23-TA-2171: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 30. augusta noteikumos Nr. 589 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" 8.3.2.2. pasākuma "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts ir Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - ministrija) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Piešķirt Eiropas Sociālā fonda 8.3.2.2. pasākumam "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" (turpmāk - 8.3.2.2. pasākums) papildu finansējumu, nodrošinot pedagogu palīgu atbalstu izglītojamajiem 2023.gada novembrī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā ministrijas pārziņā esošā 8.4.1.specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" ietvaros ir izveidojies finansējuma atlikums. Šī atlikuma atbrīvošanai ministrija ir ierosinājusi grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 474 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" īstenošanas noteikumi".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda 8.3.2.2. pasākuma ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda projekts 8.3.2.2/16/I/001 "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" (turpmāk - projekts). Projektu īsteno Valsts izglītības satura centrs sadarbībā ar pašvaldībām, nodrošinot atbalstu individuālo kompetenču attīstībai 1.-12.klašu izglītojamajiem, tai skaitā izglītojamajiem ar mācību grūtībām un mācīšanās traucējumiem. 8.3.2.2. pasākumam pieejamā finansējuma ietvaros atbalsts izglītojamajiem ir paredzēts līdz 2023. gada novembrim.
Risinājuma apraksts
Tiesību akta projekts paredz piešķirt papildu finansējumu 250 000 EUR apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 212 500 EUR un valsts budžeta finansējums 37 500 EUR. Piešķirot papildu finansējumu, kopējais attiecināmais 8.3.2.2. pasākuma finansējums ir 36 207 180 EUR, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 30 776 103 EUR un valsts budžeta finansējums 5 431 077 EUR.
Papildu finansējuma ietvaros tiks nodrošināts pedagogu palīgu atbalsts 1.-12. klašu izglītojamajiem 2023. gada novembrī. Atbalsts 8.3.2.2. pasākumā tiek sniegts ne mazāk kā 5 izglītojamo grupā gan mācību stundās, gan ārpus tām dažādu mācīšanās vajadzību kompensēšanai. Galvenā mērķa grupa ir izglītojamie ar mācīšanās traucējumiem un mācību grūtībām. Atbalsts izglītojamajiem tiek nodrošināts gan saistībā ar kompetenču pieejas ieviešanu izglītībā, gan Ukrainas bēgļu uzņemšanu Latvijā, gan arī pāreju uz mācībām latviešu valodā, tādējādi nodrošinot kompleksus, aktuālākajām vajadzībām atbilstošus atbalsta pasākumus izglītojamajiem. Piešķiramā papildu finansējuma apmērs ir balstīts uz pašvaldību aprēķiniem par 8.3.2.2. pasākuma ietvaros nepieciešamo finansējumu 2023.gada novembrim. Projekta īstenošanā ir iesaistītas visas pašvaldības, un tās pozitīvi vērtē 8.3.2.2. pasākuma ietvaros saņemto atbalstu izglītojamajiem.
Tā kā 8.3.2.2. pasākuma projekta īstenošanas termiņš ir līdz 2023. gada 31. decembrim, kas ir arī Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda gala termiņš, visiem maksājumiem, tai skaitā visu sadarbības partneru maksājumiem no tiešajām izmaksām jābūt veiktiem līdz 2023. gada 31. decembrim. Līdz ar to pēdējais mēnesis, kad 8.3.2.2. pasākumā pašvaldības var nodrošināt atbalstu izglītojamajiem, ir 2023. gada novembris.
Tiks veikti grozījumi projektā Nr.8.3.2.2/16/I/001 "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai", un tie nav uzskatāmi par būtiskiem grozījumiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 17.decembra regulas Nr.1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71.panta izpratnē, jo neparedz konceptuāli jaunu darbību veikšanu. Tiesību akta projektā paredzētais papildu finansējums plānots darbībām, kas atbilst projekta sākotnējam mērķim un darbībām.
Līdzīgi kā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumiem Nr. 394 apstiprinātais grozījums Ministru kabineta 2016. gada 30. augusta noteikumos Nr. 589 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" 8.3.2.2. pasākuma "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" īstenošanas noteikumi", arī šis plānotais papildu atbalsts vienam kalendārajam mēnesim neietekmēs projekta kvantitatīvos iznākuma un rezultāta rādītājus, kas noteikti Ministru kabineta 2016. gada 30. augusta noteikumu Nr. 589 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" 8.3.2.2. pasākuma "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - 8.3.2.2. pasākuma īstenošanas nosacījumi) 4. punktā.
Saskaņā ar Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas datiem līdz 2023. gada 29. augustam 8.3.2.2. pasākumā sasniegtā iznākuma rādītāja - "Vispārējās izglītības iestāžu skaits, kas saņēmušas Eiropas Sociālā fonda atbalstu individuālas mācību pieejas attīstībai un ieviešanai izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" - vērtība ir 358; rezultāta rādītāja - "Vispārējās izglītības iestādes, kas ieviesušas individuālu pieeju izglītojamo kompetenču attīstībai" - vērtība ir 326. Saskaņā ar 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" rādītāju aprakstu 8.3.2.2. pasākumā uzskaita vispārējās izglītības iestādes, kas saņēmušas kompleksu atbalstu, un to paredz pašvaldības izstrādāts atbalsta pasākumu plāns atbilstoši 8.3.2.2. pasākuma īstenošanas nosacījumu 18. punktam, kas noteic, ka plāns tiek izstrādāts vismaz divu gadu posmam.
Vienlaikus projekta īstenošanas laikā kopš 2017. gada pašvaldībās ir īstenota vispārējās izglītības iestāžu tīkla reforma, paredzot vairāku vispārējās izglītības iestāžu reorganizāciju, tai skaitā izglītības pakāpes maiņu, vairāku izglītības iestāžu apvienošanu vai likvidēšanu, pievienojot citai izglītības iestādei, paredzot arī izglītības iestādes nosaukuma maiņu. Gadījumos, kad Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmušās izglītības iestādes ir apvienotas vai pievienotas citai izglītības iestādei, vai mainījušas īstenoto izglītības pakāpi, un reorganizācijas rezultātā ir izveidota jauna izglītības iestāde ar citu nosaukumu, tā netiek ieskaitīta iznākuma rādītājā kā vēl viena izglītības iestāde, kas saņēmusi Eiropas Sociālā fonda atbalstu. Gadījumos, kad izglītības iestāde projekta īstenošanas laikā likvidēta un līdz reorganizācijai nav iesniegusi gala atskaiti par īstenotajiem pasākumiem projektā, tā nav ieskaitīta rezultāta rādītājā. Iznākuma un rezultāta rādītājos tiek ieskaitītas tikai tās vispārējās izglītības iestādes, kas sniegušas kompleksus atbalsta pasākumus izglītojamajiem un iesniegušas gala atskaiti par vismaz viena posma plānu izpildi.
Projekta īstenošanas laikā atbalsts ir sniegts arī atsevišķu problēmu risināšanai atbilstoši aktuālākai situācijai, tā piemēram, mazinot COVID-19 sekas sākot ar 2020. gadu, integrējot Ukrainas bēgļu bērnus Latvijas vispārējās izglītības iestādēs sākot ar 2022. gadu, nodrošinot papildu atbalstu mācību satura apguvei latviešu valodā sākot ar 2023./24. mācību gadu. Šajos gadījumos atbalstu saņēmusī vispārējās izglītības iestāde netiek ieskaitīta iznākuma un rezultāta rādītājos.
Ar papildu finansējumu mērķēts atbalsts plānots kā tajās izglītības iestādēs, kuras īsteno kompleksus atbalsta pasākumus izglītojamajiem, tā arī tajās, kur plānoti atsevišķi atbalsta pasākumi konkrētu problēmu risinājumam. Atbalsta mērķis ir attīstīt izglītojamo individuālās kompetences, tostarp mazinot lingvistisko barjeru mācību satura apguvē. Saskaņā ar pašvaldību aptaujas datiem atbalsts 2023. gada novembrī nepieciešams 224 vispārējās izglītības iestādēm, no tām 28 projektā nav saņēmušas kompleksus atbalsta pasākumus un netiks ieskaitītas 8.3.2.2. pasākuma iznākuma rādītājā, t.i., rādītāja kvantitatīvā vērtība paliks nemainīga. 92 vispārējās izglītības iestādēm atbalsts šobrīd ir aktuāls, ņemot vērā Izglītības likumā noteikto pāreju uz mācībām latviešu valodā. Papildu finansējuma ietvaros atbalstu plānots sniegt 4525 izglītojamajiem ar valodas barjeru, 12 359 izglītojamajiem citu mācīšanās vajadzību kompensēšanai.
Papildu finansējuma ietvaros tiks nodrošināts pedagogu palīgu atbalsts 1.-12. klašu izglītojamajiem 2023. gada novembrī. Atbalsts 8.3.2.2. pasākumā tiek sniegts ne mazāk kā 5 izglītojamo grupā gan mācību stundās, gan ārpus tām dažādu mācīšanās vajadzību kompensēšanai. Galvenā mērķa grupa ir izglītojamie ar mācīšanās traucējumiem un mācību grūtībām. Atbalsts izglītojamajiem tiek nodrošināts gan saistībā ar kompetenču pieejas ieviešanu izglītībā, gan Ukrainas bēgļu uzņemšanu Latvijā, gan arī pāreju uz mācībām latviešu valodā, tādējādi nodrošinot kompleksus, aktuālākajām vajadzībām atbilstošus atbalsta pasākumus izglītojamajiem. Piešķiramā papildu finansējuma apmērs ir balstīts uz pašvaldību aprēķiniem par 8.3.2.2. pasākuma ietvaros nepieciešamo finansējumu 2023.gada novembrim. Projekta īstenošanā ir iesaistītas visas pašvaldības, un tās pozitīvi vērtē 8.3.2.2. pasākuma ietvaros saņemto atbalstu izglītojamajiem.
Tā kā 8.3.2.2. pasākuma projekta īstenošanas termiņš ir līdz 2023. gada 31. decembrim, kas ir arī Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda gala termiņš, visiem maksājumiem, tai skaitā visu sadarbības partneru maksājumiem no tiešajām izmaksām jābūt veiktiem līdz 2023. gada 31. decembrim. Līdz ar to pēdējais mēnesis, kad 8.3.2.2. pasākumā pašvaldības var nodrošināt atbalstu izglītojamajiem, ir 2023. gada novembris.
Tiks veikti grozījumi projektā Nr.8.3.2.2/16/I/001 "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai", un tie nav uzskatāmi par būtiskiem grozījumiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 17.decembra regulas Nr.1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71.panta izpratnē, jo neparedz konceptuāli jaunu darbību veikšanu. Tiesību akta projektā paredzētais papildu finansējums plānots darbībām, kas atbilst projekta sākotnējam mērķim un darbībām.
Līdzīgi kā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumiem Nr. 394 apstiprinātais grozījums Ministru kabineta 2016. gada 30. augusta noteikumos Nr. 589 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" 8.3.2.2. pasākuma "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" īstenošanas noteikumi", arī šis plānotais papildu atbalsts vienam kalendārajam mēnesim neietekmēs projekta kvantitatīvos iznākuma un rezultāta rādītājus, kas noteikti Ministru kabineta 2016. gada 30. augusta noteikumu Nr. 589 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" 8.3.2.2. pasākuma "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - 8.3.2.2. pasākuma īstenošanas nosacījumi) 4. punktā.
Saskaņā ar Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas datiem līdz 2023. gada 29. augustam 8.3.2.2. pasākumā sasniegtā iznākuma rādītāja - "Vispārējās izglītības iestāžu skaits, kas saņēmušas Eiropas Sociālā fonda atbalstu individuālas mācību pieejas attīstībai un ieviešanai izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" - vērtība ir 358; rezultāta rādītāja - "Vispārējās izglītības iestādes, kas ieviesušas individuālu pieeju izglītojamo kompetenču attīstībai" - vērtība ir 326. Saskaņā ar 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" rādītāju aprakstu 8.3.2.2. pasākumā uzskaita vispārējās izglītības iestādes, kas saņēmušas kompleksu atbalstu, un to paredz pašvaldības izstrādāts atbalsta pasākumu plāns atbilstoši 8.3.2.2. pasākuma īstenošanas nosacījumu 18. punktam, kas noteic, ka plāns tiek izstrādāts vismaz divu gadu posmam.
Vienlaikus projekta īstenošanas laikā kopš 2017. gada pašvaldībās ir īstenota vispārējās izglītības iestāžu tīkla reforma, paredzot vairāku vispārējās izglītības iestāžu reorganizāciju, tai skaitā izglītības pakāpes maiņu, vairāku izglītības iestāžu apvienošanu vai likvidēšanu, pievienojot citai izglītības iestādei, paredzot arī izglītības iestādes nosaukuma maiņu. Gadījumos, kad Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmušās izglītības iestādes ir apvienotas vai pievienotas citai izglītības iestādei, vai mainījušas īstenoto izglītības pakāpi, un reorganizācijas rezultātā ir izveidota jauna izglītības iestāde ar citu nosaukumu, tā netiek ieskaitīta iznākuma rādītājā kā vēl viena izglītības iestāde, kas saņēmusi Eiropas Sociālā fonda atbalstu. Gadījumos, kad izglītības iestāde projekta īstenošanas laikā likvidēta un līdz reorganizācijai nav iesniegusi gala atskaiti par īstenotajiem pasākumiem projektā, tā nav ieskaitīta rezultāta rādītājā. Iznākuma un rezultāta rādītājos tiek ieskaitītas tikai tās vispārējās izglītības iestādes, kas sniegušas kompleksus atbalsta pasākumus izglītojamajiem un iesniegušas gala atskaiti par vismaz viena posma plānu izpildi.
Projekta īstenošanas laikā atbalsts ir sniegts arī atsevišķu problēmu risināšanai atbilstoši aktuālākai situācijai, tā piemēram, mazinot COVID-19 sekas sākot ar 2020. gadu, integrējot Ukrainas bēgļu bērnus Latvijas vispārējās izglītības iestādēs sākot ar 2022. gadu, nodrošinot papildu atbalstu mācību satura apguvei latviešu valodā sākot ar 2023./24. mācību gadu. Šajos gadījumos atbalstu saņēmusī vispārējās izglītības iestāde netiek ieskaitīta iznākuma un rezultāta rādītājos.
Ar papildu finansējumu mērķēts atbalsts plānots kā tajās izglītības iestādēs, kuras īsteno kompleksus atbalsta pasākumus izglītojamajiem, tā arī tajās, kur plānoti atsevišķi atbalsta pasākumi konkrētu problēmu risinājumam. Atbalsta mērķis ir attīstīt izglītojamo individuālās kompetences, tostarp mazinot lingvistisko barjeru mācību satura apguvē. Saskaņā ar pašvaldību aptaujas datiem atbalsts 2023. gada novembrī nepieciešams 224 vispārējās izglītības iestādēm, no tām 28 projektā nav saņēmušas kompleksus atbalsta pasākumus un netiks ieskaitītas 8.3.2.2. pasākuma iznākuma rādītājā, t.i., rādītāja kvantitatīvā vērtība paliks nemainīga. 92 vispārējās izglītības iestādēm atbalsts šobrīd ir aktuāls, ņemot vērā Izglītības likumā noteikto pāreju uz mācībām latviešu valodā. Papildu finansējuma ietvaros atbalstu plānots sniegt 4525 izglītojamajiem ar valodas barjeru, 12 359 izglītojamajiem citu mācīšanās vajadzību kompensēšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Vienlaikus ar tiesību akta projektu tiek virzīti attiecīgi grozījumi arī Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 474 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" īstenošanas noteikumi" (23-TA-1873).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- skolēni
Ietekmes apraksts
8.3.2.2. pasākumā atbalsts tiek sniegts vispārējās izglītības 1.-12. klašu izglītojamajiem, tai skaitā ar mācīšanās traucējumiem un mācību grūtībām, kā arī atbalsts izglītojamo mācīšanās vajadzību kompensēšanai. Finansējuma palielinājums ļaus nepārtraukt un turpināt atbalsta sniegšanu mērķa grupas personām arī 2023. gada novembrī.
Juridiskās personas
- Valsts izglītības satura centrs
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
Ietekmes apraksts
Valsts izglītības satura centrs ir 8.3.2.2. pasākuma finansējuma saņēmējs un projekta ietvaros koordinē atbalsta nodrošināšanu izglītojamajiem. 8.3.2.2. pasākuma projektā viena no darbībām ir pedagogu palīgu atbalsts 1.-.12.klašu izglītojamajiem, paredzot atbalstu ne mazāk kā 5 izglītojamo grupā gan mācību stundās, gan ārpus tām dažādu mācīšanās vajadzību kompensēšanai. Līdz ar to tiesiskais regulējums neparedz jauna veida darbības, bet pagarina atbalsta pieejamību par vienu mēnesi.
Tiesību akta projekta izpildei veicami grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu, ko nodrošinās Valsts izglītība satura centrs kā finansējuma saņēmējs un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde esošo funkciju ietvaros.
Tiesību akta projekta izpildei veicami grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu, ko nodrošinās Valsts izglītība satura centrs kā finansējuma saņēmējs un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde esošo funkciju ietvaros.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Papildu finansējums 250 000 EUR apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 212 500 EUR un valsts budžeta līdzfinansējums 37 500 EUR, 8.3.2.2. pasākumam "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" tiek pārdalīts no 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci". Minēto finansējumu plānots apgūt līdz 2023. gada 31. decembrim. Ņemot vērā minēto, ietekmes uz budžetu nav.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 474 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" īstenošanas noteikumi".
Pamatojums un apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 474 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" īstenošanas noteikumi" paredz atbrīvot finansējuma ietaupījumu. Daļa finansējuma ietaupījuma 250 000 EUR apmērā tiek pārdalīta 8.3.2.2.pasākumam.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
4.2. Cita informācija
Tiesību akta projekts virzāms izskatīšanai Ministru kabineta sēdē vienlaikus vai pēc tiesību akta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 474 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" īstenošanas noteikumi" virzības izskatīšanai Ministru kabineta sēdē (23-TA-1873).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tiesību akta projekts tiek virzīts steidzamības kārtā, lai nodrošinātu atbalstu izglītojamajiem 2023. gada novembrī. Tiesību akta projekts neparedz jaunas darbības, mērķus vai rādītājus.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts izglītības satura centrs
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Tiks veikti grozījumi vienošanās par projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" īstenošanu starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un Valsts izglītības satura centru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi