Anotācija (ex-ante)

22-TA-2588: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts pēc Valsts robežsardzes iniciatīvas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu grozījuma projekts izstrādāts ar mērķi amatpersonām, kuras pilda ar robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu saistītos pienākumus, mazināt inflācijas radīto ietekmi un atlīdzināt ar nokļūšanu līdz konkrētajai dienesta vietai saistītos izdevumus.
Tāpat nepieciešams Valsts robežsardzes gaisa kuģu apkalpes locekļiem noteikt vienlīdzīgu speciālās piemaksas apmēru ar citos valsts dienestos gaisa kuģu apkalpes locekļiem noteikto piemaksas apmēru. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumu Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru" 3. pielikuma 5. punktā noteikta speciālā piemaksa par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu apmērā līdz 300 euro, savukārt minēto noteikumu 3. pielikuma 4. punktā noteikta speciālā piemaksa gaisa kuģa apkalpes loceklim 9 euro par katru nolidoto stundu.
Valsts robežsardzē, piemērojot piemaksas par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu, to apmērs tiek diferencēts, ievērojot katras konkrētas struktūrvienības attālumu un ar darba vidi un apstākļiem saistīto neērtību aspektu, un ir noteikts robežās no 103 euro līdz 300 euro, un vidēji ir 213 euro, ja tiek ņemta vērā abu minēto kritēriju ietekme. Trīs Valsts robežsardzes struktūrvienībās piemaksa noteikta maksimālajā apmērā - 300 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
[1] 2021. gada 14. decembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 827 „Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 „Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru”, kas paredzēja noteikt Valsts robežsardzes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk – amatpersonas) speciālo piemaksu par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu (turpmāk – piemaksa) līdz 300 euro apmērā. Tika paredzēts, ka pamata kritēriji piemaksas apmēra noteikšanai tiks saistīti ar attālumu līdz dienesta vietai, kura pārsvarā atrodas ārpus lielām apdzīvotām vietām, un dienesta specifiku.
Sagatavojot priekšlikumus piemaksas apmēram 2021. gadā, tika ņemtas vērā arī iespējamās faktiskās izmaksas, kas amatpersonai var rasties nokļūstot līdz dienesta vietai. Tomēr pēc kara sākuma Ukrainā 2022. gadā degvielas tirgus ir piedzīvojis vairākus satricinājumus un būtisku cenu pieaugumu, kā rezultātā piemaksas apmērs vairs nevar pilnībā segt amatpersonu faktiskos izdevumus nokļūšanai līdz dienesta vietai, kas savukārt negatīvi ietekmē profesionālu, motivētu, uz attīstību orientētu, amatpersonu piesaisti (vakanto amatu skaits Valsts robežsardzē 2022. gada 8 mēnešos palielinājās par 18,4%. Uz 01.01.2022. vakanto amatu īpatsvars bija 10,8%, bet uz 31.08.2022. bija 12,6%. Tendence ir pieaugoša un uz 11.10.2022. VRS vakanču skaits ir 13,35%, kas ir zemākais punkts atjaunotās Valsts robežsardzes vēsturē). Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem (Patēriņa cenu indeksi grupās un apakšgrupās) degvielas cenas 2022. gada augustā salīdzinājumā ar 2021. gada atbilstošu periodu palielinājās par 40,4%, bet kopumā 2022. gada 8 mēnešos degvielas cenu palielinājums salīdzinājumā ar 2021. gada atbilstošu periodu svārstījās no 26,3% līdz 60,3%, vidēji – 43%. Vienlaicīgi, lietojot personisko transportlīdzekli, tas tiek nolietots, kas rada netiešas izmaksas dažāda veida pakalpojumiem, piemēram, remontam, rezerves daļām un apkopēm. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem, pakalpojumu cenas 2022. gada pirmajos 8 mēnešos ir pieaugušas par 7,2%.
Ņemot vērā, ka piemaksai ir divi kritēriji, no kuriem tikai viens ir saistīts ar faktiskajām izmaksām, kas amatpersonai var rasties nokļūstot līdz dienesta vietai un kuru 2022. gadā ietekmēja degvielas cenu palielinājums, tiek piedāvāts palielināt piemaksas maksimālo apmēru par 100 euro (par 33%), tādējādi mazinot inflācijas ietekmi.
Piedāvātā piemaksas apmēra aprēķins: 300 * 0.6 (izvietojuma kritērija īpatsvars) * (1+0,43 (vidējais degvielas cenu pieaugums)+0,07 (pakalpojumu cenu pieaugums 2022.g. 8 mēnešos)) + 300 * 0.4 (neērtību kritērija īpatsvars) = 390 euro. Piemaksas maksimālais apmērs piedāvāts 400 euro apmērā, ņemot vērā degvielas izmaksu iespējamu pieaugumu turpmākajā periodā. 

[2] Ņemot vērā nepieciešamību nepieļaut motivācijas kritumu aviācijas jomas pārstāvjiem pildīt attiecīgi pienākumus uz gaisa kuģa Valsts robežsardzē, kā arī faktu, ka ar 2022. gada 1. augustu stājās spēkā grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 26. augusta noteikumos Nr. 509 "Noteikumi par karavīra mēnešalgas un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru" (Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 363), kas  nosaka, ka karavīrs - gaisa kuģa apkalpes loceklis saņem speciālo piemaksu 25,00 euro stundā  par tajā mēnesī nolidotajām stundām, par kuru saņem atalgojumu, nepieciešams noteikt līdzvērtīgu speciālās piemaksas apmēru arī Valsts robežsardzē. Jāņem vērā, ka gan karavīra, gan amatpersonas uz gaisa kuģa veicamo pienākumu sarežģītība un nepieciešamās kvalifikācijas prasības ir līdzīgas. Ievērojot minēto, Valsts robežsardzes amatpersonai - gaisa kuģa apkalpes loceklim būtu jāpaaugstina šobrīd noteiktās speciālās piemaksas apmērs no 9 euro par katru nolidoto stundu uz 25 euro par katru nolidoto stundu.
Eiropas savienībā vidējais helikopteru pilotu atalgojums uz 2022. gadu sastāda 48462 euro gadā (https://www.salaryexpert.com/salary/browse/countries/helicopter-pilot). Savukārt Austrumeiropas reģiona valstīs pēc nodokļu nomaksas helikoptera apkalpes locekļa vidējais mēneša atalgojums sastāda: Igaunijā – 2324 euro; Lietuvā  – 3177 euro; Somijā – 5586 euro; Norvēģijā – 69149 NOK (6633,95 euro); Zviedrijā – 50431 SEK (4584,01 euro); Dānijā – 52669 DKK (7080,12 euro); Polijā – 10908 PLN (2240,3 euro) atbilstoši Latvijas bankas noteiktiem valūtas kursiem uz 12.10.2022.
Valsts robežsardzē vidējā helikopteru pilotu mēnešalga uz 12.10.2022. pirms nodokļu nomaksas sastāda 1965 euro. Nolidotās stundas - 2021. gadā 1195:05; 2020. gadā 1048:40; 2019. gadā 1069:15; 2018. gadā 965:55.
Valsts robežsardze papildus saviem konvenciāliem pamatuzdevumiem (Valsts robežas, pierobežas joslas un pierobežas režīma kontrolei, valsts robežas jūrā, teritoriālās jūras un iekšējo ūdeņu uzraudzībai, robežpārkāpēju meklēšanai, vajāšanai, aizturēšanai un pārrobežu noziedzības apkarošanai), pamatojoties uz iekšējiem un ārējiem normatīviem aktiem, ka arī starpresoru vienošanām un sadarbības plāniem, iesaista Valsts robežsardzes helikopterus papildus funkciju nodrošināšanai:
1. sniedz atbalstu aviācijas incidentu meklēšanas un glābšanas operācijās Aviācijas meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra funkciju nodrošināšanai atbilstoši „Aviācijas nelaimes gadījumā cietušā civilās aviācijas gaisa kuģa un cilvēku meklēšanas un glābšanas operatīvās rīcības plānam”;
2. sniedz atbalstu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēm to uzdevumu izpildē, pamatojoties uz Iekšlietu ministrijas 2008. gada 24. oktobra noteikumiem Nr.46 “Kārtība, kādā Valsts robežsardzes gaisa kuģus un kuģošanas līdzekļus iesaista Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu uzdevumu izpildē”;
3. sniedz atbalstu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam cietušo gaisa medicīniskajai transportēšanai uz medicīnas iestādi, pamatojoties uz 2014. gada 4. augusta starpresoru vienošanos Nr.174  “Par gaisa medicīnisko transportēšanu un apmācībām cietušo gaisa medicīniskās transportēšanas nodrošināšanā”;
4. sniedz atbalstu Valsts meža dienestam lielu platību meža ugunsgrēku dzēšanas darbos, pamatojoties uz 2019. gada 19. maija starpresoru vienošanos Nr. 93 “Par Valsts meža dienesta un Valsts robežsardzes sadarbību”;
5. no 2020. gada 5. oktobra sniedz atbalstu Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, nodrošinot ar NBS Gaisa spēku Aviācijas eskadriļu savstarpēji koordinētas meklēšanas un glābšanas dežūras.
Valsts robežsardzes helikopteru izmantošanas efektivitātes nodrošināšanai tiem jābūt pieejamiem iesaistei 24/7 un 365 dienas gadā. Dežurējošā helikoptera apkalpei ārpus darba laika, brīvdienās un svētku dienās pēc izsaukuma nekavējoties jāierodas uz dienesta vietu. Valsts robežsardzes helikopteru apkalpe pilda savus dienesta pienākumus uz gaisa kuģa paaugstināta riska apstākļos — lidojumi pasliktinātos meteoroloģiskos apstākļos (pasliktināta redzamība, zema mākoņu apakšējā robeža, nokrišņi u.c.), veic paaugstināta riska speciālus aviācijas darbus (helikoptera ārējai piekarei piestiprinātas kravas transportēšana, helikoptera ārējai piekarei piestiprinātas ugunsdzēšamās tvertnes transportēšana (atbalsts VMD), speciālie aviācijas darbi, kuru laikā zem helikoptera piekarē atrodas uzdevumu speciālists (glābšanas darbi, izmantojot helikoptera vinču) u. c.)
Speciālā piemaksa gaisa kuģa apkalpes loceklim par katru nolidoto stundu attiecināma uz ļoti ierobežotu Valsts robežsardzes amatpersonu loku — kopā 43 amatpersonas. Vidējais amatpersonu skaits mēnesī, kas saņem piemaksu – 20, vidējo nolidoto stundu skaits – 18.

 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā pašreizējās situācijas un problēmas aprakstā norādīto, nepieciešams palielināt pašreiz noteiktās speciālās piemaksas par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu apmēru līdz 400 euro, kā arī piemaksu gaisa kuģa apkalpes loceklim noteikt 25 euro par katru nolidoto stundu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm.
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta motivējoša atlīdzība.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
5 739 436
-3 087 212
5 739 436
-1 199 407
5 739 436
-1 199 407
-1 199 407
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
5 739 436
-3 087 212
5 739 436
-1 199 407
5 739 436
-1 199 407
-1 199 407
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
5 739 436
-3 087 212
5 739 436
-1 199 407
5 739 436
-1 199 407
-1 199 407
2.1. valsts pamatbudžets
5 739 436
-3 087 212
5 739 436
-1 199 407
5 739 436
-1 199 407
-1 199 407
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1. Speciālās piemaksas par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu apmēra palielināšana līdz 400 euro mēnesī
[1] Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022. gadam” un likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 “Valsts robežsardzes darbība” plānots finansējums 2022. – 2024. gada prioritārā pasākuma “Amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm kapacitātes stiprināšana (robežpiemaksa, izmeklētāju atlīdzība, mēnešalgu izlīdzināšana)” apakšpasākuma “Speciālā piemaksa par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu” (turpmāk ­ - speciālā piemaksa par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu) īstenošanai 2022. gadā un turpmāk ik gadu 5 739 436 euro apmērā (ievērojot Ministru kabineta 2021. gada 24. septembra sēdē (prot. Nr. 63 1.§ 1. p.) pieņemto lēmumu).
[2] Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 18. oktobra rīkojumu Nr. 734 “Par apropriācijas pārdali” dota atļauja Iekšlietu ministrijai pārdalīt finansējumu 3 087 212 euro apmērā no speciālajai piemaksai par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu piešķirtā finansējuma citiem atlīdzības veidiem, tai skaitā citām Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm.
2022. gads
EKK1000 EKK1100 Paskaidrojums un aprēķins
5 739 436 4 643 932 Speciālajai piemaksai par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu piešķirtais finansējums
3 087 212 2 497 946 Apropriācijas pārdale saskaņā ar Ministru kabineta 18.10.2022. rīkojumu Nr. 734 “Par apropriācijas pārdali”
 
2 652 224 2 145 986 Prognozētie izdevumi  speciālajai piemaksai par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu
piemaksas apmērs- līdz 300 euro
faktiski vidēji – ~162 euro x 1103 amatpersonas x 12 mēneši =
2 145 986 euro (EKK 1145)
2 145 986 euro x 1,2359 (DD VSAOI)=2 652 224 euro
















[3] Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 11. oktobra  sēdē (prot. Nr. 52 5. § “Informatīvais ziņojums “Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” un likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam” izstrādes procesā”” 37.punkts) pieņemto lēmumu atbalstīts Iekšlietu ministrijas priekšlikums par izdevumu pārskatīšanas rezultātā budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" Valsts robežsardzes 2022.–2024. gada prioritārā pasākuma "Amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm kapacitātes stiprināšana (robežpiemaksa, izmeklētāju atlīdzība, mēnešalgu izlīdzināšana)" apakšpasākuma "Speciālā piemaksa par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu" ietvaros identificēto resursu (izdevumi atlīdzībai) pārdali 1 199 407 euro apmērā 2023. gadā un turpmāk ik gadu citu pasākumu īstenošanai (citiem atlīdzības veidiem), tai skaitā citām Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm.
   
2023. gads un turpmāk ik gadu
EKK1000 EKK1100 Paskaidrojums un aprēķins
5 739 436 4 643 932 Speciālajai piemaksai par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu piešķirtais finansējums
1 199 407  970 472  Finansējuma pārdale saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 11. oktobra  sēdē (prot. Nr. 52 5. § 37.punkts) nolemto
4 540 029 3 673 460 Prognozētie izdevumi  speciālajai piemaksai par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu
piemaksas apmērs- līdz 400 euro
faktiski vidēji – ~278 euro x 1103 amatpersonas x 12 mēneši =
3 673 460 euro (EKK 1145)
3 673 460 euro x 1,2359 (DD VSAOI)= 4 540 029 euro















2. Speciālās piemaksas gaisa kuģa apkalpes loceklim apmēra palielināšana līdz 25  euro par katru nolidoto stundu
Prognozētā papildu nepieciešamā finansējuma aprēķins:
Esošā redakcija – 9 euro/ h, prognozētais lidojuma stundu skaits/ finansējums 2022.gadā – 4000 h x 9 euro = 36 000 euro
Piedāvātā redakcija – 25 euro / h,
Turpmāk gadā - 4000 h x 25 euro/h = 100 000 euro
Finansiālā ietekme:
100 000 euro – 36 000 euro = 64 000 euro (EKK 1145) x 1,2359 (DD VSAOI 23,59%) = 79 098 euro

Papildu izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta programmai 10.00.00 „Valsts robežsardzes darbība” atlīdzībai piešķirto  valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Valsts robežsardze projekta īstenošanu nodrošinās Iekšlietu ministrijas budžeta programmai 10.00.00 „Valsts robežsardzes darbība” piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

03.11.2022. tika saņemta Latvijas Iekšlietu darbinieku arodbiedrības vēstule Nr. 240/2022-N par projektu, paužot atbalstu plānotajiem grozījumiem daļās par mobilitātes piemaksas un piemaksas paaugstināšanu gaisa kuģa apkalpes loceklim. Vienlaikus tika izteikts priekšlikums par jauna piemaksu veida ieviešanu par stundām, kad amatpersona dienesta pienākumus veic uz kuģošanas līdzekļiem. 
Ņemot vērā apstākli, ka šīs amatpersonas jau saņem piemaksu par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu, par vienu un to pašu pienākumu veikšanu nevar piešķirt vairākas piemaksas vienlaikus.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts robežsardze
  • Valsts robežsardzes koledža

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi