1.1. Pamatojums
1.2. Mērķis
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Minētā nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Projekta konceptuālā nepieciešamība ir apliecināta ar informatīvo ziņojumu “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.reformas un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.1.r reformas “Administratīvi teritoriālā reforma” 3.1.1..i. investīcijas “Valsts reģionālo un vietējo autoceļu tīkla uzlabošana” īstenošanu” (Ministru kabineta 2022. gada 8. novembra sēdes protokollēmums (prot. Nr.56, 36.§).
Nekustamā īpašuma “Cēsu iela 7” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8015 002 1815) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8015 002 1815 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas un zemesgrāmatas datiem):
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu – sarkanā līnija – 0,0116 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam – 0,0233 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar gāzesvadu ar spiedienu līdz 0,4 megapaskāliem – 0,0123 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0206 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0271 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu – 0,0213 ha platībā.
Ņemot vērā Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus, zemes vienības robežu, situācijas un apgrūtinājumu plānā noteiktie apgrūtinājumi daļēji attiecas uz atsavināmo nekustamo īpašumu. Zemes ierīcības projekta īstenošanas ietvaros atsavināmā nekustamā īpašuma daļā tiks noteikti atbilstoši apgrūtinājumi un to parametri. Atbilstoši Aizsargjoslu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam ir ievērojami noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks nav sniedzis informāciju par to vai piekrīt nekustamā īpašuma “Cēsu iela 7” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8015 002 1815) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8015 002 1815) daļas 0,0049 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Siguldā, Siguldas novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12. februāra lēmumu Nr.03.1-14/506 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Cēsu iela 7” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8015 002 1815) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8015 002 1815) daļu 0,0049 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Siguldā, Siguldas novadā, nosakot to 821,73 euro (16,77 euro par vienu kvadrātmetru). Platības izmaiņas gadījumā atlīdzības apmērs tiks noteikts atbilstoši noteiktajai nekustamā īpašuma viena kvadrātmetra cenai.
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz atsavināmā nekustamā īpašuma daļu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
1.6. Cita informācija
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts reģionālā autoceļa P8 “Inciems-Sigulda-Ķegums” lietotājus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar nekustamā īpašuma īpašnieku un netiešā veidā skar valsts reģionālā autoceļa P8 “Inciems-Sigulda-Ķegums” lietotājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību vai pārbūvi, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Izdevumi, kas saistīti nepieciešamā nekustamā īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā tiks segti no valsts budžetā 2024. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
4.2. Cita informācija
5.3. Cita informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Ministru kabineta rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
6.4. Cita informācija
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"