Anotācija (ex-ante)

24-TA-472: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par investīcijas 2.1.2.1.i. "Centralizētās platformas un sistēmas" nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām" projekta "Izglītības jomas informācijas sistēmu vienotā arhitektūra un pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums" pases un koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" nosacījumiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam izstrādāt valsts izglītības jomas informācijas sistēmu vienoto arhitektūru un izstrādāt vienotu pieteikumu valsts un pašvaldību dibinātās izglītības iestādēs vadības risinājumu.  
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ir nepieciešamība pilnveidot Valsts izglītības informācijas sistēmu (VIIS), nodrošinot tās sadarbspēju ar citām IS.

Šobrīd nav vienota IKT risinājuma (pieteikumu izglītības iestādēs pārvaldības platforma) valsts un pašvaldību dibinātās izglītības iestādēs (pirmsskolas, vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes, interešu izglītības) tām adresēto pieteikumu apstrādei. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Patreiz esošās sistēmas ir veidotas kā atsevišķi risinājumi, to tehnoloģiskās platformas nav vienotas un pakāpeniski rada apgrūtinājumus tālākās uzturēšanas un attīstības kontekstā. Ir konstatējama datu dublēšana, kas, cita starpā, apgrūtina to viennozīmīgu interpretēšanu, vietām – līdzīgu funkciju dublēšana, kā arī mūsdienām neatbilstoši tehnoloģiski risinājumi (monolīti, ierobežots virtualizācijas atbalsts, konteinerizācijas trūkums u.c.).

Nav vienota pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājuma izglītojamo likumisko pārstāvju iesniegto pieteikumu par izglītojamā uzņemšanu valsts un pašvaldību dibinātās izglītības iestādē apstrādei un pieteikumu reģistru veidošanai, katrā pašvaldībā ir atšķirīgas pieejas un sistēmas, nav pārskatāms pieteikšanās process.
Nav vienotas datu bāzes, no kuras varētu iegūt datus par tiem bērniem, kuriem pašvaldības nevar nodrošināt vietas pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs. Šobrīd VARAM katru gadu no pašvaldībām apkopo (manuāli) datus par reālo bērnu skaitu rindā uz pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēm un publicē tos VARAM tīmekļvietnē.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Investīcijas “2.1.2.1.i.” projekta “Izglītības jomas informācijas sistēmu vienotā arhitektūra un pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums”, kurā sniegta informācija par projekta mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem.
Tiks veikta Valsts izglītības informācijas sistēmas izpēte un izglītības jomas informācijas sistēmu vienotās arhitektūras izstrāde. Tiks noteikta kopējo izglītības jomā darbināmo risinājumu sadarbspējas  arhitektūra, kā arī identificētas prasības un vadlīnijas individuālo risinājumu sistēmas līmeņa arhitektūrai (ieskatot tehnoloģisko un infrastruktūras bāzi), definēta kopīgo pieeju datu apmaiņai gan iekšēji starp šīm sistēmām, gan starp tām un ārējām sistēmām (gan devējiem, gan saņēmējiem).

Atbilstoši izstrādātai izglītības jomas informācijas sistēmu vienotai arhitektūrai tiks izstrādāta aizmugures sistēma izglītojamo likumisko pārstāvju iesniegto pieteikumu par izglītojamā uzņemšanu valsts un pašvaldības dibinātā izglītības iestādē apstrādei un pieteikumu reģistru veidošanai. Balstoties uz pieteikumu datiem un datiem no valsts nozīmes informācijas sistēmām un reģistriem tiks nodrošināta automātiska pieteikumu prioritāšu pārvaldība. Pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums nodrošinās rindu prioritāšu konfigurēšanu atbilstoši katras pašvaldības saistošajiem noteikumiem.
Iesaistīto darbinieku administratīvā sloga mazināšanai tiks nodrošināta atbalsta funkcionalitāte atgādinājumu un citu ziņojumu sūtīšanai, lēmumu apstrādei. Pieteikumu, sagatavoto dokumentu reģistrācijai pašvaldību dokumentu vadības sistēmās tiks nodrošināta atbilstoša saskarne.
Risinājuma ietvaros tiks veidotas nepieciešamās integrācijas ar valsts nozīmes informācijas sistēmām un reģistriem nepieciešamo datu izguvei. Primāri sistēmas darbībā nepieciešamo datu izguve tiek paredzēta no Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas (DAGR). Paredzēta apstiprināto uzņemšanas sarakstu datu nodošana Valsts izglītības informācijas sistēmai.
Lai nodrošinātu iespēju izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem sagatavot un iesniegt pašvaldībām un izglītības iestādēm (tai skaitā profesionālās izglītības iestādēm) pieteikumus uzņemšanai izglītības iestādēs, tiks izstrādāti unificēti e-pakalpojumi, kuru publicēšana paredzēta Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.gov.lv. 
Kā arī projekta ietvaros tiks radīts risinājums Publisko datu kopu (piem., bērnu skaits rindā uz pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēm u.c.) sagatavošanai un nodošanai uz Latvijas Atvērto datu portālu, ievērojot personu datu aizsardzības prasības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Salīdzināta situācija ar projektu un bez projekta.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Investīcijas “2.1.2.1.i.” projekta “Izglītības jomas informācijas sistēmu vienotā arhitektūra un pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums” pase", kurā veikta izmaksu/ ieguvumu analīze.
Kā kvalitatīvie rādītāji prognozējami šādi:
Iedzīvotājiem tiek nodrošināta iespēja attālināti saņemt pakalpojumu – iesniegt pieteikumu vispārējās, profesionālās izglītības, interešu un profesionālās ievirzes izglītības iestādēm. Pieteikumu iesniegšanā tiek veikta nepieciešamo datu pārbaude valsts nozīmes informācijas sistēmās un reģistros izvairoties no nepieciešamības iedzīvotājiem attiecīgos datus norādīt. Attālināta pieteikumu iesniegšanas iespēja mazinās nepieciešamību izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem apmeklēt izglītības iestādes klātienē.
Izglītības iestādēm un pašvaldību izglītības pārvaldēm tiek nodrošināts platformas risinājums saņemto pieteikumu apstrādei, pieteikumu rindu pārvaldībai. Tehniskais risinājums nodrošinās uz apstrādātajiem datiem balstītas un atbilstošas pašvaldības saistošiem noteikumiem atbilstošas automātiskas un manuāli pārvaldītas prioritātes rindu pārvaldībā. Tiks nodrošināts atbalsts dažādu notikumu un darbību apstrādē.
Tiks nodrošināts pašvaldību darbinieku atbalsts izglītības iestāžu uzņemšanas sarakstu sagatavošanā, dažādu ar uzņemšanu saistītu dokumentu sagatavošanā un šo dokumentu uzskaitē pašvaldību dokumentu vadības sistēmās.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projekta īstenotājs apliecina, ka projekta ietvaros tiks izstrādāta valsts izglītības jomas informācijas sistēmu vienotā arhitektūra, izstrādāts vienots pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums, kā arī tiks izstrādāti unificēti e-pakalpojumi, lai nodrošinātu iespēju izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem sagatavot un iesniegt pieteikumus uzņemšanai valsts un pašvaldību dibinātās izglītības iestādēs.
Projekta īstenotājs apliecina, ka nepastāv dubultā finansējuma risks.
Projekta tvērumā ietilpst valsts tiešās pārvaldes iestādes, pašvaldības iestādes, atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.9.3.apakšpunktam, projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots un netiks sniegts.
Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai Izglītības jomas informācijas sistēmu vienotās arhitektūras izstrādē, pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājuma izstrādē un unificētu e-pakalpojumu izstrādē.
Vienlaikus, Izglītības un zinātnes ministrijai kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota informācijas pieejamība visām sabiedrības grupām, t.i., izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem, lai pieteiktu izglītojamo valsts un pašvaldības dibinātajās izglītības iestādēs - pirmsskolas, vispārējās, profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes un interešu izglītības iestādēs.
Rezultātā izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem tiks radīta iespēja attālināti iesniegt pieteikumus ne tikai pirmsskolas izglītības iestādēs, bet arī vispārējās, profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes un interešu izglītības iestādēs.     
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta īstenošana ilgtermiņā radīs pozitīvu ietekmi ikvienai juridiskajai personai - tiks uzlabota informācijas pieejamība, uzsākot izglītības jomas informācijas sistēmu restrukturizāciju un pakāpenisku (daļēju) pārveidi, t.i. projekta ietvaros sākotnēji nosakot kopējo Izglītības jomā darbināmo risinājumu sadarbspējas  arhitektūru, kā arī prasības un vadlīnijas individuālo risinājumu sistēmas līmeņa arhitektūrai (ieskatot tehnoloģisko un infrastruktūras bāzi), definējot kopīgo pieeju datu apmaiņai gan iekšēji starp šīm sistēmām, gan starp tām un ārējām sistēmām.

Pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājuma izstrādes rezultātā pašvaldībām būs pieejams valsts līmeņa risinājums visu līmeņu pieteikumu izglītības iestādēs uzkrāšanai, apstrādei un prioritizēšanai atbilstoši katras pašvaldības saistošajiem noteikumiem.

Savukārt projekta īstenošanā iesaistītajiem (Izglītības un zinātnes ministrijai) projekts radīs papildu slodzi - papildu darbi, kas saistīti ar informācijas sistēmas uzturēšanu, ko nodrošinās esošo darba resursu ietvaros.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
742 857
0
2 314 286
0
942 857
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
742 857
0
2 314 286
0
942 857
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
876 377
0
2 732 846
0
1 112 757
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
876 377
0
2 732 846
0
1 112 757
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-133 520
0
-418 560
0
-169 900
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-133 520
0
-418 560
0
-169 900
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-133 520
-418 560
-169 900
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Budžeta ieņēmumu un izdevumu sadalījums ir norādīts, ņemot vērā indikatīvo investīcijas īstenošanas laika grafiku un Atveseļošanas fonda plānā norādīto investīciju finansējuma apguvi pa gadiem.

Investīcijas projektu plānots īstenot no 2024.gada septembra līdz 2026.gada 31.maijam.
Kopējais investīcijas projekta īstenošanas izdevumu apmērs plānots no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma 4 000 000 euro apjomā (3 438 000 euro pakalpojumu izmaksas, kurām tiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis (PVN); 562 000 euro atlīdzības izmaksas - PVN netiek piemērots), bet valsts budžeta finansējums PVN izmaksu segšanai 721 980 euro (3 438 000 euro *21%).

Kopējais projekta īstenošanas finansējums 4 721 980 euro

Projekta izstrādes izmaksu sadalījums pa gadiem (provizoriski):

2024.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 876 377 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN)  742 857 EUR;
bet PVN (21%) 133 520 EUR apmērā no valsts budžeta;

2025.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 2 732 846 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 2 314 286 EUR;
bet PVN (21% ) 418 560 EUR apmērā no valsts budžeta;

2026.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 1 112 757 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 942 857 EUR;
bet PVN (21%) 169 900 EUR apmērā no valsts budžeta.

Pēc investīcijas projekta īstenošanas ikgadējās uzturēšanas izmaksas tiek plānotas līdz 15% no izstrādes izmaksām -  2026. gadā ne vairāk kā 315 000 euro (t.sk. PVN) (par periodu pēc projekta pabeigšanas: jūnijs-decembris) un turpmākajos gados ne vairāk kā 540 507 euro (t.sk. PVN) gadā. Detalizēts aprēķins uzturēšanas izmaksu segšanai tiks sniegts finansējuma pieprasīšanas brīdī pamatojoties uz izstrādāto risinājumu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pēc projekta pabeigšanas, nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi projekta rezultātu uzturēšanas izmaksām, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīti no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā attiecīgi precizēti bāzes izdevumi turpmākajiem gadiem.

4.1.1. Ministru kabineta 2019. gada 25. jūnija noteikumi Nr. 276 Valsts izglītības informācijas sistēmas noteikumi

Pamatojums un apraksts
MK noteikumos jāveic grozījumi, atrunājot ka pieteikšanās izglītības iestādēs pakāpeniski tiks nodrošināta elektroniski
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.2. Kārtība, kādā pašvaldības nodrošina bērnu pieteikšanu pirmsskolas izglītības programmu apguvei pašvaldības izglītības iestādē

Pamatojums un apraksts
Saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 36.1 punktu Ministru kabineta kompetencē ir noteikt kārtību, kādā vest un uzturēt reģistru to izglītojamo uzskaitei, kuri pieteikti pirmsskolas izglītības programmu apguvei izglītības iestādē, savukārt, Izglītības likuma 16. panta trešā daļa nosaka, ka VARAM ved un uztur reģistru izglītojamo (no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai) uzskaitei, kurā vecāki (personas, kas realizē aizgādību) var elektroniski pieteikt bērnu pirmsskolas izglītības programmu apguvei izglītības iestādē.
Nepieciešams noteikt vienotu kārtību (MK noteikumi), kādā ved un uztur pirmsskolas izglītības programmu apguvei izglītības iestādē pieteikto bērnu reģistru.
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Investīcijas projekta finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde – Izglītības un zinātnes ministrija.
Sabiedrības līdzdalība tiek nodrošināta līdz ar investīcijas projekta pieejamības nodrošināšanu tiesību aktu projektu (TAP) publiskajā portālā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Jelgavas valstspilsētas pašvaldības aģentūra “Jelgavas digitālais centrs”
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra "Rīgas digitālā aģentūra"
  • Kuldīgas novada pašvaldība
  • Daugavpils valstspilsētas pašvaldība
  • Liepājas valstspilsētas pašvaldība
  • Talsu novada pašvaldība
  • Ventspils valstspilsētas pašvaldība
  • Mārupes novada pašvaldība
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Jelgavas novada pašvaldība
  • Saulkrastu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

Izglītības un zinātnes ministrijai ir pieredze liela apjoma ERAF līdzfinansētu IKT projektu īstenošanā. Projektu ietvaros  attīstītas valsts nozīmes informācijas sistēmas, pilnveidoti darbības procesi un nodrošināti koplietošanas pakalpojumi. Projekta īstenošanas nodrošināšanā plānots iesaistīt gan Izglītības un zinātnes ministrijas, gan sadarbības partneru ekspertus un Latvijas Pašvaldību savienības deleģētos pašvaldību pārstāvjus, gan Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjus, lai definētu biznesa prasības risinājumiem, nodrošinātu to izstrādes pārraudzību, testēšanu un ieviešanu.
Projekta īstenošanas laikā tiks veiktas pastāvīgas pašvaldību piesaistīšanas aktivitātes, lai nodrošinātu izstrādājamo/pilnveidojamo risinājumu un pakalpojumu ilgtspēju un ekspluatāciju pēc projekta beigām.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks izveidots ar pieteikumu izglītības iestādēs pieteikumu vadības platformu saistīts e-pakalpojums, lai nodrošinātu izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem pieteikt izglītojamo valsts un pašvaldību dibinātajā izglītības iestādē (pirmsskolas, vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes, interešu izglītības).

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot projekta darbības, atbilstoši izstrādātajai izglītības jomas informācijas sistēmu vienotai arhitektūrai tiks izstrādāta sistēma izglītojamo likumisko pārstāvju iesniegto pieteikumu par izglītojamā uzņemšanu izglītības iestādē apstrādei un pieteikumu reģistru veidošanai, nodrošinot augstāka līmeņa pakalpojumu visām iestādēm, mazinot administratīvo slogu darbiniekiem.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Personām - izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem tiks nodrošināta iespēja ar e-pakalpojuma palīdzību pieteikt izglītojamo izglītības iestādē, vienlaicīgi veicot iesniedzamo datu pārbaudi valsts nozīmes informācijas sistēmās un reģistros.

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attālināti nodrošināta iespēja pieteikt izglītojamo izglītības iestādē. Samazināta nepieciešamība klātienes apmeklējumam formalitāšu kārtošanai.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Samazināta nepieciešamība klātienes apmeklējumam formalitāšu kārtošanai, kas jo īpaši atvieglo personu ar invaliditāti iespējas.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attīstot elektronisko pakalpojumu projekta ietvaros,  jāievēro un jānodrošina personas datu aizsardzību.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādājot Pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājuma platformu, tiks uzlabota bērnu pieteikšanas iespējas izglītības iestādēs.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Kuldīgas novada pašvaldība
2. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra “Rīgas digitālā aģentūra”
3. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas digitālais centrs”
4. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Liepājas valstspilsētas pašvaldība
5. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Ventspils valstspilsētas pašvaldība
6. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Daugavpils valstspilsētas pašvaldība
7. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Talsu novada pašvaldība
8. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Mārupes novada pašvaldība
9. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums -Jelgavas novada pašvaldība
10. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Saulkrastu novada pašvaldība