Anotācija (ex-ante)

23-TA-1000: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 15. septembra noteikumos Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 15. septembra noteikumos Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai” (turpmāk - MK Noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 14.punktu un Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta ceturto daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekts izstrādāts, lai iestrādātu normas, lai atbilstoši šiem noteikumiem aizdevumus varētu sniegt arī Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tai skaitā ar produktīvām investīcijām” 1.2.3.5. pasākumu “Aizdevumi, produktivitātes kāpināšanai (investīcijas un apgrozāmie līdzekļi)” (turpmāk - 1.2.3.5. pasākums) ietvaros.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2009. gada 15. septembra noteikumu Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai” (turpmāk - MK Noteikumi Nr. 1065) ietvaros to spēkā esošajā redakcijā akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk - Altum) īsteno apgrozāmo līdzekļu aizdevumus un investīciju aizdevumu programmu 2014.-2020.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda ietvaros.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka tirgus nepilnība, kas pamato mikrouzņēmumiem, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (turpmāk - MVU) aizdevumu instrumenta nepieciešamību, ir pamatota Tirgus nepilnību sākotnējā (ex-ante) novērtējumā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas perioda atbalstam finanšu instrumentu veidā, atbalsts aizdevumu veidā ir nepieciešams arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas periodā. Lai ar pēc iespējas mazāku administratīvo slogu uzsāktu 2021.-2027.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda atbalsta programmas finanšu instrumentu veidā, MK noteikumu projekts paredz MK Noteikumos Nr. 1065 iestrādāt normas, kas ļautu turpināt īstenot aizdevumu programmu secīgos Eiropas Savienības fondu plānošanas periodos.

Lai veicinātu atbalsta pieejamību Latvijā, 1.2.3.5. pasākuma ieviešanā tiks iesaistīts Altum reģionālie centri, kā arī komersantiem ir pieejami konsultāciju sniegšanas centri, kur katrs komersants tiek konsultēts individuāli. Ekonomikas ministrija atbilstoši komunikācijas plānam īstenos informatīvos reģionālos pasākumus.

Klienta un Altum savstarpējās tiesiskās attiecības, tajā skaitā attiecībā uz Altum pieņemtajiem lēmumiem, tiek risinātas vispārējā civiltiesiskā kārtībā, atbilstoši Altum izstrādātajai kārtībai, ievērojot piemērojamos normatīvos aktus.

Uz 1.2.3.5. pasākuma ietvaros piešķirto atbalstu, ja tas sniegts ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, attiecas arī Komisijas regulas  Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktie robežlielumi.
Risinājuma apraksts
MK Noteikumu projekts paredz grozījumus MK Noteikumos Nr. 1065, kas paredz ar jaunu atbalsta pasākumu 1.2.3.5. pasākuma uzsākšanai.

MK Noteikumu projekts neparedz mainīt aizdevumu programmas ieviešanas nosacījumus - arī 2021. – 2027.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda ietvaros aizdevumus MVU piešķir Altum kā de minimis atbalstu. Tāpat grozījumi paredz piešķirt aizdevumus ar iespējami zemāku procentu likmi gadījumos, kad aizdevums nepieciešams virs pieejamā de minimis limita apmēra.

Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēs 2021-2027. gadam (turpmāk – NIP) ir minēts, ka pieeja apgrozāmajam un investīciju kapitāla finansējumam ir nozīmīgs faktors mazo un vidējo komersantu uzņēmējdarbības aktivitātes un konkurētspējas palielināšanai, uzņēmējdarbības uzsācējiem un inovatīviem, strauji augošiem uzņēmumiem. Ņemot vērā apsvērumus un identificētos šķēršļus, kas saitīti ar finansējuma trūkumu, jo īpaši apgrozāmiem līdzekļiem un salīdzinoši ilgstošu naudas apriti, ir nepieciešams veidot valsts stimulus finanšu pieejamības veicināšanai. Vienlaikus ir nepieciešams turpināt valsts atbalsta instrumentu pieejamību. Tāpat būtiski ir nodrošināt finansējuma pieejamību uzņēmējdarbības attīstībai, produktivitātes un eksportspējas celšanai, risinot tirgū pastāvošās nepilnības finanšu pieejamības jomā, stabilizējot tautsaimniecību ekonomiskās lejupslīdes apstākļos.

Īss 1.2.3.5. pasākuma īstenošanas kopsavilkums:
- mērķis ir uzlabot Latvijā reģistrētu saimnieciskās darbības veicēju pieeju finansējumam, tādējādi veicinot Latvijas Republikas tautsaimniecības attīstību un energoefektivitātes pasākumu īstenošanu
- kopumā pieejams finansējums ir 15 662 858 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 13 313 429 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 2 349 429 euro apmērā
- attiecībā uz 1.2.3.5. pasākuma nosacījumiem, sabiedrība "Altum" izveido īpašo fondu
- 1.2.3.5. pasākuma ietvaros pēc atbilstības perioda noslēguma tiek segtas no atmaksātā publiskā finansējuma līdz divu procentu apmēram no gada vidējā kredītportfeļa apmēra, bet ne vairāk kā 600 000 euro

Līdz 2023.gada jūnijam atbalstīti 102 komersanti. 
Plānots, ka līdz 2024.gada 31.decembrim tiks atbalstīti:
1) 30 saimnieciskās darbības veicēji, kuri saņem finansiālu atbalstu;
Savukārt līdz 2029. gada 31. decembrim tiks atbalstīti:
1) 150 saimnieciskās darbības veicēji, kuri saņem finansiālu atbalstu;

MK Noteikumu projekts paredz:
1. papildināt MK Noteikumu projektu ar 5.5. apakšpunktu, ka pieejamais finansējumu 1.2.3.5. pasākumam tiek noteikts saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi”. Šāda pieeja plaši izmantota 2021.-2027.gada ES fondu plānošanas perioda finanšu instrumentu, kuri tiek īstenoti līdzdalības fonda ietvaros, regulējumā. 
Attiecībā uz iespējām palielināt vai samazināt attiecīgajam pasākumam pieejamo finansējumu norādāms, ka finansējuma pārdale iespējama tikai starp pasākumiem, kas ir viena prioritārā virziena ietvaros. Piemēram, 3.1.1.7.pasākuma finansējumu varēs brīvi pārdalīt (samazinot vai palielinot) starp 3.1.1.1., 3.1.1.2., 3.1.1.4., 3.1.2.1. un 3.1.2.2.pasākumu. Savukārt 13.1.1.1.pasākuma finansējumu varēs brīvi pārdalīt starp garantijām un aizdevumiem, kas ir paredzēti 13.1.1.1.pasākumā.
2. veikt grozījumus neatbalstāmo nozaru sarakstā, papildinot punktu, kas nosaka, ka 1.2.3.5. pasākuma īstenošanā, finansējumu nepiešķir nozarēm, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7. panta 1.punktā un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai. 
3. papildināt ar normām, kas jāievēro, piešķirot atbalstu saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, L 187) (turpmāk – Komisijas regula 651/2014) iedaļām par reģionālo ieguldījumu atbalstu (13. un 14. pants).
Līdz šim, piešķirot aizdevumus kā de minimis atbalstu, saimnieciskās darbības veicējiem, kuriem aizdevums nepieciešams iespējami lielākā apmērā, bija nepieciešams noteikt lielāku procentu likmi par aizdevuma izmantošanu, lai subsīdijas ekvivalents piešķiramajam aizdevumam neveidotos lielāks nekā pieejamais de minimis limits. Tādējādi atbalsta piešķiršana saskaņā ar Komisijas regulas 651/2014 noteikumiem ļautu piešķirt aizdevumus ar iespējami zemāku procentu likmi gadījumos, kad aizdevuma subsīdijas ekvivalents veidotu atbalsta apmēru virs pieejamā de minimis limita apmēra.
