Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka laika periodā no 2025. gada 17. aprīļa plkst. 20:00 līdz 2025. gada 19. aprīļa plkst. 12:00 tiks veikti TAP infrastruktūras uzturēšanas un pilnveidošanas darbi. To laikā ir iespējami TAP portāla darbības traucējumi.
25-TA-129: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 41. un 43.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt finansējumu, lai nodrošinātu nepieciešamo atbalstu prioritāro pasākumu īstenošanai filmu nozarē, tostarp valstiski īpaši nozīmīga pasākuma īstenošanai filmu nozarē – naudas balvai animācijas filmas “Straume” (2024) autoriem un animācijas filmu starptautiskā mārketinga izdevumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijas animācijas filma “Straume” (ar starptautisko nosaukumu “Flow”) ir  nepieredzēta parādība Latvijas kino vēsturē un šodienā – kopš pasaules pirmizrādes vienā no svarīgākajiem pasaules kinofestivāliem, Kannu konkursā “Un certain regard” 2024.gada maijā, filma “Straume” ir kļuvusi par globāla mēroga notikumu, kuru pamana visos kontinentos. Filma “Straume” jau ne tikai piedalījusies, bet arī saņēmusi balvas festivālos Eiropā, Āzijā, Austrālijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā. Filmas “Straume” fenomenālie starptautiskie panākumi – Amerikas Savienoto Valstu “Zelta globuss” balva kategorijā labākās animācijas filmas, Eiropas Kinoakadēmijas balva kategorijā “Labākā animācijas filma”, kā arī iekļūšana 15 filmu vidū, kas pretendē uz labākās ārzemju filmas “Oskars” nomināciju ir mirklis, kurā paskatīties uz filmu nozares potenciālu starptautiskajā mērogā, kā arī pozitīvo ietekmi Latvijas tēla un atpazīstamības veidošanā, īpaši kino un kultūras interesentu vidū. Ņemot vērā, ka minētais sasniegums ir vērtējams kā valstiski īpaši nozīmīgs pasākums filmu nozarē, nepieciešams apbalvot animācijas filmas “Straume” (2024) autorus – režisoru Gintu Zilbalodi, producentu Matīsu Kažu, komponistu Rihardu Zaļupi un filmu studijas “Dream Well Studio”.

Filmai “Straume” pastāvīgi ir jānodrošina finansējums starptautiskā mārketinga izdevumu segšanai. Savukārt, lai Latvijas filmas spētu rezonēt starptautiski, pieteiktos starptautiskai izvērtēšanai, festivāliem, kā arī atrastu veiksmīgus kopprodukcijas partnerus un izplatītājus, kā tas bija filmas “Straume” gadījumā,  nepieciešams veikt starptautiskās dalības maksas filmu tirgos un filmu projektu attīstības kursos, kā arī nodrošināt animācijas filmu starptautiskā mārketinga izdevumus.

Latvijas atbalsts animācijas filmu veidošanai, tai skaitā pilnmetrāžas animācijas filmu veidošanai, salīdzinājumā ar Baltijas kaimiņvalstīm ir nekonkurētspējīgs. Piemērs Latvijas valsts atbalsta nepietiekamībai augstvērtīgu filmu veidošanai ir animācijas filmas “Straume” finansējuma struktūra. Filma “Straume” ir trīs valstu – Latvijas, Francijas un Beļģijas oficiālais kopražojums, kuras struktūra atbilst 1992.gada 2.oktobra Eiropas konvencijas par kino kopražojumiem nosacījumiem. Filmas “Straume” komanda, izvēloties filmu radīt kā Latvijas mākslas darbu, ievērojami ieguldīja savus līdzekļus, jo Nacionālā kino centra piešķirtais Latvijas budžeta finansējums nespēja nodrošināt, lai Latvijas puses finansējums būtu proporcionāli lielāks. Gadījumā, ja Latvijas finansējums būtu proporcionāli mazāks, atbilstoši 1992.gada 2.oktobra Eiropas konvencijai par kino kopražojumiem Latvija nebūtu vadošais filmas “Straume” producents un nevarētu lepoties ar filmas starptautiskajiem panākumiem. Filmas “Straume” kopējās izmaksas ir 3 494 611 euro, kur Latvijas producenta finansējums filmai veido 45,16% (publiskais finansējums veido apmēram 25% no filmas kopējā budžeta, publiskā finansējuma daļa veido apmēram 900 000 euro), Francijas kopproducenta finansējums filmai veido 44,80% un Beļģijas kopproducenta finansējums filmai veido 10,05%. Filma “Straume” atbilst 1992.gada 2.oktobra Eiropas konvencijas par kino kopražojumiem 6.panta 1.punktā norādītajiem nosacījumiem, tomēr, lai to panāktu, producentiem bija jāiegulda darbs piecu gadu garumā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Filmas “Straume” radošā komanda ir radījusi unikālu filmu, kura saņēmusi Latvijas filmu nozarē līdz šim nepieredzētu starptautisko novērtējumu, kas noteikti ir pienācīgi novērtējams sasniegums.

Filmu nozares starptautisko mārketingu īsteno Nacionālais kino centrs, piedaloties starptautiskos festivālos, filmu tirgos, rīkojot dažādas starptautiskas aktivitātes, piemēram, Latvijas filmu fokusus vai piedaloties Baltijas filmu fokusos. Finansējums nepieciešams gan turpmākai animācijas nozares, gan filmu nozares popularizēšanai starptautiskajos pasākumos 2025.gadā. Filma “Straume” ir piesaistījusi nebijušu interesi arī Latvijas kino nozarei. Dalībai dažādos starptautiskos kino pasākumos (Berlīnes, Kannu, Ansī u.c. kino tirgi) ir nepieciešams papildu finansējums.

Šobrīd Latvija var lepoties ar animācijas filmas “Straume” lielajiem panākumiem plašajā pasaulē, tomēr ilgtermiņā nav pietiekams finansējums nozares ilgtspējai un attīstībai. Tādējādi nepieciešams audzēt finansējumu mērķēti animācijas nozarei, lai Latvijas animatori varētu strādāt ar Latvijas filmām un saņemt adekvātu atalgojumu par padarīto, un Latvija drīzumā varētu lepoties, ka patiešām ir animācijas lielvalsts.

Lai Ginta Zilbaloža nākamā pilnmetrāžas animācijas filma varētu būt Latvijas filma, jārēķinās, ka tās budžets būs lielāks nekā filmas “Straume” budžets un atbildīs vidējām Eiropas pilnmetrāžas animācijas filmu izmaksām (orientējoši – Eiropas pilnmetrāžas animācijas filmu budžeti ir 5-7 miljoni euro, Amerikas Savienotajās Valstīs – orientējoši 70-150 milj.). Tā kā kopējais finansējums Latvijas filmu nozarei ir ierobežots – 2025.gadā ir 7 milj. euro. un šī budžeta ietvaros konkursa kārtībā ir jāatbalsta gan pilnmetrāžas spēlfilmu, gan dokumentālo filmu, gan pilnmetrāžas un citu animācijas filmu veidošana, tad atbalstīt liela apjoma, finansiāli ietilpīgus starptautiskus projektus nav iespējams.

Neskatoties uz spožajiem Latvijas animācijas panākumiem pasaulē, Latvijā nav izveidota strukturēta un ilgtspējīga animācijas izglītības programma. Trūkst animācijas filmu veidotāju, Latvijā nav iespējams studēt animāciju – ne bakalaura, ne maģistra studiju līmenī. Kaut arī animāciju ir iespējams iepazīt kā “attēla kustināšanas” instrumentu, tomēr nav bijusi iespēja izveidot studiju programmu, kas gatavotu animācijas profesionāļus, tai skaitā animācijas filmu autorus. Līdz ar to ir nepieciešams izveidot animācijas izglītības programmas, izmantojot kultūras augstskolu un profesionālo izglītības iestāžu kompetences, kā arī iesaistot animācijas nozares profesionāļus, tādējādi radot iespēju iegūt izglītību atbilstošās animācijas programmās.
Risinājuma apraksts
Novērtējot filmas “Straume” fenomenālos panākumus, Projekta 1.1.apakšpunkts paredz no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt finansējumu 300 000 euro valstiski īpaši nozīmīga pasākuma īstenošanai filmu nozarē – naudas balvai animācijas filmas "Straume" (2024) autoriem – režisoram Gintam Zilbalodim, producentam Matīsam Kažam, komponistam Rihardam Zaļupem un filmu studijas "Dream Well Studio" komandai. Piešķirtais finansējums nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu Komercdarbības atbalsta kontroles likuma un Padomes 2015.gada 13.jūlija regulas (ES) 2015/1589, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108.panta piemērošanai izpratnē. Piešķirtā finansējuma mērķis nav atbalstīt un veicināt saimniecisko darbību, naudas balva tiek piešķirta par izciliem sasniegumiem, novērtējot animācijas filmas “Straume” starptautiskās atzinības un novērtējumus.

Filmas “Straume” veidotāju komandai jau šobrīd tiek izteikti jauni sadarbības piedāvājumi, kas paver jaunas iespējas Latvijas kino producentiem un nozares profesionāļiem piedalīties nozīmīgos starptautiskos projektos. Pēdējos gados Latvijā tiek radītas augstas klases filmas un seriāli, kas gūst atzinību prestižos kino festivālos visā pasaulē. Šie panākumi veicina jaunu investīciju piesaisti ne tikai kino nozarē, bet arī plašākā kontekstā. Pasaulē ir daudz piemēru, kur filmas būtiski ietekmējušas valsts tēlu un tūrismu. Spilgts piemērs ir seriāls “Troņu spēles”, kas savā ziņā atdzīvināja Horvātijas tūrisma industriju. Šis ir īstais brīdis izmantot filmas “Straume” efektu – veicinot straujāku attīstību Latvijas kino industrijā, kas noteikti piesaistīs jaunus talantus un investīcijas. Tādēļ Latvijas augstvērtīga dalība starptautiskajās kino norisēs šobrīd ir ārkārtīgi būtiska. Ņemot vērā minēto, Projekta 1.2.apakšpunkts paredz no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt 150 000 euro Nacionālajam kino centram, lai nodrošinātu animācijas kino starptautiskā mārketinga izdevumus, nodrošinot dalības maksas un filmas “Straume” komandas līdzdalību pasākumos. Finansējums tiks izlietots kultūras ministra pakļautībā esošās tiešās pārvaldes iestādes, kas īsteno valsts politiku kino un filmu nozarē – Nacionālā kino centra funkciju īstenošanai. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 22.decembra noteikumu Nr.1627 “Nacionālā kino centra nolikums” (turpmāk – MK noteikumi Nr.1627) 3.2.apakšpunktu Nacionālā kino centra funkcija ir veicināt Latvijas kino un filmu nozares ilgtspējīgu attīstību un konkurētspēju. Atbilstoši MK noteikumu Nr.1627 4.6.apakšpunktam šīs funkcijas ietvaros Nacionālais kino centrs veicina Latvijas kino nozares pārstāvju starptautiskās pieredzes apguvi. MK noteikumu Nr.1627 5.2.apakšpunkts nosaka, ka Nacionālajam kino centram ir tiesības atbilstoši kompetencei pārstāvēt Latvijas kino un filmu nozari starptautiskajās organizācijās un pasākumos, kas saistīti ar kino nozares attīstību. Nacionālais kino centrs piešķirtos līdzekļus izlietos valsts pārvaldes funkcijas veikšanai, kas nav saistīta ar saimniecisko darbību, tādējādi publisko līdzekļu piešķiršana Nacionālajam kino centram minēto darbību veikšanai nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu.

Lai nodrošinātu Latvijas animācijas filmu nozares un tās starptautisko panākumu stiprināšanu, kā arī filmas “Straume” starptautisko panākumu kontinuitāti, nepieciešama kompleksa pieeja, gan nodrošinot papildu finansējumu animācijas filmu ražošanai, gan nozares starptautiskajam mārketingam, gan animācijas izglītības stiprināšanai, radot bāzi kvalitatīvai un konkurētspējīgai animācijas izglītības programmas izstrādei sadarbībā ar Latvijas kultūras augstskolām un nozari.

Ņemot vērā minēto, Projektam pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz uzdevumu Finanšu ministrijai sadarbībā ar Kultūras ministriju un pārējām nozaru ministrijām pārskatīt likumā “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam” plānotā finansējuma faktisko izlietojumu nozaru īstenojamiem pasākumiem un līdz 2025.gada 1.martam iesniegt priekšlikumus Ministru kabinetā par iespējamo apropriācijas pārdali starp ministrijām, lai nodrošinātu finansējumu 2025.gadā 1 000 000 euro apmērā animācijas filmu projektu konkursiem.

Finansējums nepieciešams animācijas izglītības programmu izstrādei un nodrošināšanai, kā arī aktivitāšu veidošanai, iesaistot animācijas nozari, lai izveidotu ilgtspējīgu un starptautiski konkurētspējīgu animācijas izglītības sistēmu. Animācijas nozarei ir milzīgs potenciāls starptautiskajos eksporta tirgos, un Latvijas kultūrizglītības sistēmā ir kvalitatīva mākslinieku izglītības bāze topošo animācijas nozares profesionāļu veidošanai. Lai palielinātu animācijas nozarē strādājošo profesionāļu skaitu, nepieciešams izstrādāt animācijas izglītības programmu. Ņemot vērā minēto, Projektam pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz uzdevumu Kultūras ministrijai sagatavot risinājumu augstākās izglītības studiju programmas animācijā izveidei un sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju sniegt priekšlikumus programmas finansēšanas iespējām, kā arī Kultūras ministrijai sagatavot un kultūras ministram līdz 2025.gada 1.jūnijam noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu, kurā sniegts animatoru augstākās izglītības studiju programmas izveides plāns, iespējamais risinājums un detalizēts nepieciešamā finansējuma aprēķins.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
450 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
450 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-450 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-450 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
450 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Kultūras ministrijai finansējumu 450 000 euro, tai skaitā:
1) 300 000 euro valstiski īpaši nozīmīga pasākuma īstenošanai filmu nozarē – naudas balvai animācijas filmas “Straume” (2024) autoriem – režisoram Gintam Zilbalodim, producentam Matīsam Kažam, komponistam Rihardam Zaļupem un filmu studijas “Dream Well Studio” komandai;
2) 150 000 euro Nacionālajam kino centram, lai nodrošinātu animācijas kino starptautiskā mārketinga izdevumus, nodrošinot dalības maksas un filmas “Straume” komandas līdzdalību pasākumos. Filmai “Straume” pastāvīgi ir jānodrošina finansējums starptautiskā mārketinga izdevumu segšanai, kā arī, lai animācijas filmas spētu rezonēt starptautiski, pieteiktos starptautiskai izvērtēšanai, festivāliem, lai atrastu veiksmīgus kopprodukcijas partnerus un izplatītājus, kā tas bija filmas “Straume” gadījumā, ir nepieciešams veikt starptautiskās dalības maksas filmu tirgos un filmu projektu attīstības kursos, kas var būt nozīmīgi arī attīstot animācijas filmas “Straume” veidotāju komandas nākamos projektus, u.c. starptautiskā mārketinga izdevumus.
 
Mēnesis Valsts Pasākuma veids Notikums
Janvāris Itālija Festivāls, industrija Filmas “Straume” prezentācija Starptautiskajā Triestes festivālā Itālijā, industrijas sadaļā WEMW un Latvijas animācijas
 
Februāris un marts Lielbritānija Apbalvošanas ceremonija BAFTA balvu pasniegšanas ceremonija, ar filmas “Straume” izrādīšanu kinoteātros Lielbritānijā saistītas aktivitātes
Februāris Francija Festivāls Parīzes Baltijas filmu dienas Parīzē
Februāris Vācija Festivāls, industrija Berlīnes filmu festivāls un tirgus
– Eiropas filmu tirgus – Latvijas filmu stends, filmas “Straume” popularizēšanas pasākumi
Februāris Francija Festivāls, industrija Starptautiskais īsfilmu festivālā un tirgus Klemonferānā, Latvijas animācija popularizēšana
Marts ASV Oskars, apbalvošanas ceremonija Filmas “Straume” komandas brauciens uz Losandželosu, aktivitātes ASV
Marts Francija Industrija Latvijas kā animācijas valsts prezentācija animācijas filmu  kopražojumu forumā “Cartoon Movie” – Latvijas fokuss, Bordo, Francija
Marts ASV Festivāls Bostonas Baltijas filmu festivāls ASV, filmas “Straume” prezentācija
Maijs Francija Industrija Starptautiskais Kannu festivāls, filmu tirgus, Latvijas animācijas, Latvijas kino industrijas popularizēšana
Jūnijs Francija Festivāls, industrija Dalība Starptautiskajā animācijas  festivālā un animācijas filmu tirgū MIFA Ansī (jūnijs), filmas “Straume” un Latvijas animācijas popularizēšana
Augusts Šveice Industrija Latvijas producentu, tai skaitā Matīsa Kažas (filma “Straume”), prezentācija Lokarno festivālā (augusts),  Latvijas kino industrijas un animācijas fokuss
Augusts Norvēģija Festivāls, industrija Baltijas fokuss Haugesundas filmu festivāla industrijas sadaļā, filmas “Straume” veiksmes stāsta analīze
Augusts/Septembris Itālija Industrija Starptautiskās Venēcijas kinofestivāla industrijas sadaļa  – filmas “Straume” un Latvijas industrijas prezentācija
Novembris Vācija Festivāls Ziemeļvalstu filmu dienas Lībekā, Latvijas animācijas un industrijas fokuss
Novembris Igaunija Industrija Tallinas starptautiskais festivāls, Baltic Event, inovāciju un animācijas aspekts
Novembris ASV Festivāls Ņujorkas Baltijas filmu festivālā – Latvijas kino un animācijas prezentācija
  Latvija Drukas materiāli, satura veidošana mārketingam Drukas materiāli, izdevumi par Latvijas animāciju bilingvāli un angļu valodā starptautiskajam mārketingam
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Izdevumi tiks segti no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un izlietoti 2025.gadā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Nacionālais kino centrs
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Kultūras ministrija
  • Nacionālais kino centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi