25-TA-1225: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai modernizētu Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu (turpmāk – amatpersona) jaunā dizaina formas tērpu un uzlabotu to atsevišķo sastāvdaļu funkcionalitāti un amatpersonu vizuālo identitāti kopumā, ir veikti uzlabojumi amatpersonu jaunā dizaina formas tērpa priekšmeta – cepure ar nagu dizainā un papildus izstrādāta jauna amatpersonu jaunā dizaina formas tērpa sastāvdaļa – svārki. Ņemot vērā minēto, projekts paredz ieviest papildu amatpersonu jaunā dizaina formas tērpa sastāvdaļu – svārkus un jaunā dizaina cepuri ar nagu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts ar mērķi ieviest jaunu formas tērpa sastāvdaļu – svārkus un jauna dizaina cepuri ar nagu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 44. panta pirmo daļu amatpersona, pildot dienesta pienākumus, valkā formas tērpu. Savukārt minētā panta otrā daļa noteic, ka amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu nosaka Ministru kabinets.
Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk – amatpersona) formas tērpa aprakstu noteic Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumu Nr. 464 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu” (turpmāk – Noteikumi) 3. un 3.1 pielikums. Atbilstoši Noteikumu 3. un 3.1 pielikumam Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu formas tērpu un svētku (parādes) formas tērpu veido vairākas savstarpēji komplektējamas sastāvdaļas. Viena no Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu svētku (parādes) formas tērpu veidojošajām sastāvdaļām atbilstoši Noteikumu 3.1 pielikumam ir svārki, savukārt Noteikumu 3. pielikums neparedz svārkus kā vienu no amatpersonu formas tērpa komplektējošajām sastāvdaļām.
Noteikumu 3. pielikumā kā viena no amatpersonu formas tērpa komplektējošajām sastāvdaļām ir cepure ar nagu, kas ir oderēta cepure ar nagu tumši zilā krāsā ar pelēku iemalojumu, un tās priekšpusē vidū izvietota Valsts policijas kokarde.
Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk – amatpersona) formas tērpa aprakstu noteic Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumu Nr. 464 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu” (turpmāk – Noteikumi) 3. un 3.1 pielikums. Atbilstoši Noteikumu 3. un 3.1 pielikumam Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu formas tērpu un svētku (parādes) formas tērpu veido vairākas savstarpēji komplektējamas sastāvdaļas. Viena no Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu svētku (parādes) formas tērpu veidojošajām sastāvdaļām atbilstoši Noteikumu 3.1 pielikumam ir svārki, savukārt Noteikumu 3. pielikums neparedz svārkus kā vienu no amatpersonu formas tērpa komplektējošajām sastāvdaļām.
Noteikumu 3. pielikumā kā viena no amatpersonu formas tērpa komplektējošajām sastāvdaļām ir cepure ar nagu, kas ir oderēta cepure ar nagu tumši zilā krāsā ar pelēku iemalojumu, un tās priekšpusē vidū izvietota Valsts policijas kokarde.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Mūsdienu prasībām atbilstošs amatpersonu formas tērps kalpo ne tikai kā būtisks sabiedrības viedokli veicinošs faktors un nozīmīgs tiesībaizsardzības iestādes koptēla un atpazīstamības elements, bet tam ir svarīga loma arī amatpersonu kvalitatīvas dienesta pienākumu izpildes veicināšanā. Tādējādi, turpinot nodrošināt Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonas ar jaunā dizaina formas tērpiem, ir uzklausīti un ņemti vērā amatpersonu viedokļi un vēlmes jaunā dizaina formas tērpa uzlabošanai, lai nodrošinātu amatpersonas ar moderniem, kvalitatīviem un mūsdienu prasībām atbilstošiem formas tērpiem, kuri ir piemēroti katras amatpersonas dienesta pienākumu izpildei un nodrošina komfortablu tā valkāšanu dienesta videi raksturīgos apstākļos, un izstrādāts jauns dizains cepurei ar nagu un jauna formas tērpa sastāvdaļa – svārki. Izmaiņas cepurei ir veiktas, jo cepures ar nagu būs pieejamas divos variantos: ar metāla kokardi un austo kokardi.
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 44. panta trešajā daļā noteikto amatpersonas formas tērpa izsniegšanas normas, nēsāšanas kārtību, lietošanas ilgumu un nodošanas kārtību, nosaka iestādes vadītājs, jaunās formas tērpa komplektējamās sastāvdaļas – svārku nēsāšanas kārtība tiks noteikta Valsts policijas iekšējos noteikumos.
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 44. panta trešajā daļā noteikto amatpersonas formas tērpa izsniegšanas normas, nēsāšanas kārtību, lietošanas ilgumu un nodošanas kārtību, nosaka iestādes vadītājs, jaunās formas tērpa komplektējamās sastāvdaļas – svārku nēsāšanas kārtība tiks noteikta Valsts policijas iekšējos noteikumos.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā problēmas aprakstā izklāstīto, projekts paredz izteikt Noteikumu 3. pielikumu jaunā redakcijā, iekļaujot tajā jaunā dizaina cepuri ar nagu un jaunu formas tērpa sastāvdaļu – svārkus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts piešķirtā finansējuma formas tērpu iegādei ietvaros Iekšlietu ministrijas programmas 06.00.00 "Valsts policijas darbība" apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts policija, Valsts policijas koledžaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/70dc3d9d-61e5-408a-aab7-c96cd5df7528
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Valsts kancelejas Tiesību aktu projektu publiskā portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" publicētā iebildumu un priekšlikumu izteikšanas termiņa ietvaros no sabiedrības pārstāvjiem iebildumi vai priekšlikumi par projektu netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
