24-TA-1280: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 12. augusta noteikumos Nr. 471 "Parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu drošības un tehniskās prasības"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 12. augusta noteikumos Nr. 471 “Parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu drošības un tehniskās prasības”” (turpmāk – Noteikumu projekts) sagatavots, lai nodrošinātu:
1) Vietējo pašvaldību referendumu likuma 4.panta piektajā daļā ietverto deleģējumu MK, proti, noteikt minimālās drošības un tehniskās prasības elektroniskai parakstu vākšanai par pašvaldības referenduma ierosināšanu (skat. likumu "Grozījumi Vietējo pašvaldību referendumu likumā" (pieņemts 2024.gada 20. jūnijā un stāsies spēkā 2024.gada 1.septembrī)).
2) MK 2024.gada 30.janvāra protokollēmuma Nr.5/34.§ “Informatīvais ziņojums "Par vēlēšanu procesu nodrošināšanai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, resursu apjomu un ilgtermiņa vīziju"” 4.punktā doto uzdevumu (ierobežotas pieejamības informācija).
1) Vietējo pašvaldību referendumu likuma 4.panta piektajā daļā ietverto deleģējumu MK, proti, noteikt minimālās drošības un tehniskās prasības elektroniskai parakstu vākšanai par pašvaldības referenduma ierosināšanu (skat. likumu "Grozījumi Vietējo pašvaldību referendumu likumā" (pieņemts 2024.gada 20. jūnijā un stāsies spēkā 2024.gada 1.septembrī)).
2) MK 2024.gada 30.janvāra protokollēmuma Nr.5/34.§ “Informatīvais ziņojums "Par vēlēšanu procesu nodrošināšanai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, resursu apjomu un ilgtermiņa vīziju"” 4.punktā doto uzdevumu (ierobežotas pieejamības informācija).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt norādi, uz kāda likuma pamata noteikumi izdoti, ar atsauci uz Vietējo pašvaldību referendumu likuma 4.panta piekto daļu. Vietējo pašvaldību referendumu likuma, kurš stāsies spēkā 2024.gada 1.septembrī, 4.panta piektajā daļā ir dots deleģējums MK noteikt minimālās drošības un tehniskās prasības elektroniskai parakstu vākšanai par pašvaldības referenduma ierosināšanu. Tāpat Noteikumu projekts paredz, ka prasība šifrēt personas datus nav attiecināma, ja parakstu vākšanu nodrošina ar paaugstinātas drošības sistēmu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2024.
Pamatojums
Pamatojoties uz Vietējo pašvaldību referendumu likumu, kurš stāsies spēkā 2024.gada 1.septembrī. Minētā likuma 4.panta piektajā daļā ir dots deleģējums MK noteikt minimālās drošības un tehniskās prasības elektroniskai parakstu vākšanai par pašvaldības referenduma ierosināšanu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2022. gada 17. martā Saeimā pieņemts Vietējo pašvaldību referendumu likums, kas stāsies spēkā 2024. gada 1. septembrī. Minētā likuma 4.panta piektajā daļā ir dots deleģējums MK noteikt minimālās drošības un tehniskās prasības elektroniskai parakstu vākšanai par pašvaldības referenduma ierosināšanu.
Spēkā esošie MK 2014.gada 12.augusta noteikumi Nr.471 "Parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu drošības un tehniskās prasības" (turpmāk - Noteikumi) paredz vienādas prasības gan privātpersonām, gan valsts institūcijām, kas nodrošina parakstu vākšanu attiecībā uz parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu, proti nosakot, ka tai jābūt aizsargātai pret ievainojumiem un ļaunprātīgu izmantošanu saskaņā ar labo praksi tajā skaitā nosakot, ka parakstu vākšanas sistēma šifrē personas datus, kas tiek saglabāti elektroniskā formātā.
Atbilstoši grozījumiem Valsts informācijas sistēmu likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.jūnijā, Noteikumu projekts vairs neparedz informācijas sistēmas turētāja funkcijas.
Spēkā esošie MK 2014.gada 12.augusta noteikumi Nr.471 "Parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu drošības un tehniskās prasības" (turpmāk - Noteikumi) paredz vienādas prasības gan privātpersonām, gan valsts institūcijām, kas nodrošina parakstu vākšanu attiecībā uz parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu, proti nosakot, ka tai jābūt aizsargātai pret ievainojumiem un ļaunprātīgu izmantošanu saskaņā ar labo praksi tajā skaitā nosakot, ka parakstu vākšanas sistēma šifrē personas datus, kas tiek saglabāti elektroniskā formātā.
Atbilstoši grozījumiem Valsts informācijas sistēmu likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.jūnijā, Noteikumu projekts vairs neparedz informācijas sistēmas turētāja funkcijas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošie Noteikumi pēc būtības jau nosaka prasības, kas būtu attiecināmas arī uz Vietējo pašvaldību referendumu likuma 4.panta piektajā daļā doto deleģējumu MK un ir piemērojamas arī uz elektroniskai parakstu vākšanu pašvaldības referenduma ierosināšanai, attiecīgi Noteikumus nepieciešams papildināt ar atsauci uz Vietējo pašvaldību referendumu likumā doto deleģējumu MK.
Parakstu skaitīšanu nav iespējams nodrošināt ar šifrētiem parakstiem (piemēram gadījumos, kad paraksttiesīgajai personai mainās personas kods), līdz ar to šo parakstu skaitīšanas un pārbaudes procesā notiek šifrēto parakstu atšifrēšana. Vēršam uzmanību, ka šifrēšana un atšifrēšana padara lēnāku parakstu skaitīšanu. Lai īstenotu Noteikumos paredzēto personas datu šifrēšanu portāla parakstu vākšanas sistēmā, nepieciešami būtiski valsts budžeta ieguldījumi un tas sadārdzina attiecīgās sistēmas darbināšanu un uzturēšanu. Vēršam uzmanību, ka Noteikumos noteiktā prasība, šifrēt personas datus, kas tiek saglabāti elektroniskā formātā, būtu attiecināma tikai uz parakstu vākšanas sistēmām, ko nodrošina privātpersonas. Šāds secinājums izriet, ņemot vērā, ka uz privātpersonu informācijas sistēmām tajā skaitā parakstu vākšanas sistēmu nav attiecināmas prasības, kas izriet no MK 2015.gada 28.jūlija noteikumiem Nr. 442 “Kārtība, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība minimālajām drošības prasībām” (turpmāk – MK noteikumi Nr.442.) un šifrēšana ir paredzēta kā faktiski vienīgais personas datu aizsardzības pasākums privātpersonas informācijas sistēmai. Savukārt attiecībā uz Valsts reģionālās attīstības aģentūras (turpmāk – VRAA) pārziņā esošo parakstu vākšanas sistēmu, primāri tiek attiecinātas MK noteikumos Nr.442. paredzētās prasības paaugstinātas drošības sistēmām, kas ietver arī personas datu aizsardzību. Vēršam uzmanību, ka parakstu vākšanas procesā nav jānodrošina aizklātums. Līdz ar to, lai mazinātu slogu veicot parakst pārbaudes, kā arī lai neveiktu nepamatotas papildus izmaksas no valsts budžeta, secināms, ka datu šifrēšana parakstu vākšanas sistēmai, ko nodrošina valsts institūcija savas funkcijas vai uzdevuma ietvaros nav nepieciešama. Vēršam uzmanību, ka jau šobrīd parakstu vākšanas sistēmu nodrošina VRAA kā valsts institūcija un ievērojot visas prasības, kas noteiktas paaugstinātām drošības sistēmām, tajā skaitā personas datu aizsardzību.
Spēkā esošā Noteikumu redakcija nosaka, ka Centrālā vēlēšanu komisija (turpmāk – CVK) ir sistēmas pārzinis un VRAA ir turētājs. Atbilstoši grozījumiem Valsts informācijas sistēmu likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.jūnijā un vairs neparedz informācijas sistēmas turētāja funkcijas, Noteikumu projektā nepieciešams veikt grozījumus, kas nosaka, ka VRAA ir portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmas pārzinis.
Ņemot vērā, ka no 2023. gada 30. janvāra portāls Latvija.lv tika pārcelts uz jaunu domēna adresi – https://latvija.gov.lv, nepieciešams veikt attiecīgus labojumus Noteikumos.
Lai nodrošinātu informācijas izgūšanu no Fizisko personu reģistra, izmantojot Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu vai valsts informācijas sistēmu savietotāju saskaņā ar Noteikumu 6. un 7.punktā, kā arī Noteikumu paredzētajā 6.1 punktā noteikto nepieciešams paredzēt pārejas periodu, lai pielāgotu tehnisko risinājumu un izveidotu korektu datu apriti. Ņemot vērā nepieciešamā tehniskā risinājuma pielāgojumu apjomu, provizoriski to varētu īstenot viena gada laikā. Līdz ar to Noteikumu nodaļu “Noslēguma jautājumi” tiek paredzēts papildināt ar jaunu punktu, kas paredz, ka līdz attiecīga tehniskā risinājuma izveidei, bet ne ilgāk kā līdz 2025.gada 31.decembrim, aģentūra minēto informāciju no Fizisko personu reģistra saņem tiešsaistes datu pārraides režīmā izmantojot tiešo integrāciju.
Parakstu skaitīšanu nav iespējams nodrošināt ar šifrētiem parakstiem (piemēram gadījumos, kad paraksttiesīgajai personai mainās personas kods), līdz ar to šo parakstu skaitīšanas un pārbaudes procesā notiek šifrēto parakstu atšifrēšana. Vēršam uzmanību, ka šifrēšana un atšifrēšana padara lēnāku parakstu skaitīšanu. Lai īstenotu Noteikumos paredzēto personas datu šifrēšanu portāla parakstu vākšanas sistēmā, nepieciešami būtiski valsts budžeta ieguldījumi un tas sadārdzina attiecīgās sistēmas darbināšanu un uzturēšanu. Vēršam uzmanību, ka Noteikumos noteiktā prasība, šifrēt personas datus, kas tiek saglabāti elektroniskā formātā, būtu attiecināma tikai uz parakstu vākšanas sistēmām, ko nodrošina privātpersonas. Šāds secinājums izriet, ņemot vērā, ka uz privātpersonu informācijas sistēmām tajā skaitā parakstu vākšanas sistēmu nav attiecināmas prasības, kas izriet no MK 2015.gada 28.jūlija noteikumiem Nr. 442 “Kārtība, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība minimālajām drošības prasībām” (turpmāk – MK noteikumi Nr.442.) un šifrēšana ir paredzēta kā faktiski vienīgais personas datu aizsardzības pasākums privātpersonas informācijas sistēmai. Savukārt attiecībā uz Valsts reģionālās attīstības aģentūras (turpmāk – VRAA) pārziņā esošo parakstu vākšanas sistēmu, primāri tiek attiecinātas MK noteikumos Nr.442. paredzētās prasības paaugstinātas drošības sistēmām, kas ietver arī personas datu aizsardzību. Vēršam uzmanību, ka parakstu vākšanas procesā nav jānodrošina aizklātums. Līdz ar to, lai mazinātu slogu veicot parakst pārbaudes, kā arī lai neveiktu nepamatotas papildus izmaksas no valsts budžeta, secināms, ka datu šifrēšana parakstu vākšanas sistēmai, ko nodrošina valsts institūcija savas funkcijas vai uzdevuma ietvaros nav nepieciešama. Vēršam uzmanību, ka jau šobrīd parakstu vākšanas sistēmu nodrošina VRAA kā valsts institūcija un ievērojot visas prasības, kas noteiktas paaugstinātām drošības sistēmām, tajā skaitā personas datu aizsardzību.
Spēkā esošā Noteikumu redakcija nosaka, ka Centrālā vēlēšanu komisija (turpmāk – CVK) ir sistēmas pārzinis un VRAA ir turētājs. Atbilstoši grozījumiem Valsts informācijas sistēmu likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.jūnijā un vairs neparedz informācijas sistēmas turētāja funkcijas, Noteikumu projektā nepieciešams veikt grozījumus, kas nosaka, ka VRAA ir portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmas pārzinis.
Ņemot vērā, ka no 2023. gada 30. janvāra portāls Latvija.lv tika pārcelts uz jaunu domēna adresi – https://latvija.gov.lv, nepieciešams veikt attiecīgus labojumus Noteikumos.
Lai nodrošinātu informācijas izgūšanu no Fizisko personu reģistra, izmantojot Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu vai valsts informācijas sistēmu savietotāju saskaņā ar Noteikumu 6. un 7.punktā, kā arī Noteikumu paredzētajā 6.1 punktā noteikto nepieciešams paredzēt pārejas periodu, lai pielāgotu tehnisko risinājumu un izveidotu korektu datu apriti. Ņemot vērā nepieciešamā tehniskā risinājuma pielāgojumu apjomu, provizoriski to varētu īstenot viena gada laikā. Līdz ar to Noteikumu nodaļu “Noslēguma jautājumi” tiek paredzēts papildināt ar jaunu punktu, kas paredz, ka līdz attiecīga tehniskā risinājuma izveidei, bet ne ilgāk kā līdz 2025.gada 31.decembrim, aģentūra minēto informāciju no Fizisko personu reģistra saņem tiešsaistes datu pārraides režīmā izmantojot tiešo integrāciju.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka spēkā esošie Noteikumi pēc būtības jau nosaka prasības, kas būtu attiecināmas arī uz Vietējo pašvaldību referendumu likuma 4.panta piektajā daļā doto deleģējumu MK un ir piemērojamas arī uz parakstu vākšanu pašvaldības referenduma ierosināšanai, līdz ar to Noteikumi papildināti ar atsauci uz Vietējo pašvaldību referenduma likumā doto deleģējumu MK.
Ņemot vērā, ka datu nodošanai uz portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu paredzēts izmantot gan Valsts informācijas sistēmu savietotāju (turpmāk - VISS), gan Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (turpmāk - DAGR), tiek precizēta redakcija Noteikumu 6. un 7.punktā, kā arī Noteikumi tiek papildināti ar 6.1 punktu, kurā tiek noteikts, ka VISS tiek izmantots atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumiem Nr. 374 "Valsts informācijas sistēmu savietotāja noteikumi", bet DAGR tiek izmantots atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 31. oktobra noteikumiem Nr. 624 "Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas noteikumi".
Noteikumu projekta 1.8.apakšpunkts paredz, ka Noteikumu 51.7.1.apakšpunkts tiek papildināts ar teikumu, kas savukārt paredz, ka prasība šifrēt personas datus, kas tiek saglabāti elektroniskā formātā, nav attiecināma, ja parakstu vākšanu nodrošina ar paaugstinātas drošības sistēmu, kuras pārzinis ir valsts institūcija.
Portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmai tiek ievērotas visas drošības prasības, kas attiecināmas uz paaugstinātām drošības sistēmām atbilstoši MK noteikumiem Nr.442 un Noteikumos paredzētie parakstu dati tiks glabāti datu glabātuvē, kurai piekļuve būs tikai CVK noteiktām personām atbilstoši normatīvajiem aktiem par tautas nobalsošanu, likumu ierosināšanu un Eiropas pilsoņu iniciatīvu un vietējo pašvaldību referendumu īstenošanu.
Atbilstoši grozījumiem Valsts informācijas sistēmu likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.jūnijā un vairs neparedz informācijas sistēmas turētāja funkcijas, Noteikumu projekts nosaka, ka VRAA ir portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmas pārzinis.
Ņemot vērā, ka no 2023. gada 30. janvāra portāls Latvija.lv tika pārcelts uz jaunu domēna adresi – https://latvija.gov.lv, Noteikumu projekta 1.2.apakšpunkts paredz aizstāt tīmekļvietnes nosaukumu www.latvija.lv ar tīmekļvietnes nosaukumu www.latvija.gov.lv.
Ņemot vērā, ka datu nodošanai uz portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmu paredzēts izmantot gan Valsts informācijas sistēmu savietotāju (turpmāk - VISS), gan Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (turpmāk - DAGR), tiek precizēta redakcija Noteikumu 6. un 7.punktā, kā arī Noteikumi tiek papildināti ar 6.1 punktu, kurā tiek noteikts, ka VISS tiek izmantots atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumiem Nr. 374 "Valsts informācijas sistēmu savietotāja noteikumi", bet DAGR tiek izmantots atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 31. oktobra noteikumiem Nr. 624 "Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas noteikumi".
Noteikumu projekta 1.8.apakšpunkts paredz, ka Noteikumu 51.7.1.apakšpunkts tiek papildināts ar teikumu, kas savukārt paredz, ka prasība šifrēt personas datus, kas tiek saglabāti elektroniskā formātā, nav attiecināma, ja parakstu vākšanu nodrošina ar paaugstinātas drošības sistēmu, kuras pārzinis ir valsts institūcija.
Portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmai tiek ievērotas visas drošības prasības, kas attiecināmas uz paaugstinātām drošības sistēmām atbilstoši MK noteikumiem Nr.442 un Noteikumos paredzētie parakstu dati tiks glabāti datu glabātuvē, kurai piekļuve būs tikai CVK noteiktām personām atbilstoši normatīvajiem aktiem par tautas nobalsošanu, likumu ierosināšanu un Eiropas pilsoņu iniciatīvu un vietējo pašvaldību referendumu īstenošanu.
Atbilstoši grozījumiem Valsts informācijas sistēmu likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.jūnijā un vairs neparedz informācijas sistēmas turētāja funkcijas, Noteikumu projekts nosaka, ka VRAA ir portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmas pārzinis.
Ņemot vērā, ka no 2023. gada 30. janvāra portāls Latvija.lv tika pārcelts uz jaunu domēna adresi – https://latvija.gov.lv, Noteikumu projekta 1.2.apakšpunkts paredz aizstāt tīmekļvietnes nosaukumu www.latvija.lv ar tīmekļvietnes nosaukumu www.latvija.gov.lv.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Valsts reģionālās attīstības aģentūra un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde noteikumu projektā noteiktās funkcijas nodrošinās tām piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedriskā apspriešana netika veikta ņemot vērā noteikumu projekta virzības steidzamību un to, ka tas skar tikai VRAA un CVK.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts digitālās attīstības aģentūra
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
- Tiesu administrācija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Portāla parakstu vākšanas tiešsaistes sistēmas pārzinis turpmāk būs Valsts reģionālās attīstības aģentūra
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekta izpilde neietekmē esošās pārvaldes funkcijas un institucionālo struktūru, jo īstenošana tiks veikta esošo institūciju un cilvēkresursu ietvaros. Papildu cilvēkresursi un finanšu līdzekļi nav nepieciešami, jaunas institūcijas netiek veidotas, kā arī netiek likvidētas esošās.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Jā, jo dati tiks saglabāti nešifrētā veidā paaugstinātas drošības informācijas sistēmā.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi