Anotācija (ex-ante)

22-TA-3293: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "Mācīšanās un attīstības sistēmas ieviešana" pases un koplietošanas pakalpojuma attīstības plāna apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekta izstrāde ir balstīta uz Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi” prasībām, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienu “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija”. Tiesību akta projekts izriet no reformas "4.Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma" 2.1.2.1.investīcijas nolūka "Valsts pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, t. sk. vienota cilvēkresursu pakalpojumu izveide, valsts vienotās apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas attīstība". 
Projekts tika skatīts 2023.gada 25.maija Digitālās pārveides un pārvaldes modernizācijas tematiskajā komitejā un atbalstīta tā virzība uz Ministru kabineta sēdi. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir attīstīt ērtu, mūsdienīgu un uz lietotāju orientētu publiskās pārvaldes mācīšanās un attīstības sistēmu. Mācīšanās un attīstības sistēma ir rīks, kas  sekmēs publiskās pārvaldes digitālajai transformācijai un modernizācijai svarīgo zināšanu un prasmju attīstību īsā laikā, aptverot skaitliski apjomīgu auditoriju, kā arī nodrošinot kompetenču pilnveidi kontrolētā veidā (dalībnieku prasmju novērtējums, dažādu līmeņu grupu veidošana, zināšanu pārbaudes rīki).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Valsts administrācijas skola administrē Mācību pārvaldības sistēmu, kas vairāk sniedz tehnisku atbalstu mācību apmeklējuma koordinēšanai un e-satura izvietošanai, tomēr nepiedāvā modernus e-apmācību rīkus centrālā un iestāžu līmenī, kā arī kompetencēs balstītu mācīšanos un darbinieku individuālās mācīšanās pieredzes veidošanu. Mācību pārvaldības sistēmā kopš tās darbības uzsākšanas 2019.gadā ir reģistrēti 24159 dalībnieki (gan no publiskās pārvaldes iestādēm, gan no pašvaldībām, augstskolām, kapitālsabiedrībām, privātā un nevalstiskā sektora organizācijām), 282 organizācijas, organizēti 566 mācību pasākumi un izsniegti 28460 sertifikāti un apliecinājumi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plāna 2021.-2027.gadam pamatideja ir ieviest publiskajā pārvaldē organizācijas, kas mācās, principus un veidot mācīšanos kā ikdienas paradumu, kā arī izveidot un horizontāli integrēt vienotu un sistemātisku zināšanu pārvaldību.
Globālās tendences rāda, ka pēdējo gadu laikā būtiski mainās mācīšanās un attīstības metodes – pārliecinoši dominē e-mācības, kursu formāts tiek veidots lietotājiem ērtā mikro mācību veidā, izmantojot spēļošanas, simulāciju u.c. elementus. Moderna mācīšanās un attīstības sistēma ļauj pašvadīt darbinieka attīstības procesu, piedāvājot  vienā vietā un lietotājam ērtā formātā, t.sk. mobilajā aplikācijā, kompetenču ietvaram atbilstošus attīstības pasākumus. 
Šobrīd Valsts administrācijas skolas administrētā Mācību pārvaldības sistēma nespēj nodrošināt augstāk minēto funkcionalitāti, jo ir veidota kā administrēšanas un informācijas uzkrāšanas rīks. Līdz ar to lietotājiem - publiskās pārvaldes darbiniekiem - šobrīd nav pieejams ērts un mūsdienīgs rīks mācīšanās procesa vadīšanai un attīstības ceļakartes veidošanai saskaņā ar amatu grupai vai amatam noteiktajām kompetencēm. Līdz ar to pastāv būtisks drauds profesionālo kompetenču attīstīšanai un darba snieguma uzlabošanai publiskās pārvaldes ietvaros. Nozīmīgs esošās sistēmas trūkums ir tas, ka tehniski nav iespējams nodrošināt mācīšanās pakalpojuma sniegšanas funkcionalitāti iestāžu līmenī, tādējādi tiek tērēti papildu resursi mācību un datu administrēšanai. Tāpat Mācību pārvaldības sistēma ir atsevišķi stāvoša sistēma, kas nav integrēta ar citiem cilvēkresursu attīstības procesiem, piemēram, darba izpildes novērtēšanu, un tādējādi neveido vienotu darbinieka pieredzes ceļu publiskajā pārvaldē. 
Tādējādi, lai nodrošinātu Publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plāna 2021.-2027.gadam ietverto stratēģisko prioritāšu sasniegšanu, ir jārada risinājumi mācīšanās kultūras stiprināšanai, tai skaitā nodrošinot ērtu, mūsdienīgu un uz lietotāju orientētu mācīšanās un attīstības sistēmu. 
Šādas sistēmas ieviešana ir kritiski svarīga šobrīd, jo turpmāko četru gadu laikā publiskajai pārvaldei būs jāīsteno apjomīgi IKT projekti (aptuveni 300 miljonu euro apmērā) un jāpilnveido publiskie e-pakalpojumi, kas savukārt prasa kompetenci un zināšanas publiskās pārvaldes pusē, tai skaitā kā IKT projektu īstenotājam un pasūtītājam.
Risinājuma apraksts
Tā kā mācīšanās kļūst neatņemama darbinieku ikdienas sastāvdaļa un “organizācija, kas mācās” ir publiskās pārvaldes stratēģiskais mērķis, kas izriet no Publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plāna 2021.-2027.gadam,  tad Latvijas valsts pārvaldei jāspēj piedāvāt mūsdienīgs un lietotājiem ērts rīks profesionālo kompetenču attīstīšanai.
Augsts ir arī iestāžu pieprasījums pēc tādas mācīšanās pārvaldības platformas, kas iekļauj ne tikai centrālo, bet arī iestāžu līmeņa funkcionalitāti mācību kursu veidošanai un administrēšanai. Ieviešot vairāku līmeņu Mācīšanās un attīstības sistēmu tiktu sekmēta koplietošanas platformas izveide valsts pārvaldē.
Līdz ar to ir plānots ieviest ērtu, mūsdienīgu un uz lietotāju orientētu publiskās pārvaldes mācīšanās un attīstības sistēmu, kas atbalsta vairāku līmeņu mācīšanās un attīstības vajadzības, zināšanu pārnesi un datu analīzi. Sistēma tiks izvēlēta no tirgū pieejamiem mākoņrisinājumiem (SaaS jeb programmatūra kā pakalpojums) un pielāgota lietotāju vajadzībām.
Projekta ieviešana veicinās Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu. Plānotais projekta finansējums no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ir 1 680 000 euro un pievienotās vērtības nodokļa apmērs - 286 846 euro, kas tiks segts no valsts budžeta.
Projekta iesniedzējs ir Valsts administrācijas skola, jo tā ir atbildīgā iestāde, kas īsteno valsts politiku valsts pārvaldes profesionālās attīstības jomā, kā arī ir pārzinis Mācību pārvaldības sistēmai atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 26.oktobra noteikumu Nr.706 "Mācību pārvaldības sistēmas noteikumi" 2.punktam. 
Šī projekta neatņemama sastāvdaļa ir Mācīšanās un attīstības sistēmas projekta pase un koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns, kas ietver detalizētāku projekta aprakstu, t.sk. sadarbības partnerus un plānotā finansējuma investēšanas aktivitātes. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Tiek plānots, ka projekta ieguvums tā īstenošanas beigās, izvēloties piesardzīgo prognožu scenāriju, būs aptuveni 2,45 miljoni euro, savukārt projekta dzīves cikla laikā – 10 gados – 9,68 miljoni euro. Projekta izmaksu/ieguvumu analīze tiks regulāri monitorēta projekta īstenošanas gaitā un tā var mainīties, kad būs zināms sistēmas piegādātājs un pakalpojumu cenrādis.
Izmaksu un ieguvumu analīzē ir būtiski ņemt vērā, ka Mācīšanās un attīstības sistēma ir rīks, lai realizētu Publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plānā 2021.-2027.gadam noteiktos pasākumus, un ieguvums no kompleksas pieejas īstenošanas ir daudz augstāks par Mācīšanās un attīstības sistēmas sociālekonomiskajiem ieguvumiem. Tāpat Mācīšanās un attīstības sistēma ir daļa no stratēģiskās cilvēkresursu vadības sistēmas, kas tiks izstrādāta Vienoto pakalpojumu centra ietvaros, tādējādi sniedzot daudz lielāku sociālekonomisko ieguvumu. 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Tiks monitorēta lietotāju apmierinātība, kā arī veikts Publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plānā 2021.-2027.gadam minētais mācību ietekmes novērtējums.

Projekta ietvaros tiks attīstīts IKT risinājums, kas ir nesaraujami saistīts ar finansējuma saņēmējam “Valsts administrācijas skola” Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumu Nr.654 “Valsts administrācijas skola” 3.punktā deleģēto funkciju, kas nav saimnieciska darbība un attiecīgi projekta ietvaros komercdarbības atbalsts finansējuma saņēmējam netiks sniegts. IKT risinājumu, kas tiek izmantoti tādu funkciju vai pārvaldes uzdevumu nodrošināšanai, kuri nav saistīti ar saimniecisko darbību, ieguldījuma nolietojuma periodā pieļaujams izmantot papildinošu saimniecisku darbību veikšanai 20% apmērā no IKT risinājuma gada jaudas laika vai finanšu izteiksmē, lai atbalsts pasākuma ietvaros netiktu kvalificēts kā komercdarbības atbalsts. Ar papildinošo saimniecisko darbību saprot darbības, kas ir tieši saistītas ar IKT risinājuma galveno saimniecisko darbību nesaistīto izmantojumu, patērējot tādu pašu resursu (piemēram, materiālus, aprīkojumu, darbaspēku un pamatkapitālu) kā ar saimniecisko darbību nesaistītajām darbībām.
Vienlaikus, ja IKT risinājumu izmantos papildinošai saimnieciskajai darbībai, Valsts administrācijas skola nodrošinās, ka iepriekšminētie papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumi tiks ievēroti. Lai varētu gūt patiesu un skaidru priekšstatu par papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumu ievērošanu, Valsts administrācijas skola, ja nepieciešams, izstrādās iekšējās kārtības noteikumus jeb metodiku.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Profesionālo kompetenču attīstīšana veicinās publiskās pārvaldes profesionalitāti un efektivitāti un mūžiglītības principa īstenošanu, vienlaikus stimulējot nodarbināto konkurētspēju darba tirgū un uzlabojot publiskās pārvaldes darbības un pakalpojumu kvalitāti.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Profesionālo kompetenču attīstīšana veicinās publiskās pārvaldes profesionalitāti un efektivitāti un mūžiglītības principa īstenošanu, vienlaikus stimulējot nodarbināto konkurētspēju darba tirgū un uzlabojot publiskās pārvaldes darbības un pakalpojumu kvalitāti.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Profesionālo kompetenču attīstīšana veicinās publiskās pārvaldes profesionalitāti un efektivitāti un mūžiglītības principa īstenošanu, vienlaikus stimulējot nodarbināto konkurētspēju darba tirgū un uzlabojot publiskās pārvaldes darbības un pakalpojumu kvalitāti.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Profesionālo kompetenču attīstīšana veicinās publiskās pārvaldes profesionalitāti un efektivitāti un mūžiglītības principa īstenošanu, vienlaikus stimulējot nodarbināto konkurētspēju darba tirgū un uzlabojot publiskās pārvaldes darbības un pakalpojumu kvalitāti.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Profesionālo kompetenču attīstīšana veicinās publiskās pārvaldes profesionalitāti un efektivitāti un mūžiglītības principa īstenošanu, vienlaikus stimulējot nodarbināto konkurētspēju darba tirgū un uzlabojot publiskās pārvaldes darbības un pakalpojumu kvalitāti.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Profesionālo kompetenču attīstīšana veicinās publiskās pārvaldes profesionalitāti un efektivitāti un mūžiglītības principa īstenošanu, vienlaikus stimulējot nodarbināto konkurētspēju darba tirgū un uzlabojot publiskās pārvaldes darbības un pakalpojumu kvalitāti.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
295 660
0
634 454
0
590 454
159 432
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
295 660
0
634 454
0
590 454
159 432
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
339 712
0
749 652
0
696 412
414 561
2.1. valsts pamatbudžets
0
339 712
0
749 652
0
696 412
414 561
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-44 052
0
-115 198
0
-105 958
-255 129
3.1. valsts pamatbudžets
0
-44 052
0
-115 198
0
-105 958
-255 129
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-44 052
-115 198
-105 958
-255 129
5.1. valsts pamatbudžets
-44 052
-115 198
-105 958
-255 129
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023. gada līdz 2026. gada 31. maijam.
Investīcijas projekta īstenošanas izdevumu sadalījums pa gadiem norādīts tabulā zemāk (euro).
Finansējuma avots 2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads
1.Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums 295 660 634 454 590 454 159 432
2.Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, t.sk.: 44 052 115 198 105 958 21 638
2.1. Mācīšanās un attīstības sistēmas iegāde un ieviešana   42 000  114 240 105 000 21 000
2.2. Projekta vadība un administrēšanas izmaksas, t.sk. darba vietas aprīkojums, telpu uzturēšana  2 052 958 958 638
Kopā 339 712 749 652 696 412 181 070

Pēc investīcijas projekta īstenošanas sistēmas uzturēšanu plānots segt no valsts budžeta.
Uzturēšanas izmaksas plānotas 400 268 euro apmērā  ik gadu, tajā skaitā:
- maksa par aktīvajiem lietotājiem 363 000 euro (aktīvo lietotāju skaits 30 000  x  maksa par vienu lietotāju 10 euro  x 0,21 PVN);
- klientu atbalsts 25 168 euro (5h/nedēļā (52 nedēļas gadā) ar stundas likmi 80 euro x 0,21 PVN); 
- citi izdevumi, t.sk. integrāciju risinājumu izstrāde 12 100 euro (sistēmas integrācija 10 000 x 0,21 PVN). 

Izmaksas sistēmas uzturēšanai 2026. gadā  (7 mēneši) ir ne vairāk kā 233 491 euro un turpmākajos gados ne vairāk kā 400 268 euro gadā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms
Cita informācija
Investīcijas finansējuma sadalījums veikts tādējādi, ka, ja tiks palielināts kādas izmaksu pozīcijas apjoms, tad attiecīgi tiks samazinātas kādas citas pozīcijas izmaksas. Projekta īstenošanas laikā netiks pārsniegts projektam piešķirtais Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds)  finansējums. 
Nepieciešamais finansējums Valsts kancelejai projekta īstenošanai un pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. 
Pēc investīcijas projekta pabeigšanas projekta uzturēšanas izdevumu segšanai nepieciešamais papildu finansējums tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Atbilstoši 28.02.2023. MK sēdes protokollēmumam Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai informēt Valsts kanceleju par to, ka valsts budžeta iestāde iesniegusi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā  Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" projekta iesniegumu. Ja nepieciešams, Valsts kanceleja 10 darbdienu laikā sniedz viedokli.
Papildus norādītajam finansējumam Valsts administrācijas skolas budžetā ir finansējums esošās Mācību pārvaldības sistēmas uzturēšanai un pilnveidošanai 16 595 euro apmērā ik gadu. Plānots, ka Mācību pārvaldības sistēmas darbība tiks nodrošināta vēl vismaz 5 gadus pēc Eiropas Sociālā fonda projektu Nr.3.4.2.0/15/I/001 "Valsts pārvaldes cilvēkresursu profesionālā pilnveide labāka regulējuma izstrādē mazo un vidējo komersantu atbalsta jomā" un Nr.3.4.2.0/15/I/002 "Valsts pārvaldes cilvēkresursu profesionālā pilnveide korupcijas novēršanas un ēnu ekonomikas mazināšanas jomā” beigām (t.i. līdz 2027.gada 31.decembrim), vienlaicīgi nepieļaujot funkcionalitātes dublēšanos ar Mācīšanās un attīstības sistēmu.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts paredz pilnveidot publiskās pārvaldes organizatoriskos jautājumus. Sabiedrības līdzdalība tiek nodrošināta līdz ar projekta pieejamību tiesību aktu projektu publiskajā portālā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kanceleja
  • Valsts administrācijas skola

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Tiks mazināta pakalpojuma administrēšanas funkcija, izmantojot IKT sistēmas automatizācijas iespējas.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Plānots, ka Mācīšanās un attīstības sistēma ļaus digitalizēt daļu no pakalpojuma, piedāvājot, piemēram, e-mācības.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Plānots, ka Mācīšanās un attīstības sistēma ļaus optimizēt daļu no pakalpojuma, pārskatot mācīšanās pakalpojuma nodrošināšanas plūsmas, t.sk. iesaistītās personas pakalpojuma saskaņošanā.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekta mērķauditorija ir valsts budžeta iestādēs nodarbinātie.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekta ietvaros plānots attīstīt publiskajā pārvaldē nodarbināto profesionālās attīstības pakalpojumu un ieviest vairāku līmeņu mācīšanās un attīstības koplietošanas platformu.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekts nodrošinās publiskajā pārvaldē nodarbināto profesionālās attīstības pakalpojumu. Tiks izvēlēts IKT risinājums, kas piedāvā visaptverošu, vairāku līmeņu mācīšanās un attīstības platformu, tai skaitā e-mācību risinājumus.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts veicinās IKT un e-pakalpojumu lietošanu, kā arī sekmēs digitālo prasmju apgūšanu. 

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks sekmēta Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027. gadam rīcības virziena “Tehnoloģiskā vide un pakalpojumi” uzdevuma “Mūsdienu tehnoloģiju un racionālas, resursu efektīvas, lietotājorientētas un atvērtas pārvaldības ieviešana, lai kvalitatīvi nodrošinātu publiskos pakalpojumus, ievērojot “primāri digitāls”, proaktīvas pakalpojumu sniegšanas un vienreizes principu, t. sk. pārrobežu, kā arī veiktu valsts pārvaldes un pašvaldību IKT infrastruktūras un atbalsta procesu optimizāciju un centralizāciju” sasniegšana.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts veicinās pieejamāku publiskajā pārvaldē nodarbināto profesionālās attīstības pakalpojumu dažādām grupām, tai skaitā personām ar invaliditāti. 

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Datu aizsardzība tiks nodrošināta atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas un Fizisko personu datu aizsardzības likuma prasībām. 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi