Anotācija (ex-ante)

22-TA-2982: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 28. aprīļa noteikumos Nr. 207 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nodarbinātībā, izglītībā vai apmācībās neiesaistītu jauniešu nodarbinātību un izglītības ieguvi Jauniešu garantijas ietvaros" pasākumu "Aktīvās darba tirgus politikas pasākumu īstenošana jauniešu bezdarbnieku nodarbinātības veicināšanai" un "Sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošana Jauniešu garantijas ietvaros" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 28. aprīļa noteikumos Nr. 207 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 7.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt nodarbinātībā, izglītībā vai apmācībās neiesaistītu jauniešu nodarbinātību un izglītības ieguvi Jauniešu garantijas ietvaros” pasākumu “Aktīvās darba tirgus politikas pasākumu īstenošana jauniešu bezdarbnieku nodarbinātības veicināšanai” un “Sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošana Jauniešu garantijas ietvaros” īstenošanas noteikumi”” (turpmāk – MK noteikumu projekts) ir izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekts paredz precizēt 7.2.1.2. pasākumā “Sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošana Jauniešu garantijas ietvaros” (turpmāk – 7.2.1.2. pasākums) jauniešiem pieejamā atbalsta nosacījumus, 7.2.1.2.pasākuma īstenošanā iesaistīto valstspilsētas vai novada pašvaldību atbalsta personāla atlīdzības izmaksu nosacījumus, kā arī precizēt specifiskajam atbalstam pieejamā finansējuma procentuālo sadalījumu.
MK noteikumu projekts stāsies spēkā pēc tā publicēšanas oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
7.2.1.2. pasākuma ietvaros kopš 2022.gada 1.janvāra kā finansējuma saņēmējs noteikta Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra (turpmāk – JSPA), nosakot, ka mērķa grupa ir jaunieši vecumā no 15 līdz 29 gadiem (ieskaitot) (uzņemot atbalstāmajā darbībā), kuri nemācās un nav nodarbināti un saņem vai ir saņēmuši atbalstu 8.3.3. specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt NEET jauniešu prasmes un veicināt to iesaisti izglītībā, NVA īstenotajos pasākumos Jauniešu garantijas ietvaros un nevalstisko organizāciju vai jauniešu centru darbībā” un 14.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi izglītības nozarē” 14.1.1.2. pasākuma “Atbalsts NEET jauniešiem” ietvaros. Ministru kabineta 2015. gada 28. aprīļa noteikumi Nr. 207 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 7.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt nodarbinātībā, izglītībā vai apmācībās neiesaistītu jauniešu nodarbinātību un izglītības ieguvi Jauniešu garantijas ietvaros” pasākumu “Aktīvās darba tirgus politikas pasākumu īstenošana jauniešu bezdarbnieku nodarbinātības veicināšanai” un “Sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošana Jauniešu garantijas ietvaros” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 207) paredz, ka 7.2.1.2.pasākuma mērķa grupas jauniešiem pieejams atbalsts individuālā mentora vai personiskās izaugsmes trenera nodrošināšanai, lai veicinātu NEET mērķa grupas jauniešu adaptāciju darba vietā vai izglītības iestādē, apgūstot vispārējās pamatizglītības, profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās pilnveides izglītības programmu, profesionālās tālākizglītības programmu,  modulārās profesionālās izglītības programmas moduli vai moduļu kopu, studiju moduli vai studiju kursu augstskolā vai koledžā, pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmu, akadēmiskā bakalaura programmu, profesionālā maģistra studiju programmu vai akadēmiskā maģistra studiju programmu, neatrunājot ierobežojumus mērķa grupas jauniešu iesaistes dalības reizēm.
Atbalstāmo darbību (individuāla mentora vai personiskās izaugsmes trenera atbalsts, lai veicinātu jaunieša adaptāciju izglītības iestādē vai daba vietā, kā arī atbalstu profesionālās pilnveides izglītības programmas, profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguvei), kas sniegs tiešu atbalstu mērķa grupas jauniešiem, īstenošanu JSPA nodrošina sadarbībā ar sadarbības partneriem – pilsētas vai novada pašvaldībām, kam atbilstoši Noteikumu Nr.207 22.13.7 apakšpunktā noteiktajam, piemērojama vienas vienības izmaksu standarta likmes metodika.
Noteikumu Nr. 207 40.1. un 40.3. apakšpunkts paredz, ka finansējuma saņēmēji nodrošina mērķa grupas vajadzību un sasniedzamo rādītāju uzskaiti, analīzi un uzraudzību pašvaldību sadalījumā līdz novadu teritoriālo vienību (tai skaitā pagasta) līmenim, informāciju ievietojot savā tīmekļa vietnē, kā arī uzskaita traucējošos apstākļus jauniešu iesaistei pasākumā.
Noteikumu Nr. 207 8., 9. un 41.2punkts, 41.1., 41.2., 41.11., un 41.12. apakšpunkts nosaka 7.2.1. specifiskajam atbalsta mērķim “Palielināt nodarbinātībā, izglītībā vai apmācībās neiesaistītu jauniešu nodarbinātību un izglītības ieguvi Jauniešu garantijas ietvaros” (turpmāk – 7.2.1.SAM) pieejamā Jauniešu nodarbinātības iniciatīvas (turpmāk – JNI) un tam proporcionāli piesaistītā Eiropas Sociālais fonda (turpmāk – ESF), valsts budžeta finansējuma un privātā līdzfinansējuma (pamatpiešķīrums) sadalījumu pa finansējuma avotiem (skaitliskā un procentuālā izteiksmē) pasākumu līmenī.
Noteikumu Nr. 207 22.13.4 5. apakšpunkts nosaka, ka JSPA īstenotā 7.2.1.2. pasākuma ietvaros mērķa grupas jauniešiem, kas mācās profesionālās izglītības iestādes, koledžas vai tehnikuma profesionālās pilnveides izglītības programmās, profesionālās tālākizglītības programmās vai apgūst modulārās profesionālās izglītības programmas moduli vai moduļu kopu, studiju moduli vai studiju kursu augstskolā vai koledžā, ir pieejamas stipendijas, paredzot, ka piešķiramās stipendijas apmērs vienam izglītojamam ir 5 EUR par vienu apmācību dienu,  nepārsniedzot 115 EUR mēnesī.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – CFLA), deklarējot izmaksas Eiropas Komisijai, ir saskārusies ar problēmu, ka 7.2.1. SAM izmaksas nav iespējams deklarēt aktuālajā Noteikumos Nr.207 noteiktajā katram pasākumam finanšu avotu proporcijā. Minētie riski saistīti ar to, ka ar darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) ietvaros 7.2.1. SAM JNI un tam piesaistītam ESF, valsts budžeta finansējumam un privātajam līdzfinansējumam tika iedalīts t.sk. 7. prioritārā virziena (turpmāk – PV) ESF un valsts budžeta finansējums, kuram nav piesaistīts JNI un attiecīgi nevar tikt deklarēts zem JNI izmaksām, un kura finansējuma avota proporcija laika gaitā tika pārskatīta. Lai arī minētais neietekmēja 7.2.1.SAM kopējo piešķirto finansējuma apmēru, finansējuma avotu proporcija neatbilda jau EK deklarētā finansējuma sadalījumam pa finanšu avotiem 7.2.1.SAM pasākumu līmenī. Lai nodrošinātu visa DP noteiktā JNI un tam proporcionāli piesaistītā  ESF, valsts budžeta finansējuma un privātā līdzfinansējuma (pamatpiešķīrums) un 7. PV līmenī norādītā JNI nepiesaistītā ESF un valsts budžeta finansējuma (papildu piešķīrums) deklarēšanu Eiropas Komisijai  pilnā apjomā, atbilstoši DP apstiprinātajam, un novērstu risku Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) līdzekļu neatgūšanai no Eiropas Komisijas pilnā apmērā, nepieciešams veikt tehnisku precizējumu Noteikumos Nr.207, svītrojot informāciju par pasākumu ietvaros pieejamā finansējuma sadalījumu pa finanšu avotiem.
Atbilstoši Noteikumu Nr. 207 22.13.4 5. apakšpunkta spēkā esošajai redakcijai stipendijas 7.2.1.2. pasākuma ietvaros pieejamas tikai tiem mērķa grupas jauniešiem, kas mācās profesionālās izglītības iestādē, koledžā vai tehnikumā, taču  7.2.1.2.pasākuma ietvaros profesionālās pilnveides programmas un profesionālās tālākizglītības programmas var nodrošināt arī tālākizglītības vai citi mācību centri. Tāpat stipendijas paredzētas arī studiju moduļa vai studiju kursa apguves gadījumā, kuru īstenošanu nodrošina augstskolas. Attiecīgi, lai novērstu radušos situāciju un stipendiju izmaksu nodrošinātu visiem 7.2.1.2. pasākuma mērķa grupas jauniešiem, kas mācās profesionālās pilnveides izglītības programmās, profesionālās tālākizglītības programmās vai apgūst modulārās profesionālās izglītības programmas moduli vai moduļu kopu, studiju moduli vai studiju kursu, nepieciešams precizēt attiecīgo Noteikumu Nr. 207 punktu.
JSPA sadarbības partneru - pilsētas vai novada pašvaldību, atlīdzībai par tiem ieplānoto atbalstāmo darbību nodrošināšanu, atbilstoši Noteikumu Nr.207 22.13.7 apakšpunktā noteiktajam, piemērojama vienas vienības izmaksu standarta likmes metodika. Izstrādājot attiecīgo metodiku secināts, ka atbikstošāks un racionālāks risinājums sadarbības partneru atlīdzības izmaksu noteikšanai, tādējādi samazinot arī administratīvo slogu visām iesaistītajām pusēm, ir vienotās likmes piemērošana.
Tāpat Noteikumu Nr. 207 redakcija neparedz ierobežojumus viena mērķa grupas jaunieša iesaistes reizēm profesionālās pilnveides izglītības programmas, profesionālās tālākizglītības programmas, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguvē, tādējādi radot risku, ka 7.2.1.2. pasākumā jaunieši iesaistās vienās un tajās pašās mācībās, neiegūstot kvalitatīvu un daudzpusīgu zināšanu un prasmju apguvi, kā arī nelietderīgi izmantojot 7.2.1.2. pasākumam piešķirtā finansējuma finansējumu, ievērojot to, ka 7.2.1.2.pasākuma iznākuma un rezultāta rādītājos ieskaitāmi tikai unikāli jaunieši. Ievērojot minēto nepieciešams ietvert atrunu, ka mērķa grupas jaunieši profesionālās pilnveides izglītības programmas, profesionālās tālākizglītības programmas, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguvē var tikt iesaistīti ne vairāk kā divas reizes. 
Noteikumu Nr. 207 40.1. un 40.3. apakšpunktā izvirzītā prasība un pienākums finansējuma saņēmējam uzkrāt datus par mērķa grupas vajadzību un sasniedzamo rādītāju uzskaiti novadu teritoriālo vienību (tai skaitā pagasta) līmenī, kā arī par traucējošiem apstākļiem jauniešu iesaistei pasākumā rada papildu administratīvo slogu finansējuma saņēmējam.
Finansējuma saņēmējs (JSPA), kā tas ir paredzēts Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas maksājuma pieprasījuma 7. sadaļā “Projektā sasniegtie uzraudzības rādītāji” uzkrās informāciju statistisko reģionu līmenī, t.i., Rīga, Kurzeme, Vidzeme, Latgale, Zemgale. Turklāt prasība JSPA uzskaitīt traucējošos apstākļus mērķa grupas iesaistei ir lieka un radītu papildu slogu finansējuma saņēmējam, jo visi mērķa grupas jaunieši, kas piesakās JSPA īstenotajos pasākumos arī saņem mērķētu un specifiski viņu individuālajām vajadzībām atbilstošu atbalstu, attiecīgi nav traucējošu apstākļu.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu projekts paredz:
1) precizēt Noteikumu Nr. 207 8., 9. un 41.2punktu, 41.1., 41.2., 41.11., un 41.12. apakšpunktu, svītrot informāciju par pasākumu ietvaros pieejamo finansējuma sadalījumu pa finansējuma avotiem (skaitliskā un procentuālā izteiksmē). Attiecīgi finansējuma sadalījums pa finanšu avotiem Noteikumos Nr.207 saglabāsies tikai specifiskā atbalsta mērķa līmenī. Lai turpmāk deklarējamo izmaksu avotu proporcijas nepārsniegtu maksimāli pieļaujamo izmaksu apmēru 7.2.1.SAM līmenī katram finansējuma avotam, CFLA sekos līdzi deklarējamo izmaksu apmēriem, kā arī konsultatīvi atbalstīts JSPA, kas ir finansējuma saņēmējs 7.2.1.2.pasākuma projekta īstenotājs no 01.01.2022., plānojot izmaksas.
Minētās izmaiņas veiktas atbilstoši š.g. maija un jūnija sanāksmēs, kuras ietvaros piedalījušies CFLA, Finanšu ministrijas ES fondu stratēģijas departamenta, ES fondu Investīciju pārvaldības departamenta, Valsts Kases, Izglītības un zinātnes ministrijas  un Labklājības ministrijas pārstāvji, panāktai vienošanai, lai atvieglotu izmaksu deklarēšanu Eiropas Komisijai.(MK noteikumu projekta 1., 2., 10., 11., 12., 13. un 14. punkts)
2) redakcionāli precizēt Noteikumu Nr. 207 18.2.1.4 apakšpunktu, nosakot, ka atbalsts pieejams profesionālās tālākizglītības programmu apguvei šo noteikumu 3.2.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, kas jaunietim dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju. (MK noteikumu projekta 3.punkts)
3) precizēt noteikumu Nr. 207 22.13.4 5. apakšpunkta redakciju, svītrojot tajā atrunu uz profesionālās izglītības iestādi, koledžu vai tehnikumu. (MK noteikumu projekta 5.punkts)
4) precizēt Noteikumu Nr.207 22.13.7 apakšpunktu, nosakot, ka projekta īstenošanā iesaistīto pilsētas vai novada pašvaldību atbalsta personāla atlīdzības izmaksas tām paredzēto atbalstāmo darbību īstenošanai finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto likmi 20 procentu apmērā no individuāla mentora vai personiskās izaugsmes trenera izmaksām, profesionālās pilnveides izglītības programmas, profesionālās tālākizglītības programmas,  modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguves izmaksām. Indikatīvi plānots, ka 7.2.1.2.pasākumā 75 mērķa grupas jauniešiem tiks nodrošināts individuālā mentora un/vai personiskās izaugsmes trenera atbalsts, lai veicinātu jaunieša adaptāciju darbavietā, 265 mērķa grupas jaunieši saņems individuālā mentora un/vai personiskās izaugsmes trenera atbalstu, lai veicinātu jaunieša adaptāciju izglītībā, un 220 mērķa grupas jauniešiem tiks nodrošināts  atbalsts profesionālās pilnveides izglītības programmas, profesionālās tālākizglītības programmas, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguvei.
Individuālā mentora un/vai personiskās izaugsmes trenera atlīdzības izmaksu apmērs plānots atbilstoši  metodikai par individuālā mentora un/vai  personiskās izaugsmes trenera vienas  vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu 7.2.1.2. pasākumā “Sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošana Jauniešu garantijas ietvaros”, kas paredz individuālā mentora un/vai personiskās izaugsmes trenera vienas stundas likme ir 9,42EUR un nosaka, ka kopējais sniegtā individuālā atbalsta stundu skaits vienam mērķa grupas jaunietim mēnesī nepārsniedz 20 stundas (rekomendējamais vienam mērķa grupas jaunietim veltītais stundu skats), attiecīgi viena individuālā mentora un/vai personiskās izaugsmes trenera atlīdzības izmaksu apmērs mēnesī sastāda 188,40 EUR. 7.2.1.2.pasākumā ieplānots, ka mērķa grupas jauniešiem uzsākot darba attiecības, tiks nodrošināts  individuālā mentora vai personiskās izaugsmes trenera atbalsts vidēji trīs mēnešus, savukārt uzsākot mācības izglītības iestādē vidēji līdz astoņiem mēnešiem (atbilstoši programmas garumam). Ievērojot minēto kopējās ieplānotās izmaksas  individuālā mentora un/vai personiskās izaugsmes trenera atlīdzībai veidotu 126 228 EUR, no kuriem 42 390 EUR plānoti 75  mērķa grupas jauniešu atbalstam adaptācijai darbavietā un 83 838 EUR plānoti 265 mērķa grupas jauniešu atbalstam adaptācijai izglītības iestādē.
Vienas  vienības izmaksu standarta likmes tiek piemērotas arī 7.2.1.2. pasākuma mācību izmaksām. Atbilstoši "Metodikai par viena izglītojamā izmaksu standarta likmes aprēķinu 1-gadīgu un 1,5-gadīgu profesionālās izglītības programmu īstenošanā otrā un trešā profesionālās kvalifikācijas līmeņa izglītības programmās, profesionālās pilnveides izglītības programmās, profesionālās tālākizglītības programmās, kā arī modulārās profesionālās izglītības
programmas moduļa vai moduļu kopas un studiju moduļa vai studiju kursa augstskolā vai koledžā īstenošanā pasākuma 7.2.1.2. “Sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošana Jauniešu garantijas ietvaros” īstenošanai" vienas profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas veido 440 EUR, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai studiju moduļa apguves izmaksas  4,50 EUR stundā, kopā par vienu moduli nepārsniedzot 360 EUR, savukārt profesionālās tālākizglītības programmas apguves izmaksas variē no iegūstamās kvalifikācijas, attiecīgi pirmā kvalifikācijas līmeņa profesionālās tālākizglītības programmām tās ir 660 EUR, otrā kvalifikācijas līmeņa profesionālās tālākizglītības programmām ar mācību ilgumu 480 mācību stundas – 660 EUR, ar mācību ilgumu 640 mācību stundas – 880 EUR, ar mācību ilgumu 960 stundas – 1340 EUR, un  trešā kvalifikācijas līmeņa profesionālās tālākizglītības programmām - 1340 EUR. 7.2.1.2.pasākumā ieplānots, ka aptuveni 150 unikāliem mērķa grupas jauniešiem tiks nodrošināts atbalsts profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvei, 50 unikāliem mērķa grupas jauniešiem profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, savukārt atbalsts modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguvei tiktu nodrošināts 20 mērķa grupas jauniešiem, attiecīgi kopumā atbalstu nodrošinot 220 mērķa grupas jauniešiem. Ievērojot metodikā noteiktās vidējās mācību apguves izmaksas vienam mērķa grupas jaunietim, kopējās ieplānotās izmaksas profesionālās pilnveides izglītības programmas, profesionālās tālākizglītības programmas, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguvei veidotu 103 440 EUR. Attiecīgi piemērojot vienoto likmi 20 procentu apmērā no augstām minētajām izmaksām, 7.2.1.2.pasākuma īstenošanā iesaistīto pilsētas vai novada pašvaldību atbalsta personāla atlīdzības izmaksas veidotu 45 933,60 EUR. Sadarbības partneru atbalsta personāla atlīdzības izmaksas 7.2.1.2.pasākumā īstenošanā nepieciešamas un paredzētas, lai tie nodrošinātu mērķa grupas jauniešu iesaisti projektā noteiktajās atbalstāmajās darbībās atbilstoši viņu vajadzībām (uzrunātu, motivētu, veiktu pirmo jaunieša atbilstības izvērtējumu, veiktu mērķa grupas jauniešu personas datu apstrādi); nodrošinātu sadarbību ar katru mērķa grupas jaunieti atbilstoši noslēgtās vienošanās nosacījumiem; sniegtu konsultācijas jauniešiem par projekta atbalstāmajām darbībām; nodrošinātu sadarbību ar individuālo mentoru un personiskās izaugsmes treneri un veiktu šo speciālistu darba izpildes kontroli, tostarp sadarbību ar mērķa grupas jaunieti; lai koordinētu mērķa grupas jaunieša sadarbību ar izglītības iestādi un/vai darba devēju; veiktu izpētes darbu par pieejamajam izglītības programmām un informētu par to mērķa grupas jauniešus, kā arī apzinātu jauniešu nepieciešamību saņemt speciālistu grupas atbalstu un saskaņotu speciālistu pakalpojuma sniegšanas apjomu, datumu, laiku un vietu (pašvaldību telpas pieejamību). Papildus tam pilsētas vai novada pašvaldību atbalsta personāls nodrošinās sadarbību ar JSPA par projekta īstenošanas jautājumiem, tostarp piedalīsies kvalitātes novērtēšanas vizītēs, sagatavos projekta ikmēneša pārskata dokumentus, t.sk. maksājuma pieprasījumu un attaisnojuma dokumentāciju jaunieša izglītības programmas apguvei, stipendijas saņemšanai un ceļa izdevumu segšanai. (MK noteikumu projekta 4. un 6. punkts)
5) iekļaut jaunu punktu, kas paredz noteikt ierobežojumu viena mērķa grupas jaunieša iesaistes mācībās reizēm, paredzot, ka mērķa grupas jaunietis profesionālās pilnveides izglītības programmas, profesionālās tālākizglītības programmas, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kā arī studiju moduļa vai studiju kursa apguvē 7.2.1.2.pasākuma īstenošanas laikā var tikt iesaistīts ne vairāk kā divas reizes. (MK noteikumu projekta 7. punkts)
6) svītrot Noteikumu Nr. 207 40.1. un 40.3. apakšpunktu, kas paredz mērķa grupas vajadzību un sasniedzamo rādītāju uzskaiti, analīzi un uzraudzību pašvaldību sadalījumā, kā arī traucējošo apstākļu jauniešu iesaistei pasākumā uzskaiti, tādējādi mazinot administratīvo slogu finansējuma saņēmējam un CFLA. Papildus tam JSPA nebūs atsevišķi jāuzskaita dati arī par Noteikumu Nr. 207 40.13.2.1. un 40.13.2.3.apakšpunktā norādīto ilgtermiņa rezultāta rādītāju izpildi, informāciju nodrošinās CFLA, to iegūstot no Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas integrētajām datu bāzēm. (MK noteikumu projekta 8. un 9. punkts)
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

MK noteikumu projekts pozitīvi ietekmēs 7.2.1.2. pasākuma īstenošanu, sekmēs noteikto mērķu sasniegšanu un sasniedzamo uzraudzības rādītāju izpildi.
Pēc MK noteikumu spēkā stāšanās tiesiskā regulējuma izmaiņu rezultātā CFLA būs jānodrošina grozījumu veikšana 2015. gada 16. novembra Nr. 7.2.1.2./15/I/001 noslēgtajā vienošanās par 7.2.1.2. pasākuma projekta īstenošanu.
Vienlaikus JSPA būs jānoslēdz sadarbības līgumi par sadarbību 7.2.1.2. pasākuma projekta atbalstāmo darbību īstenošanā ar pilsētas vai novada pašvaldībām.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • jaunieši vecumā no 15-29 gadiem (ieskaitot)
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta tiesiskais regulējums paplašina mērķa grupas jauniešiem pieejamo atbalsta veidu, nodrošinot dažādu nepieciešamo speciālistu pieejamību un sasniedzamību saskaņā ar viņu individuālajām vajadzībām, lai mērķtiecīgi veicinātu  viņu turpmāku iesaisti un adaptāciju izglītībā vai nodarbinātībā.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
7.2.1.2. pasākums atstāj pozitīvu ietekmi uz valsts ekonomiku kopumā – mērķa grupas jaunieši apgūs darba tirgū pieprasītas prasmes un zināšanas, nodrošinot, ka darba devējiem ir pieejams kompetentāks darbaspēks un mazinot bezdarba līmeni jauniešu vidū. 
 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Daļai mērķa grupas jauniešu tiks sniegts atbalsts, lai jaunietis veiksmīgāk adaptētos darba vietā. Papildus tam jaunieši apgūs darba tirgū nepieciešamās prasmes un zināšanas, tādējādi kopumā mazinot neaktīvo jauniešu skaitu, kā arī sekmējot to iespēju iekļauties darba tirgū.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Finanšu ministrija, Labklājības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija


Ikviens sabiedrības loceklis ir aicināts sekot līdzi tiesību aktu projekta virzībai  un paust savu viedokli par to.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija


Tiesību akta projekta izpildē iesaistīta Labklājības ministrija kā ES fondu vadībā iesaistītā atbildīgā iestāde, Izglītības un zinātnes ministrija kā līdzatbildīgā iestāde 7.2.1. SAM ieviešanā, CFLa kā sadarbības iestāde, JSPA kā esošais 7.2.1.2. pasākuma projekta finansējuma saņēmējs.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Mērķa grupas jauniešu zināšanu un prasmju uzlabošanās dos arī sociālos ieguvumus – kultūras līmeņa attīstību, sociālo saliedētību, drošāku sabiedrisko vidi, augstāku politisko līdzdalību u.tml.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
7.2.1.2 pasākumā atbalsts tiks nodrošināts arī  mērķa grupas jauniešiem ar invaliditāti, ja tādi pieteiksies atbalsts saņemšanai.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
7.1.2.1. pasākumam ir netieša ietekme uz dzimumu līdztiesību. Mērķa grupas  jauniešiem, neatkarīgi no to dzimuma tiks nodrošināta vienlīdzīga pieeja atbalsta pasākumiem, t.i. izglītības ieguvē, mentora un kouža atbalstā u.c.

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija


7.2.1.2. pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu "Vienlīdzīgas iespējas". Nodrošinot profesionālo pilnveidi un tālākizglītību sociālās atstumtības riskam pakļautajiem izglītojamiem, t.sk. personām ar invaliditāti un jauniešiem ieslodzījuma vietās, veiktie grozījumi noteikumos veicinās vienlīdzīgas iespējas un sociālo iekļaušanu sociālās atstumtības grupām.
Pielikumi