Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-1010: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 446 "Noteikumi par lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumu programmu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 446 "Noteikumi par lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumu programmu"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 446) sagatavots, ņemot vērā pieprasījumu pēc aizdevumiem. Lai to nodrošinātu pietiekamā apmērā, nepieciešams palielināt finansējumu Latvijas Lauku attīstības programmā 2014.–2020. gadam (turpmāk – LAP) par 4 milj. euro. Lai to nodrošinātu pietiekamā apmērā, finansējums aizdevumu programmas īstenošanai jāpalielina no 27 810 000 līdz 30 400 000 euro. Precizēta MK noteikumos Nr. 446 paredzētā atbalsta īstenošanas kārtībā un palielinātas aizdevumu maksimālās summas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt MK noteikumus Nr. 446, pilnveidojot lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumu programmas (turpmāk – aizdevumu programma) nosacījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība Altum) sniegto informāciju LAP aizdevumu programmas ieviešanai līdz 2023. gada 1. jūlijam ir izsniegti 7,5 milj. euro no sākotnēji paredzētiem 20 milj. euro. Tas liecina, ka aizdevumu programma norit aktīvi. Aizdevumiem paredzētais finansējums zivsaimniecības pašlaik tiek pieprasīts ļoti maz: līdz 2023. gada 1. jūlijam saskaņā ar Altum sniegto informāciju ir izsniegts viens aizdevums 5397,57 euro apmērā. Tādējādi ir jāpārskata aizdevumu programmai pieejamais finansējums, lai nodrošinātu tā efektīvu izmantošanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Aizdevumu programma norit aktīvi, vienīgi zivsaimniecības nozarē pieprasījums pēc finansējuma ir ļoti mazs. Sākot ar 2018.gadu aizdevumu programmas ieviešanai zivsaimniecības nozarē bija pieejami 1,71 milj. euro, kas ir Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda (turpmāk - EZF) atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013. gadam pasākumā "Kredītu fonds" atmaksātais finansējums.
Zemkopības ministrija kā Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda vadošā iestāde 2023. gada 4.aprīļa Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda vadošās iestādes komitejas sēdes laikā saskaņā ar protokolu Nr. 9.3-11e/10/2023 pieņēma lēmumu, ka, sabiedrībai Altum Rīcības programmas EZF atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013. gadam pasākumā "Kredītu fonds" atmaksātais finansējums 1,41 milj. euro apmērā ir jānovirza Lauku atbalsta dienestam atbalsta nodrošināšanai daļējai procentu likmes subsīdijai zivsaimniecības un akvakultūras nozarēs sākot ar 2024. gadu. Aizdevumu programmas likviditātes nodrošināšanai un aizdevumu izsniegšanai zivsaimniecības nozarē paredzēti 0,3 milj. euro no Rīcības programmas EZF atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013. gadam pasākumā "Kredītu fonds" atmaksātā finansējuma.
Tādējādi, ievērojot aizdevumu programmas ieviešanas gaitu, publiskais finansējums ir jāaktualizē, atbilstoši koriģējot tās pozīcijas un nodrošinot pietiekamu finansējumu LAP, kā arī samazinot finansējumu aizdevumu izsniegšanai zivsaimniecības nozarē.
Ievērojot lielo inflāciju un cenu sadārdzinājumu, nepieciešams pārskatīt arī atbalsta saņēmēja apgrozījuma slieksni. Tāpat ir jāpalielina aizdevumu maksimālās summas, kas nav mainītas kopš aizdevumu programmas uzsākšanas 2018. gadā.
Risinājuma apraksts
Lai veicinātu iedzīvotāju iesaistīšanos saimnieciskajā darbībā un palielinātu finanšu resursu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem lauksaimniecības un lauku nozarē, būtu lietderīgi palielināt pieejamo publisko finansējumu līdz 30,4 milj. euro, pārdalot LAP paredzēto finansējumu 4 milj. euro no Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas daļas, kas ieviešama saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumiem Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 9). MK noteikumu projektā paredzēts, ka Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam īstenošanas pārejas periodā apakšpasākumiem pieejamais finansējums aizdevumu sniegšanai tiks palielināts no 20 milj. euro līdz  24 milj. euro. Savukārt rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013. gadam pasākumā "Kredītu fonds" atmaksāto finansējuma aizdevumu izsniegšanai zivsaimniecības nozarē finansējums samazināts līdz 300 000 euro, pārdalot 1 410 000 euro atbalsta piešķiršanai subsīdiju veidā kredīprocentu daļējai dzēšanai, kas paredzēti saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 59).
MK noteikumi Nr. 446 papildināti ar 10.5. apakšpunktu, nosakot, ka, īstenojot aizdevumu programmu, aizdevumu nepiešķir saimnieciskās darbības veicējam, kas ir reģistrēts valstī vai teritorijā, kura minēta normatīvajos aktos par zemu nodokļu vai beznodokļu valstu vai teritoriju sarakstu, un kam pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu. Šis nosacījums ir ieviests, ņemot vērā Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra sēdē (protokols Nr. 8., 23.§, TA-2578) apstiprināto informatīvo ziņojumu "Par Eiropas Komisijas 2020. gada 14. jūlija Ieteikumu C(2020) 4885 "Par valsts finansiālā atbalsta piešķiršanu uzņēmumiem Savienībā atkarībā no tā, vai nepastāv saiknes ar jurisdikcijām, kas nesadarbojas"", un attiecas uz atbalsta pretendentam piederošām kapitāldaļām, ja tas ir reģistrētas valstī vai teritorijā, kas minēta zemu nodokļu vai beznodokļu valstu un teritoriju sarakstā atbilstoši 2023. gada 27. jūnija Ministru kabineta noteikumiem Nr. 333 "Zemu nodokļu vai beznodokļu valstu un teritoriju saraksts".
Aizdevumu programmā tiek paplašināta atbalsta piešķiršanas vieta, ņemot vērā administratīvi teritoriālās reformas rezultātus un nosakot, ka aizdevumi lauksaimniecības un lauku saimnieciskās darbības nozarē ir pieejami visā Latvijas teritorijā, izņemot valstspilsētās.
Tāpat, ievērojot inflācijas izraisīto cenu sadārdzinājumu, MK noteikumu Nr. 446 15. punktā minēto investīciju aizdevuma maksimālā summa jāpalielina līdz 250 000 euro, apgrozāmo līdzekļu iegādei – līdz 50 000 euro un apbūvētas un neapbūvētas zemes iegādei – līdz 50 000 euro, saimnieciskas darbības veicējiem nosakot arī apgrozījuma sliekšņa palielināšanu līdz 250 000 euro. Tiek papildināts arī MK noteikumu Nr. 446 14. punkts, dodot iespēju iegādāties nekustamo īpašumu ar aizdevuma atmaksas termiņu, kas nepārsniedz 15 gadu.
MK noteikumos Nr. 446 precizēts 17. punkts, nosakot, ka subsīdijas ekvivalentu saimnieciskās darbības veicējam aprēķina, faktiski samaksāto procentu summu atskaitot no procentu summas, kura jāmaksā saskaņā ar Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi, kā arī riska likmi, kuras procentuālais apmērs tiek noteikts atbilstoši finanšu institūcijas izsniegtajam aizdevuma saņēmēja reitingam un piedāvātajam nodrošinājumam (bāzes un riska likmes ir publicētas Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta tīmekļvietnē).
MK noteikumos Nr. 446 paredzētā finansējuma apmēr maiņa (finansējuma palielinājums ELFLA par 4 milj. euro) nav jāskaņo ar Eiropas Komisiju, jo nemainās finansējuma izmantošanas mērķis – finanšu instrumentu ieviešana.
Tā kā 2023. gada 5. oktobrī Eiropas Oficiālajā Vēstnesī ir publicēta Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014, ir izdarīti atbilstoši grozījumi MK noteikumu Nr. 446 11.1. apakšpunktā un 20. un 21. punktā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Anotācijai ir pievienoti divi pielikumi, lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto, – programmas "Lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumi" rādītāju novērtējums (ELFLA finansējums) un programmas "Lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumi" rādītāju novērtējums.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Fiziskas un juridiskas personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, kā arī lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumi un uzņēmumi, kas nodarbojas ar saimniecisko darbību lauku apvidos: kopā aptuveni 2000 atbalsta saņēmēju.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Fiziskas un juridiskas personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, kā arī lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumi un uzņēmumi, kas nodarbojas ar saimniecisko darbību lauku apvidos: kopā aptuveni 2000 atbalsta saņēmēju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Tiesību akta projektam nav ietekmes uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem, jo aizdevumu programmai paredzētais finansējums 30 400 000 euro jau ir sabiedrības Altum rīcībā.
Ar MK noteikumu Nr. 446 grozījumiem aizdevumu programmas finansējums ir palielināts no 27 810 000 līdz 30 400 000 euro, izdarot šādu pārdali:
1) ELFLA finansējums ir palielināts no 20 000 000 līdz 24 000 000 euro, 4 000 000 euro pārdalot no Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas, kas darbojas saskaņā MK noteikumiem Nr. 9;
2) atmaksātais finansējums no Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013. gadam pasākuma "Kredītu fonds" ir samazināts no 1 710 000 līdz 300 000 euro, 1 410 000 euro pārdalot atbalsta piešķiršanai subsīdiju veidā kredītprocentu daļējai dzēšanai, kas paredzēta MK noteikumos Nr. 59.
ELFLA finansējums ir sabiedrības Altum rīcībā šādā sadalījumā:
• 14 000 000 euro, kas ir Kopējas lauksaimniecības politikas (KLP) II pīlāra finansējums, – lauku attīstībai;
• 10 000 000 euro – pēc pārdales no KLP I pīlāra (ELGF) uz lauku attīstību (II pīlāru) iegūtais finansējums.
LAP pārejas periodā tiek piemēroti 2014.–2020. gada plānošanas perioda nosacījumi, un tas attiecas arī uz LAP līdzfinansējuma likmēm. Lauku attīstības finansējumam 14 000 000 euro apmērā 2021. un 2022. gada budžeta piešķīrumam ir jāpiemēro LAP paredzētā līdzfinansējuma likmju proporcija – 68 % ELFLA un 32 % valsts budžeta līdzfinansējums. Savukārt 10 000 000 euro no KLP I pīlāra (ELGF) ir pārdalīti lauku attīstībai, piemērojot 100 % likmi ES finansējumam, kā apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 4. februāra protokollēmumu (prot. Nr. 12 28.§) "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodu"".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Aizdevumu programmas īstenošanai piešķirtais finansējums palielināts no 27 810 000 līdz 30 400 000 euro, izdarot šādu pārdali:
1) ELFLA finansējums ir palielināts no 20 000 000 līdz 24 000 000 euro, 4 000 000 euro pārdalot no Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas, kas darbojas saskaņā MK noteikumiem Nr. 9;
2) atmaksātais finansējums no Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013. gadam pasākuma "Kredītu fonds" ir samazināts no 1 710 000 līdz 300 000 euro, 1 410 000 euro pārdalot atbalsta piešķiršanai subsīdiju veidā kredītprocentu daļējai dzēšanai, kas paredzēta saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 59. 

Finansējuma pārdalei nav ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci, jo aizdevumu programmai paredzētais finansējums 30 400 000 euro jau ir sabiedrības Altum rīcībā.

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi" (23-TA-1978)
 

Pamatojums un apraksts
Ar grozījumiem Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi" (23-TA-1978) tiek paredzēts no garantiju programmas pārvirzīt 4 milj. euro aizdevumu programmas īstenošanai.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija

4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"
 

Pamatojums un apraksts
Ir plānots izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā", par 1 410 000 euro palielinot finansējumu atbalsta piešķiršanai subsīdiju veidā kredītprocentu daļējai dzēšanai.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013)
Apraksts
Vispārējā tautsaimniecības ierobežota atbalsta apmēra regula.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014.gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares ierobežota atbalsta apmēra regula.
 
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2391
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
Apraksts
Grozījumi de minimis regulās
 
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
Lauksaimniecības nozares ierobežota atbalsta apmēra regula
 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkta "a", "aa","b", "c", "d" un "e" apakšpunkts
11.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1. un 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014.gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta 2.a punkts
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1. un 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkta "aa" apakšpunkts
11.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2.a punkts
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2.a punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta 3.a punkts
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1. un 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 3.a punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
"Attīstības finanšu institūcija Altum" AS
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskajā apspriešanā iebildumi un komentāri par noteikumu projektu nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • "Attīstības finanšu institūcija Altum" AS

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Aizdevumu programmas mērķis ir veicināt iedzīvotāju iesaistīšanos saimnieciskajā darbībā visā Latvijas teritorijā, izņemot valstspilsētās, un palielināt finanšu resursu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem lauksaimniecības, lauku attīstības un zivsaimniecības nozarē.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi