23-TA-1615: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumos Nr. 112 "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2023. gada 13. jūnija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 32 39.§) “Informatīvais ziņojums “Par problēmjautājumiem saistībā ar pašvaldību augstas gatavības investīciju projektu īstenošanu”” (turpmāk – MK sēdes protokollēmums) 2.1. apakšpunktā ietverts uzdevums Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) atbilstoši informatīvā ziņojuma 2.2.1. apakšpunktā noteiktajam sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumos Nr. 112 "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 112), lai pārskatītu pašvaldībām pieejamo valsts budžeta finansējuma sadalījumu 2022. un 2023. gadā. Savukārt, 2.2. apakšpunktā ietverts uzdevums atbilstoši informatīvā ziņojuma 2.2.2. apakšpunktā noteiktajam sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus MK noteikumos Nr. 112, lai daļēji nodrošinātu informatīvā ziņojuma piedāvātā risinājuma īstenošanu tiem augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem, kuriem 2022. gadā iepirkuma līgums netika noslēgts noteiktajā termiņā un kam netika izmaksāts valsts budžeta finansējums 2022. gadā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumos Nr. 112 "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām” (turpmāk – Noteikumu projekts) sagatavots, lai pašvaldības varētu īstenot 2022. gada augstas gatavības investīciju projektus līdz 2023. gada 31. decembrim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
VARAM saņēma no pašvaldībām informāciju par vairākiem problēmjautājumiem, kas skar 2022. gada augstas gatavības investīciju projektus. Līdz ar to VARAM, lai sniegtu informācijas apkopojumu par problēmjautājumiem, kā arī piedāvātu iespējamos risinājumus, izstrādāja un iesniedza izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu “Par problēmjautājumiem saistībā ar pašvaldību augstas gatavības investīciju projektu īstenošanu”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) 2022. gada noteiktā finansējuma daļas (atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojumam Nr. 403 “Par atbalstītajiem pašvaldību augstas gatavības mērķdotāciju investīciju projektiem 2022. gadā” (turpmāk - MK rīkojums Nr. 403) noteiktajam, bet ne mazāk kā 65% no projekta) apguves problēma. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 112 4.6. apakšpunktā noteiktajam investīciju projekta īstenošanā ne mazāk kā 65 procenti valsts budžeta finansējuma jāizmanto līdz projekta iesniegšanas gada 31. decembrim. Pašvaldībām bija tiesības 2022. gadam pieprasīt lielāku procentuālo daļu nekā noteikumu Nr. 112 4.6. apakšpunktā noteikto minimumu. Tādā gadījumā 2022. gada daļa bija jāapgūst tādā apmērā, kādā noteikts MK rīkojumā Nr. 403. Par šādu problēmu ir saņemta informācija par 22 projektiem (informatīvā ziņojuma 2. pielikums). Kopējais indikatīvais neapgūtais finansējums ir 5 868 351,98 euro.
2) Iepirkuma līguma slēgšanas problēma. Atsevišķiem investīciju projektiem nav noslēgts iepirkuma līgums MK noteikumu Nr. 112 13.2. apakšpunktā un 14. punktā minētajos termiņos.
3) 2022. gadā neapgūto līdzekļu pieejamības problēma. Vienlaikus saistībā ar grozījumu veikšanu MK noteikumos Nr. 112 nepieciešams risināt jautājumu par 2022. gadā neapgūto līdzekļu pieejamību VARAM budžeta apakšprogrammā 2023. gadā. 2022. gadā no 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” budžeta apakšprogrammas “21_02_P Pašvaldību investīciju programma” pašvaldībām nav izmaksāti 1 979 780,95 euro, kas bija paredzēti projektiem, kuriem nav noslēgts iepirkuma līgums. 2023. gadā VARAM budžetā šis finansējums nav pieejams.
4) Sadārdzinājuma problēma. Iepirkumu rezultātā iegūtie būvniecības pakalpojumu piedāvājumi ievērojami pārsniedz to valsts un pašvaldības finansējumu, kurš projektam ir definēts MK rīkojumā Nr. 403.
2) Iepirkuma līguma slēgšanas problēma. Atsevišķiem investīciju projektiem nav noslēgts iepirkuma līgums MK noteikumu Nr. 112 13.2. apakšpunktā un 14. punktā minētajos termiņos.
3) 2022. gadā neapgūto līdzekļu pieejamības problēma. Vienlaikus saistībā ar grozījumu veikšanu MK noteikumos Nr. 112 nepieciešams risināt jautājumu par 2022. gadā neapgūto līdzekļu pieejamību VARAM budžeta apakšprogrammā 2023. gadā. 2022. gadā no 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” budžeta apakšprogrammas “21_02_P Pašvaldību investīciju programma” pašvaldībām nav izmaksāti 1 979 780,95 euro, kas bija paredzēti projektiem, kuriem nav noslēgts iepirkuma līgums. 2023. gadā VARAM budžetā šis finansējums nav pieejams.
4) Sadārdzinājuma problēma. Iepirkumu rezultātā iegūtie būvniecības pakalpojumu piedāvājumi ievērojami pārsniedz to valsts un pašvaldības finansējumu, kurš projektam ir definēts MK rīkojumā Nr. 403.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu iepriekš konstatētos problēmjautājumus attiecībā uz 2022. gada augstas gatavības projektiem VARAM sagatavoja Noteikumu projektu, paredzot sekojošo:
1. Papildināt MK noteikumus Nr.112 ar 14.1 punktu, kas paredz iespēju pašvaldībām, pamatojot nepārvaramas varas apstākļu vai citu objektīvu apstākļu ietekmi uz iepirkumu līgumu noslēgšanas termiņu, lūgt Valsts reģionālās attīstības aģentūru attiecināt tos investīciju projekta īstenošanai nepieciešamo iepirkuma līgumus, kas noslēgti līdz 2023.gada 31. augustam, nodrošinot projekta īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim. Minētais palidinājums risinās iepirkuma līgumu slēgšanas problēmu;
2. Papildināt MK noteikumus Nr.112 ar 16. punktu, kas paredz pašvaldībām, kuru investīciju projekti ir atbalstīti ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojumu Nr. 403 un kuras šo noteikumu 4.6. apakšpunktā norādītajā termiņā nav izmantojušas valsts budžeta finansējumu noteiktajā apmērā, var lūgt aģentūru, pamatojot nepārvaramas varas apstākļu un citu objektīvu apstākļu ietekmi uz finansējuma apguves neiespējamību, pārskatīt valsts budžeta finansējuma sadalījumu 2022. un 2023. gadā. Minētais palidinājums risinās finansējuma apguves problēmas. Lai arī 2022. gada augstas gatavības investīciju projektu īstenošana tika uzsākta jau pēc Krievijas Federācijas agresijas Ukrainā sākuma – noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr. 112 nosacījumus, paredzot, ka pašvaldībām, kuras noteikumu Nr. 112 4.6. apakšpunktā norādītajā termiņā nav izmantojušas valsts budžeta finansējumu noteiktajā apmērā, un par izlietojuma neizpildi ir informējušas Valsts reģionālās attīstības aģentūru, aģentūra var pārskatīt valsts budžeta finansējuma sadalījumu 2022. un 2023. gadā.
Šim risinājumam papildu valsts budžeta finansējums nav nepieciešams, jo projektiem nepieciešamo finansējumu (indikatīvi 5 868 351,98 euro apmērā) Valsts reģionālās attīstības aģentūra ir pārskaitījusi pašvaldībām 2022. gadā un pašvaldībām tas ir pieejams projektu pabeigšanai;
3. 2022. gadā no 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” budžeta apakšprogrammas “21_02_P Pašvaldību investīciju programma” pašvaldībām nav izmaksāti 1 979 780,95 euro, kas bija paredzēti projektiem, kuriem nav noslēgts iepirkuma līgums. 2023. gadā VARAM budžetā šis finansējums nav pieejams. Lai daļēji risinātu šo jautājumu (indikatīvi 978 525,47 euro apmērā no nepieciešamajiem 1 979 780,95 euro), VARAM priekšlikums likumprojektam “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” 2023. gada 12. aprīlī ir iesniegts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai (uz 2. lasījumu), nosakot papildināt Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu ar 24.3 pantu šādā redakcijā: “Ministru kabineta 2021. gadā atbalstītajos pašvaldību augstas gatavības investīciju projektos 2022. gadā neizmantoto finansējumu, ko pašvaldības atmaksājušas 2023. gadā, novirzīt Ministru kabineta 2022. gadā atbalstīto augstas gatavības projektu pabeigšanai un uzņemto saistību izpildei līdz 2023. gada 31. decembrim. Finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “21. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija” programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi”.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams papildināt MK noteikumus Nr.112 ar 17. punktu, kas nosaka, ka investīciju projektus, par kuriem šo noteikumu 14.1 punkta noteiktajā kārtībā saņemta informācija, kuru aģentūra izskatījusi un atzinusi par pamatotu, pašvaldības īsteno izmantojot tām pieejamo finansējumu, kā arī attiecīgajiem investīciju projektiem 2023.gadam paredzēto valsts budžeta finansējumu atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 31. maija rīkojumam Nr. 403 “Par atbalstītajiem pašvaldību augstas gatavības mērķdotāciju investīciju projektiem 2022. gadā”.
Finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “21. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija” programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi”.
Uz 2023. gada 11. jūliju Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas darba kārtībā nav ietverts jautājums par grozījumu izskatīšanu Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā. Plānots, ka atgūtais finansējums no 2021. gada pašvaldību investīciju projektiem 978 525,47 euro apmērā tiks novirzīts 2022. gada augstas gatavības projektiem, katram projektam vienādās daļās.
Līdz ar to Noteikumu projektam pievienots MK sēdes protokollēmuma projekts ar uzdevumu VARAM pēc likumprojekta "Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā" (kas paredz Ministru kabineta 2021. gadā atbalstītajos pašvaldību augstas gatavības investīciju projektos 2022. gadā neizmantoto finansējumu, ko pašvaldības atmaksājušas 2023. gadā, novirzīt Ministru kabineta 2022. gadā atbalstīto augstas gatavības projektu pabeigšanai un uzņemto saistību izpildei līdz 2023. gada 31. decembrim) pieņemšanas, izvērtēt grozījumu nepieciešamību MK noteikumos Nr. 112.
4. Sadārdzinājuma problēmu risināšanas priekšlikums ir atstāts pašvaldību kompetencē.
1. Papildināt MK noteikumus Nr.112 ar 14.1 punktu, kas paredz iespēju pašvaldībām, pamatojot nepārvaramas varas apstākļu vai citu objektīvu apstākļu ietekmi uz iepirkumu līgumu noslēgšanas termiņu, lūgt Valsts reģionālās attīstības aģentūru attiecināt tos investīciju projekta īstenošanai nepieciešamo iepirkuma līgumus, kas noslēgti līdz 2023.gada 31. augustam, nodrošinot projekta īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim. Minētais palidinājums risinās iepirkuma līgumu slēgšanas problēmu;
2. Papildināt MK noteikumus Nr.112 ar 16. punktu, kas paredz pašvaldībām, kuru investīciju projekti ir atbalstīti ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojumu Nr. 403 un kuras šo noteikumu 4.6. apakšpunktā norādītajā termiņā nav izmantojušas valsts budžeta finansējumu noteiktajā apmērā, var lūgt aģentūru, pamatojot nepārvaramas varas apstākļu un citu objektīvu apstākļu ietekmi uz finansējuma apguves neiespējamību, pārskatīt valsts budžeta finansējuma sadalījumu 2022. un 2023. gadā. Minētais palidinājums risinās finansējuma apguves problēmas. Lai arī 2022. gada augstas gatavības investīciju projektu īstenošana tika uzsākta jau pēc Krievijas Federācijas agresijas Ukrainā sākuma – noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr. 112 nosacījumus, paredzot, ka pašvaldībām, kuras noteikumu Nr. 112 4.6. apakšpunktā norādītajā termiņā nav izmantojušas valsts budžeta finansējumu noteiktajā apmērā, un par izlietojuma neizpildi ir informējušas Valsts reģionālās attīstības aģentūru, aģentūra var pārskatīt valsts budžeta finansējuma sadalījumu 2022. un 2023. gadā.
Šim risinājumam papildu valsts budžeta finansējums nav nepieciešams, jo projektiem nepieciešamo finansējumu (indikatīvi 5 868 351,98 euro apmērā) Valsts reģionālās attīstības aģentūra ir pārskaitījusi pašvaldībām 2022. gadā un pašvaldībām tas ir pieejams projektu pabeigšanai;
3. 2022. gadā no 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” budžeta apakšprogrammas “21_02_P Pašvaldību investīciju programma” pašvaldībām nav izmaksāti 1 979 780,95 euro, kas bija paredzēti projektiem, kuriem nav noslēgts iepirkuma līgums. 2023. gadā VARAM budžetā šis finansējums nav pieejams. Lai daļēji risinātu šo jautājumu (indikatīvi 978 525,47 euro apmērā no nepieciešamajiem 1 979 780,95 euro), VARAM priekšlikums likumprojektam “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” 2023. gada 12. aprīlī ir iesniegts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai (uz 2. lasījumu), nosakot papildināt Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu ar 24.3 pantu šādā redakcijā: “Ministru kabineta 2021. gadā atbalstītajos pašvaldību augstas gatavības investīciju projektos 2022. gadā neizmantoto finansējumu, ko pašvaldības atmaksājušas 2023. gadā, novirzīt Ministru kabineta 2022. gadā atbalstīto augstas gatavības projektu pabeigšanai un uzņemto saistību izpildei līdz 2023. gada 31. decembrim. Finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “21. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija” programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi”.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams papildināt MK noteikumus Nr.112 ar 17. punktu, kas nosaka, ka investīciju projektus, par kuriem šo noteikumu 14.1 punkta noteiktajā kārtībā saņemta informācija, kuru aģentūra izskatījusi un atzinusi par pamatotu, pašvaldības īsteno izmantojot tām pieejamo finansējumu, kā arī attiecīgajiem investīciju projektiem 2023.gadam paredzēto valsts budžeta finansējumu atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 31. maija rīkojumam Nr. 403 “Par atbalstītajiem pašvaldību augstas gatavības mērķdotāciju investīciju projektiem 2022. gadā”.
Finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “21. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija” programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi”.
Uz 2023. gada 11. jūliju Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas darba kārtībā nav ietverts jautājums par grozījumu izskatīšanu Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā. Plānots, ka atgūtais finansējums no 2021. gada pašvaldību investīciju projektiem 978 525,47 euro apmērā tiks novirzīts 2022. gada augstas gatavības projektiem, katram projektam vienādās daļās.
Līdz ar to Noteikumu projektam pievienots MK sēdes protokollēmuma projekts ar uzdevumu VARAM pēc likumprojekta "Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā" (kas paredz Ministru kabineta 2021. gadā atbalstītajos pašvaldību augstas gatavības investīciju projektos 2022. gadā neizmantoto finansējumu, ko pašvaldības atmaksājušas 2023. gadā, novirzīt Ministru kabineta 2022. gadā atbalstīto augstas gatavības projektu pabeigšanai un uzņemto saistību izpildei līdz 2023. gada 31. decembrim) pieņemšanas, izvērtēt grozījumu nepieciešamību MK noteikumos Nr. 112.
4. Sadārdzinājuma problēmu risināšanas priekšlikums ir atstāts pašvaldību kompetencē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Jā. Informatīvajā ziņojumā tika piedāvāts arī alternatīvs risinājums negrozīt noteikumus Nr. 112, ko Ministru kabinets neatbalstīja.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Pašvaldības iedzīvotāji, kuri izmanto pašvaldības infrastruktūru.
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota, pilnveidota pašvaldību sniegto pakalpojumu pieejamība pašvaldību iedzīvotājiem.
Juridiskās personas
- Pašvaldības
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota, pilnveidota pašvaldību uzņēmējdarbības atbalsta un pakalpojumu infrastruktūra pašvaldībās esošajiem uzņēmumiem.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiek sniegts atbalsts ekonomiskās aktivitātes veicināšanai, pašvaldību uzņēmējdarbības atbalsta un pakalpojumu infrastruktūras attīstībai.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Piedāvātajam risinājumam papildu valsts budžeta finansējums nav nepieciešams, jo projektiem nepieciešamo finansējumu (indikatīvi neapgūts finansējums 5 868 351,98 euro apmērā) Valsts reģionālās attīstības aģentūra ir pārskaitījusi pašvaldībām 2022. gadā un pašvaldībām tas ir pieejams projektu pabeigšanai.
VARAM budžeta programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” 2022.gadā uzsākto projektu īstenošanai, ņemot vērā 2023.gadā piešķirto finansējumu no budžeta programmas “Apropriācijas rezerve” pieejams finansējums 9 162 051 euro apmērā pašvaldību investīciju programmai, lai nodrošinātu prioritārā pasākuma izpildi un mērķa sasniegšanu, īstenotu investīciju projektus 2023.gadā (tai skaitā 17. punktā noteikto projektu īstenošanai).
Ņemot vērā, ka pēc likumprojekta “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” (178/Lp14) spēkā stāšanās, neizmantoto finansējumu, ko pašvaldības būs atmaksājušas 2023. gadā, ja tiks pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas būs to izskatījusi un nebūs iebildusi, būs iespējams izmantot palielinot likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” noteikto apropriāciju 2023.gadam budžeta resora “21. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija” programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”, tad attiecīgi ietekme uz budžetu saistībā ar šīs normas izpildi tiks norādīta pie atbalstīšanai virzāmā Ministru kabineta lēmuma.
VARAM budžeta programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” 2022.gadā uzsākto projektu īstenošanai, ņemot vērā 2023.gadā piešķirto finansējumu no budžeta programmas “Apropriācijas rezerve” pieejams finansējums 9 162 051 euro apmērā pašvaldību investīciju programmai, lai nodrošinātu prioritārā pasākuma izpildi un mērķa sasniegšanu, īstenotu investīciju projektus 2023.gadā (tai skaitā 17. punktā noteikto projektu īstenošanai).
Ņemot vērā, ka pēc likumprojekta “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” (178/Lp14) spēkā stāšanās, neizmantoto finansējumu, ko pašvaldības būs atmaksājušas 2023. gadā, ja tiks pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas būs to izskatījusi un nebūs iebildusi, būs iespējams izmantot palielinot likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” noteikto apropriāciju 2023.gadam budžeta resora “21. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija” programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”, tad attiecīgi ietekme uz budžetu saistībā ar šīs normas izpildi tiks norādīta pie atbalstīšanai virzāmā Ministru kabineta lēmuma.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2021. gada 13. aprīļa noteikumi Nr. 242 “Augstas gatavības pašvaldību investīciju projektu pieteikšanas, izskatīšanas un finansējuma piešķiršanas kārtība”.
Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts ir saistīts ar izstrādātajiem grozījumiem Ministru kabineta 2021. gada 13. aprīļa noteikumos Nr. 242 “Augstas gatavības pašvaldību investīciju projektu pieteikšanas, izskatīšanas un finansējuma piešķiršanas kārtība”, lai nodrošinātu neizmantoto valsts budžeta finansējuma atgūšanu no pašvaldību 2021. gada investīciju projektiem.
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
4.1.2. Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likums
Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts ir saistīts ar likumprojektu “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” (2023. gada 12. aprīlī iesniegts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai (uz 2. lasījumu)).
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Valsts digitālās attīstības aģentūraNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts digitālās attīstības aģentūra
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Pašvaldības
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīciju projekti īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīciju projekti īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīciju projekti īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīciju projekti īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīciju projekti īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi