Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-12: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finansējuma piešķiršanu Cēsu novada domei
 " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
MK 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 236 “Aizsardzības ministrijas nolikums” 4.4.1 apakšpunkts.
Cēsu novadā, Cēsīs, Dzirnavu ielā 52/54 atrodas militārais objekts, kuram piekļuve tiek nodrošināta pa Krasta ielu posmā no Viestura ielas līdz Gaujaslīču ielai, pa Gaujaslīču ielu un pa Dzirnavu ielu posmā no Gaujaslīču ielas līdz Dzirnavu ielai 52/54. Ielas pieder Cēsu novada pašvaldībai. Minēto ielu (ielu posmu) segums ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī, ielu segumu ir nepieciešams uzlabot.
No Aizsardzības ministrijas budžeta 2021. gadā ir nepieciešams piešķirt Cēsu novada domei finansējumu 134 492 euro apmērā ielu, kas ved pie militāra objekta, seguma virsmas apstrādei.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts sagatavots, lai piešķirtu Cēsu novada domei finansējumu pašvaldības infrastruktūras sakārtošanai.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Cēsu novadā, Cēsīs, pilsētas ziemeļu daļā Dzirnavu ielā 52/54 atrodas militārais objekts – militārā bāze “Pipariņi”. Atbilstoši Aizsardzības ministrijas un Nacionālo bruņoto spēku attīstības plāniem militāro bāzi ir plānots attīstīt.
Piekļuve pie militārā objekta Dzirnavu ielā 52/54, Cēsīs, tiek nodrošināta pa Krasta ielu (zemes vienības kadastra apzīmējums 4201 001 0148) posmā no Viestura ielas līdz Gaujaslīču ielai, pa Gaujaslīču ielu (zemes vienības kadastra apzīmējums 4201 001 0149) un pa Dzirnavu ielu (zemes vienības kadastra apzīmējums 4201 001 0150) posmā no Gaujaslīču ielas līdz Dzirnavu ielai 52/54.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Minēto ielu, to posmu kopējais garums ir 1 800 metru, ielas ir ar grants segumu. Esošais ielu grants segums ir stipri nolietojies, tādēļ to ir nepieciešams piebērt un pastiprināt. Lai uzlabotu ielu segumu, ir plānots veikt ielu seguma divkārtu virsmas apstrādi.
Risinājuma apraksts
Tā kā Nacionālie bruņotie spēki intensīvi izmanto minēto ielu posmu, lai piekļūtu militārajam objektam, Aizsardzības ministrijas interesēs ir uzlabot ielu segumu.
Lai veiktu ielu seguma uzlabošanu, Cēsu novada pašvaldība 2021. gada 12. jūlijā izsludināja atklātu konkursu “Grants seguma ielu un ceļu virsmas apstrāde Cēsu novadā”, kurā viena no iepirkuma daļām ir “Divkārtu virsmas apstrāde posmā Dzirnavu iela – Gaujaslīču iela – Krasta iela, Cēsīs, Cēsu novadā”.
Cēsu novada domes Iepirkumu komisija ir pieņēmusi lēmumu – iepirkuma daļai “Divkārtu virsmas apstrāde posmā Dzirnavu iela – Gaujaslīču iela – Krasta iela, Cēsīs, Cēsu novadā” ir izvēlēts pakalpojuma sniedzējs par līguma summu 111 150,00 euro bez PVN. Attiecīgi kopējās ielu seguma virsmas apstrādes izmaksas ir 134 491,50 euro ar PVN.
Ņemot vērā vienošanos ar Cēsu novada domi, Aizsardzības ministrija paredz piešķirt Cēsu novada domei nepieciešamo finansējumu ielu seguma virsmas apstrādei 134 492 euro apmērā.
Pasūtītājs Cēsu novada pašvaldības ielu seguma virsmas apstrādes darbu veikšanai ir Cēsu novada pašvaldība.
Lai nodrošinātu Cēsu novada pašvaldības ielu seguma virsmas apstrādes darbu veikšanu, Aizsardzības ministrija noslēgs sadarbības līgumu ar Cēsu novada domi par piešķirto finansējumu, nosakot piešķirtā finansējuma izlietojuma kontroli, kā arī Cēsu novada domes atbildību par grāmatvedības datu pareizību un finanšu līdzekļu izlietojumu atbilstoši plānotajam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ņemot vērā, ka ielas, kuru segums ir jāuzlabo, ir pašvaldības īpašumā, finansējuma piešķiršana Cēsu novada pašvaldībai ir atbilstošākais risinājums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ministru kabineta rīkojuma projekta izpilde tiks nodrošināta no 2021. gada Aizsardzības ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Aizsardzības īpašumu pārvaldīšana” paredzētajiem līdzekļiem, piešķirot Cēsu novada domei finansējumu 134 492 euro apmērā ielu seguma virsmas apstrādei – veicot pārdali budžeta programmas ietvaros no kapitālajiem izdevumiem uz kapitālo izdevumu transfertiem.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Pašvaldības ielu seguma apstrāde pozitīvi ietekmēs iedzīvotājus, kuri ikdienā pārvietojas pa Krasta ielu posmā no Viestura ielas līdz Gaujaslīču ielai, Gaujaslīču ielu un Dzirnavu ielu posmā no Gaujaslīču ielas līdz Dzirnavu ielai 52/54, Cēsīs, Cēsu novadā.
Juridiskās personas
  • Cēsu novada pašvaldība
  • Nacionālie bruņotie spēki
Ietekmes apraksts
MK rīkojums ietekmēs Cēsu novada pašvaldību, kura ir atbildīga par publisko iepirkumu jomas normatīvo aktu ievērošanu un pašvaldības ielu seguma apstrādes darbu iepirkuma līguma īstenošanas uzraudzību.
Pēc pašvaldības ielu seguma apstrādes tiks uzlabota piekļuve militārajam objektam Dzirnavu ielā 52/54, Cēsīs, Cēsu novadā, kas ietekmēs Nacionālos bruņotos spēkus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Cēsu novada pašvaldība
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Aizsardzības ministrija
  • Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs
  • Cēsu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi