21-TA-1714: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 652 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pēc Finanšu ministrijas (Valsts kases) iniciatīvas, lai pilnveidotu gada pārskata sagatavošanas kārtības normatīvo regulējumu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 652 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir pilnveidot gada pārskata sagatavošanas kārtības normatīvo regulējumu attiecībā uz informācijas atklāšanu par nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumu uzskaiti, finanšu instrumentu risku ierobežošanas uzskaiti, ja budžeta iestāde tādu izmanto, kā arī veikt redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu skaidrāku normatīvā akta izpratni par gada pārskata sagatavošanas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
MK 2021.gada 28.septembra noteikumi Nr. 652 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr.652) stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī, atbilstoši arī grozījumiem jāstājas spēkā šajā datumā. Noteikumu projektā iekļautās normas par informācijas uzrādīšanu par nekustamā īpašuma nodokli stājas spēkā 2024.gada 1.janvārī vienlaicīgi ar grozījumiem Ministru kabineta 2018. gada 13. februāra noteikumos Nr.87 “Grāmatvedības uzskaites kārtība budžeta iestādēs” (turpmāk – MK noteikumi Nr.87).
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr.652 nosaka prasības budžeta iestāžu gada pārskatu, konsolidēto gada pārskatu, ikgadējo pārskatu un saimnieciskā gada pārskata sagatavošanai, ņemot vērā MK noteikumos Nr.87 ietvertās prasības budžeta iestāžu grāmatvedības uzskaitei.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumiem Nr. 849 "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 13. februāra noteikumos Nr. 87 "Grāmatvedības uzskaites kārtība budžeta iestādēs"" ir veikti grozījumi, kas ietekmē gada pārskatā sniedzamo informāciju par finanšu instrumentu risku ierobežošanas uzskaiti.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz MK noteikumos Nr.652 pilnveidot informācijas atklāšanu par finanšu instrumentu risku ierobežošanas uzskaiti. Papildinātas prasības pārskata par darbības finansiālajiem rezultātiem sagatavošanai (grozījumi 68.4.1.apakšpunktā), grāmatvedības uzskaites kārtības apraksta (grozījumi 109.9.apakšpunktā), finanšu instrumentu risku pārvaldīšanas apraksta (grozījumi 111.punktā) un finanšu pārskatu strukturizētā skaidrojuma sagatavošanai (grozījumi 115.35, 117.41. un 117.42. apakšpunktā).
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.652 nepieciešami grozījumi, kas uzlabos tiesību normu izpratni, kas konstatēti Ministru kabineta 2018. gada 19. jūnija noteikumu Nr. 344 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība" (turpmāk - MK noteikumi Nr.344) piemērošanas laikā.
MK noteikumi Nr.652 2023.gada 1.janvārī aizstās MK noteikumus Nr.344.
MK noteikumi Nr.652 2023.gada 1.janvārī aizstās MK noteikumus Nr.344.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz MK noteikumos Nr.652:
1. noteikt, ka informāciju par metodēm un pieņēmumiem, nosakot bioloģisko aktīvu lauksaimnieciskai darbībai un lauksaimniecības produktu patieso vērtību, norāda grāmatvedības uzskaites principu aprakstā nevis finanšu pārskata pielikuma strukturizētajā skaidrojumā (svītrots 115.11.apakšpunkts un precizēts 109.2.apakšpunkts);
2. veikt redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu skaidrāku normatīvā akta izpratni par informācijas atklāšanu gada pārskata pielikumā attiecībā uz:
2.1.saimnieciskā gada pārskata konsolidācijas procedūrām, vienādojot finanšu pārskatu posteņu konsolidāciju (bilances, ieņēmumu un izdevumu posteņos);
2.2. nodrošināt padotības iestāžu sniegto informāciju par nodotajiem/ saņemtajiem nefinanšu aktīviem arī īstermiņa daļā, kas atvieglos konsolidācijas procedūras sagatavojot konsolidētos gada pārskatus ( grozījumi 115.4.apakšpunktā);
2.3. ilgtermiņa ieguldījumiem - kapitālsabiedrības ieguldījumu turējumā nodotajā valsts vai pašvaldības īpašumā (grozījumi 115.7. apakšpunktā), izmaiņām līdzdalības kapitālsabiedrību kapitālā uzskaites vērtībā (grozījumi 115.8. apakšpunktā),
2.4. finanšu instrumentu (saistību) nākotnes naudas plūsmu (grozījumi 115.45.apakšpunktā),
2.5. finanšu instrumentiem - pārskata par darbības finansiālajiem rezultātiem pielikumā sniedzamo informāciju par procentu ieņēmumiem (grozījumi 117.1.apakšpunktā), par ieņēmumiem un izdevumiem no finanšu instrumentiem, kas nav ietverti finanšu instrumenta procentu likmes noteikšanā (grozījumi 117.3. apakšpunktā) un par finanšu instrumentu, kam piemērota naudas plūsmas riska ierobežošanas uzskaite (papildināts ar jaunu 117.41 un 117.42 punktu).
1. noteikt, ka informāciju par metodēm un pieņēmumiem, nosakot bioloģisko aktīvu lauksaimnieciskai darbībai un lauksaimniecības produktu patieso vērtību, norāda grāmatvedības uzskaites principu aprakstā nevis finanšu pārskata pielikuma strukturizētajā skaidrojumā (svītrots 115.11.apakšpunkts un precizēts 109.2.apakšpunkts);
2. veikt redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu skaidrāku normatīvā akta izpratni par informācijas atklāšanu gada pārskata pielikumā attiecībā uz:
2.1.saimnieciskā gada pārskata konsolidācijas procedūrām, vienādojot finanšu pārskatu posteņu konsolidāciju (bilances, ieņēmumu un izdevumu posteņos);
2.2. nodrošināt padotības iestāžu sniegto informāciju par nodotajiem/ saņemtajiem nefinanšu aktīviem arī īstermiņa daļā, kas atvieglos konsolidācijas procedūras sagatavojot konsolidētos gada pārskatus ( grozījumi 115.4.apakšpunktā);
2.3. ilgtermiņa ieguldījumiem - kapitālsabiedrības ieguldījumu turējumā nodotajā valsts vai pašvaldības īpašumā (grozījumi 115.7. apakšpunktā), izmaiņām līdzdalības kapitālsabiedrību kapitālā uzskaites vērtībā (grozījumi 115.8. apakšpunktā),
2.4. finanšu instrumentu (saistību) nākotnes naudas plūsmu (grozījumi 115.45.apakšpunktā),
2.5. finanšu instrumentiem - pārskata par darbības finansiālajiem rezultātiem pielikumā sniedzamo informāciju par procentu ieņēmumiem (grozījumi 117.1.apakšpunktā), par ieņēmumiem un izdevumiem no finanšu instrumentiem, kas nav ietverti finanšu instrumenta procentu likmes noteikšanā (grozījumi 117.3. apakšpunktā) un par finanšu instrumentu, kam piemērota naudas plūsmas riska ierobežošanas uzskaite (papildināts ar jaunu 117.41 un 117.42 punktu).
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.87 ir paredzēti grozījumi attiecībā uz nekustamā īpašuma nodokļa (turpmāk - NĪN) ieņēmumu grāmatvedības uzskaiti un attiecīgi MK noteikumos Nr.652 nepieciešams paredzēt informācijas atklāšanas prasības par šiem ieņēmumiem un ar tiem saistītajiem grāmatvedības uzskaites posteņiem.
Neatkarīgi no tā, ka MK noteikumu Nr. 87 prasības neattiecas uz NĪN ieņēmumu uzskaiti, atbilstoši Valsts kontroles revīzijā konstatētajam, pašvaldības veica NĪN ieņēmumu grāmatvedības uzskaiti un gada pārskatā jau sniedz informāciju par šī nodokļa ieņēmumu prasībām un saistībām. Jau tagad MK noteikumi Nr. 344 un MK noteikumi Nr. 652 nosaka pašvaldībām finanšu pārskata pielikuma strukturizētajā skaidrojumā sniegt informāciju par NĪN bruto prasību sadalījumu atbilstoši kavējuma termiņiem un par piešķirto nodokļu atvieglojumu veidu un apjomu.
Neatkarīgi no tā, ka MK noteikumu Nr. 87 prasības neattiecas uz NĪN ieņēmumu uzskaiti, atbilstoši Valsts kontroles revīzijā konstatētajam, pašvaldības veica NĪN ieņēmumu grāmatvedības uzskaiti un gada pārskatā jau sniedz informāciju par šī nodokļa ieņēmumu prasībām un saistībām. Jau tagad MK noteikumi Nr. 344 un MK noteikumi Nr. 652 nosaka pašvaldībām finanšu pārskata pielikuma strukturizētajā skaidrojumā sniegt informāciju par NĪN bruto prasību sadalījumu atbilstoši kavējuma termiņiem un par piešķirto nodokļu atvieglojumu veidu un apjomu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā paredzēts samazināt sniedzamās informācijas atklāšanas prasības par nodokļu administrācijas prasībām un saistībām par NĪN, lai neradītu izmaiņas pašvaldības NĪN administrēšanas sistēmas (NINO) uzturēšanā:
- svītrota prasība atklāt informāciju par NĪN prasībām pret nodokļu maksātājiem, kuru aktuālā kopējā parāda summa pārsniedz 1 000 000 euro (grozījumi 115.28.apakšpunktā),
- noteikts izņēmums sniegt informāciju par prasībām un saistībām no NĪN ieņēmumiem sadalījumā pa institucionālajiem sektoriem (grozījumi 115.49. un 115.51.apakšpunktā), bet tikai par kopējo attiecīgo prasību un saistību summu. NĪN ieņēmumi veido ap 2.25% no kopbudžeta nodokļu ieņēmumiem. Izņēmums attiecībā uz pašvaldības prasībām un saistībām par NIN ieņēmumiem neietekmēs statistiskās informācijas kvalitāti;
- svītrota prasība atklāt informāciju par NĪN bruto prasību sadalījumu atbilstoši kavējuma termiņiem (grozījumi 115.14.apakšpunktā).
Noteikumu projektā ietvertās normas stājas spēkā 2024.gada 1.janvārī un šo informāciju pirmo reizi sniedz, sagatavojot 2024.gada pārskatu, kuru iesniedz 2025.gadā.
Precizētas normas 115.26., 115.27., 115.28., 115.29. un 115.30. apakšpunktā nosakot, ka šādas informācijas atklāšana attiecas tikai uz VID, un tās stājas spēkā ar 2023.gada 1.janvāri. Papildus skaidrojam, ka VID sniedz informāciju finanšu pārskatos par grāmatvedības uzskaites datiem, tai skaitā par citiem budžetiem pārdalāmiem nodokļu ieņēmumiem, kas uzskaitīti saskaņā ar MK noteikumu Nr.87 prasībām un klasificēti atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1032 "Noteikumi par budžetu ieņēmumu klasifikāciju".
Nosakot izņēmumu, ka nekustamā īpašuma nodokļa prasības un saistības nesniedz sadalījumā pa institucionālajiem sektoriem, precizētas normas, kas nosaka konsolidētā saimnieciskā gada pārskata sagatavošanu (grozījumi 29.3.apakšpunktā).
- svītrota prasība atklāt informāciju par NĪN prasībām pret nodokļu maksātājiem, kuru aktuālā kopējā parāda summa pārsniedz 1 000 000 euro (grozījumi 115.28.apakšpunktā),
- noteikts izņēmums sniegt informāciju par prasībām un saistībām no NĪN ieņēmumiem sadalījumā pa institucionālajiem sektoriem (grozījumi 115.49. un 115.51.apakšpunktā), bet tikai par kopējo attiecīgo prasību un saistību summu. NĪN ieņēmumi veido ap 2.25% no kopbudžeta nodokļu ieņēmumiem. Izņēmums attiecībā uz pašvaldības prasībām un saistībām par NIN ieņēmumiem neietekmēs statistiskās informācijas kvalitāti;
- svītrota prasība atklāt informāciju par NĪN bruto prasību sadalījumu atbilstoši kavējuma termiņiem (grozījumi 115.14.apakšpunktā).
Noteikumu projektā ietvertās normas stājas spēkā 2024.gada 1.janvārī un šo informāciju pirmo reizi sniedz, sagatavojot 2024.gada pārskatu, kuru iesniedz 2025.gadā.
Precizētas normas 115.26., 115.27., 115.28., 115.29. un 115.30. apakšpunktā nosakot, ka šādas informācijas atklāšana attiecas tikai uz VID, un tās stājas spēkā ar 2023.gada 1.janvāri. Papildus skaidrojam, ka VID sniedz informāciju finanšu pārskatos par grāmatvedības uzskaites datiem, tai skaitā par citiem budžetiem pārdalāmiem nodokļu ieņēmumiem, kas uzskaitīti saskaņā ar MK noteikumu Nr.87 prasībām un klasificēti atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1032 "Noteikumi par budžetu ieņēmumu klasifikāciju".
Nosakot izņēmumu, ka nekustamā īpašuma nodokļa prasības un saistības nesniedz sadalījumā pa institucionālajiem sektoriem, precizētas normas, kas nosaka konsolidētā saimnieciskā gada pārskata sagatavošanu (grozījumi 29.3.apakšpunktā).
Problēmas apraksts
Saskaņā ar 2021.gada 21.decembra MK noteikumiem Nr. 847 "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 19. jūnija noteikumos Nr. 344 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība"" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 847) noteikta prasība informācijas sniegšanai par VID administrēto nodokļu, nodevu un citu tā administrēto uz valsts budžetu attiecināmo maksājumu atvieglojumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā ietverta tāda pati norma kā MK noteikumos Nr. 847, paredzot grozījumus MK noteikumu Nr.652 131.3.apakšpunktā.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr.877) nosaka vispārīgās prasības gada slēguma inventarizācijas veikšanai, tai skaitā 72.punktā noteikts, ka budžeta iestādes salīdzinot prasības un saistības vispārējās valdības sektora ietvaros ievēro kārtību, kāda paredzēta normatīvajos aktos, kas izdoti uz “Likuma par budžetu un finanšu vadību” pamata, t.i., MK noteikumos Nr.652, kas nosaka visus darījumus un prasību un saistību atlikumus salīdzināt ePārskatu sistēmā. Ņemot vērā Ministru kabineta 2006.gada 20.jūnijā noteikumu Nr.495 "Likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" normu piemērošanas kārtība" 26.punktā paredzēto, ka pašvaldībām nav pienākuma nosūtīt nodokļa maksātājam salīdzināšanas aktu par nodokļa parādiem, rodas divu normatīvo aktu pretruna. Saskaņā ar LPS sniegto informāciju jebkurš nodokļu maksātājs var uzzināt sava NĪN aprēķina, nomaksas un nokavējuma naudu aktuālo stāvokli, pieslēdzoties epakalpojumi.lv, kā arī par Rīgas pašvaldības administrēto nodokli – arī eriga.lv, kā arī nodokļu maksātājam katru gadu tiek nosūtīts nodokļu maksāšanas paziņojums, kurā tiek paziņoti arī neapmaksātie parādi.
Risinājuma apraksts
Lai saskaņotu normatīvo aktu prasības, kā arī samazinātu administratīvo slogu, paredzēts veikt grozījumus MK noteikumu Nr.652 133. un 135. punktā un papildinot ar 1351.punktu, nosakot, ka salīdzināšanos starp vispārējās valdības sektora struktūrām ePārskatos neveic par NĪN prasību un saistību kontu atlikumiem un darījumiem. Lai ievērotu MK noteikumu Nr.877 prasības slēguma inventarizācijas veikšanai, budžeta iestādes - NĪN maksātājas, inventarizācijas instrukcijā nosaka prasību un saistību par NĪN inventarizācijas kārtību, piemēram, NIN prasību un saistību atlikumu salīdzināšanu var veikt izmantojot informāciju kas pieejama pašvaldību e-risinājumos, piemēram www.epakalpojumi.lv sadaļā "Mans nekustamā īpašuma nodoklis" vai attiecībā uz Rīgas pilsētā esošiem nekustamajiem īpašumiem - arī portāla www.eriga.lv elektroniskajā pakalpojumā "Nekustamā īpašuma nodoklis".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Nav
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projektā paredzētas izmaiņas informācijas sniegšanai par finanšu instrumentiem, ko sagatavo Valsts kase un citas budžeta iestādes, kuras izmanto atvasinātos finanšu instrumentus, kā arī par nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumiem un tiem saistītajiem bilances posteņiem, ko sagatavo pašvaldības. Izmaiņas paredzētas vispārējās valdības sektora savstarpējo prasību, saistību un darījumu salīdzināšanā par nekustamā īpašuma nodokli.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Nav
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 13.februāra noteikumos Nr.87 “Grāmatvedības uzskaites kārtība budžeta iestādēs”” (21-TA-1664)
Pamatojums un apraksts
MK noteikumos Nr.87 ir paredzēti grozījumi attiecībā uz nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumu grāmatvedības uzskaiti un attiecīgi MK noteikumos Nr.652 nepieciešams paredzēt informācijas atklāšanas prasības par šiem ieņēmumiem un ar tiem saistītajiem grāmatvedības uzskaites posteņiem.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
4.2. Cita informācija
Nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Ministrijas un pašvaldībasNevalstiskās organizācijas
Latvijas Lielo pilsētu asociācija, Latvijas Pašvaldību savienībaCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Latvijas Lielo pilsētu asociācija atbalstīja noteikumu projektā ietvertās normas informācijas atklāšanai par nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumiem.
Valsts kase noteikumu projekta izstrādes gaitā ņēma vērā ministriju un pašvaldību izteikto viedokli par noteikumu projektā ietvertajām normām.
6.4. Cita informācija
Nav
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Visas ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Nav
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
Nav
Pielikumi