Anotācija (ex-ante)

21-TA-1322: Noteikumu projekts (Groza manuāli)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 775 "Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma piemērošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Izpildot Ministru prezidenta 2021. gada 12. maija rezolūciju Nr. 2021-1.1.1/28-28 - par nepieciešamiem uzlabojumiem pētniecības un attīstības statistikas datu iegūšanai, t.sk. izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (turpmāk arī – VID EDS) resursus, bija izstrādāts likumprojekts "Grozījumi Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā", kas Saeimā pieņemts 2021. gada 11. novembrī (turpmāk – Likuma grozījumi). Likuma grozījumi noteic, ka vidējām un lielām sabiedrībām finanšu pārskata pielikumā ir jāsniedz arī detalizēta informācija par pētniecības un attīstības izmaksām.
Lai nodrošinātu Likuma grozījumu piemērošanu, nepieciešams veikt grozījumus saskaņā ar Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma (turpmāk – Likums) 15.panta pirmo un otro daļu izdotajos Ministru kabineta 2015.gada 22.decembra noteikumos Nr.775 "Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma piemērošanas noteikumi" (turpmāk - MK 775).
MK 775 nepieciešams saskaņot arī ar Grāmatvedības likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.janvārī, ietverto regulējumu un ar Komerclikuma grozījumiem, kas pieņemti 2017. gada 15. jūnijā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