4. noteikt, ka, lai ievērotu Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. pantā ietvertās stimulējošas ietekmes prasības, saimnieciskās darbības veicējiem jāiesniedz minētā panta 2. punktā noteiktā informācija kā arī projektā darbi nevar tikt uzsākti pirms pieteikuma iesniegšanas sabiedrībā “Altum”. “Darbu sākums” saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktu ir ar ieguldījumu saistītu būvdarbu sākums vai pirmā juridiski saistošā apņemšanās pasūtīt aprīkojumu, vai citas saistības, kas padara ieguldījumu neatgriezenisku, – atkarībā no tā, kas notiek pirmais. Zemes pirkšanu un tādus sagatavošanās darbus kā atļauju saņemšana un priekšizpētes veikšana neuzskata par darbu sākumu. Attiecībā uz pārņemšanu “darbu sākums” ir brīdis, kad tiek iegādāti aktīvi, kas ir tieši saistīti ar iegādāto uzņēmējdarbības vietu.
5. precizēt noteikumu projektu, nosakot, ka 1.2.3.5. pasākumam maksimālā summa vienam saimnieciskās darbības veicējam ir 5 000 000 euro apmērā.
6. veikt citus tehniskus grozījumus, kas atdala nosacījumus par 2014.-2020.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda programmu un papildināto 1.2.3.5. pasākumu.
7. noteikt, ka atbalsts apgrozāmajiem līdzekļiem tiks piešķirts tikai kā de minimis atbalsts, tas ir, atbalsts netiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14.pantu.
8. papildināt ar nosacījumu, ka aizdevumu nepiešķir lielajiem saimnieciskās darbības veicējiem un mazās vidējās un vidējās kapitalizācijas sabiedrībām, kuri pretendē uz aizdevumu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, un tā finansiālā situācija ir zemāka par "B-" kredītreitingu, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 4. panta 3. punkta “a” apakšpunktam. Kredītreitinga kvalitāte tiek aprēķināta saskaņā ar sabiedrības "Altum" iekšējās kārtības nosacījumiem. 
9. noteikt, ka lai veicinātu atbalsta pieejamību Latvijā, t.sk. Latgales reģionā, 1.2.3.5. pasākuma ieviešanā tiks iesaistīts Altum reģionālie centri (Latgales reģionā tas atrodas Rēzeknē), kā arī komersantiem ir pieejamas individuālas konsultācijas - konsultāciju sniegšanas centros (Latgales reģionā - Daugavpilī). Komersantu dzīvotspēja ir neatkarīga no reģiona. Ekonomikas ministrija atbilstoši komunikācijas plānam īstenos informatīvos reģionālos pasākumus.
10. precizēt 10.2.apakšpunktu, norādot, ka aizdevums netiek piešķirts, ja ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, kas ietver arī tādus maksātnespējas stāvokļa risinājumus kā bankrots, sanācija un mierizlīgums, līdz ar to aptver arī tos maksātnespējas procesus, kas pasludināti saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" un Maksātnespējas likumu, kas bija spēkā līdz 2010.gada 1.novembrim.  Atbilstība normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru tiks veikta ņemot vērā atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu.

Šo noteikumu ietvaros sabiedrības "Altum" maksimālā aizdevuma summa saimnieciskās darbības veicējam ir 5 000 000 euro.
Saimnieciskās darbības veicējs projekta īstenošanai papildus var piesaistīt arī cita finansētāja finansējumu vai arī sabiedrība "Altum" projekta finansēšanai piesaista sadarbības partnerus, izvērtējot to riskus un saimnieciskā darbības veicēja iesniegto projektu, sniedzot kopīgu aizdevumu ar starptautisku finanšu institūciju vai citu tirgus dalībnieku (saskaņā ar šo noteikumu 5.3 punktu).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Atbalsta programma tiek izstrādātā pamatojoties uz tirgus nepilnību analīzi, kurā ir izvērtēta esošā situācija finansējuma pieejamībā un sniegtas rekomendācijas šo nepilnību novēršanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
  • mikrouzņēmumi
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
MVU aizdevumu programmā kopš 2021. gada nogales 3.1.1.7. pasākums „Aizdevumi sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju attīstībai” un 13.1.1.1. pasākums „Aizdevumi sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju attīstības veicināšanai” nodrošina finansējumu MVU projektu īstenošanai, t.sk. sniedzot aizdevumus uzņēmumu ilgtspējai. Līdz 2023. gada 30. septembrim apstiprināti pieteikumi 54,1 milj. euro apmērā, sniedzot atbalstu 222 komersantiem un ļaujot piesaistīt privātajās investīcijās vismaz 10 milj. EUR.
Līdz ar MK Noteikumu projektu paredzēts no jaunā ES Kohēzijas fonda 2021-2027.gadam sniegt atbalstu 15 662 858 euro apmērā vismaz 150 saimnieciskās darbības veicējiem, privātajās investīcijās piesaistot provizoriski 5 milj. euro, un šajos uzņēmumos kāpinot apgrozījuma pieaugumu vismaz par 20%.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts veicinās finansējumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, attiecīgi MK Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi uz mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot iespēju plašākam komersantu lokam saņemt atbalstu, lai veicinātu uzņēmējdarbības konkurētspēju atbalstāmajās nozarēs. 
MK noteikumu projekts paredz iespēju investīciju aizdevumus piešķirt arī kā reģionālo atbalstu saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 651/2014. Tādējādi gadījumos, kad saimnieciskās darbības veicējs ir izsmēlis pieejamo de minimis limitu, aizdevumu var piešķirt kā reģionālo atbalstu, saglabājot iespējami zemāku aizdevuma procentu likmi.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Līdz ar MK Noteikumu projektu paredzēts no jaunā ES Kohēzijas fonda 2021-2027.gadam sniegt atbalstu 15 662 858 euro apmērā vismaz 150 saimnieciskās darbības veicējiem, privātajās investīcijās piesaistot provizoriski 5 milj. euro, un šajos uzņēmumos kāpinot apgrozījuma pieaugumu vismaz par 20%.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Līdz ar MK Noteikumu projektu paredzēts no jaunā ES Kohēzijas fonda 2021-2027.gadam sniegt atbalstu 15 662 858 euro apmērā vismaz 150 saimnieciskās darbības veicējiem, privātajās investīcijās piesaistot provizoriski 5 milj. euro, un šajos uzņēmumos kāpinot apgrozījuma pieaugumu vismaz par 20%.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
4 017,00
mazie uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
26,78
euro
1,00
stunda
50
saimnieciskās darbības veicēji
1
reizi
1 339,00
Aprēķins attiecas uz visiem komersantiem, vidējais izmaksu palielinājums vienam saimnieciskās darbības veicējam 26,78 euro. Pienākums paredz iesniegt Altum pieteikumu atbalsta saņemšanai.
vidējie uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
26,78
euro
1,00
stunda
50
saimnieciskās darbības veicēji
1
reizi
1 339,00
Aprēķins attiecas uz visiem komersantiem, vidējais izmaksu palielinājums vienam saimnieciskās darbības veicējam 26,78 euro. Pienākums paredz iesniegt Altum pieteikumu atbalsta saņemšanai.
mikrouzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
26,78
euro
1,00
stunda
50
saimnieciskās darbības veicēji
1
reizi
1 339,00
Aprēķins attiecas uz visiem komersantiem, vidējais izmaksu palielinājums vienam saimnieciskās darbības veicējam 26,78 euro. Pienākums paredz iesniegt Altum pieteikumu atbalsta saņemšanai.
Kopā
4 017,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
3 784 370
0
4 168 740
2 468 740
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
3 784 370
0
4 168 740
2 468 740
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
4 452 200
0
4 904 400
2 904 400
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
4 452 200
0
4 904 400
2 904 400
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-667 830
0
-735 660
-435 660
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-667 830
0
-735 660
-435 660
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-667 830
-735 660
-435 660
5.1. valsts pamatbudžets
0
-667 830
-735 660
-435 660
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Programmai kopā pieejamais finansējums ir 15 662 858 euro (t.sk. elastības finansējums 2 470 429 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 13 313 429 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 2 099 865 euro) un valsts budžeta finansējums – 2 349 429 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 370 564 euro).


Provizoriskais finansējuma izlietojums pa gadiem (kopā 15 662 858 euro):
2023.g. – 0 euro
2024.g. – 4 452 200 euro  
2025.g. – 4 904 400 euro 
2026.g. – 2 904 400 euro 
2027.g. – 3 401 858 euro 

Pieejamais finansējums 1.2.3.5. pasākuma īstenošanai tiek noteikts atbilstoši normatīvajiem aktiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam finanšu instrumentu īstenošanas jomā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finanšu ministrija nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.

4.1.1. Ministru kabineta noteikumi "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi”.

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
MK Noteikumu projekts tiks virzīts apstiprināšanai uz Ministru kabineta sēdi pēc tiesību akta (22-TA-2912) "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi" projekta apstiprināšanas.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1058
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022.gada 14.decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2473
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022.gada 14.decembra Regula (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 717/2014 ( 2014. gada 27. jūnijs ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Ekonomikas ministrijai, izmantojot  Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu, 20 darbdienu laikā no atbalsta pasākuma stāšanās spēkā nosūtīs kopsavilkuma informāciju Regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā par atbalsta pasākumu un informēs Finanšu ministriju par to, savukārt par kopsavilkuma informāciju Regulas 2022/2472 II pielikumā un Regulas 2022/2473 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā informēs Zemkopības ministriju.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punkts
MK noteikumu 5.52 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 63. panta 6. punkts
MK noteikumu 11.12; 11.22 apakšpunkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta a) apakšpunkts
MK noteikumu 11.13; 11.23 apakšpunkti 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 2021/1058 7. panta 1.punkts
MK noteikumu 11.11; 11.21 apakšpunkti 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 1407/2013
MK noteikumu 21., 21.2 , 30.2 , 30.12 ,30.14,30.16, 37.2, 37.5, 38., 50. punkti un 10.5., 14.1. 37.21 apakšpunkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 7.panta 4.punkts un 8.pants
MK noteikumu 6.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 4.panta 3.punkta "a" apakšpunkts
MK noteikumu 10.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.pants
MK noteikumu 21., 30.2, 30.14 , 30.16 punkti un 14.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punkts
MK noteikumu 19.1., 29.1., 30.91, 34.1.,apakšpunkti un  30.22, 42. punkti 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 4.pants 
MK noteikumu 31.11 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1.punkts "a", "aa", "b" vai "c" apakšpunkts
MK noteikumu 37.1 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.panta 2.punkts 
MK noteikumu 37.1 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2.panta 2.punkts 
MK noteikumu 19.1 , 37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 1408/2013
MK noteikumu 15.1. apakšpunkts un 37.2,  30.10 , 37.punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7.panta 4.punkts un 8.pants
MK noteikumu 6.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1.pants
MK noteikumu 15.2. apakšpunkts, 30.10 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3.panta 3."a" punkts
MK noteikumu 19.2., 34.1. apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2.panta 2.punkts
MK noteikumu 19.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3. "a" apakšpunktā
MK noteikumu 34.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula nr. 651/2014
MK noteikumu 34.2., 31.11, apakšpunkts un  12.3, 12.5, 12.7, 12.8, 12.9, 21.3, 21., 21.5 , 21.6, 21.7 , 21.9, 21.10 , 37.2, 37.6, 37.7, 50. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula nr. 651/2014 58.panta 5.punkts un 59.pants
MK noteikumu 6.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula nr. 651/2014 1.pielikums
MK noteikumu 7.2. apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula nr. 651/2014 2.panta 24.punkts
MK noteikumu 7.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punkts
MK noteikumu 12.3 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkts
MK noteikumu 12.5, 12.51 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. pants 23.punkts
MK noteikumu 12.6 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula nr. 651/2014 1.panta 2.punkts 
MK noteikumu 12.71 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula nr. 651/2014 1.panta 3.punkts 
MK noteikumu 12.71 apakšpunkts un 37.7 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 8., 9., 10. un 11. punkts
MK noteikumu 12.72 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
MK noteikumu 12.81 apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punkts
MK noteikumu 12.82 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1.panta 4.punkta "c" apakšpunkts
MK noteikumu 12.82 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunkts
MK noteikumu 12.82 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 5. punkts
MK noteikumu 12.9 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula nr. 651/2014 13. un 14. pants
MK noteikumu 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta “a” punkts
MK noteikumu 21.31 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 13., 43. un 43a. punkts
MK noteikumu 21.31 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "b" punkts 
MK noteikumu 21.32 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 45. un 130. punkts
MK noteikumu 21.32 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 7. punkts
MK noteikumu 21.41 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 16. punkts
MK noteikumu 21.42 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 61. punkta "a" apakšpunkts
MK noteikumu 21.42 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 29. punkts
MK noteikumu 21.5 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 30. punkts
MK noteikumu 21.5 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 49. punkts
MK noteikumu 21.51 apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 6. punkts
MK noteikumu 21.53 apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 8. punkts
MK noteikumu 21.54 apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 5. punkts
MK noteikumu 21.55 apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 50.punkts
MK noteikumu 21.7 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 52.punkts
MK noteikumu 21.7 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. pants
MK noteikumu 21.8 , 44. punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 14.panta 14.punkts
MK noteikumu 21.10 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 5. pants
MK noteikumu 31.11 apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkts
MK noteikumu 37.7 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022.gada 14.decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr.  2022/2472
MK noteikumu 12.2 punkts un 34.2, 37.2, 37.4 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 63.pants 4.punkts un 64. pants
MK noteikumu 6.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 1.pielikums
MK noteikumu 7.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 2.panta 59.punkts
MK noteikumu 10.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 9.panta 1.punkta c) apakšpunkts un 3.punkts
MK noteikumu 12.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 14.pants
MK noteikumu 22.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 1.pants 3.,4.,5.,6. un 7. punkts
MK noteikumu 22.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 6.panta 2.punkts
MK noteikumu 23.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 14.panta 11., 12., 13. un 14. punkti 
MK noteikumu 29.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 1.panta 4.punkts
MK noteikumu 29.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.  2022/2472 14. panta 11. punkts
MK noteikumu 30.92 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022.gada 14.decembra Regula (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 58.pants 4.punkts un 59.pants 
MK noteikumu 6.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 1.pielikums
MK noteikumu 7.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 2.panta 29.apakšpunkts
MK noteikumu 10.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473
MK noteikumu 12.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 9.panta 1.punkta c) apakšpunkts un 3.punkts 
MK noteikumu 12.2 , 37.2, 37.punkts un 34.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 19.,21.,24.,28.,33. vai 46.pantiem
MK noteikumu 22.11 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 1. panta 3.,4.,5.,6., un 7. punkts
MK noteikumu 22.12 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 6.panta 2.punkts
MK noteikumu 23.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 19. panta 3. punkts, 21. panta 8. punkts, 24. panta 6. punkts, 28. panta 3. punkts, 33.panta 5.punkts vai 46. panta 2. punkts
MK noteikumu 29.3. un 30.93 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2022/2473 1.panta 5.punkts
MK noteikumu 29.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 717/2014 ( 2014. gada 27. jūnijs ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 717/2014 7.panta 4.punkts un 8.pants
MK noteikumu 6.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 717/2014
MK noteikumu 15.11 apakšpunkts un 30.11 , 37.2 , 37.5 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 717/2014 1.pants
MK noteikumu 15.12 apakšpunkts un 30.11 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 717/2014 3.panta 2.a punkts
MK noteikumu 19.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 717/2014 2.panta 2. punkts
MK noteikumu 19.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 717/2014 3.panta 2. punkts
MK noteikumu 34.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Laika periodā no 2023.gada 16.februāra līdz 2023.gada 2.martam MK noteikumu projekts tika izsludināts publiskā apspriešanā (TA 23-TA-377). Laika perioda nav saņemti komentāri par MK noteikumu projektu.

6.4. Cita informācija

Ņemot vērā, ka MK noteikumu projektam TA 23-TA-377 nebija iespējams atjaunot noteikumu konsolidēto versiju, tika veidots jauns Tiesību akta projekts, kur atkārtoti netiek izsludināts publiskā apspriešanā. 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi