrētus gadus ar vārdiem "kārtējais" vai "nākamais" gads (noteikumu projekta 2., 3., 4., 5., 6., 10., 12., 15., 16. punkts).
1) Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendu (turpmāk – kopstends) organizēšanai starptautiskajās izstādēs un dalībai tajās – 450 000 euro;
2) līdzfinansējumam dalībai starptautiskajās lauksaimniecības un pārtikas izstādēs ārvalstīs (turpmāk – izstādes) – 200 000 euro;
3) līdzfinansējumam dalībai kopstendos – 250 000 euro;
4) piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai – 100 000 euro.
Lai katru gadu nebūtu jāgroza attiecīgā gada datumi, ir lietderīgi visā noteikumu Nr. 301 tekstā aizstāt konkrētus gadus ar vārdiem "kārtējais" vai "nākamais" gads (noteikumu projekta 2., 3., 4., 5., 6., 10., 12., 15., 16. punkts).
Problēmas apraksts
Kārtējā gada budžeta finansējums ir jāizlieto konkrētā gada laikā, tomēr jāņem vērā, ka izstāžu un kopstendu organizēšana un plānošana notiek vairākus mēnešus uz priekšu. Turklāt arī avansa maksājumi var tikt pārskaitīti vairākus mēnešus uz priekšu, kā arī laikus iegādātas aviobiļetes un rezervētas viesnīcas. Tādēļ veidojas situācijas, kad organizēšanas un plānošanas darbi un izdevumi tiek īstenoti kārtējā gadā par izstādēm, kas notiks nākamajā gadā.
Mēdz būt arī situācijas, kad uzņēmēji piedalās individuālās izstādēs pirms šī noteikumu projekta apstiprināšanas.
Mēdz būt arī situācijas, kad uzņēmēji piedalās individuālās izstādēs pirms šī noteikumu projekta apstiprināšanas.
Risinājuma apraksts
Lai būtu nepārprotami skaidrs, ka atbalsts tiek sniegts par izdevumiem, kas radušies kārtējā gadā, bet paredzēti par izstādēm, kuru norises laiks var būt no kārtējā gada 1. janvāra līdz nākamā gada 1. martam, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 301 12. un 35. punktu (noteikumu projekta 2. un 6. punkts).
Problēmas apraksts
Pašreizējā normatīvā akta formulējumā nav noteikts, vai iesniegums atbalsta saņemšanai dalībai izstādē vai kopstendā tiek iesniegts pirms vai pēc dalības pasākumā. Tādējādi Lauku atbalsta dienests pieņēma, ka iesniegumu var iesniegt abējādi, taču atbalsta pretendentiem bija neskaidrības, kad var iesniegt iesniegumu.
Risinājuma apraksts
Lai būtu nepārprotami skaidrs, ka iesniegumu atbalsta saņemšanai dalībai izstādē vai kopstendā var iesniegt gan pirms, gan pēc dalības pasākumā, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 301 40. punktu (noteikumu projekta 9. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 301 36. punktā minētās atbalstāmās izmaksas ir noteiktas saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327), 24. panta 4. punktu, kurā ir minētas arī tādas atbalstāmās izmaksas kā "dalības maksa" (atsauces noteikumu Nr. 301 38.1. un 39.1. apakšpunktā). Šāda izmaksu pozīcija noteikumos Nr. 301 nav iekļauta, taču uzņēmumu pieredzes 2024. gadā liecina, ka šāda dalības vai reģistrācijas maksa izstādēs tiek prasīta un var būt pietiekami prāva.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 301 36. punkts ir jāpapildina ar jaunu izmaksu pozīciju "dalības vai reģistrācijas maksa izstādē" (noteikumu projekta 7. punkts).
Problēmas apraksts
Līdz šim piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmu īstenoja Agroresursu un ekonomikas institūts sadarbībā ar biedrību "Mazjūras zvejnieki". 2024. gada septembrī Zemkopības ministrija saņēma vēstuli no biedrības, un tajā norādīts, ka programmas pasākumus lielākoties organizē pati biedrība un ārpakalpojumu sniedzēji, tādēļ šķiet nelietderīgi maksāt 15 % no programmas izmaksām Agroresursu un ekonomikas institūta administratīvajiem izdevumiem.
Risinājuma apraksts
Jāgroza noteikumu Nr. 301 47. punkts, kā atbalsta saņēmējus norādot nozares pārstāvjus, kuriem ir pietiekama kapacitāte un pieredze mārketinga programmas īstenošanā (noteikumu projekta 11. punkts).
Problēmas apraksts
Kaut arī noteikumu Nr. 301 39. punktā noteikts, ka atbalstu piešķir dalībai kopstendā, 12. punkts noteic, ka kopstendu organizē Agroresursu un ekonomikas institūts, tomēr 2024. gada atbalsta periodā bija domstarpības par to, vai atbalstu var piešķirt arī par dalību citu institūciju organizētos kopstendos, piemēram, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras kosptendos. Ievērojot ierobežoto finansējumu un ražotāju lielo interesi, ir lietderīgi piešķirt līdzfinansējumu dalībai kopstendos, kas organizēti par šo pašu atbalstu.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 301 39. punktu, nosakot, ka atbalsts pienākas par dalību kopstendā, kas organizēts saskaņā ar šiem normatīvajiem aktiem vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts atbalstu lauksaimniecībai (noteikumu projekta 8. punkts).
Problēmas apraksts
Tā kā piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmu paredzēts iesniegt un īstenot ražotāju organizācijai, Lauku atbalsta dienestam būs jāizvērtē gan atbalsta pretendents, gan programms, kā arī jāparedz atlases kārtība, ja ir vairāki pretendenti.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 301 54. punkts papildināts ar vērtēšanas kārtību (noteikumu projekta 13. punkts) un pielikumā pievienoti atlases kritēriji programmas izvēlei (noteikumu projekta 17. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Tiešie ieguvēji būs uzņēmumi un nevalstiskās organizācijas, kas saņems atbalstu, tā veicinot savu konkurētspēju vietējā un eksporta tirgos. No lauksaimniecības nozares popularizēšanas kampaņām ieguvēji būs visi konkrētās nozares pārstāvji, stiprinot savu konkurētspēju un veicinot ražošanu. Piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas izstrādes pasākumā ieguvēji būs visi piekrastes zonas uzņēmumi.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība, Apstrādes rūpniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Paredzams, ka noteikumu projektā noteiktais valsts atbalsts stimulēs lauksaimniecības, piekrastes zvejniecības un pārtikas nozares konkurētspēju un popularizēs šīs nozares, tā veicinot ražošanas apjoma kāpumu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lauksaimniecības, piekrastes zvejniecībai un pārtikas nozarei ir liela nozīme valsts ekonomikā. Tādējādi atbalsta pasākumi šajās nozarēs pozitīvi ietekmēs valsts makroekonomiskos rādītājus.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsta mērķis ir palielināt lauksaimniecības, piekrastes zvejniecības un pārtikas nozares konkurētspēju.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Lauksaimniecības un piekrastes zvejniecības nozaru popularizēšana vistiešāk var ietekmēt tieši mazos un vidējos uzņēmumus, kas darbojas šajā nozarē, veicinot to atpazīstamību un konkurētspēju.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Paredzams, ka atbalsts veicinās lauksaimniecības, pārtikas un piekrastes zvejniecības nozaru uzņēmumu konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Stiprinot lauksaimniecības un piekrastes zvejniecības nozares, tiek saglabāta lauku un piekrastes zonas apdzīvotība un veicināta nodarbinātība laukos un piekrastes zonā.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 000 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 000 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 000 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 000 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbalsts ietver finansējumu 1 000 000 euro apmērā šādiem atbalsta pasākumiem:
1) Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendu (turpmāk – kopstends) organizēšanai starptautiskās izstādēs – 450 000 euro;
2) dalībai starptautiskās lauksaimniecības un pārtikas izstādēs ārvalstīs – 200 000 euro;
3) dalībai kopstendos, arī tajos, kas tiek organizēti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts atbalstu lauksaimniecībai, – 250 000 euro;
4) piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai – 100 000 euro.
1) Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendu (turpmāk – kopstends) organizēšanai starptautiskās izstādēs – 450 000 euro;
2) dalībai starptautiskās lauksaimniecības un pārtikas izstādēs ārvalstīs – 200 000 euro;
3) dalībai kopstendos, arī tajos, kas tiek organizēti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts atbalstu lauksaimniecībai, – 250 000 euro;
4) piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai – 100 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Finansējums noteikumu projekta īstenošanai tiks nodrošināts no Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Atbalstu dalībai izstādēs un kopstendos piešķir saskaņā ar šo regulu.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
24. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu Nr. 301 39.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Agroresursu un ekonomikas institūts
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