1) Ievērojot Likuma grozījumos iekļauto regulējumu, paredzēt konkrētu pētniecības un attīstības statistikas datu iegūšanai nepieciešamo informāciju, kas sniedzama finanšu pārskata pielikumā;
2) precizēt atsauci uz grāmatvedību regulējošo likumu;
3) saskaņot MK 775 ietverto regulējumu ar grāmatvedību un komercdarbību regulējošos likumu spēkā esošo regulējumu.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Likuma 55.panta trešās daļas 2.punktu Vadības ziņojumā sniedz ziņas arī par pasākumiem pētniecības un attīstības jomā.
Jāatzīmē, ka Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 26. jūnija Direktīvas 2013/34/ES par noteiktu veidu uzņēmumu gada finanšu pārskatiem, konsolidētajiem finanšu pārskatiem un saistītiem ziņojumiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/43/EK un atceļ Padomes Direktīvas 78/660/EEK un 83/349/EEK (turpmāk - Grāmatvedības direktīva).  Grāmatvedības direktīvas 4.panta 5.punkts ietver izvēles iespēju dalībvalstīm, nosakot, ka dalībvalstis var pieprasīt uzņēmumiem, kas nav mazie uzņēmumi, papildus informācijai, kura prasīta saskaņā ar šo direktīvu, gada finanšu pārskatos atklāt vēl citu informāciju.
Likuma grozījumu 4.pants papildina Likuma 53.panta “Papildu informācija vidējām un lielām sabiedrībām finanšu pārskata pielikumā” pirmo daļu ar 17.punktu, lai noteiktu prasību vidējām un lielām sabiedrībām finanšu pārskata pielikumā sniegt arī detalizētu informāciju par pētniecības un attīstības izmaksām. Likuma grozījumu sākotnējās ietekmes novērtējuma (anotācijas) I sadaļas 2.punktā un IV sadaļas 1.punktā bija norādīts, ka nepieciešami grozījumi MK 775, lai tos papildinātu ar attiecīgu regulējumu. I sadaļas 2.punktā bija norādīts, konkrēti kāda informācija par pētniecības un attīstības izmaksām jāsniedz finanšu pārskata pielikumā, lai uzlabotu pētniecības un attīstības statistikas datu iegūšanu, tai skaitā izmantojot VID EDS resursus, un ka pēc likumprojekta pieņemšanas šo noteikumu 9.nodaļa “Pētniecības un attīstības pasākumu un sabiedrībā radītu nemateriālo ieguldījumu klasifikācijas nosacījumiem neatbilstošu bezķermenisku lietu norādīšana finanšu pārskatā” tiks papildināta ar jaunu 194.1 punktu šādā redakcijā:
“194.1 “Piemērojot likuma 53. panta pirmās daļas 17. punkta prasības, sabiedrība finanšu pārskata pielikumā sniedz informāciju par pārskata gadā:
194.1 1. bilancē iekļautām (kapitalizētām attīstības izmaksām);
194.1 2. izdevumos norakstītām pētniecības un attīstības izmaksām;
194.1 3. pētniecībā un attīstībā nodarbināto darbinieku skaitu un viņiem aprēķinātās atlīdzības kopsummu;
194.1 4. saņemto valsts finansējumu pētniecības un attīstības darbu veikšanai;
194.1 5. noslēgtiem līgumiem par pētniecības darbu izpildi ar citiem uzņēmumiem.”
Likuma 15.panta pirmās daļas 8.punkts dod pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt pētniecības un attīstības pasākumu un sabiedrībā radītu bezķermenisku lietu, kuras neatbilst nemateriālo ieguldījumu klasifikācijas nosacījumiem, norādīšanu finanšu pārskatā, minot konkrētus piemērus. Pašlaik MK 775 neprasa finanšu pārskata pielikumā sniegt detalizētu informāciju par pētniecības un attīstības izmaksām.
Pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta sniegto informāciju, 2020. gada pārskata bilances postenī “Attīstības izmaksas” informāciju par pētniecības un attīstības izmaksām bija norādījušas sešas lielās sabiedrības un 26 vidējās sabiedrības.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 16. septembra noteikumu Nr. 553 "Latvijas Pētniecības un inovācijas stratēģiskās padomes nolikums" 7. punktu un Ministru prezidenta 2019. gada 10. jūnija rīkojumu Nr. 149 apstiprinātās Latvijas Pētniecības un inovācijas stratēģiskās padomes (turpmāk – LPISP) 2021. gada 30. jūnija sēdē tika pieņemts zināšanai un atbalstīts paredzētais Likuma grozījums par Likuma 53.panta pirmās daļas papildināšanu ar 17.punktu, lai noteiktu prasību finanšu pārskata pielikumā sniegt detalizētu informāciju par pētniecības un attīstības izmaksām, kopā ar informāciju par uzdevuma īstenošanai nepieciešamajiem (paredzētajiem) grozījumiem MK 775, papildinot noteikumus ar jaunu punktu, kurā tiks noteikts, kāda informācija sabiedrībai, saistībā ar pētniecības un attīstības izmaksām būs jāsniedz finanšu pārskata pielikumā, izmantojot VID EDS.
Pašreiz MK 775 ietvertais regulējums nav saskaņots ar Grāmatvedības likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.janvārī, ietverto regulējumu attiecībā uz slēguma finanšu pārskatu uzņēmuma darbības izbeigšanas gadījumā un nav precizēts saistībā ar 2017.gada 15.jūnijā veikto grozījumu Komerclikumā, ar kuru tika izslēgts Komerclikuma 326.pants “Likvidācijas sākuma finansu pārskats”.
 




 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) Ar Likuma grozījumiem tika papildināta Likuma 53.panta “Papildu informācija vidējām un lielām sabiedrībām finanšu pārskata pielikumā” pirmā daļa ar 17.punktu, lai noteiktu prasību vidējām un lielām sabiedrībām finanšu pārskata pielikumā sniegt arī detalizētu informāciju par pētniecības un attīstības izmaksām.
Lai uzlabotu pētniecības un attīstības statistikas datu iegūšanu, tai skaitā izmantojot VID EDS resursus, MK 775 nepieciešams papildināt ar obligātu pienākumu uzņēmumiem (lielajām un vidējām sabiedrībām) sniegt finanšu pārskatu sastāvdaļā - pielikumā, detalizētu informāciju par pētniecības un attīstības izmaksām, bet Ministru kabineta 2016. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 399 “Noteikumi par sabiedrību sagatavoto finanšu pārskatu vai konsolidēto finanšu pārskatu elektroniskā noraksta formu” (turpmāk- MK 399) pielikumā “Finanšu pārskata pielikums vai piezīmes” noteikto formu – ar jaunu sadaļu, kur konkrēto pētniecības un attīstības statistikas datu iegūšanai nepieciešamā informācija sniedzama finanšu pārskata pielikumā strukturizētā veidā, ņemot vērā, ka saskaņā ar Likumā iekļauto pilnvarojumu MK 399 noteic iekļaušanai VID EDS sabiedrību sagatavoto finanšu pārskatu vai konsolidēto finanšu pārskatu (ja tāds ir) bilances, peļņas vai zaudējumu, naudas plūsmas pārskata, pašu kapitāla izmaiņu pārskata un finanšu pārskata pielikuma elektroniskā noraksta formu. Šie grozījumi vērsti uz statistikas datu iegūšanas par veiktajiem ieguldījumiem pētniecībā un attīstībā no gadu pārskatiem problēmas risināšanu.
Lai Likuma subjekti varētu sagatavot tādu informāciju par šīm izmaksām, kas būtu izmantojama statistikas vajadzībām un salīdzināma, papildus Likuma grozījumiem nepieciešams izdarīt grozījumus MK 775 un MK 399.


2) Jaunā Grāmatvedības likuma 21.panta “Slēguma finanšu pārskats uzņēmuma darbības izbeigšanas gadījumā” pirmā daļa ietver noteikumu, ka, izbeidzot uzņēmuma darbību, sagatavo tādu uzņēmuma darbības slēguma finanšu pārskatu, kas sastāv tikai no bilances un peļņas vai zaudējumu aprēķina. Bet MK 775 277. punkts pašreiz ietver atšķirīgu regulējumu, nosakot, ka likvidējamās sabiedrības finanšu pārskats, kuru sagatavo par to pārskata gadu, kurā likvidācija uzsākta, kā arī par katru nākamo pārskata gadu, kurā turpinās uzsāktā likvidācija, sastāv no tādām pašām finanšu pārskata sastāvdaļām, no kādām sastāv attiecīgās sabiedrības finanšu pārskats. Savukārt MK 775 13.3.apakšnodaļa “Papildu informācijas sniegšana finanšu pārskata pielikumā” (287. un 288.punkts) noteic informācijas sniegšanas prasību finanšu pārskata pielikumā. Tomēr Grāmatvedības likums neprasa, lai slēguma finanšu pārskatam tiktu sagatavots pielikums. Turklāt MK 272. un 290.punkts ietver atsauces uz likumu “Par grāmatvedību”, kuru aizstās Grāmatvedības likums.

3) Komerclikuma 322.panta “Likvidatora tiesības un pienākumi” sestā daļa noteic, ka likvidācijas laikā sabiedrības firmai pievieno vārdu “likvidējamā”. Ar 2017.gada 15.jūnija likumu izslēgts Komerclikuma 326.pants “Likvidācijas sākuma finansu pārskats”. Savukārt MK 775 276.1. un 276.2.apakšpunkts, 277. un 277.1 punkts pašreiz ietver uz likvidācijas sākuma finanšu pārskatu attiecināmu regulējumu.
Tādējādi saskaņojot ar Grāmatvedības likumā un Komerclikumā ietverto regulējumu, MK 775 272., 276., 277., 277.1 un 290.punktā ietverto regulējumu nepieciešams aktualizēt, bet 13.3.apakšnodaļu svītrot.
 

 
Risinājuma apraksts
1) Lai nodrošinātu, ka no sabiedrību finanšu pārskata pielikumiem būtu iespējams iegūt statistikas datus, izmantojot VID EDS, par pētniecības un attīstības izmaksām, noteikumu projektā paredzēts MK 775 papildināt ar 203.1 punktu šādā redakcijā (noteikumu projekta 2. punkts):
 “203.1 Piemērojot likuma 53. panta pirmās daļas 17. punkta prasības, sabiedrība finanšu pārskata pielikumā sniedz informāciju par pārskata gadā:
203.1 1. bilancē iekļautām (kapitalizētām) attīstības izmaksām;
203.1 2. izdevumos norakstītām pētniecības un attīstības izmaksām;
203.1 3. pētniecībā un attīstībā nodarbināto vidējo darbinieku skaitu un viņiem aprēķinātās atlīdzības kopsummu;
203.1 4. saņemto valsts finansējumu pētniecības un attīstības darbu veikšanai;
203.1 5. noslēgtiem līgumiem par pētniecības darbu izpildi ar citiem uzņēmumiem Grāmatvedības likuma izpratnē.” Ar lietoto terminu “uzņēmums” saprot visus Grāmatvedības likuma 3.panta pirmajā daļā minētos likuma subjektus;

2) Ņemot vērā, ka 2022.gada 1.janvārī spēkā stājās jaunais Grāmatvedības likums, noteikumu 272.punktā un 290.punktā atsauce uz likumu “Par grāmatvedību” tiek aizstāta ar atsauci uz Grāmatvedības likumu (noteikumu projekta 3. un 7. punkts);

3) Lai saskaņotu noteikumu normas ar Grāmatvedības likumā un Komerclikumā ietverto regulējumu, jaunā redakcijā ir izsakāms 276., 277. un 277.1 punkts, turpmāk neparedzot  likvidācijas sākuma finanšu pārskata sagatavošanu un finanšu pārskata pielikuma sagatavošanu (noteikumu projekta 4.punkts);

4) Noteikumu projekts paredz svītrot apakšnodaļu “13.3. Papildu informācijas sniegšana finanšu pārskata pielikumā” (noteikumu projekta 6.punkts);

5) Grozījumi noteikumu projektā paredz izdarīt redakcionālus precizējumus, aizstājot 13.2.apakšnodaļas nosaukumā, 278., 280., 281., 283. un 284.punktā vārdus “Visu veidu slēguma” ar vārdu “Slēguma” (noteikumu projekta 5.punkts).


 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Izvērtēts alternatīvais risinājums neveikt MK 775 grozījumus un secināts, ka, ja grozījumi netiks veikti, nebūs iespēja iegūt nepieciešamajā apjomā un detalizācijas pakāpē statistikas datus par pētniecības un attīstības izmaksām, kas var kavēt korekti noteikt, cik lielā mērā Nacionālajā attīstības plānā iekļautais mērķis palielināt Latvijas ieguldījumus pētniecībā un attīstībā ir īstenots.
 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Izvērtēts un secināts, ka veiktie grozījumi neradīs administratīvo slogu sabiedrībām un papildus izmaksas neradīs, jo šobrīd Centrālā statistikas pārvalde jau pieprasa plašu un detalizētu veidlapas aizpildīšanu statistikas vajadzībām par pētniecības darbiem un izmaksām.
 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Nav.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts netieši ietekmēs visas juridiskās personas, kuras ir Likuma un MK 775 subjekti, jo MK 775 ietvertais regulējums būs saskaņots ar Grāmatvedības likumā un Komerclikumā ietverto regulējumu un būs novērsta tiesību normu kolīzija. Attiecībā uz likumprojektā paredzētajām izmaiņām informācijas sniegšanas kārtībā par  pētniecības un attīstības izmaksām finanšu pārskata pielikumā – noteikumu projekts tieši ietekmēs vidējās un lielās komercsabiedrības tiktāl, ciktāl tām vairs nebūs jāaizpilda Centrālā statistikas pārvaldes noteiktās veidlapas statistikas vajadzībām par pētniecības darbiem un izmaksām, bet attiecīgo informāciju tās varēs sniegt VID EDS, aizpildot strukturizēto finanšu pārskata pielikumu. Veiktie grozījumi neradīs administratīvo slogu šīm sabiedrībām un neradīs papildu izmaksas, jo šobrīd Centrālā statistikas pārvalde jau pieprasa plašu un detalizētu veidlapas aizpildīšanu statistikas vajadzībām par pētniecības darbiem un izmaksām.
 
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Nav.

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 399 “Noteikumi par sabiedrību sagatavoto finanšu pārskatu vai konsolidēto finanšu pārskatu elektroniskā noraksta formu”” (turpmāk- MK 399)

Pamatojums un apraksts
Grozījumi MK 775 stāsies spēkā vienlaikus ar grozījumu MK 399. 
 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
Nav.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā (turpmāk šajā sadaļā – Likums) iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 26. jūnija Direktīvas 2013/34/ES par noteiktu veidu uzņēmumu gada finanšu pārskatiem, konsolidētajiem finanšu pārskatiem un saistītiem ziņojumiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/43/EK un atceļ Padomes Direktīvas 78/660/EEK un 83/349/EEK (turpmāk - Grāmatvedības direktīva).  Grāmatvedības direktīvas 4.panta 5.punkts ietver izvēles iespēju dalībvalstīm, nosakot, ka dalībvalstis var pieprasīt uzņēmumiem, kas nav mazie uzņēmumi, papildus informācijai, kura prasīta saskaņā ar šo direktīvu, gada finanšu pārskatos atklāt vēl citu informāciju. Minētā Grāmatvedības direktīvas izvēles norma ir pārņemta Latvijas tiesību aktos ar 2021.gada 11. novembrī pieņemtajiem Likuma grozījumiem, kuru 4.pants papildina Likuma 53.panta “Papildu informācija vidējām un lielām sabiedrībām finanšu pārskata pielikumā” pirmo daļu ar 17.punktu, kurā noteikta prasība vidējām un lielām sabiedrībām finanšu pārskata pielikumā sniegt arī detalizētu informāciju par pētniecības un attīstības izmaksām. Likuma grozījumu sākotnējās ietekmes novērtējuma (anotācijas) IV sadaļas 1.punktā norādīts, ka pēc Likuma grozījumu pieņemšanas būs nepieciešams izdarīt grozījumus MK 775 (Likuma piemērošanas noteikumos), bet I sadaļas 2.punktā norādīts, ka pēc likumprojekta pieņemšanas MK 775 9.nodaļa “Pētniecības un attīstības pasākumu un sabiedrībā radītu nemateriālo ieguldījumu klasifikācijas nosacījumiem neatbilstošu bezķermenisku lietu norādīšana finanšu pārskatā” tiks papildināta ar jaunu punktu. norādot  arī šī punkta un tā apakšpunktu konkrētas redakcijas.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā statistikas pārvalde, Valsts ieņēmumu dienests, LPISP
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sadarbība ar grāmatvedības jomas nevalstiskajām organizācijām.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Informācija par noteikumu projektu bija publicēta Finanšu ministrijas tīmekļa vietnē sadaļā  “Sabiedrības līdzdalība” (https://www.fm.gov.lv/lv/mk-noteikumu-projekts-grozijumi-ministru-kabineta-2015gada-22decembra-noteikumos-nr775-gada-parskatu-un-konsolideto-gada-parskatu-likuma-piemerosanas-noteikumi). Sabiedrība varēja līdzdarboties noteikumu projekta izstrādē, sniedzot atzinumu par to pēc noteikumu projekta ievietošanas TAP portālā. Pēc noteikumu projekta ievietošanas TAP portālā sabiedrības līdzdalībai sabiedrības atzinumi par noteikumu projektu netika saņemti.
Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācija (turpmāk – LRGA) un Latvijas Republikas Ārpakalpojumu grāmatvežu asociācija (turpmāk – LRĀGA) TAP portālā norādītas kā atzinuma sniedzējas. Abas minētās asociācijas atzinumu nesniedza, bet noteikumu projektu saskaņoja ar noklusējuma saskaņojumu.
Noteikumu projekts tika nosūtīts viedokļa sniegšanai Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijai (turpmāk – LZRA). LZRA sniedza atzinumu.
Noteikumu projekta 1.punktā paredzētais grozījums par konkrētas informācijas par pētniecības un attīstības izmaksām sniegšanu finanšu pārskata pielikumā pieņemts zināšanai un atbalstīts LPISP 2021. gada 30. jūnija sēdē.


 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Pēc noteikumu projekta ievietošanas TAP portālā sabiedrības līdzdalībai komentāri vai priekšlikumi netika saņemti.
Ar LRGA un LRĀGA, kas TAP portālā norādītas kā atzinuma sniedzējas, noteikumu projekts saskaņots bez iebildumiem (noklusējuma saskaņojums).

Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz likumprojektu "Grozījumi Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā", kas Saeimā pieņemts 2021. gada 11. novembrī. Likuma grozījumu projekta anotācijas I sadaļas 2.punktā un IV sadaļā bija norādīti paredzamie grozījumi MK 775. Likuma grozījumu un tā anotācijas projekts tā izstrādes gaitā tika saskaņots bez iebildumiem ar LRGA, kā arī ar  LZRA. Sniedzot atzinumu par noteikumu projektu, LZRA pretēji pozīcijai, ko tā pauda, saskaņojot likumprojektu "Grozījumi Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā", izteica apsvērumus par to, ka uzņēmumu gada pārskatiem nav jākalpo par avotu statistikas informācijas iegūšanai, kas var tikt izmantota uzņēmumu pētniecības un attīstības izmaksu apzināšanai, jo tādējādi tās ieskatā tiekot mazināta gada pārskatu saprotamība un tiekot apdraudēts mērķis pārskatam sniegt un patiesu priekšstatu par uzņēmumu finanšu izlietojumu. Statistikas vajadzībām nepieciešamā informācija sabiedrībām LZRA ieskatā jāpieprasa iekļaut Centrālai statistikas pārvaldei sniedzamajā informācijā.
 
 

6.4. Cita informācija


 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija


MK 775 grozījumu projekta īstenošanai Valsts budžeta finansējums netiek aprēķināts, jo saskaņā ar Likumu MK 399 nosaka iekļaušanai VID EDS sabiedrību sagatavoto finanšu pārskatu, tai skaitā  bilances, peļņas vai zaudējumu, naudas plūsmas pārskata, pašu kapitāla izmaiņu pārskata un finanšu pārskata pielikuma, kā arī konsolidēto finanšu pārskatu (ja tāds ir)  elektroniskā noraksta formu. Saskaņā ar MK 399 grozījumu projekta (21-TA-1275) anotācijas (ex-ante) sadaļā “3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” norādīto nepieciešamo izmaiņu veikšanai VID informācijas sistēmās 2022.gadā no Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” ir nepieciešams finansējums 11 098,73 EUR apmērā, tai skaitā:
VID EDS izmaiņām:
 Izmaksas cilvēkdienās (c/d) - 17
Vienas c/d cena EUR - 490,05
Izmaksas EUR ar PVN - 8 330,85
Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu informācijas sistēmas izmaiņām:
 Izmaksas cilvēkdienās (c/d)- 6,1
 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nacionālajā attīstības plānā ir iekļauts mērķis palielināt Latvijas ieguldījumus pētniecībā un attīstībā līdz 1,5% no iekšzemes kopprodukta 2027.gadā (no 0,64% 2019.gadā), t.sk. palielinot uzņēmumu finansējuma īpatsvaru, Lai objektīvi šī mērķa izpildi, ir nepieciešama detalizētāka informācija par uzņēmumiem, kas veic pētniecības un attīstības darbus un veiktajiem ieguldījumiem. Ņemot vērā, ka šobrīd uzņēmumiem nav prasību šādus pētniecības un attīstības izdevumus uzrādīt to gada pārskatos, ir nepieciešami grozījumi normatīvajos aktos.
 

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

Nav.
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk